Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minua luullaan alkoholistiksi, vaikka olen absolutisti?

Vierailija
26.03.2021 |

Kun olin nykyistä hoikempi ja treenasin päämäärätietoisemmin, mua luultiin narkkariksi. :( Olen täysin päihteetön ollut aina, enkä edes ole tupakoinut koskaan. Tuollaisia juoruja siis minusta kulkee. Mikä ihmisestä voi tehdä juopon näköisen?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasit sitten vielä toisenkin ketjun aiheesta...

Siinä kävi ilmi, että hygieniatilanteesi on tässä kuvattua pahempi ja että ongelma on laajempi kuin se, että sinua satunnaisesti luultaisiin alkoholistiksi.

Eli mikä se ongelma siis on? Millaiseksi minua voitaisiin luulla? Ei niillä minun silmilläni tai ihollani ym. ole muuten väliä, mutta kaipaisin sellaista, ettei minua pidetä aivan pohjasakkana.

Toisessa ketjussa valitit saavasi suttuisen olemuksesi vuoksi jatkuvasti huonoa kohtelua, ihan arjessasi. 

Siis pahempi tilanne kuin pelkkä alkoholistiväärinkäsitys.

Kirjoitit myös käyttäväsi piilareita putkeen vielä pidempään kuin tässä ketjussa myönsit, ja meikkien pesemättömyyskin vaikutti vakiotilanteelta eikä sellaiselta, ettet aina jaksa.

Paras keino on oikeasti lakata kiduttamasta silmiäsi noin, koska verestävät silmäthän sinusta varmasti tekevät todella epäilyttävän näköisen. 

Ihon osalta jätä  mieluummin meikkaamatta kokonaan  kuin että länttäisit aina lisää meikkiä entisten päälle.

Ja iho EI ole poikkeus perushygieniasta muille kuin sinulle! Muiden ihmisten mielestä on ällöttävää huomata, ettei kasvoja ole pesty vaan niissä on meikkikerroksia.

Näkevätkö muut muka niin tarkkaan? Itse en erota karheutta kuin tunnustelemalla kasvojani. Pitää ottaa ne piilolinssit pois, jotta erotan ne karheudet ja läiskät kasvoillani.

Kyllä näkevät. Ainakin valtaosa. Joku Pihtiputaan sokea mummo ei näe.

Ok. :( Itse en katsele toisten ihmisten ihoa kovin tarkkaan, enkä oikein edes erota niin pieniä yksityiskohtia plus ei oikein kiinnostakaan. Tykkään mieluummin puhua asiaa ja katsella maisemia jne.

Jännitän hieman ihmisten seurassa, niin menee se tilanne siihen itse keskittymiseen, joten en pidä minään jonkun toisen fyysisiä vajavaisuuksia. Pidän yleensäkin muita ihmisiä jotenkin itseäni paljon parempina ja jotenkin niin kauniina ja hienoina. Itse olen tällainen metsänpeikko vain. :/

Vierailija
42/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on asennekysymys ja kunnia-asia, ettet halua laittautua liikaa, ja se johtaa siihen, ettet jaksa pestä meikkejäsi pois...

Etkö voisi saman tien olla meikkaamatta?! Se olisi luultavasti parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis vielä parin päivän jälkeen meikit näyttävät naamalla ihan siedettäviltä omin silmin, mutta noin viikon jälkeen iho meni jotenkin hilseilevän näköiseksi ja piti kuorintavoiteella putsata, kun ei meinannut se tökötti plus kuolleet ihosolut irrota. .

Tämä kohta alkoi kuulostaa siltä, että toivottavasti olet trolli. HYYYIIII

Vierailija
44/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä sun ulkonäkö, vaan se absolutismi usein koetaan alkoholismiksi, kun monet raitistuneet joutuvat olemaan albsolutisteja lopun ikäänsä, jos sairauttaan haluavat hoitaa ja hallita.

Eli ei vaan voi olla absolutisti ihan vaan siltä pohjalta, että ei halua myrkyttää kehoaan alkoholilla???

Kyllä meitä vaan on ja se on ihan normaalia. Joten toivottavasti lainaamani kaltaiset ajatuskulut ovat vähenemään päin.

Vierailija
45/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekana tulee mieleen, että onkos sinulla hygienia kunnossa, entä hampaat?

Ja siis miten määritellään, onko hygienia kunnossa? Peseydyn päivittäin ja pesen hampaat aamuin illoin, mutta hiuksia en jaksa laittaa yleensä lainkaan ja ne ovat joskus rasvaiset. Mutta en mä ainakaan itse epäile muita juopoiksi näin heppoisilla perusteilla.

No kun miettii, mikä on juopoille leimallista, niin heiltähän meinaa hygienia-asiat unohtua. Hoippuvat nuhjuisen ja epäsiistin näköisinä ympäriinsä. Näyttävät siltä, että ollaan samoilla silmillä liikkeellä. Tukka pörrössä, hengitys haisee.

Tulee mieleen, että jos sinut ensisilmäykseltä luokitellaan alkoholistiksi, niin sinussa olisi näitä piirteitä.

Tuolla tavalla muita luokittelevat ovat varmaan niitä alkkeja itse, kun on niin suuri tarve nähdä niitä muissa ihmisissä.

Onko kukaan kuullut mielenterveysongelmista ja niiden seurauksista kuten hygienian laiminlyönti? Ei, pakko olla alkkis.

Vierailija
46/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis pese meikit päivittäin ja harjaa hiukset. Pidä ponnarilla jos tuntuu että takkuistuu heti auki. Ja vaihda ne piilarit silloin kun täytyy.

En ihmettele enää yhtään että luullaan mitä luullaan.

Ja narkkarit ei yleensä syö kunnolla, joten jos on kuiva iho jossa ikivanhat meikit ja vähän silmissä suttuisat ripsarit jo, takkuiset rasvaiset hiukset, silmät punottaa, ei ihme että jotain luullaan. Millaisissa vaatteissa kuljet?

Vierailija
47/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää aivojanne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekana tulee mieleen, että onkos sinulla hygienia kunnossa, entä hampaat?

Ja siis miten määritellään, onko hygienia kunnossa? Peseydyn päivittäin ja pesen hampaat aamuin illoin, mutta hiuksia en jaksa laittaa yleensä lainkaan ja ne ovat joskus rasvaiset. Mutta en mä ainakaan itse epäile muita juopoiksi näin heppoisilla perusteilla.

No kun miettii, mikä on juopoille leimallista, niin heiltähän meinaa hygienia-asiat unohtua. Hoippuvat nuhjuisen ja epäsiistin näköisinä ympäriinsä. Näyttävät siltä, että ollaan samoilla silmillä liikkeellä. Tukka pörrössä, hengitys haisee.

Tulee mieleen, että jos sinut ensisilmäykseltä luokitellaan alkoholistiksi, niin sinussa olisi näitä piirteitä.

Tuolla tavalla muita luokittelevat ovat varmaan niitä alkkeja itse, kun on niin suuri tarve nähdä niitä muissa ihmisissä.

Onko kukaan kuullut mielenterveysongelmista ja niiden seurauksista kuten hygienian laiminlyönti? Ei, pakko olla alkkis.

Menet nyt vähän peppu edellä puuhun.

Tässä ketjussa puhutaan siitä, miksi jotain ihmistä voidaan luulla alkoholistiksi, koska siitä aloittaja kysyi. Hän ei kysynyt, miksi häntä luullaan mielenterveysongelmaiseksi.

Kukaan ei väitä, että jokainen hygienaansa laiminlyövä olisi alkkis.

Vierailija
48/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet sokaistunut omalle ulkonäölle, et itse huomaa onko meikki eilinen vai tän päivän, mut muut näkee sen. Ja tuon tukan rasvaisuuden. Ei tarvitse tälläytyä jos ei tykkää,mutta pitää olla puhdas ettei luulla että olet syrjäytynyt jollain tavalla. Pese hiuksesi joka toinen päivä ja kasvot aamuin illoin.

Vierailija
49/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope?

Vierailija
50/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot, olet alkoholisti. Jos et juo, olet raitistunut alkoholisti. Alkoholismi voi alkaa jo lapsena: annetaan viinimä lusikalla, kotikalja, sima ym.

Vierailija
51/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täsmälleen päinvastoin. Olen alkoholisti, mutta minua jatkuvasti luullaan absolutistiksi.

Vierailija
52/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, taidetaan olla jotain sielunhenkilöitä :D

Minä olen absolutisti ja oppilaani koulussa (yläkoulu) levittelevät huhuja ja teorioita siitä että olen alkoholisti tai narkkari :D Tai ainakin levittelivät. Saa nähdä loppuuko nyt kun paljastin, että olen yli viisikymppinen. Noi ilmeisesti luulivat että olen joku kolmekymppinen ja näytän vaan vanhalta siksi että vedän kaikenlaista XD

Nuppuset...

Vierailija
53/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta pieni, vaikuttaa ettet raaski pitää huolta itsestäsi kun inhoa ulkonäköäsi jo muutenkin. Hanki oikean vahvuiset piilarit ensiksikin, ja noudata ohjeita. Eli vaihda ne silloin kuin käsketään. Ehkä silmälasitkin olisi ok vaihtoehto? Jotkut tyylikkäät sitten jotka sopii kasvoille.

Hiukset pese joka toinen päivä, päivittäinkin voi jos jaksat, mutta joka toinen päivä riittänee. Itse pesen aina iltaisin hiukset, ja kuivaan hiustenkuivaimella. Ne ei mene miksikään hiustenkuivaimesta, älä pelkää vaikka niin väitetään. Ei kuivumista jaksa odotella tuntikausia, suihku 10min joka ilta, hiusten kuivaus 5min ja kuivat.

Meikistä ja ihosta, minulla on sitkeä akne. Tiedän että on muitakin joilla akne ei vain parane ilman lääkkeitä. Oletko kokeillut roaccutania? Mulla ollut monta kuuria, mutta se pysyy poissa aina aika kauan kunnes puhkeaa uudestaan. Ymmärrän että haluat peittää finnit. Peitä vaan, mutta pese kasvot aamuin illoin! Aamulla itse vain huuhtelen lämpimällä vedellä. Illalla pesen meikit pois apteekin pesunesteella nimeltä sebamed. Käytän vain sebamediä suihkussakin pesuianeena, ja hieno sininen shampoo hiuksille. En muita kosmetiikkatuotteita. Asiassa pääsee tosi helpolla.

Mutta verestävät silmät, päiviä vanha meikki, rasvainen tukka, välinpitämättömyys ettei hoida itseään oikein, se näkyy ulospäin. moni välttää alkkiksia, pulsuja yms, koska heistä voi tulla ongelmia.

Vierailija
54/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on syntynyt tämän ketjun pohjalta ap:sta tosi elävä kuva! Pörröinen tukka, verestävät silmät, rosoinen iho, johon vedelty meikkivoidetta vähän sinne päin, varisevat ripsivärit, pälyilevä olemus (ujoudesta johtuen)...

Just täsmälleen sen oloinen henkilö, jolle sekakäyttäjät aseman kulmilla menevät puhumaan kuin vertaiselleen. Mysteeri ratkaistu.

Vierailija
55/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vielä että kosteuta kasvojen ihoa aina pesun jälkeen. Minulla on siihenkin apteekin perusvoide. En tiedä ihotyyppiäsi mikä sinulle sopii, itse käytän Ceralan plus koska kuiva iho. Sinulle voisi sopia Aqualan L myös. Kysy apteekista neuvoa ihonhoitoa varten. Älä turhaan törsää kosmetiikkaan, akne ei niillä parane. Mutta hoida itseäsi.

Vierailija
56/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kävi ilmi, että hygieniatilanteesi on tässä kuvattua pahempi ja että ongelma on laajempi kuin se, että sinua satunnaisesti luultaisiin alkoholistiksi.

Eli mikä se ongelma siis on? Millaiseksi minua voitaisiin luulla? Ei niillä minun silmilläni tai ihollani ym. ole muuten väliä, mutta kaipaisin sellaista, ettei minua pidetä aivan pohjasakkana.

Toisessa ketjussa valitit saavasi suttuisen olemuksesi vuoksi jatkuvasti huonoa kohtelua, ihan arjessasi. 

Kirjoitit myös käyttäväsi piilareita putkeen vielä pidempään kuin tässä ketjussa myönsit, ja meikkien pesemättömyyskin vaikutti vakiotilanteelta eikä sellaiselta, ettet aina jaksa.

Paras keino on oikeasti lakata kiduttamasta silmiäsi noin, koska verestävät silmäthän sinusta varmasti tekevät todella epäilyttävän näköisen. 

Ihon osalta jätä  mieluummin meikkaamatta kokonaan  kuin että länttäisit aina lisää meikkiä entisten päälle.

Ja iho EI ole poikkeus perushygieniasta muille kuin sinulle! Muiden ihmisten mielestä on ällöttävää huomata, ettei kasvoja ole pesty vaan niissä on meikkikerroksia.

Olen aina ajatellut, että tärkeintä on se, että on periaatteessa puhdas (ei siis ole hikinen tai muuten likainen), mutta joku meikki kasvoilla on vain kosmeettista tai visuaalista puolta ja eiväthän kasvot löyhkää. Haluaisin myös saada olla oma itseni, kuten kaikki muutkin ihmiset. Hiusteni rasvoittumiselle en oikein voi mitään, kun ei se vähenekään millään.

Olen myös ajatellut, että itsehän kärsin niistä silmäongelmista, mutta en sitä tajua, miksi joku olisi nuivempi minua kohtaan, jos näkee punoittavat tai tulehtuneet silmäni. En itse luokittele ihmisiä ulkomuodon mukaan, vaan kohtelen kaikenlaisia huopahiuksisia ja virtsanhajuisia (oikeita) pultsareitakin ystävällisesti.

Luulenpa että käytät vanhentuneita piilareita. Vahvuudet alkavat olla väärät mutta ehkäpä silmälääkärisi kieltäytyi uusimasta reseptiä kun näki silmiesi tilanteen ja laiminlyönnit. Etiikka se on heilläkin ja itselläni mm. nuorena lääkäri juurikin otti piilarit pois koska silmäni eivät erittäneet tarpeeksi kyynelnestettä.

Silmähommat kannattaa ottaa vakavasti koska jos menetät näkösi niin se on lopullista.

Vanhoissa piilareissa sitä paitsi alkaa olla kalkkikerrostumia ja kovia lasimaisia siruja joita on vaikea nykyaineilla poistaa koska kertakäyttöiset ovat niin suosittuja nykyään.

Vierailija
57/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat silmänaluset

Vierailija
58/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ajatellut, että tärkeintä on se, että on periaatteessa puhdas (ei siis ole hikinen tai muuten likainen), mutta joku meikki kasvoilla on vain kosmeettista tai visuaalista puolta ja eiväthän kasvot löyhkää. Haluaisin myös saada olla oma itseni, kuten kaikki muutkin ihmiset. Hiusteni rasvoittumiselle en oikein voi mitään, kun ei se vähenekään millään.

Olen myös ajatellut, että itsehän kärsin niistä silmäongelmista, mutta en sitä tajua, miksi joku olisi nuivempi minua kohtaan, jos näkee punoittavat tai tulehtuneet silmäni. En itse luokittele ihmisiä ulkomuodon mukaan, vaan kohtelen kaikenlaisia huopahiuksisia ja virtsanhajuisia (oikeita) pultsareitakin ystävällisesti.

Monelle ihmiselle kasvot (+hiukset= ovat VÄHINTÄÄN yhtä tärkeät kuin kehon peseminen. Nehän ovat se osa, jonka muut ihmiset näkevät.

Muistatko mistä ketju lähti liikkeelle? Kysyit, miksi sinut sekoitetaan alkoholistiin, vaikket ole.

Siihen on nyt vastattu ylenpalttisen selkeästi.

1) Punoittavat, verestävät silmät. Tulee mieleen alkoholisti, narkkari, muuten epäilyttävä tyyppi - tai sitten ihan se, että kannattaa pitää etäisyyttä, koska silmätulehdus on tarttuva tauti.

2) Suttuinen, lähmäinen naama, joka näyttää siltä, että kotona on käyty nukkumassa toissa sunnuntaina ja siitä asti on ollut putki päällä, meikkiä läntätty lisää päälle kun muistettu.

Sinä voit toki jatkaa valitsemallasi tiellä. Sitten pitää hyväksyä, että saatat saada osaksesi epäluuloista kohtelua. Sitten ei pidä valittaa.

1. osta halvalla kirppikseltä suoristusrauta.

2. pese hiukset, föönaa ja suorista.

3.Osta sävyttävä päivävoide ja irtopuuteri.

4.luonnolinen poski ja huulipuna.

5. kestovärjää ripsesi ja kulmasi

NO MILTÄS NYT NÄYTTÄÄ??

Vierailija
59/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle ihmiselle kasvot (+hiukset= ovat VÄHINTÄÄN yhtä tärkeät kuin kehon peseminen. Nehän ovat se osa, jonka muut ihmiset näkevät.

Muistatko mistä ketju lähti liikkeelle? Kysyit, miksi sinut sekoitetaan alkoholistiin, vaikket ole.

Siihen on nyt vastattu ylenpalttisen selkeästi.

1) Punoittavat, verestävät silmät. Tulee mieleen alkoholisti, narkkari, muuten epäilyttävä tyyppi - tai sitten ihan se, että kannattaa pitää etäisyyttä, koska silmätulehdus on tarttuva tauti.

2) Suttuinen, lähmäinen naama, joka näyttää siltä, että kotona on käyty nukkumassa toissa sunnuntaina ja siitä asti on ollut putki päällä, meikkiä läntätty lisää päälle kun muistettu.

Sinä voit toki jatkaa valitsemallasi tiellä. Sitten pitää hyväksyä, että saatat saada osaksesi epäluuloista kohtelua. Sitten ei pidä valittaa.

1. osta halvalla kirppikseltä suoristusrauta.

2. pese hiukset, föönaa ja suorista.

3.Osta sävyttävä päivävoide ja irtopuuteri.

4.luonnolinen poski ja huulipuna.

5. kestovärjää ripsesi ja kulmasi

NO MILTÄS NYT NÄYTTÄÄ??

Tässä parempi lista, jos henkilö ei nauti puunaamisesta.

1. Pese hiukset, harjaa, laita vaikka ponnarille

2. Pese kasvot, rasvaa, jos on kuivat

3. Pese vartalo

4. Pue puhtaat vaatteet

Vierailija
60/85 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roope?

En ole hän, mutta ehkä oon oman elämäni naispuolinen Roope. 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan