Mistä kaikista sairauksista te jotka ette pysty käyttämään maskia kärsitte?
Ketjun tarkoitus ei ole sitten syyllistää tai kiusata ketään, kiitos.
Kommentit (83)
Olen terve, enkä pysty käyttämään maskia kuin pakolla.
Tiedän että tulee tilanne, jossa joudun alistumaan virologin määräysvaltaan, mutta se tapahtuu silloinkin pakosta.
En voi muuttaa mieltäni.
Vierailija kirjoitti:
Sain niin pahan paniikkikohtauksen että olin loppupäivän poissa pelistä. Jos ei ole paniikkiikohtausta koskaan kokenut ei ehkä ymmärrä miksi ei tee tuon jälkeen maskiin mieli koskea
Ei ole paniikkikohtausta ollut, mutta sydäninfarkti kyllä ja keuhkoahtauman takia myös hengenahdistusta. Eli ehkä jotenkin pystyn ymmärtämään. Itse käytän maskia ja mietin vain pystyisitkö ehkä pikkuhiljaa "siedättämään" itseäsi. Eli kotona laittaisit maskin hetkeksi, otat heti pois kun alkaa tuntua pahalta. Laitat uudelleen, ehkä menee pidempi aika jne. Voi olla hullu idea, mutta paniikkihäiriöhän on psyykkinen tila, eikö?
No eihän meistä kukaan pidä maskin käytöstä, vaan kun se on nyt elinehto tässä yhteiskunnassa.
Minulla on astma ja migreeni, ja käytän maskia. Ensin kuvittelin, että en voi käyttää, koska kun aloitin maskin käytön, se ahdisti ja tuntui etten saa happea ja lisäksi migreenikohtaus alkoi. Mutta se olikin psyykkistä. Kun astmaattinen henkilö huomaa että kasvoilla on maski, alkaa pulssi nousta ja hengitys muuttuu pinnalliseksi. Ja kun on pinnallinen hengitys, happea ei mene riittävästi keuhkoihin asti, Maskin läpi menee myös tieteellisten tutkimusten mukaan riittävästi happea. Eli psyykkinen ongelma. Sama migreenin kanssa. Kokemus ahdistuksesta aiheuttaa migreenin.
Enkä missään nimessä väheksy näitä kokemuksia. Itse sain migreenikohtauksia ja ahdistuskohtauksia kun aloin käyttää maskia. Mutta sitten opettelin hengittämään oikein ja ongelmat katosivat.
Migreeni-paniikki-ahdistushäiriö, ihana combo nam ja siihen päälle vielä varmaan joku kemikaaliyliherkkyys kun niistä tulee kieleen ja kurkkuun jotain. Kyl minuutin-kaks pystyy pitämään mut sit alkaakin jo oireet
Mulla alkaa vuotaa verta nenästä. Sama saunassa. Joitakin minuutteja pystyn käyttämään maskia, ja sitten se alkaa.
Minä en voi käyttää maskia iho-ongelmien vuoksi. Märkärupi villiintyy ja samoin perioraalidermatiitti. Kumpaankin mulla on lääkkeet, mutta ne on aika kalliit lääkkeet. Ei voi jatkuvasti antibioottia käyttää vain siksi, että kanssaihmiset olisivat tyytyväisiä. Joten istun junassakin ilman maskia. Sori siitä.
No minulla puuttuu toinen korva, niin ei oikein onnistu. Ja tämä ei ole trolli tai vitsi.
Kilpirauhasen liikatoiminta. Lääkäri ei suostu laskemaan annosta ennenkuin on saanut erikoislääkäriltä neuvoja. Liikatoiminnassa hengästyn ihan törkeän nopeasti ja maski naamalla se vaan pahenee ja pitkittyy😟 haukon happea kuin kala veneen pohjalla
Sanonko suoraan? V**utus. Itselläni siis, koska vihaan maskia ja en käytä, ellei pakoteta.
Kaksi tiedän, jotka ei pysty pitämään terveydentilan takia ja tiedän varmaksi syynkin: Toisella sydänvika, on puhuttu jo elinsiirrosta. Yksinkertaisesti hapetus ei riitä, kun sydän on muutenkin heikkotehoinen. Toisella sekä sydän, että keuhkot sökönä, ei muuten ole koskaan tupakoinut, mutta vanhempi henkilö jo. Yritti pitää maskia ja paikalle tarvittiin ambulanssi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että tulee tilanne, jossa joudun alistumaan virologin määräysvaltaan, mutta se tapahtuu silloinkin pakosta.
En voi muuttaa mieltäni.
Miksi ette käytä visiiriä?
Vierailija kirjoitti:
Sanonko suoraan? V**utus. Itselläni siis, koska vihaan maskia ja en käytä, ellei pakoteta.
Kaksi tiedän, jotka ei pysty pitämään terveydentilan takia ja tiedän varmaksi syynkin: Toisella sydänvika, on puhuttu jo elinsiirrosta. Yksinkertaisesti hapetus ei riitä, kun sydän on muutenkin heikkotehoinen. Toisella sekä sydän, että keuhkot sökönä, ei muuten ole koskaan tupakoinut, mutta vanhempi henkilö jo. Yritti pitää maskia ja paikalle tarvittiin ambulanssi.
Visiiriä pystyy käyttämään jokainen. Ihan turhia selityksiä, ettei muka mitenkään voisi suojata itseään ja muita. Joo ja tiedän, että visiiri ei ole ilmeisesti kovin tehokas, mutta parempi se kuin ei mitään.
Sama minulla. Maski naamalla on tosi turvallista olle ja pidän sitä yksin kotonakin joskys, koska esim pöly vaikeuttaa hengitystä.
Välttelin turhaa asiointia niin tehokkaasti että olin yli kuukauden ilman kortisonia ja astman hoitotasapaino järkkyi pahasti. Nyt en meinaa saada happea edes ilman maskia.
Mulla on astma ja migreeni. Silti voin käyttää tuntikausia maskia.
Kärsin antilampuudesta ja vakavasta villan puutteesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi muuttaa mieltäni.
Miksi ette käytä visiiriä?
Miksi visiiri, miksi ei samantien integraalikypärä?
Vierailija kirjoitti:
Menkat
Sinulla menee nyt sekaisin yläpää ja alapää! Tiedätkö, missä napasi on?
Mulla on taas silleen että maski helpottaa mun paniikkihäiriöitä ja sos.fobiaa.