Miksi minua luullaan alkoholistiksi, vaikka olen absolutisti?
Kun olin nykyistä hoikempi ja treenasin päämäärätietoisemmin, mua luultiin narkkariksi. :( Olen täysin päihteetön ollut aina, enkä edes ole tupakoinut koskaan. Tuollaisia juoruja siis minusta kulkee. Mikä ihmisestä voi tehdä juopon näköisen?
Kommentit (85)
Sanaton viestintä on niin vaistonvaraista että ihmiset voi saa päähänsä mitä tahansa tajuamatta itsekään.
Minulle käy usein niin että ihmiset saattavat pelätä minua tai jopa suuttua minulle vaikka käyttäydyn ihan normaalisti. Minua luullaan myös usein joksikin toiseksi. Joskus hauskaa, usein rasittavaa.
Tämähän on se vanha ketju, jossa syyksi todettiin puutteellinen hygienia. Miksi tämä on nostettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekana tulee mieleen, että onkos sinulla hygienia kunnossa, entä hampaat?
Ja siis miten määritellään, onko hygienia kunnossa? Peseydyn päivittäin ja pesen hampaat aamuin illoin, mutta hiuksia en jaksa laittaa yleensä lainkaan ja ne ovat joskus rasvaiset. Mutta en mä ainakaan itse epäile muita juopoiksi näin heppoisilla perusteilla.
No kun miettii, mikä on juopoille leimallista, niin heiltähän meinaa hygienia-asiat unohtua. Hoippuvat nuhjuisen ja epäsiistin näköisinä ympäriinsä. Näyttävät siltä, että ollaan samoilla silmillä liikkeellä. Tukka pörrössä, hengitys haisee.
Tulee mieleen, että jos sinut ensisilmäykseltä luokitellaan alkoholistiksi, niin sinussa olisi näitä piirteitä.
Tuo "samoilla silmillä" itse asiassa voisi olla homman avain osittain. Nimittäin mulla on erittäin paha tapa pitää piilolinssejä jopa viikko putkeen silmissä päivisin ja öisin ilman, että puhdistan niitä tai pidän kotelossa unien aikana. Joskus jopa näen niillä huonosti ja silmät punoittavat. Lisäksi välillä jätän meikit pariksi päiväksi naamaan (korjailen vain), kun en vain jaksa pestä niitä pois. Kun siis tuntuu niin turhalta meikkailla vain itseni tai vieraiden ihmisten takia.
Eli siis hampaat ja kehoni pesen usein, mutta en jaksa kasvojani pestä edes päivittäin yleensäkään, kun se tuntuu niin turhalta ja on vain visuaalinen juttu. Varsinkin flunssaisena en välttämättä pese moneen päivään kasvojani tai hiuksiani.
Ohis, mutta on olemassa kuukaudenkin silmissä pidettäviä yötä-päivää-linssejä, mitä ei tarvitse välillä poistaa tai putsailla. Sulle varmaan sopis sellaiset. Ovat vielä kaikista mukavimmat linssit vieläpä, kun ne on suunniteltu läpäisemään happea kunnolla pitkäksi aikaa. Eivät kuiva tai kirvele (ennen kuin ne on olleet silmissä pari kolme kuukautta, krhm...).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä sun ulkonäkö, vaan se absolutismi usein koetaan alkoholismiksi, kun monet raitistuneet joutuvat olemaan albsolutisteja lopun ikäänsä, jos sairauttaan haluavat hoitaa ja hallita.
Eli ei vaan voi olla absolutisti ihan vaan siltä pohjalta, että ei halua myrkyttää kehoaan alkoholilla???
Kyllä meitä vaan on ja se on ihan normaalia. Joten toivottavasti lainaamani kaltaiset ajatuskulut ovat vähenemään päin.
Nuoremmissa ikäluokissa on paljon ihmisiä jotka eivät ole absolutisteja (raittiusaatteen kannattajia tai entisiä alkoholisteja) ja jotka eivät juo alkoholia. He ovat kasvaneet löysän alkoholipolitiikan aikana. Ei ole vaan kiinnostanut sekoittaa päätään liuottimilla.
Minua luultu alkoholistiksi,koska kasvoissani coupe rosaa. Paksu maha on,kilpisrauhassairaus ehkä pääsyy. Liikun paljon. En edes ehdi juoda,koska paljon töissä enkä ole edes kiinnostunut alkoholista. Mutta antaa ihmisten luulla. Ainahan sitä juorua ja puhetta on.