Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkanlaskijat. Eikö ensimmäisestä talvilomasta makseta lomarahaa?

Vierailija
26.03.2021 |

Aikaisemmissa paikoissa on mielestäni maksettu, mutta nykyisessä ei. Siis ensimmäinen viikon talviloma ja ei kuulemma kuulu lomaraha? Google ei anna vastausta

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olet kesällä pitänyt 21 päivää lomaa ( siis maksettu 21 päivästä loma-ajan palkka), sulla on 1 päivä pitämättä. Jonka siis ilmeisesti olet pitänyt nyt talvella.

Vierailija
62/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tä?

Jos on aloittanut 1.5.2019, niin 31.3.2020 ei ole kertynyt töäyttä vuotta töissä, jotern lomapäiviä tulee 2/kuukausi. Eli 22 päivää, jotka pidetään kesällä 2020. Jos ei tosin sovita)

Mutta nyt on vuosi 2021

Niin on. Ja tän kuun lopussa katkeaa lomavuoden kertymä, joka pidetään lomana kesällä 2021 ja talvella 2022.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tä?

Jos on aloittanut 1.5.2019, niin 31.3.2020 ei ole kertynyt töäyttä vuotta töissä, jotern lomapäiviä tulee 2/kuukausi. Eli 22 päivää, jotka pidetään kesällä 2020. Jos ei tosin sovita)

Mutta nyt on vuosi 2021

niin onkin, mutta nyt on edelleen sama lomakausi kuin viime kesänä. 

Vierailija
64/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin että tämän vuoden talviloma on ansaittu vuonna 2020 ja koska silloin oli vain 21 lomapäivää niin nyt ei makseta lomarahaa talvilomasta. Haluan nyt vain tietää onko ok[/quote

Pitää olla vuosi töissä lomankertymäaikana ennenkuin saa talviloman. Loman saa vasta kun on ollut täysi oikeus kesälomaan, 24päivää. Sitten seuraavana talvena vasta saa. Olet saanut edellisestä työpaikasta sen jo rahana.

Vierailija
65/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vattua taas. Alkoi kiinnostamaan, voiko noin tehdä

Jos työt alkaa vaikka 1.5.2019 niin nyt on 5 viikkoa lomaa eli kesä ja talviloma. Mutta ettri makseta talvilomasta? Kuulostaa oudolta vai voiko asiasta työnantaja päättää jotenkin erikseen?

Jos on aloittanut 1.5. 2019, niin lomaa tulee 24 päivää, joka on pidetty kesällä 2020.

Jos on aloittanut 1.4.2019, niin lomaa 30 päivää joista 24 päivää on pidetty kesällä 2020 ja 6 päivää taivella 2021.

Laskuvirhe, ei 24 päivää, vaan 22 päivää.

Sorry

Vierailija
66/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut tarkistaa lomarahan maksamista, mutta minä olen aloittanut työt toukokuu 2019 ja lomia vuonna 2021 on 30 päivää (hr mukaan) eli HR on väärässä ja minulla onkin vain 24 päivää kun 6 kuuluu vuodelle 2022.Ainakin teidän "ohjeiden" mukaan.

Talviloman olen pitänyt ja kesäloma sovittu eli yhteensä 2021 vuonna 30 päivää.

Voisiko joku ns. tietäjä kertoa miten mahdollista?

Vierailija
67/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin että tämän vuoden talviloma on ansaittu vuonna 2020 ja koska silloin oli vain 21 lomapäivää niin nyt ei makseta lomarahaa talvilomasta. Haluan nyt vain tietää onko ok[/quote

Pitää olla vuosi töissä lomankertymäaikana ennenkuin saa talviloman. Loman saa vasta kun on ollut täysi oikeus kesälomaan, 24päivää. Sitten seuraavana talvena vasta saa. Olet saanut edellisestä työpaikasta sen jo rahana.

Aika mielenkiintoista kun minulla on ihan HR:n mukaan 30 päivää vuonna 2021. Lomarahaa ei kuitenkaan tämän talven lomasta makseta

Vierailija
68/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jaksanut tarkistaa lomarahan maksamista, mutta minä olen aloittanut työt toukokuu 2019 ja lomia vuonna 2021 on 30 päivää (hr mukaan) eli HR on väärässä ja minulla onkin vain 24 päivää kun 6 kuuluu vuodelle 2022.Ainakin teidän "ohjeiden" mukaan.

HR on oikeassa. Lomaa kertyy vuonna 2021 30 päivää. MUTTA lomakausi, joilloin ne pidetään pois, alkaa vasta toukokuun alussa ja jatkuu ensi vuoteen. Eli vuoden 2021 lomat pidetään toukokuu- syyskuu kesälomakausi ja talviloma on vasta sen jälkeen eli talvella 2021-2022

Vierailija
69/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten se on mahdollista, että sä olet nyt pitänyt lomaa, mitä et ole vielä ansainnut. Ensin pidetään kesäloma ja sen jälkeen talviloma. Et sä voi pitää lain mukaan talvilomaa ennen kuin se on ansaittu, ja sen kertymä selviää vasta tän kuun lopussa.  Ja huom, nyt möä kerroin, miten se menee lain mukaan, en sitä, mitä te olette erikseen sopineet.

Vierailija
70/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HR on oikeassa. Lomaa kertyy vuonna 2021 30 päivää. MUTTA lomakausi, joilloin ne pidetään pois, alkaa vasta toukokuun alussa ja jatkuu ensi vuoteen. Eli vuoden 2021 lomat pidetään toukokuu- syyskuu kesälomakausi ja talviloma on vasta sen jälkeen eli talvella 2021-2022

Ok, mutta nyt kiinnostaa, miksi mepcon lomakalenterissa lukee että minulla on 30 päivää vuonna 2021? Jos osa kuuluukin vuodelle 2022?

Lomakalenterista voi varata lomat ja ilmoittaa lomat per vuosi. Eli nyt kun olen pitänyt talviloman jo niin ensi vuonna ei talvilomaa

Vierailija
71/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta nyt kiinnostaa, miksi mepcon lomakalenterissa lukee että minulla on 30 päivää vuonna 2021? Jos osa kuuluukin vuodelle 2022?

Lomakalenterista voi varata lomat ja ilmoittaa lomat per vuosi. Eli nyt kun olen pitänyt talviloman jo niin ensi vuonna ei talvilomaa

En tiedä, millainen käytäntö teillä on, miten sen talviloman on voinut pitää etukäteen. Oletko sä siitä saanut palkan, vai onko se palkaton ns. omaloma.

Vierailija
72/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomakausi

Lomakausi alkaa 2.5. ja päättyy 30.9. Vuosilomasta 24 päivää annetaan lomakaudella (kesäloma) ja sen ylittävä osa ajalla 1.10. - 30.4. (talviloma).

https://www.erto.fi/tyosuhdeopas/vuosiloma/vuosiloman-pitaminen

Vierailija
73/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomakalenterista voi varata lomat ja ilmoittaa lomat per vuosi. Eli nyt kun olen pitänyt talviloman jo niin ensi vuonna ei talvilomaa[/quote

]Ei se talviloma välttämättä kuulu vuodelle 2022,

vaan ajalle 1.10.2021 -30.4.2022

Vierailija
74/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiitoista. En ole koskaan perehtynyt lomakausiin vaan olen elänyt sen mukaan mitä palkkahallinnosta tulee lomalistoja. Toistaalta olen harvoin vaihtanut työpaikkaa.

Nyt olen aloittanut 20.5.19 ja tänä talvena tuli palkkahallinnosta lomalistat ja minulla oli talviloma listan mukaan ja olen sen jo pitänyt 😳. Ja kesälomatkin on merkitty listaan. Eli lomalista oli väärä?

Huvittavaa myös se, että täällä huutelee pätkätyöläiset, jotka joutuvat ottamaan selvää lomista kun vaihtavat työpaikkaa kuin paitaa. Me muut luotamme palkkahallinnon esimiehille antamiin lomalistoihin ja keskitymme töihin.

Vierailija
75/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tällä palstalla yrittää selittää noita vuosiloman kertymisiä. Suurin osa täällä viihtyvistä ei ole niin paljoa töitä elämässään tehnyt, että talvilomaakin olisivat ehtineet viettää.

Media- ja painoalan tesiä noudattavissa paikoissa muuten ei ole varsinaista talvilomaa ollenkaan. Kaikki 30 vuosilomapäivää saa pitää kesälomakaudella ja tasoitusvapaista (=pekkanen) saa käyttää 5 päivää putkeen talvilomakaudella halutessaan. Tästäkin usein puhutaan virheellisesti talvilomana, mutta lomarahaa siitä ei tietystikään tule.

Vierailija
76/76 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiitoista. En ole koskaan perehtynyt lomakausiin vaan olen elänyt sen mukaan mitä palkkahallinnosta tulee lomalistoja. Toistaalta olen harvoin vaihtanut työpaikkaa.

Nyt olen aloittanut 20.5.19 ja tänä talvena tuli palkkahallinnosta lomalistat ja minulla oli talviloma listan mukaan ja olen sen jo pitänyt 😳. Ja kesälomatkin on merkitty listaan. Eli lomalista oli väärä?

Huvittavaa myös se, että täällä huutelee pätkätyöläiset, jotka joutuvat ottamaan selvää lomista kun vaihtavat työpaikkaa kuin paitaa. Me muut luotamme palkkahallinnon esimiehille antamiin lomalistoihin ja keskitymme töihin.

Mua taas huvittaa ne ihmiset, jotka sokeasti luottaa työnantajaansa, eikä ota selvää omista oikeuksitaan ja velvollisuuksistaan. Ehdoton asia on tuntea oma tessinsa, jos sellainen on käytössä. Sekä vuosiloman ansainta, sairauslomat, hoitovapaat, yms