Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minua luullaan alkoholistiksi, vaikka olen absolutisti?

Vierailija
26.03.2021 |

Kun olin nykyistä hoikempi ja treenasin päämäärätietoisemmin, mua luultiin narkkariksi. :( Olen täysin päihteetön ollut aina, enkä edes ole tupakoinut koskaan. Tuollaisia juoruja siis minusta kulkee. Mikä ihmisestä voi tehdä juopon näköisen?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasit sitten vielä toisenkin ketjun aiheesta...

Siinä kävi ilmi, että hygieniatilanteesi on tässä kuvattua pahempi ja että ongelma on laajempi kuin se, että sinua satunnaisesti luultaisiin alkoholistiksi.

Eli mikä se ongelma siis on? Millaiseksi minua voitaisiin luulla? Ei niillä minun silmilläni tai ihollani ym. ole muuten väliä, mutta kaipaisin sellaista, ettei minua pidetä aivan pohjasakkana.

Toisessa ketjussa valitit saavasi suttuisen olemuksesi vuoksi jatkuvasti huonoa kohtelua, ihan arjessasi. 

Siis pahempi tilanne kuin pelkkä alkoholistiväärinkäsitys.

Kirjoitit myös käyttäväsi piilareita putkeen vielä pidempään kuin tässä ketjussa myönsit, ja meikkien pesemättömyyskin vaikutti vakiotilanteelta eikä sellaiselta, ettet aina jaksa.

Paras keino on oikeasti lakata kiduttamasta silmiäsi noin, koska verestävät silmäthän sinusta varmasti tekevät todella epäilyttävän näköisen. 

Ihon osalta jätä  mieluummin meikkaamatta kokonaan  kuin että länttäisit aina lisää meikkiä entisten päälle.

Ja iho EI ole poikkeus perushygieniasta muille kuin sinulle! Muiden ihmisten mielestä on ällöttävää huomata, ettei kasvoja ole pesty vaan niissä on meikkikerroksia.

Olen aina ajatellut, että tärkeintä on se, että on periaatteessa puhdas (ei siis ole hikinen tai muuten likainen), mutta joku meikki kasvoilla on vain kosmeettista tai visuaalista puolta ja eiväthän kasvot löyhkää. Haluaisin myös saada olla oma itseni, kuten kaikki muutkin ihmiset. Hiusteni rasvoittumiselle en oikein voi mitään, kun ei se vähenekään millään.

Olen myös ajatellut, että itsehän kärsin niistä silmäongelmista, mutta en sitä tajua, miksi joku olisi nuivempi minua kohtaan, jos näkee punoittavat tai tulehtuneet silmäni. En itse luokittele ihmisiä ulkomuodon mukaan, vaan kohtelen kaikenlaisia huopahiuksisia ja virtsanhajuisia (oikeita) pultsareitakin ystävällisesti.

Monelle ihmiselle kasvot (+hiukset= ovat VÄHINTÄÄN yhtä tärkeät kuin kehon peseminen. Nehän ovat se osa, jonka muut ihmiset näkevät.

Muistatko mistä ketju lähti liikkeelle? Kysyit, miksi sinut sekoitetaan alkoholistiin, vaikket ole.

Siihen on nyt vastattu ylenpalttisen selkeästi.

1) Punoittavat, verestävät silmät. Tulee mieleen alkoholisti, narkkari, muuten epäilyttävä tyyppi - tai sitten ihan se, että kannattaa pitää etäisyyttä, koska silmätulehdus on tarttuva tauti.

2) Suttuinen, lähmäinen naama, joka näyttää siltä, että kotona on käyty nukkumassa toissa sunnuntaina ja siitä asti on ollut putki päällä, meikkiä läntätty lisää päälle kun muistettu.

Sinä voit toki jatkaa valitsemallasi tiellä. Sitten pitää hyväksyä, että saatat saada osaksesi epäluuloista kohtelua. Sitten ei pidä valittaa.

1. osta halvalla kirppikseltä suoristusrauta.

2. pese hiukset, föönaa ja suorista.

3.Osta sävyttävä päivävoide ja irtopuuteri.

