Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi haluaa kalliit aurinkolasit

Vierailija
26.03.2021 |

Hänelle kelpaa vain Oakleyn tai Raybanin lasit, mitä teen

Kommentit (60)

41/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt Raybanit olet edes mitkään kovin kalliit lasit. Ostin meidän lapsella ekat sellaiset kun oli 8. Tosi kivan näköiset.

Oisko sinulla varaa antaa köyhemmälle perheelle ne ? 

Vierailija
42/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kunnolliset polarisoidut, mutta mallivalikoimaa on kyllä halvemmassakin hintaluokassa.[/quote]

14v kyseessä -Ap[/quote]

Tekemään hommia lasiensa eteen! Suhteessa siihen mitä maksavat. Samalla voit valistaa mainosmiehistä ja siitä että ne lasit maksavat oikeasti tyyliin viis euroa ja loput on mainontaa ja markkinointia,osakkeitten omistajien katteita.

Kuka haluaa kulkea mainokset päässään!

Opeta vastuulliseksi kuluttajaksi! https://www.saldo.com/fi-fi/blog/mita-se-vastuullinen-kuluttaminen-oike…;   https://eetti.fi/toiminta/teemat/vastuullinen-kuluttaminen/

Niin ja helpoin tapa on sanoa "ei ole rahaa" "oletko syömättä viikon" ja silleen,tuskin haluaa olla syömättä viikkoa,laita laskemaan kuinka kauan joutuu olemaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ikinä teetkin, niin älä helvetissä mene ostamaan mitään kopioita tai jotain halvempaa merkkiä. Jos se lapsi haluaa ne aurinkolasit, niin se haluaa silloin nimenomaan ne, mitä on pyytänyt. Jos niihin ei ole varaa, niin sitten täytyy vain selittää, että pitää olla ilman.

joka tapauksessa,satanen LAPSEN aurinkolaseista on köyhälle aivan liikaa!

Vierailija
44/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jotkut polarisoidut 3v sitte. Ihan parhaat. Maksoi noin 100e vaikka ei pitkään oikeaa merkkiä olleetkaan.

Vierailija
45/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt Raybanit olet edes mitkään kovin kalliit lasit. Ostin meidän lapsella ekat sellaiset kun oli 8. Tosi kivan näköiset.

Oisko sinulla varaa antaa köyhemmälle perheelle ne ? 

Ai ei vai,tossa oli ekat 131Euroa,jos on työkkärin rahoilla,ei tommosia voi ostaa tai sitten syö kynsiään!

Vierailija
46/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään.

Vierailija
47/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että osta sitten kun itse tienaat. Kotoa ei saanut mitään muuta kuin perus halvimmat vaatteet ja kengät. Eikä ruokakaan ollut hääppöistä, terveellisyydestä ja monipuolisesta ruuasta puhumattakaan kunhan oli halvinta pötsin täytettä jos aina oli sitäkään. Ja kamalan pahan makuista se ruoka mitä äitini teki kun ei käyttänyt mitään mausteita. Pakaste sekavihanneksia keitettiin litrassa vettä niin että ne eivät maistuneet miltään. Mitään ei osattu höyryttää vaan perunatkin keitettiin koko kattila täynnä vettä. Kananmunatkin osattiin pilata niin että niitäkään ei osattu kypsentää. Salaatteja ei tehty koskaan. Koulun jälkeen ainoa lämmin ruoka kotona oli leipä pala ja jugurtti ja jugurtti oli jo ylellisyyttä, harvinaista kun mitään tehtyä ruokaa ei ollut. 

Vierailija
48/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin että osta sitten kun itse tienaat. Kotoa ei saanut mitään muuta kuin perus halvimmat vaatteet ja kengät. Eikä ruokakaan ollut hääppöistä, terveellisyydestä ja monipuolisesta ruuasta puhumattakaan kunhan oli halvinta pötsin täytettä jos aina oli sitäkään. Ja kamalan pahan makuista se ruoka mitä äitini teki kun ei käyttänyt mitään mausteita. Pakaste sekavihanneksia keitettiin litrassa vettä niin että ne eivät maistuneet miltään. Mitään ei osattu höyryttää vaan perunatkin keitettiin koko kattila täynnä vettä. Kananmunatkin osattiin pilata niin että niitäkään ei osattu kypsentää. Salaatteja ei tehty koskaan. Koulun jälkeen ainoa lämmin ruoka kotona oli leipä pala ja jugurtti ja jugurtti oli jo ylellisyyttä, harvinaista kun mitään tehtyä ruokaa ei ollut. 

Surullista

Vierailija
49/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että saat niin kalliit kun haluat kunnes itse tienaat ja siihen asti hankitaan halvimmat lasit. 

Vierailija
50/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista

Kyllä tämän jälkeen osaa arvostaa elämää kun kotoa pääsi pois eikä ollut kultalusikka suussa syntynyt uus avuton. 

Vierailija
51/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tahtoisin merkkilsait, olen 40 v, mutta kun ei ole varaa niin ei. Huvittaa että jotkut penskat vaativat tällaisia vanhemmiltaan. Pelottaa jos vanhemmat eivät suhtaudu asiaan kuin vitsiin.. vaan lähtevät oikeasti miettimään miten saisivat hommattua ne. Meidän teinille varakas isä halusi tarjota tietenkin jotain mitä minä en voi, eli kalliit aurinkolasit. Viikko meni ja säpäleinä oli. Itse lahjoittaisin saman summan ennemmin köyhempien lasten perustarpeisiin kun oman penskan merkki!laseihin. Ihan jo asennekasvatuksen takia.

Vierailija
52/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'

Eikö vanhemmillasi ollut nettiä? Sinä vaikutat siltä että netistä imetty nyt parempana ihmisenä kaikki turha tieto ja sillä pädetään. Normaali ihminen ymmärtäisi että kertomasi jutut ovat ihan tavan arkea olleet ennen nykyaikaa. Että ei edes osattu höyryttää :DDDDD

Vierailija
53/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Eikö vanhemmillasi ollut nettiä? Sinä vaikutat siltä että netistä imetty nyt parempana ihmisenä kaikki turha tieto ja sillä pädetään. Normaali ihminen ymmärtäisi että kertomasi jutut ovat ihan tavan arkea olleet ennen nykyaikaa. Että ei edes osattu höyryttää :DDDDD

Ei ollut nettiä ja olin lähemmäs kolmea kymppiä kun itselläni oli vasta netti. Ennen sitä oli tietokoneita mutta vielä liian kalliita köyhille ihmisille. Windows kun tuli v. 1995 niin silloin näin ensimmäisen tietokoneen sisareni puolisolla kun hänen isänsä osti sen. Niitä ei ei ollut kotona muuta kuin varakkailla siihen aikaan. 

Vierailija
54/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Vanhempiaan ei voi valita ja itsekkin tunsin että eronneet vanhempani olivat jotenkin niin kuin puoli kehitysvammaisia ja hävetti ne. Siihen aikaan ei ollut lastensuojelua. Kunhan jotenkuten pysyttiin hengissä aliravittuina niin se riitti. 

Vierailija
55/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakrarat/nuoret hukkaavat ne eivätkä arvosta mitään sellaista mitä ei ole tarvinnut itse tienata ja repiä omasta persnahastaan. Ne luulevat että raha tippuu puusta ja kaiken vain saa pyytämällä eivätkä opi koskaan työtä tekemään jos kaiken saa ilman tekemättä sen eteen yhtään mitään. 

Mulla on lähipiiristä hyviä esimerkkejä kun ne eivät arvosta yhtään mitään kun kaikki on saatu tyhjästä. 

Vierailija
56/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat sille ne RayBanit tai Oakleyt.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Ei ole varaa.

Sittenhän asia on helppo ratkaista: et osta niitä laseja

Vierailija
57/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osto monet 3kpl. Lapsesi kadottaa ja rikkoo vähintään 2 lasit syksyyn mennessä.

Vierailija
58/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki oli kun saadut polkupyörät jätettiin ihan minne tahansa ja aina uusi tuli tilalle niin ei kannattanut välittää huolta pitää siitä yhdestäkään. Eivät ne mitään arvosta kun koko ajan saavat uusia sanottiin minulle kun kysyin mitä kummi lapseni tarvitsisi. Ihan hukkaan heität rahasi sanottiin ja osta itsellesi ennemmin jotain hyödykettä kuin alat lahjoittamaan sellaisille jotka eivät mitään arvosta. Kun olen jotain antanut lapsiperheelle harrastusvälineitä lapsille niin se on heti toriin tullut myytäväksi niin että mitään todellista tarvetta ei ole ollut. 

Kaikki kuvailevat itsensä köyhäksi ja naurattaa kun tämmöistä paskaa jauhetaan. Että kaikkein köyhimmillä on varaa pitää autoa ja lemmikkejä ja valittavat etteivät tuet riitä niin että täytyy käydä ruokapussijaossa. Minä en pidä minimi tuloilla autoa enkä lemmikkejä niin kyllä ruokaan riittää rahat todella hyvin eikä tarvitse missään pussi jonoissa seisoskella. 

Vierailija
59/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Vanhempiaan ei voi valita ja itsekkin tunsin että eronneet vanhempani olivat jotenkin niin kuin puoli kehitysvammaisia ja hävetti ne. Siihen aikaan ei ollut lastensuojelua. Kunhan jotenkuten pysyttiin hengissä aliravittuina niin se riitti. 

Ihan sama meilläkin eikä ollut mitään lastensuojelua. Seksuaalista hyväksi käyttöäkin sukulaisten parissa oli paljon eikä kukaan puuttunut. Lapset olivat ihan vapaat riistaa. Kunhan vaan pysyttiin hengissä aliravittuina niin se riitti. Olen juuri sen aikakauden kasvatti ja nyt ihmettelen tänä tarkkana aikakautena kun kaikkeen puututaan niin mitenkä voi olla masennusta ja välinpitämättömyyttä entisiin aikoihin nähden näin paljon. 

Vierailija
60/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilla oli sairaita aikuisia lapsia jäänyt elämään sinne eikä ollut itsenäistynyt koskaan tai ajettu pois kotoa ajoissa itsenäistymään ja tällainen sairas tuhosi meidän elämän kun sitä sai pelätä ja meidät pakotettiin sinne kun ei saanut olla kotona. Piti juosta pakoon kun joku ajoi muna tanassa takaa. 

Kaikkein pahinta oli se häpeä niin että ei voinut uskoa todeksi että tällaista voi tapahtua. Kenellekkään ei voinut puhua ja heti tukittiin suu että älä likaa omaa pesääsi, sukuasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä