Täällä kun ihmetellään joskus että miksei lyhyelle naiselle kelpaa lyhyt mies
Niin eihän kyse useinkaan ole siitä etteikö vaikka 170-senttinen kelpaisi seurustelukumppaniksi 160-senttiselle vaan siitä kannattaako lyhyen lisääntyä lyhyen kanssa. Jos on vähänkään aikeita lastentekoon, ei kannata tuhlata aikaa. Mullekin tuo kumppanin pituus oli nuorena kriteeri mutta nyt kun olen 40 v, enkä lapsia enää tee, ei pituudellakaan ole juuri merkitystä.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se on niin kamala kohtalo jälkeläisille, että heistä tulisi lyhyitä, että täytyy löytää pitkä kumppani? Voi ei mitä tuubaa.
Ei lyhyydestä mitään hyötyä ainakaan ole. Yleensä sitä haluaa parhaat mahdolliset lähtökohdat lapsilleen.
Kyllä siitä mahdollisesti vähän hyötyä on ainakin naisille, jos eivät ole ihan mahdottoman pitkiä.
Niinpä. Siitä on aika paljon tutkimuttuloksia, miten juuri pitkä ihmiset (naisetkin) menestyvät työelämässä huomattavasti lyhyitä paremmin. Voin allekirjoittaa tämän. Asiantuntijatyössä lyhyen täytyy osata paljon enemmän ,kuin sen pitkän kollegan. Pitkä on luonnollinen valinta esimieheksi.
Miksi lyhyt nainen on taskuvenus mutta lyhyt mies on manlet? Sanojen arvolatauksessa on päivänselvä ero.
Peittelemätön kaksoisstandardi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä tiedä, mutta sun kannalta on onni, että joillakin naisilla on pituusvaatimuksia. Oman kokemukseni mukaan he ovat miltei aina erittäin itsekeskeisiä, joita kiinnostaa täsmälleen vain ja ainoastaan oma napa. Eli mitään et ole menettänyt, vaan olet väistänyt luodin.
Koomisinta onkin, ettei nämä naiset edes tiedä kuinka paljon he kertovat itsestään pituusvaatimuksilla. Sääliksi käy miehet, jotka ovat näihin naisiin erehtyneet. Tosin aika moni niistä pettää naistaan, karma is a bitch :)
Kiinnostaako tällä palstalla yhtään lyhyttä miestä muu kuin oma napa? Tietysti ihminen on itsekäs kumppania valitessaan. Moni lyhyt mies täällä haluaisi ilmeisesti olla panoringin alfa, sellaisen kanssa ei suhteeseen kannata alkaa. Ei olisi suhteessa ikinä tyytyväinen kostofantasioita entisille kiinnostuksenkohteille miettiessään.
Ja tässä tyypillinen esimerkki naisesta, jolla on pituusvaatimuksia. Olkaa hyvät, maailman lahja miehille.
Provosoiduitko, kun et saakaan päättää siitä, kenestä lyhyt nainen saa kiinnostua? Etkä saa vapaasti öyhöttää, että on jotenkin oikeutettua, että pitkän miehen kanssa pariutuneet naiset tulevat petetyiksi?
Missä muuten kerroin mitään siitä, minkäpituinen mies minut sytyttää? Lainaatko kohdan?
Huomasitko myös, etten puhunut lyhyistä miehistä yleensä, vaan tämän palstan katkerista lyhyistä miehistä, jotka purkavat pahan olonsa lyhyisiin naisiin vaatien oikeutta kontrolloida lyhyiden naisten miesvalintoja?
Yksi parhaista kysymyksistä olisikin tällä palstalla esittää usein kysymys: sanoinko minä niin? Sanoja tuodaan suuhun, ei lueta alkuperäistä vastausta ja sieltä luetaan "rivien välistä" jotain, mitä kommentissa ei ole sanottu. Hienoa, että jaksat korjata - itsehän enn usein jaksa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se on niin kamala kohtalo jälkeläisille, että heistä tulisi lyhyitä, että täytyy löytää pitkä kumppani? Voi ei mitä tuubaa.
Ei lyhyydestä mitään hyötyä ainakaan ole. Yleensä sitä haluaa parhaat mahdolliset lähtökohdat lapsilleen.
Kyllä siitä mahdollisesti vähän hyötyä on ainakin naisille, jos eivät ole ihan mahdottoman pitkiä.
Kerro nyt joku esimerkki, mitä hyötyä.
Pitkät saa kuulema enemmän palkkaa:
https://www.motherjones.com/politics/2020/11/i-am-infuriated-that-in-20…
https://www.businessinsider.com.au/tall-people-really-do-get-paid-more-…
https://www.quora.com/Why-do-taller-people-earn-more-money-Is-it-becaus…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet miehet elää pitempään. Lyhyempi on myös ketterämpi. Lyhyt voi olla myös nopeampi ja vahmpempi kuin pitemmät ihmiset, ns enemmän räjähtävyyttä. Historian suurimmat taistelijat on olleet lyhyitä miehiä.
Mike Tyson 178cm.
178 cm pitkä mies ei ole lyhyt.
Ei lasketa pitkäksi länsimaissa. On manletti tasoa. Suomessakin naisten mielestä tuo pituus on lyhyt mieheksi.
T: 177cm mies
Riippuu aika paljon lärvistä ja ryhdistä millainen habitus on.
Minua on syytetty että olen 178-180cm naisten puolelta. Vaikka todellinen pituus on vain 174cm.
Naiset tykkää antaa jotain armopaloja jos naama on veistoksellinen ja mukava heppu noin muutoinkin.
Eivät hyväksy jos korjaa oikean pituuden heille. Naisille on tärkeää että mies on pidempi ja jos mies on lyhyempi, niin valehdellaan itselle sitä pituutta yläkanttiin naaman ja olemuksen perusteella.
Mä oon kanssa melkein sen 180cm vaimon mielestä, vaikka todellinen pituus on 172cm.
Ei auta vaikka korjaan ja aika noloja tilanteita tulee illanvietoissa, kun nainen pääsee ääneen pituuksista. Minulle pituus ei ole ongelma mutta hänelle ilmeisesti on.
Tää on hauska.
Toinen muuten missä olen törmännyt ja naiset on jääneet kiinni on munan koon valehtelu ja liioittelu muille naisille.
Joko avaruudellinen hahmotuskyky on huono ja matemaattiset lahjat on kehnot yleisesti tai sitten vaan valehdellaan miehen pituuksista muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä tiedä, mutta sun kannalta on onni, että joillakin naisilla on pituusvaatimuksia. Oman kokemukseni mukaan he ovat miltei aina erittäin itsekeskeisiä, joita kiinnostaa täsmälleen vain ja ainoastaan oma napa. Eli mitään et ole menettänyt, vaan olet väistänyt luodin.
Koomisinta onkin, ettei nämä naiset edes tiedä kuinka paljon he kertovat itsestään pituusvaatimuksilla. Sääliksi käy miehet, jotka ovat näihin naisiin erehtyneet. Tosin aika moni niistä pettää naistaan, karma is a bitch :)
Kiinnostaako tällä palstalla yhtään lyhyttä miestä muu kuin oma napa? Tietysti ihminen on itsekäs kumppania valitessaan. Moni lyhyt mies täällä haluaisi ilmeisesti olla panoringin alfa, sellaisen kanssa ei suhteeseen kannata alkaa. Ei olisi suhteessa ikinä tyytyväinen kostofantasioita entisille kiinnostuksenkohteille miettiessään.
Ja tässä tyypillinen esimerkki naisesta, jolla on pituusvaatimuksia. Olkaa hyvät, maailman lahja miehille.
Oikeassahan tuo oli. Ja mikä helvetin maailman lahja miehille....tuskin sitä edes haluaisi!
Kun tämänkin viestiketjun pituus mitataan kymmenissä sivuissa, niin suosittelen kaikkia miehiä lukemaan ajatuksella miten tänne on kirjoitettu. Erityisesti löydättekö yhtään sympaattisen oloista viestiä naiselta, jolla on pituusvaatimus? Vai onko niistä suurin osa yllä olevankaltaisia, avoimesti toisia halveksivia viestejä? Joten, jos haluatte onnellisen parisuhteen, niin suosittelen miettimään kannattaisiko pituusvaatimuksen esittäneet naiset automaattisesti rajata pois.
Hämmentävää, sillä en ole edellenkään esittänyt elämäni aikana miehille mitään pituusvaatimuksia.
Vastustan vain sitä, että lyhyet miehet esittävät lyhyille naisille vaatimuksia siitä, minkä pituisista miehistä lyhyet naiset saavat kiinnostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan tuo oli. Ja mikä helvetin maailman lahja miehille....tuskin sitä edes haluaisi!
Kun tämänkin viestiketjun pituus mitataan kymmenissä sivuissa, niin suosittelen kaikkia miehiä lukemaan ajatuksella miten tänne on kirjoitettu. Erityisesti löydättekö yhtään sympaattisen oloista viestiä naiselta, jolla on pituusvaatimus? Vai onko niistä suurin osa yllä olevankaltaisia, avoimesti toisia halveksivia viestejä? Joten, jos haluatte onnellisen parisuhteen, niin suosittelen miettimään kannattaisiko pituusvaatimuksen esittäneet naiset automaattisesti rajata pois.
Niin, sillä ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa, että tästä samasta asiasta jankataan täällä jatkuvasti ja yritetään pakottaa naiset muuttamaan mieltymyksiään. Tämä koskee siis ainoastaan palstalla itkeviä katkeroituneita naisvihaajia.
Mä olen 160cm lyhyt ja mies 175cm. Molemmat lapset ovat todella pitkiä, poika 194cm ja tytär 184cm.
Neuvolassa aikoinaan aina puututtiin pituuteen, kun kasvavat yläkäyrillä ja ylikin. Yksi lääkäri tytön 2v neuvolassa sanoi, että ei ole kiva jos tyttö kasvaa liian pitkäksi ja sitä sitten koulussa kiusataan. Ja siihen vielä lisäksi että tyttöjen pitäisi olla pieniä ja siroja ja poikien pitkiä. Mä en siinä kohtaa saanut sanaa suustani ja sen aika paljon 😀 Seuraavana päivänä soitin omalle neuvolaterkkarille ja annoin palautetta. Äitinä vähän vaikea vaikuttaa lapsen pituuskasvuun. Vai olisiko tehonnut, jos olisin kieltänyt kasvamasta pituutta...
Ei ole koulussa eikä muuallakaan tyttöä kiusattu pituuden takia, samalla luokalla oli muitakin pitkiä tyttöjä,eikä kukaan siihen mitenkään kiinnittänyt huomiota. Nyt on jo nuori aikuinen, lähinnä harmittelee sitä että vaateostoksilla joskus hankalaa kun on pitkät koivet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet miehet elää pitempään. Lyhyempi on myös ketterämpi. Lyhyt voi olla myös nopeampi ja vahmpempi kuin pitemmät ihmiset, ns enemmän räjähtävyyttä. Historian suurimmat taistelijat on olleet lyhyitä miehiä.
Mike Tyson 178cm.
Ei lasketa pitkäksi länsimaissa. On manletti tasoa. Suomessakin naisten mielestä tuo pituus on lyhyt mieheksi.
Minua on syytetty että olen 178-180cm naisten puolelta. Vaikka todellinen pituus on vain 174cm.
Naiset tykkää antaa jotain armopaloja jos naama on veistoksellinen ja mukava heppu noin muutoinkin.
Eivät hyväksy jos korjaa oikean pituuden heille. Naisille on tärkeää että mies on pidempi ja jos mies on lyhyempi, niin valehdellaan itselle sitä pituutta yläkanttiin naaman ja olemuksen perusteella.
Ok, hyvä tietää.
Yleisesti naiset tekee tuota. Oma äitinikin kuvittelee että olen 180cm.
Vaikka olen vain 171cm. Ehkä se on joku psykologinen defenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan, kaikki miehet haluavat lyhyen naisen, harva honkkelia.
Ettekö lyhyet naiset ymmärrä ettei se 180cm riitä?
Eka ongelma on että vedätte pituutta alas roskageeneillänne. Eihän nyt mikään 170-175cm jälkeläinen tule pärjäämään elämässä koska se on sen maagisen pituusrajan alapuolella toisin kuin isä.
Toka ongelma on että siinä vaiheessa kun poika on aikuinen niin miesten keskipituus onkin jo 185-190cm kiitos naisten pituusfetissin. Eli vaikka siitä jälkeläisestä tulisikin jostain ihmeen syystä 180cm niin sekään ei riittäisi enään siinä vaiheessa
Ainoa ratkaisu on hankkia 200cm mies. Mutta miettikää sitten miltä näyttää joku 150-160cm nainen tuollaisen vieressä.
Ehkä olisi parempi vaan jättää ne tyhmät pituusleikit sikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sillä ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa, että tästä samasta asiasta jankataan täällä jatkuvasti ja yritetään pakottaa naiset muuttamaan mieltymyksiään. Tämä koskee siis ainoastaan palstalla itkeviä katkeroituneita naisvihaajia.
Mutta silti naiset, joille pituudella ei ole ollut merkitystä puoliso valitessa (vaan henkiset ominaisuudet), kirjoittavat huomattavasti empaattisemmin miehistä. Ero on kuin päivällä ja yöllä. He eivät juuri koskaan provosoidu miesten viesteissä, vaan suhtautuvat niin jopa ymmärtäväisesti. Ei ole vaikea päätellä kumman kaltaisten naisten kanssa mies on onnellinen parisuhteessa. Fiksu mies (myös pitkä) osaa tehdä tästä oikeat johtopäätökset kun miettii kenen kanssa haluaa olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 160cm lyhyt ja mies 175cm. Molemmat lapset ovat todella pitkiä, poika 194cm ja tytär 184cm.
Neuvolassa aikoinaan aina puututtiin pituuteen, kun kasvavat yläkäyrillä ja ylikin. Yksi lääkäri tytön 2v neuvolassa sanoi, että ei ole kiva jos tyttö kasvaa liian pitkäksi ja sitä sitten koulussa kiusataan. Ja siihen vielä lisäksi että tyttöjen pitäisi olla pieniä ja siroja ja poikien pitkiä. Mä en siinä kohtaa saanut sanaa suustani ja sen aika paljon 😀 Seuraavana päivänä soitin omalle neuvolaterkkarille ja annoin palautetta. Äitinä vähän vaikea vaikuttaa lapsen pituuskasvuun. Vai olisiko tehonnut, jos olisin kieltänyt kasvamasta pituutta...
Ei ole koulussa eikä muuallakaan tyttöä kiusattu pituuden takia, samalla luokalla oli muitakin pitkiä tyttöjä,eikä kukaan siihen mitenkään kiinnittänyt huomiota. Nyt on jo nuori aikuinen, lähinnä harmittelee sitä että vaateostoksilla joskus hankalaa kun on pitkät koivet.
Minä olen 175 cm pitkä ja piti tulla n. 180 cm, mutta ehkä melko varhainen murrosikä sitten pudotti viitisen senttiä pois. Äidilleni oli neuvolassa sanottu, että olen yksinkertaisesti liian pitkä. Äiti oli kysynyt, että lyhennetäänkö päästä vai jaloista!
Mieheni on n. 182 cm ja esikoispojalle oli vielä seiskaluokan keväällä arvioitu, että hänestä tulisi vähän alle 190 cm. Todellisuudessa on 176 cm ja siihen jää. Se kasvupyrähdys oli käytännössä jo ohi, kun terkkari näitä arvioitaan esitti. Kuopuspojan kohdalla koululääkäri oli viidennen luokan tarkastuksessa sanonut, että murrosikä on alkanut, eikä yhtään aikaisemmin saisi pojalla alkaa. Eli ei siis huolta, mutta taitaa olla aika selvä, että mitään pitkää ei tästäkään pojasta tule. On nyt seiskaluokalla ja alle 170 cm, toivon että edes hieman vielä kasvaisi. Eli vaikka vanhempien pituus varmasti vaikuttaa paljon lasten pituuteen, mitenkään yksioikoista se ei ole. Minulla ja miehelläni on kummallakin suvussa hyvin lyhyitäkin, ja voi olla, että lastemme geenit ovat tulleet sieltä suunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Palstan kaikki miehet vissiin lyhyitä, kun tämä aihe aina kuumottaa niin paljon..
Oma mielipiteeni ei ole edelleenkään muuttunut, tykkään edelleenkin pitkistä miehistä.
Mikäs siinä jos sulla on varaa maksaa ja tehdä iso vuuallinen lihamakaronilaatikkoa miehelle. Se syö sen yksin. Rasittaa huonekalujen kuntoa painollaan ja raajoillaan, siinä on vaarassa lemmikkieläimetkin.
Valtava kuormitus ympäristölle ja ilmastopäästöissä tuet enemmän.
Sitten mitä synnytykseen tulee, niin isompi lapsi ja ihan terveysriski.
Siitä vaan jos ei kelpaa 170cm pitkä mies. Ole hyvä ja valitse haitallisempi mies itsellesi, kun olet niin pinnallinen.
Eihän naiset tietenkään miehen pituutta itseensä vertaa vaan sitä verrataan muiden miehiin! Esim lyhyt mies ei pysty puolustamaan naista pitkiä miehiä vastaan. Fyysinen heikkous muihin miehiin verrattuna on ainakin alitajuisesti turn-off vaikka sillä nykyyhteiskunnassa ei ole yhtä suurta merkitystä kuin kivikaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mike Tyson 178cm.
Tuo nyt vaan on todiste siitä miten pihalla naiset ovat pituuksista.
Totuus on että joku 175cm mies on ennemmäin kuin tarpeeksi pitkä jollekin 165cm muijalle. Siis aito 175cm. Joku 170cm olisi jo ihan sopusuhtainen sille.
Ihana asenne, heitetään naiselle kuin luu koiralle, että sulle riittää ton pitunen.
Ai hitsi kun ei tullut tuollaista järkeiltyä! Olisi pitänyt sanoa ei miehelle johon rakastuin.
Olen alle 160 cm nainen, ja kaikki suhteeni olleet yli 180 cm miehiin. Viehätys ollut vaan niin puolin ja toisin, kaikilla meillä on joku outo kriteerimme, toisaalta olen miesystävääni koulutetumpi ja varakkaampi. Biologia vaan vetää viehättymään joihinkin piirteisiin, eikä yksikään alapeukku sitä muuta.
Toisaalta eräs samanpituinen ystäväni nimenomaisesti preferoi maks 170 pituisia miehiä.
Vähemmän syöpää, elää kauemmin, ekologisempi vaihtoehto.