4.luonnolinen poski ja huulipuna.

5. kestovärjää ripsesi ja kulmasi

NO MILTÄS NYT NÄYTTÄÄ??

Tässä parempi lista, jos henkilö ei nauti puunaamisesta.

1. Pese hiukset, harjaa, laita vaikka ponnarille

2. Pese kasvot, rasvaa, jos on kuivat

3. Pese vartalo

4. Pue puhtaat vaatteet

Teen näistä huoneentaulun, niin ehkä muistan. Kiitos ❤

Vierailija
62/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö ap töissä?

Minne pääsee töihin huolittelematon henkilö?

Olen asiakaspalvelussa ja puhdas/siisti minimi vaatimus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on 1 ihminen väittänyt raitistuneex alkoholisti ku kerroin etten juo. 🙈 Kys. Tyyppi on alkoholisti itse,että semmosta.

Et ole ainoa. Minusta tk-lääkäri kirjoitti päivystyskäynnillä epikriisiin, että olen alkoholisti. Käynnin syy oli keuhkoputkitulehdus ja sain antibioottireseptin.

En millään käsitä, että miksi hän ylipäänsä tenttasi alkoholinkäytöstä. Sairastan kroonista migreeniä enkä ole juonut kuin kaksi pulloa siideriä elämäni aikana ja saanut neljän päivän migreenikohtauksen. Minulla on siihen monenlaiset lääkityksetkin olemassa. En koe mitään tarvetta toistaa tuota alkoholinjuontitestiä toisten.

Toisaalta minulla on couperosaiho ja en meikkaa. Silmät verestävät ilmeisesti liian ruudun tuijottamisen vuoksi ja välillä käytänkin kosteuttavia ilmätippoja. Sen lisäksi minulla on siitepölyallergia, joka tuntuu myös silmissä.

Harvemmin ihminen jaksaa kovan flunssan jälkeen laittautua sen kummemmin tk-päivystykseen. Pikainen suihku ja ihan tavalliset vaatteet eli neule ja farkut päälle. En tiedä, kuinka pitäisi oikein pukeutua että kelpaisi?

Vierailija
64/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habituksessa jotain, joka antaa mielikuvan hieman tuhruisesta kuivasta oravasta?

Voiko muka oikeasti hoitamaton iho ja vanhat meikit vaikuttaa? Siis mun ihoni on sellainen, että ei se hoitaminen auta siihen mitään. Siihen tulee näppyjä aina, vaikka pesisin joka päivä. Ei siitä täydellistä siis tule edes hoidettuna ja siististi meikattuna. Siksi motivaatio kasvojen hoitamiseen on pyöreä nolla.

Jos et jaksa hoitaa niin lopeta kokonaan se meikkaaminen ja rasvaaminen. Loppuvat ehkä näpyt kokonaan ja parempi niinkin, kun suttuiset meikit.

Minusta alkoholistin näköisillä on kiiltävä, punertava ja läikykäs iho. Jossain määrin lommoiset kasvot ja silmät punottavat. Niin ja tietenkin ne vanhat meikit naamassa.

Kokeile joskus hoitaa se silmiään punaisuus pois silmätipoilla.

Meikkivoiteeen sijaan meikkipuuteria ja tietenkin ne puhtaan hiukset, jotka olet kammannut. Jostain syystä moni alkoholisti harrastaa vesikampauksen näkösiä juttuja. Vedetään ne hiukset taakse päin ja ehkä ne sitten ovat vain rasvaiset, mutta siis näyttävät märiltä. Ehkä siis jotain kiharaa, hyväkuntoista ja puhdasta aina.

Ehkä sinusta huokuu tuo aika kovakin laiskuus omaa pääsi aluetta kohtaan. Ei viitsitä pestä naamaa eikä hiuksia jostain syystä. Moni ajattelee ehkä, että ryyppääminen on sinulle tärkeämpää, vaikka niin ei ole.

Monella alkoholistilla on myös tikku jalat ja paksu vyötärö. Oikeilla vaatevalinnoilla pystyy vaikuttamaan tuohon.

Vierailija
65/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on 1 ihminen väittänyt raitistuneex alkoholisti ku kerroin etten juo. 🙈 Kys. Tyyppi on alkoholisti itse,että semmosta.

Et ole ainoa. Minusta tk-lääkäri kirjoitti päivystyskäynnillä epikriisiin, että olen alkoholisti. Käynnin syy oli keuhkoputkitulehdus ja sain antibioottireseptin.

En millään käsitä, että miksi hän ylipäänsä tenttasi alkoholinkäytöstä. Sairastan kroonista migreeniä enkä ole juonut kuin kaksi pulloa siideriä elämäni aikana ja saanut neljän päivän migreenikohtauksen. Minulla on siihen monenlaiset lääkityksetkin olemassa. En koe mitään tarvetta toistaa tuota alkoholinjuontitestiä toisten.

Toisaalta minulla on couperosaiho ja en meikkaa. Silmät verestävät ilmeisesti liian ruudun tuijottamisen vuoksi ja välillä käytänkin kosteuttavia ilmätippoja. Sen lisäksi minulla on siitepölyallergia, joka tuntuu myös silmissä.

Harvemmin ihminen jaksaa kovan flunssan jälkeen laittautua sen kummemmin tk-päivystykseen. Pikainen suihku ja ihan tavalliset vaatteet eli neule ja farkut päälle. En tiedä, kuinka pitäisi oikein pukeutua että kelpaisi?

Ehkä joku vihreä paita joka saa naamion näyttämään vähemmän punaiselta?

Suosittelen sinullekin sitä meikkipuuteria, kun tarvii näyttää joltain ”kunnolliselta” kansalaiselta. Tasoittaa värin ja kiillon. Niin ja kaikki nyt tietää, että lääkäriin mentäessä tärkeintä on puhtaan ja kammattu hiukset. Jos muuta et jaksa, niin se ainakin.

Myös monokromovaatteet toimivat. Eli yhtä väriä vain. Jos valitset sinisen, niin housut ja paita sitten sitä. Mustan kanssa joko mustaa, harmaata tai valkoista jne. Maksimissaan kahta väriä, jos monokromo ei onnistu. Ei mitään multiväriraitoja, villasukkavirityksiä, eikä jotain hippityylejä. Ne suoraan huutavat punaviiniä illalliseksi ihmistyypistä.

Vierailija
66/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen sinullekin sitä meikkipuuteria, kun tarvii näyttää joltain ”kunnolliselta” kansalaiselta. Tasoittaa värin ja kiillon. Niin ja kaikki nyt tietää, että lääkäriin mentäessä tärkeintä on puhtaan ja kammattu hiukset. Jos muuta et jaksa, niin se ainakin.

Myös monokromovaatteet toimivat. Eli yhtä väriä vain. Jos valitset sinisen, niin housut ja paita sitten sitä. Mustan kanssa joko mustaa, harmaata tai valkoista jne. Maksimissaan kahta väriä, jos monokromo ei onnistu. Ei mitään multiväriraitoja, villasukkavirityksiä, eikä jotain hippityylejä. Ne suoraan huutavat punaviiniä illalliseksi ihmistyypistä.

Olen kyllä hyvin hillitty pukeutuja. Ei ole vielä kukaan hipiksi tullut väittämään. Mielestäni tk-päivystys on enemmän vapaa-aikaa ja sinne saavat luvan kelvata neule ja farkut.

Vierailija
67/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää aivojanne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekana tulee mieleen, että onkos sinulla hygienia kunnossa, entä hampaat?

Ja siis miten määritellään, onko hygienia kunnossa? Peseydyn päivittäin ja pesen hampaat aamuin illoin, mutta hiuksia en jaksa laittaa yleensä lainkaan ja ne ovat joskus rasvaiset. Mutta en mä ainakaan itse epäile muita juopoiksi näin heppoisilla perusteilla.

No kun miettii, mikä on juopoille leimallista, niin heiltähän meinaa hygienia-asiat unohtua. Hoippuvat nuhjuisen ja epäsiistin näköisinä ympäriinsä. Näyttävät siltä, että ollaan samoilla silmillä liikkeellä. Tukka pörrössä, hengitys haisee.

Tulee mieleen, että jos sinut ensisilmäykseltä luokitellaan alkoholistiksi, niin sinussa olisi näitä piirteitä.

Tuolla tavalla muita luokittelevat ovat varmaan niitä alkkeja itse, kun on niin suuri tarve nähdä niitä muissa ihmisissä.

Onko kukaan kuullut mielenterveysongelmista ja niiden seurauksista kuten hygienian laiminlyönti? Ei, pakko olla alkkis.

Ei sitä tarvitse olla itse alkoholisti tai edes juoda, mutta varmasti jokainen on Suomessa nähnyt alkoholisteja kaupungilla. Kyllähän heillä kaikilla on samantapainen ulkonäkö. Jokainen tietenkin oma yksilönsä ja siltikin heistä näkyy päälle se alkoholismi, jonka myös haistaa kun menee tarpeeksi lähelle. Ei siinä mitään, voihan ja saahan sitä näyttää ihan miltä tykkää, vaikka alkoholistilta, mutta jos ei pidä siitä, että näyttää joltain, niin on asioita joita voi tehdä jotta muille ei synny mielikuvaa alkoholista tai mielenterveysongelmaiselta tai joltain muultakaan.

Vierailija
68/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi laittaa pakkelia naamaan, punaa huuliin, tekoripset ja geelikynnet....

Peseytyminen ja puhtaat vaatteet riittävät.

Vierailija
69/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hyvin hillitty pukeutuja. Ei ole vielä kukaan hipiksi tullut väittämään. Mielestäni tk-päivystys on enemmän vapaa-aikaa ja sinne saavat luvan kelvata neule ja farkut.

Kyllä minulle kelpaa ihan mitkä tahansa sinun vaatteesi, mutta nyt puhummekin millä vakuuttaa lääkäri siitä, ettet ole alkoholisti tai jotain muuta mitä et ole. Vaatteet ovat vaatteita ja kaikki on kankaista tai neuleesta tehtyjä ja siltikin niiden perusteella muut kuvittelevat jopa tietävänsä työpaikkasi tai rahojesi määrän. Niin se vaan on.

En tiedä miltä näytät, koska farkut ja neule on niin laaja käsite. Voit niiden kanssa näyttää kaikkea instafitnessbeibistä kadulla aineita myyvään diilerin.

Tarkoitukseni oli antaa vain vinkkiä mitä voisi tehdä ettei tulevaisuudessa tarvitse joutua samaan tilanteeseen.

Vierailija
70/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi laittaa pakkelia naamaan, punaa huuliin, tekoripset ja geelikynnet....

Peseytyminen ja puhtaat vaatteet riittävät.

Ei miksikään, jos naama ei kiillä ja muutenkin on tasaisen värinen. Meikeillä yritetään luoda vaikutelma terveestä ja huolitellusta henkilöstä. Jos jo näyttää siltä tai ei ole kiinnostunut näyttämään siltä, niin sitten vaan reippaasti kulkee au naturel lookissa.

Nyt puhutaan muista ja heidän ajatuksistaan ja niihin vaikuttamisesta. Jos se ei kiinnosta, niin silloinhan sillä ei ole väliä kiiltääkö se naama vai ei. Geelikynsillä ja tekoripsillä ei varmasti ole mitään merkitystä, paitsi jos ne ovat kauheassa kunnossa.

Vierailija
71/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä aika korkean levelin vinkkejä. En usko, että jotain vaatteiden värimaailmaa tarvitsee alkaa miettiä ihan vain siksi, että välttyisi vaikuttamasta alkoholistilta. :-o

Vierailija
72/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä aika korkean levelin vinkkejä. En usko, että jotain vaatteiden värimaailmaa tarvitsee alkaa miettiä ihan vain siksi, että välttyisi vaikuttamasta alkoholistilta. :-o

Minkä vinkin itse annat, jos ihminen sanoo laittavansa farkut ja neuleen ja silti luullaan alkkikseksi? Tiedän, että on vaikka millaisia tosi hienoja vaate ja väriyhdistelmiä, jotka saa näyttämään vaikka raittiusseuran puheenjohtajalta, mutta miten sellaista voi neuvoa aavee palstalla? Jos katsot noita YouTube videoita, joissa noille alkoholisteille ja kadulla asuville tehdään muuttumisleikki, niin samoilla resepteillä mennään. Siisti kampaus, hillityn väriset vaatteet ja nätti ehostus, jos on nainen, miehillä parta ja puhtaus joka tasolla.

Vierailija
73/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvelin lapsen koulun terkan alkoholstiksi ruumiinrakenteen perusteella joka muistutti tuttujen pubiruusujen olemusta: tikkumaiset jalat, ei takapuolta ja pyöreä turpea keskivartalo. Lisäksi kelmeät kasvot, punainen nenä, tuskastunut ilme ja eloton katse.

Vierailija
74/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä vinkin itse annat, jos ihminen sanoo laittavansa farkut ja neuleen ja silti luullaan alkkikseksi? Tiedän, että on vaikka millaisia tosi hienoja vaate ja väriyhdistelmiä, jotka saa näyttämään vaikka raittiusseuran puheenjohtajalta, mutta miten sellaista voi neuvoa aavee palstalla? Jos katsot noita YouTube videoita, joissa noille alkoholisteille ja kadulla asuville tehdään muuttumisleikki, niin samoilla resepteillä mennään. Siisti kampaus, hillityn väriset vaatteet ja nätti ehostus, jos on nainen, miehillä parta ja puhtaus joka tasolla.

Niin... Siis ei kai niillä kadulla asuvilla ole lähtötilanteessa farkkuja ja neuleita vaan aika paljon epäsiistimpiä rytkyjä?

Mutta yleisesti pitäisi kai saada olemusta siistimmäksi - ensin tietysti suihkunraikkaaksi, ja sitten iitsekin neuvoisin tippoja silmiin, punoitusta piiloon, hiukset siististi kiinni. 

Vierailija
75/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet luulosairas ja kuvittelet asioita.

Vierailija
76/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet luulosairas ja kuvittelet asioita.

Mistä tiedät, miltä näytän? Ja olen kuullut, että minua on luultu juopoksi ja narkkariksi. Eikö se jo yksinään riitä?

Vierailija
77/85 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä arvelin lapsen koulun terkan alkoholstiksi ruumiinrakenteen perusteella joka muistutti tuttujen pubiruusujen olemusta: tikkumaiset jalat, ei takapuolta ja pyöreä turpea keskivartalo. Lisäksi kelmeät kasvot, punainen nenä, tuskastunut ilme ja eloton katse.

Sitten minäkin olen mielestäsi holisti,mulla on punaiset kasvot couperosan takia ja turvotusta kilpisrauhasen takia. Ja en juo yhtään. Voi voi .

Vierailija
78/85 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat että on alkoholisti, vaikka jos on tummat silmänaluset. Monella, kellä on ohut iho on tummat silmänaluset, mutta moni meikkaa ne piiloon. Itse en tykkää meikeistä ja olen allergisoitunut ties mille tököteille, enkä pidä tunteesta, että on jotain sottaa naamassa, niin luulkoot mitä lystäävät minun puolestani, mutta en ala meikkaamaan.

Alkoholismi on esimerkiksi lääkärien ammattisairaus. Kaipa he luulevat, että kaikki muut juovat yhtä paljon, mutta eivät kerro sitä, kuten eivät hekään. Myös mt-ongelmat ovat lääkäreillä yleisiä, johtavat itsemurha-ammattitilastojakin. 

Vierailija
79/85 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen absolutisti ja monet ihmiset jotka saavat tietää tästä luulevat automaattisesti että olen entinen alkoholisti joka on raitistunut eikä juo alkoholia lainkaan siksi että pelkää taas retkahtavansa vaikka en koskaan ole juonut alkoholia paitsi ihan pieniä määriä. Esimerkiksi ehtoollisella sen viinitilkan ja joskus maistanut kulauksen jotain juomia että tiedän miltä ne juomat maistuu.

Vierailija
80/85 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemus on erittäin epäsiisti, jos luullaan päihteidenkäyttäjäksi. Siisti olemus vaatteilla ja perushygienia ensin kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi