Lapsi haluaa kalliit aurinkolasit
Hänelle kelpaa vain Oakleyn tai Raybanin lasit, mitä teen
Kommentit (60)
Kaikkea saa haluta, mutta kaikkea ei välttämättä saa. Lapsi voi istaa Oakleyt kun tienaa itse rahansa niihin.
Ei saa kieltää lapselle voi tulla pahamieli.
Anna lapselle se raha mikä on aurinkolaseihin varattu ja käske ostaa itse mitkä sillä rahalla saa.
Tai vaihtoehtoisesti osta ne oakleyt ja syötä lapselle pari viikkoa pelkkää kaurapuuroa, selität vaan että jos jotain haluaa jostain pitää luopua ja ikävä kyllä se on nyt sun ruoka. Mutta jos syö aurinkolasit päässä on varmaan parempaa puuroa
Vierailija kirjoitti:
Ostat sille ne RayBanit tai Oakleyt.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
Miksi ostaa kalliita laseja kun kaupoissa myydään aurinkolaseja paljon halvemmallakin kuten 1 eurolla?
Itse sanoisin, että sitten kun tienaat omat rahasi saat ostaa ja haluta niin paljon tavaraa kuin haluat, mutta kun mennään vanhempien rahoilla niin otetaan se mitä saa. Ja ostatte ne H&M kopiolasit. Jos aletaan lapsille antamaan kaikki periksi, siitä ei seuraa mitään hyvää.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Osta kopiot.
Moni haluaa paljon .Minäkin haluan urheiluauton.
Sattuipa sopivasti. Minä voin myydä urheiluauton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen? Jos 15 tai yli, niin voisin tarjoutua maksamaan puolet jos laittaa puolet omia tienestejään. Saisi silloin sellaiset kun haluaa.
Jos taas kyseessä tuota nuorempi peruskouluikäinen, niin kehottaisin napittamaan nokkansa. Omilla rahoillaan voi hankkia aikanaan just mitä tykkää, mutta tuon ikäiselle nähdäkseni ihan turha hankkia merkkiaurinkolaseja. Toki kunnolliset polarisoidut, mutta mallivalikoimaa on kyllä halvemmassakin hintaluokassa.14v kyseessä -Ap
Jos ei pääse kesätöihin, voisiko tienata tekemällä kotona raskaampia hommia (ikkunoiden ja lattioiden pesu, kylppärin kuuraus, ruohonleikkuu tms.) Palkkarahoilla saisi sitten ostaa masit. Tai sitten odottaanensi vuoteen, jos saa rippilahjaksi rahaa niin ostaa niillä. Itse ostin rippirahoilla ekat reiskat, ja olivat tärkeät kyllä monta vuotta ja sillä oli iso merkitys että oli omilla rahoilla ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Anna lapselle se raha mikä on aurinkolaseihin varattu ja käske ostaa itse mitkä sillä rahalla saa.
Tai vaihtoehtoisesti osta ne oakleyt ja syötä lapselle pari viikkoa pelkkää kaurapuuroa, selität vaan että jos jotain haluaa jostain pitää luopua ja ikävä kyllä se on nyt sun ruoka. Mutta jos syö aurinkolasit päässä on varmaan parempaa puuroa
Ei ole varaa oakleyihin
-AP
Laita tekemään kotitöitä ja hankkimaan lasit. Opeta rahan arvo.
Vierailija kirjoitti:
Laita tekemään kotitöitä ja hankkimaan lasit. Opeta rahan arvo.
Sanoin jo ettei ole varaa
Ilmoitat lapselle että sugardaddyt löytyy netistä ja ne sitten ostelee merkkituotteita palveluja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat lapselle että sugardaddyt löytyy netistä ja ne sitten ostelee merkkituotteita palveluja vastaan.
Laitokta; kyseessä 14v
Mä ostin 10-vuotiaalle kunnon lasit, kun markettilasit olivat hänen mielestään huonot, toimimattomat eikä istuneet kapeille kasvoille (totta kaikki, vaikka itse edelleen käytän markettilaseja). Sanoin että jos hukkaa tai rikkoo ne, niin seuraavat saa ostaa itse. On pitänyt niistä ihan uskomattoman tarkkaa huolta.
Ei nää olleet mitkään kalliit eikä merkkiä, mutta tomivat, itse valitsi ja myyjä sääti sangat sopiviksi.
Toisaalta suosittelen, toisaalta en näe markettilaseissakaan mitään vikaa jos sopiva koko löytyy.
En tajua kyllä, miksi asiaa pitää edes kysellä (tai no, provona tietty menee mukavasti).
Jos ei ole rahaa niihin merkkiaurinkolaseihin, niin 14 vuotiaalle voi aivan erinomaisesti todeta, että ei ole varaa. Simple as that. Rahaa saa tienaamalla, lapsi voi ihan itse koettaa hankkia sne mainostenjakopaikan tai tarjota vaikka lumenluonti/lastenhoito/nurmikonleikkuuapua naapurustossa tai sukulaisten/tuttavien luona.
Ei kai nyt Raybanit olet edes mitkään kovin kalliit lasit. Ostin meidän lapsella ekat sellaiset kun oli 8. Tosi kivan näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat sille ne RayBanit tai Oakleyt.
Mikä tässä on niin vaikeaa?
Ei ole varaa.
Minkä ikäinen on ? Selvitä että rahat ei riitä, halvemmat voisi kelvata.
Olispa mullakin noin idiootti äiti, sais lypsettyä mielin määrin rahaa.