Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kun ihmetellään joskus että miksei lyhyelle naiselle kelpaa lyhyt mies

Vierailija
26.03.2021 |

Niin eihän kyse useinkaan ole siitä etteikö vaikka 170-senttinen kelpaisi seurustelukumppaniksi 160-senttiselle vaan siitä kannattaako lyhyen lisääntyä lyhyen kanssa. Jos on vähänkään aikeita lastentekoon, ei kannata tuhlata aikaa. Mullekin tuo kumppanin pituus oli nuorena kriteeri mutta nyt kun olen 40 v, enkä lapsia enää tee, ei pituudellakaan ole juuri merkitystä.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, eikös pitkäb naisen sitten kannattaisi valita lyhyt mies jotta saadaan jälkeläisten pituutta alas?? Mutta niin se ei vaan mene.

Ja tunnen muuten veljeslauman jotka ovat siitä välillä 170-186cm. Aika tsäkällä kiinni se pituus. Miten se 170cm muka siittäisi lyhyempiä kuin se 186cm kun samat geenit omaavat?

Miksi pitkä nainen haluaisi lyhyempiä jälkeläisiä? En minä ainakaan halua. Tosin olen "vain" 176 cm. En tiedä kokeeko esim. 185-senttinen nainen pituutensa haitaksi.

Jaa, mutta kuitenkin lyhytkasvuiset naiset olettavat että se pitkä mies automaattisesti haluaisi lyhyempiä jälkiläisiä?

Vierailija
62/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on niin kamala kohtalo jälkeläisille, että heistä tulisi lyhyitä, että täytyy löytää pitkä kumppani? Voi ei mitä tuubaa.

Ei lyhyydestä mitään hyötyä ainakaan ole. Yleensä sitä haluaa parhaat mahdolliset lähtökohdat lapsilleen.

Lyhyet miehet elää pitempään. Lyhyempi on myös ketterämpi. Lyhyt voi olla myös nopeampi ja vahmpempi kuin pitemmät ihmiset, ns enemmän räjähtävyyttä. Historian suurimmat taistelijat on olleet lyhyitä miehiä.

Mike Tyson 178cm.

Nykyisinhän se taistelukyky on miehen paras ominaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vanhempien pituus mitään takaa... Olen 161 cm pitkä kun äitini taas on 175 cm ja isäni 183-185, en muista tarkkaa lukua.

Sinähän olet kuitenkin suht keskimittainen naiseksi.

Mutta poikkeuksista huolimatta isossa aineistoissa vanhempien pituus korreloi hyvin vahvasti lasten aikuispituuden kanssa.

Vierailija
64/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, eikös pitkäb naisen sitten kannattaisi valita lyhyt mies jotta saadaan jälkeläisten pituutta alas?? Mutta niin se ei vaan mene.

Ja tunnen muuten veljeslauman jotka ovat siitä välillä 170-186cm. Aika tsäkällä kiinni se pituus. Miten se 170cm muka siittäisi lyhyempiä kuin se 186cm kun samat geenit omaavat?

Miksi pitkä nainen haluaisi lyhyempiä jälkeläisiä? En minä ainakaan halua. Tosin olen "vain" 176 cm. En tiedä kokeeko esim. 185-senttinen nainen pituutensa haitaksi.

Jaa, mutta kuitenkin lyhytkasvuiset naiset olettavat että se pitkä mies automaattisesti haluaisi lyhyempiä jälkiläisiä?

Keskimittaiset lapset harvoin on ongelma.

Vierailija
65/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kärsinyt lyhyydestäni koko elämäni. Tietyt ammatit ovat olleet täysin poissuljettuja pituuteni vuoksi. Muissakin hommissa joudun tekemään paljon enemmän töitä kuin keskipitkätkään. Kipitän hakemaan jakkaraa, kun pidemmät yltävät helposti ilman. Kaupassa käydessä en yllä kaikkiin tavaroihin, mikä on todella noloa aikuiselle ihmiselle, kun en ole edes mikään k**piö, vaan ihan normimittojen sisällä kuitenkin. Joudun huomioimaan pituuteni esim. kotia, autoa ja vaatteita ostaessa. Lihominen tai lihakset näkyy heti lyhyessä varressa, ei montaa kiloa tarvitse kerätä, kun näyttää jo heti läskiltä. Olen myös saanut pakit joiltain miehiltä, koska näytän kuulemma lapselta. Toki olen saanut sitten toisenlaisiakin kommentteja, tosin en sitten tiedä, onko taskuvenus haukkumanimi vai positiivinen.

Kyllä tämä kaikki harmitti niin paljon, että tein lapseni pitkän miehen kanssa. 

Ymmärrän. Ymmärrän erinomaisen hyvin. - Itse olen lyhyt mies, jonka molemmat vanhemmat ja kaikki sisarukseni ovat minua pidempiä , jonka hiusraja pakenee niin, että olen myös kaljuuntuva. Molemmat ominaisuuksia joille en voi itse mitään. - Tai voin tietysti hankkia peruukin, jolla peittää kaljun tai harkita käyttäväni (piilo)korkoja ja kuvitella, että ihmiset pitäisivät minua hieman pidempänä.  Voin siis yrittää vaikuttaa siihen, mitä olen.  Mutta on monia muita asioita, joille voinen enemmän ja joihin olen yrittänyt siirtää enempi tarmoani. Ja vastaavasti olen yrittäny tulla toimeen niiden asioiden kanssa, joille en voi juurikaan mitään. Ei näiden erottaminen tietenkään aina helppoa ole, eikä ole ollut. Mutta minkäs teet. - Harvassa paikassa lyhytkasvuisena saa kohdata yhtä typerryytävää ja satuttavaa ennakkoluuloisuutta kuin tällä palstalla. 

Onko se ennakkoluuloisuutta jos sanoo ettei ehdoin tahdoin halua lyhyitä lapsia jos on itse kärsinyt lyhyydestään?

Ei se tarkoita etteikö voisi rakastaa ja arvostaa lyhyitä.

Minusta on ihan ymmärrettävää, että meistä jokainen pyrkii ja haluaa saada kumppanikseen sellaisen, joka miellytttää eniten itseä.

Tai ainakin itse viihdyn ja olen viihtyny ja nauttinut niin paljon sinkkuudestani, että jotta asettuisin parisuhteeseen, niin kumppanin olisi tuotava siihen lisäarvoa.

Jos haluaisin erityisen paljon lapsia, niin varmasti haluaisin saada kumppanikseni sellaisen, joka vastaisi mahdollisuuksien mukaan tätä päämäärää.

Se taas mitä odoamme ja toivomme mahdollisesi jopa vaadimme, että kumppanissamme on, jotta olemme valmiia ja halukkaita yrittämään lapsen saamista hänen kanssaan vaihtelee varmasti paljonkin. 

Niin parisuhde kuin lap(i)sen saaminen eivät ole mitään kaikille suotuja ja taattuja oikeuksia, jotka voistaiin viime kädessä pakolla saattaa täytänöön. Ketään ei voida tai ei ainakaan pitäisi voida pakottaa parisuheeseen tai saamaan (ja tai "tekemään lapsia"). 

Mutta kuten sanottu on hyvin yleisinhimillstä, että moni meistä tavoittelee ja pyrkii saamaan itselleen mieluisimman kumppanin. Ei ennakkoluuloisuudessa ole yksissän ole mitään pahaa. - Pahaa siitä ulee silloin kun jää ennakkoluuloisuutensa vangiksi, eikä enää erota mitkä ovat osa ihmistä ja mitkä ovat hänen itsensä päättämää ja valitsemaa käytöstä ja toimintaa.

Sinä voit haluta ja pyrkiä aivan vapaasti hankkimaan itsellesi kumppanin, joka on nyt vaikka sitten huomattavan pitkä. Mutta et voi odottaa ja vaatia, että joku lyhyempi kasvaisi määrättyyn pituuteen. 

Vierailija
66/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on niin kamala kohtalo jälkeläisille, että heistä tulisi lyhyitä, että täytyy löytää pitkä kumppani? Voi ei mitä tuubaa.

Ei lyhyydestä mitään hyötyä ainakaan ole. Yleensä sitä haluaa parhaat mahdolliset lähtökohdat lapsilleen.

Lyhyet miehet elää pitempään. Lyhyempi on myös ketterämpi. Lyhyt voi olla myös nopeampi ja vahmpempi kuin pitemmät ihmiset, ns enemmän räjähtävyyttä. Historian suurimmat taistelijat on olleet lyhyitä miehiä.

Mike Tyson 178cm.

178 cm pitkä mies ei ole lyhyt.

Ei lasketa pitkäksi länsimaissa. On manletti tasoa. Suomessakin naisten mielestä tuo pituus on lyhyt mieheksi.

T: 177cm mies

Riippuu aika paljon lärvistä ja ryhdistä millainen habitus on.

Minua on syytetty että olen 178-180cm naisten puolelta. Vaikka todellinen pituus on vain 174cm.

Naiset tykkää antaa jotain armopaloja jos naama on veistoksellinen ja mukava heppu noin muutoinkin.

Eivät hyväksy jos korjaa oikean pituuden heille. Naisille on tärkeää että mies on pidempi ja jos mies on lyhyempi, niin valehdellaan itselle sitä pituutta yläkanttiin naaman ja olemuksen perusteella.

Tuo nyt vaan on todiste siitä miten pihalla naiset ovat pituuksista.

Totuus on että joku 175cm mies on ennemmäin kuin tarpeeksi pitkä jollekin 165cm muijalle. Siis aito 175cm. Joku 170cm olisi jo ihan sopusuhtainen sille.

Vierailija
67/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituuden määräytyminen ei ole niin yksioikoista kuin luulisi. Se on isolta osin sattumaa. Tiedän pariskunnan (mies 196 cm, vaimo 165 cm), joiden täysi-ikäisten tytärten pituudet ovat 162 cm, 178 cm ja 172 cm. Molemmilla samat lähtökohdat geeniarpajaisissa ja silti esikoisen ja keskimmäisen pituusero yli 15 senttiä. 

Pitkät saattavat saada lyhyitä ja lyhyet pitkiä, kaikki on sattumaa, koska pituus määriytyy useamman geenin yhteisvaikutuksena, eikä "pitkäkasvuisuus" ole dominoiva piirre.

Vierailija
68/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla miesten pitäisi tehdä lapsia vain vähintään 170cm naisten kanssa.

Itse en valitettavasti osannut olla noin kaukonäköinen vaan tein lapsia naisen kanssa jota rakastin ja jonka uskoin olevan hyvä äiti. Valitettavasti lapset pituuden suhteen tuli enemmän äitiinsä ja poika saa pyristellä läpi elämästä 173 senttisenä hukkapätkänä. Tyttärelle 167cm ei ehkä ole niin iso rasite.

M, 185cm

Ei et ymmärrä logiikkaa. Jos mies on itse pitkä niin ei se lyhyt nainen silloin haittaa, miehen pituus kompensoi. Kun kaksi lyhyttä tekee lapsia, tulee lapsistakin erittäin todennäköisesti lyhyitä.

Eikä 173 cm ole edes kovin lyhyt.

Vierailija
69/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mike Tyson 178cm.

178 cm pitkä mies ei ole lyhyt.

Ei lasketa pitkäksi länsimaissa. On manletti tasoa. Suomessakin naisten mielestä tuo pituus on lyhyt mieheksi.

T: 177cm mies

Riippuu aika paljon lärvistä ja ryhdistä millainen habitus on.

Minua on syytetty että olen 178-180cm naisten puolelta. Vaikka todellinen pituus on vain 174cm.

Naiset tykkää antaa jotain armopaloja jos naama on veistoksellinen ja mukava heppu noin muutoinkin.

Eivät hyväksy jos korjaa oikean pituuden heille. Naisille on tärkeää että mies on pidempi ja jos mies on lyhyempi, niin valehdellaan itselle sitä pituutta yläkanttiin naaman ja olemuksen perusteella.

Tuo nyt vaan on todiste siitä miten pihalla naiset ovat pituuksista.

Totuus on että joku 175cm mies on ennemmäin kuin tarpeeksi pitkä jollekin 165cm muijalle. Siis aito 175cm. Joku 170cm olisi jo ihan sopusuhtainen sille.

Sinulla nyt vain ei ole mitään oikeutta määritellä minkä pituisen ihmisen kanssa kenenkin pitäisi olla ja mikä on 'tarpeeksi'. Edelleenkin kaikki valitsee oman puolisonsa itse ja sinulla ei ole mitään sanomista tämän ominaisuuksista.

Vierailija
70/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä tiedä, mutta sun kannalta on onni, että joillakin naisilla on pituusvaatimuksia. Oman kokemukseni mukaan he ovat miltei aina erittäin itsekeskeisiä, joita kiinnostaa täsmälleen vain ja ainoastaan oma napa. Eli mitään et ole menettänyt, vaan olet väistänyt luodin.

Koomisinta onkin, ettei nämä naiset edes tiedä kuinka paljon he kertovat itsestään pituusvaatimuksilla. Sääliksi käy miehet, jotka ovat näihin naisiin erehtyneet. Tosin aika moni niistä pettää naistaan, karma is a bitch :)

Kiinnostaako tällä palstalla yhtään lyhyttä miestä muu kuin oma napa? Tietysti ihminen on itsekäs kumppania valitessaan. Moni lyhyt mies täällä haluaisi ilmeisesti olla panoringin alfa, sellaisen kanssa ei suhteeseen kannata alkaa. Ei olisi suhteessa ikinä tyytyväinen kostofantasioita entisille kiinnostuksenkohteille miettiessään.

Ja tässä tyypillinen esimerkki naisesta, jolla on pituusvaatimuksia. Olkaa hyvät, maailman lahja miehille.

Vierailija
71/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli...? Joo pitkät miehet on yksilöitä siinä missä lyhyetkin, jotkut haluaa, jotkut ei

Vierailija
72/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä tiedä, mutta sun kannalta on onni, että joillakin naisilla on pituusvaatimuksia. Oman kokemukseni mukaan he ovat miltei aina erittäin itsekeskeisiä, joita kiinnostaa täsmälleen vain ja ainoastaan oma napa. Eli mitään et ole menettänyt, vaan olet väistänyt luodin.

Koomisinta onkin, ettei nämä naiset edes tiedä kuinka paljon he kertovat itsestään pituusvaatimuksilla. Sääliksi käy miehet, jotka ovat näihin naisiin erehtyneet. Tosin aika moni niistä pettää naistaan, karma is a bitch :)

Kiinnostaako tällä palstalla yhtään lyhyttä miestä muu kuin oma napa? Tietysti ihminen on itsekäs kumppania valitessaan. Moni lyhyt mies täällä haluaisi ilmeisesti olla panoringin alfa, sellaisen kanssa ei suhteeseen kannata alkaa. Ei olisi suhteessa ikinä tyytyväinen kostofantasioita entisille kiinnostuksenkohteille miettiessään.

Ja tässä tyypillinen esimerkki naisesta, jolla on pituusvaatimuksia. Olkaa hyvät, maailman lahja miehille.

Oikeassahan tuo oli. Ja mikä helvetin maailman lahja miehille....tuskin sitä edes haluaisi!

Vierailija
73/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituuden määräytyminen ei ole niin yksioikoista kuin luulisi. Se on isolta osin sattumaa. Tiedän pariskunnan (mies 196 cm, vaimo 165 cm), joiden täysi-ikäisten tytärten pituudet ovat 162 cm, 178 cm ja 172 cm. Molemmilla samat lähtökohdat geeniarpajaisissa ja silti esikoisen ja keskimmäisen pituusero yli 15 senttiä. 

Pitkät saattavat saada lyhyitä ja lyhyet pitkiä, kaikki on sattumaa, koska pituus määriytyy useamman geenin yhteisvaikutuksena, eikä "pitkäkasvuisuus" ole dominoiva piirre.

Ei se todellakaan ole vain sattumaa. Luuletko että ruoka aiheuttaa hollantilaisten pituuden, eikä geenit?

Sisarusten pituuserot johtuvat siitä että pituuteen vaikutavat toki monet eri geenit. Tytöillä voi ratkaista myös varhain alkava murrosikä. Kuukautisten alkaminen yleensä pysäyttää pituuskasvun. Silti on ihan selvää että pitkät vanhemmat saavat todennäköisemmin pitkiä lapsia.

Vierailija
74/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää miten syntyvyyskin on vähentynyt. Takulla tekee kipeää synnyttää pitkän ja isokokoisen rontin lasta.

Ihan luontaista että pelätään ja moni ei fyysisestikään kestä synnyttää jättiläisten lapsia.

Repeää ihan halki.

Siksi se 170-178cm mies.

Syö vähemmän ja ympäristökin kuormittuu vähemmän. Ei tuhoa huonekaluja horjahtelemalla humalassa kirjahyllyä päin ja riko nojatuolia järkyttävällä painollaan ja kirahvimaisella olemuksellaan.

Muistan kuinka opiskeluaikana eräs nuorukainen 190cm horjahti pyttyä päin, niin pönttö lohkesi ja vettä valui kylppäriin. Onneksi oli lattiakaivo. Sama kaveri rojautti sohvan pohjan rikki.

Jotain rajaa ihmisten jättäläisten jalostukseen.

On säästöä ja ympäristöteko ottaa itselle normaalin mittainen mies.

Se kun nämä isot miehet paskoo pytytkin täyteen ja tukkoon. Kiva aamulla huomata että pytty on tukossa jälleen kun tehdään jättimäisiä pökäleitä ja vedetään päivälliseksi yksi vuuallinen makaronilaatikkoa.

Kuluerä ja vaara lemmikeillekin samassa taloudessa.

Yleistä tietoa on että idästä otetut naiset jotka synnyttää jättiläisten lapsia hoidetaan yleisesti leikkauksella vatsan kautta.

Isojen miesten lapsia ei saa normaalisti terveellä tavalla synnytettyä ulos.

Tähän on päädytty. Ihmisten keskikoko on niin valtava, että syntyvyys laskee ihan käytännön syistä.

Kyllä synnytys ja lisääntyminen onnistuu helposti normaalin kokoisilla ihmisillä. Eli alle 180cm.

Vierailija
75/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mike Tyson 178cm.

Well siihen tässä viitataan vaikka ei suoraan. Et ole tarpeeksi mies kun olet lyhyt. Jos lyhyt mies voittaa pitemmän miehen hänen kyky selviytyä on parempi. Hänen geeninsä ovat paremmat.

Vierailija
76/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan kaikki miehet vissiin lyhyitä, kun tämä aihe aina kuumottaa niin paljon..

Oma mielipiteeni ei ole edelleenkään muuttunut, tykkään edelleenkin pitkistä miehistä.

Vierailija
77/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provosoiduitko, kun et saakaan päättää siitä, kenestä lyhyt nainen saa kiinnostua? Etkä saa vapaasti öyhöttää, että on jotenkin oikeutettua, että pitkän miehen kanssa pariutuneet naiset tulevat petetyiksi?

Missä muuten kerroin mitään siitä, minkäpituinen mies minut sytyttää? Lainaatko kohdan?

Huomasitko myös, etten puhunut lyhyistä miehistä yleensä, vaan tämän palstan katkerista lyhyistä miehistä, jotka purkavat pahan olonsa lyhyisiin naisiin vaatien oikeutta kontrolloida lyhyiden naisten miesvalintoja?

Vierailija
78/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mullekin tuo kumppanin pituus oli nuorena kriteeri mutta nyt kun olen 40 v, enkä lapsia enää tee, ei pituudellakaan ole juuri merkitystä."

Hmm, jännä. En ole koskaan itse miettinyt pituusasiaa kumppanissa, ehkä en vain tiedosta sitä.

Olen itse 173cm (suku on pitkää ja isä reilu 20 cm pidempi) ja olen kyllä seurustellut nuorempana itseäni lyhyemmän miehen kanssa. Toki, itse en ole koskaan kaivannut lapsia itselleni, vaikka ne ihania onkin :)

Puoliso on nyt 10 cm pidempi ja sopivalla tavalla lihaksikas ja roteva (ei liian). Olen aina ajatellut, että ihastuin hänessä ulkoisesti kokonaisuuteen ja siihen elämän makuiseen virneeseen silmissä sekä siihen kuinka hän katsoo minua eri tavalla kuin muita naisia :) Hän katsoo edelleen ja toivon, että katsoo jatkossakin.

Vierailija
79/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animal Kingdom kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mike Tyson 178cm.

Well siihen tässä viitataan vaikka ei suoraan. Et ole tarpeeksi mies kun olet lyhyt. Jos lyhyt mies voittaa pitemmän miehen hänen kyky selviytyä on parempi. Hänen geeninsä ovat paremmat.

Älykkyys ratkaisee yleensä voiton. Voimakas on aina älykkäin.

Voimakkuus tarkoittaa sitä miten osaa käyttää tilanteessa fysiikkaa hyvin. On hyvin älykästä olla pidempi muita.

Vierailija
80/153 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan tuo oli. Ja mikä helvetin maailman lahja miehille....tuskin sitä edes haluaisi!

Kun tämänkin viestiketjun pituus mitataan kymmenissä sivuissa, niin suosittelen kaikkia miehiä lukemaan ajatuksella miten tänne on kirjoitettu. Erityisesti löydättekö yhtään sympaattisen oloista viestiä naiselta, jolla on pituusvaatimus? Vai onko niistä suurin osa yllä olevankaltaisia, avoimesti toisia halveksivia viestejä? Joten, jos haluatte onnellisen parisuhteen, niin suosittelen miettimään kannattaisiko pituusvaatimuksen esittäneet naiset automaattisesti rajata pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän