Palkanlaskijat. Eikö ensimmäisestä talvilomasta makseta lomarahaa?
Aikaisemmissa paikoissa on mielestäni maksettu, mutta nykyisessä ei. Siis ensimmäinen viikon talviloma ja ei kuulemma kuulu lomaraha? Google ei anna vastausta
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tes tilitoimistoilla on? Itse törmäsin samaan.... Aloitus 2019 ja viime vuonna ei talvilomaa, tänä vuonna on, mutta ei lomarahaa talvilomasta jostain syystä x. En ole vielä ehtinyt selvittää mutta seuraan mielenkiinnolla.
Meillä työnantaja maksaa lomarahat kerran vuoteen.
Omalla työpaikallani koko vuoden lomaraha maksetaan heinäkuussa täysin riippumatta siitä, koska loman pitää.
Itse asiassa en ennen tätä keskustelua ollut koskaan tullut ajatelleeksikaan, että jossain työpaikassa maksetaan talviloman lomaraha erikseen. Olen ollut töissä vuodesta 1989 alkaen.
Kesäkuussa maksetaan meillä lomarahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vattua taas. Alkoi kiinnostamaan, voiko noin tehdä
Jos työt alkaa vaikka 1.5.2019 niin nyt on 5 viikkoa lomaa eli kesä ja talviloma. Mutta ettri makseta talvilomasta? Kuulostaa oudolta vai voiko asiasta työnantaja päättää jotenkin erikseen?Jos on aloittanut 1.5. 2019, niin lomaa tulee 24 päivää, joka on pidetty kesällä 2020.
Jos on aloittanut 1.4.2019, niin lomaa 30 päivää joista 24 päivää on pidetty kesällä 2020 ja 6 päivää taivella 2021.
Itse asiassa tuon pitäisi olla 31.3.2019. Se 2,5 päivää tulee yli vuoden työsuhteesta, ei tasan vuoden.
1.4. on jo yli vuosi.
Pitipäs muuten tarkistaa sanamuoto. Olin tosiaan väärässä, ei tarvitse olla yli vuosi vaan riittää se tasan vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin että tämän vuoden talviloma on ansaittu vuonna 2020 ja koska silloin oli vain 21 lomapäivää niin nyt ei makseta lomarahaa talvilomasta. Haluan nyt vain tietää onko ok
Nyt ei kuuluisi lain mukaan maksaa edes loma-ajan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vattua taas. Alkoi kiinnostamaan, voiko noin tehdä
Jos työt alkaa vaikka 1.5.2019 niin nyt on 5 viikkoa lomaa eli kesä ja talviloma. Mutta ettri makseta talvilomasta? Kuulostaa oudolta vai voiko asiasta työnantaja päättää jotenkin erikseen?Jos on aloittanut 1.5. 2019, niin lomaa tulee 24 päivää, joka on pidetty kesällä 2020.
Jos on aloittanut 1.4.2019, niin lomaa 30 päivää joista 24 päivää on pidetty kesällä 2020 ja 6 päivää taivella 2021.
Itse asiassa tuon pitäisi olla 31.3.2019. Se 2,5 päivää tulee yli vuoden työsuhteesta, ei tasan vuoden.
1.4. on jo yli vuosi.
Pitipäs muuten tarkistaa sanamuoto. Olin tosiaan väärässä, ei tarvitse olla yli vuosi vaan riittää se tasan vuosi.
Joo, ja tasan vuosi on ajanjakso 1.4. -31.3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin että tämän vuoden talviloma on ansaittu vuonna 2020 ja koska silloin oli vain 21 lomapäivää niin nyt ei makseta lomarahaa talvilomasta. Haluan nyt vain tietää onko ok
Siis tä?
Jos työsuhde alkanut 1.5 .2019 niin talviloma kuuluu eli lomapäiviä kertynyt 30. Miksi sitten on talviloma, mutta lomarahaa siitä ei makseta, vaan ainoastaan kesälomasta.
Voiko mennä näin?
Katso se kesän tilinauha, voi olla että olet jo saanut lomarahasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tä?
Jos työsuhde alkanut 1.5 .2019 niin talviloma kuuluu eli lomapäiviä kertynyt 30. Miksi sitten on talviloma, mutta lomarahaa siitä ei makseta, vaan ainoastaan kesälomasta.Voiko mennä näin?
Ei ole kertynyt kuin 22 lomapäivää, jotka olet pitänyt jo viime kesänä oletettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tä?
Jos työsuhde alkanut 1.5 .2019 niin talviloma kuuluu eli lomapäiviä kertynyt 30. Miksi sitten on talviloma, mutta lomarahaa siitä ei makseta, vaan ainoastaan kesälomasta.Voiko mennä näin?
Lomanääräytymisvuosi on aina 1.4. - 31.3.Onko työelämässä vielä ihmisiä, jotka eivät tätä tiedä?
En usko että on, vaan jotkut työttömät täällä vastailevat typeryyksiään.
Vierailija kirjoitti:
Siis tä?
Jos on aloittanut 1.5.2019, niin 31.3.2020 ei ole kertynyt töäyttä vuotta töissä, jotern lomapäiviä tulee 2/kuukausi. Eli 22 päivää, jotka pidetään kesällä 2020. Jos ei tosin sovita)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tä?
Jos on aloittanut 1.5.2019, niin 31.3.2020 ei ole kertynyt töäyttä vuotta töissä, jotern lomapäiviä tulee 2/kuukausi. Eli 22 päivää, jotka pidetään kesällä 2020. Jos ei tosin sovita)
Sorry typot
AP, voisit lukea vuosilomalain, niin ehkä se selventää sulle tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tä?
Ei kuulu. 1.4.2019 - 31.3.2020 on kertynyt viime kesän ja tämän talven lomapäivät. Tuolla välillä sinä olet ollut töissä alle vuoden eli sinulle kuuluu tälle lomakaudelle 11 x 2 lomapäivää eli 22 päivää. Jos pidit ne kaikki viime kesänä, nyt ei ole enää lomapäiviä käytettävissä.
Lomaa kertyy 1.5.2019-31.3.2020 11*2 pv = 22 pv, jotka pidetään kesällä 2020 ja talvella 2021. Seuraava kertymä on 1.4.2020-31.3.2021 12*2,5 pv = 30 pv ja nämä pidetään kesällä 2021 ja talvella 2022.
Talveksi 2021 ei ole kertynyt pidettävää talvilomaa, ellei sitten ole kesällä säästänyt 22 päivästä osan talvelle.
Siis millä ihmeen kaavalla 11 kuukaudesta edes tulisi 30 päivää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tä?
Mutta nyt on vuosi 2021
Siis eikä ap sanonut että aloittanut toukokuu 2019 ja lomaa kertynyt 30 ov tälle vuodelle, mutta työnantaja maksaa Tänä vuonna vain kesälomasta lomarahan eikä talvilomasta. Aika outoa