Ihan turha joku 40 € sakko maskipakon rikkomisesta
Pitäis lähtee vähintään 1000 €:sta. Ja niskoittelusta maskinkäyttökehotuksen jälkeen toinen mokoma päälle.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio edelleenkään käyttää maskia. Poliisi ei voi vaatia lääkärintodistusta maskittomuudesta.
Samoin! Tämä sonta on täyttä pelleilyä ja ihmisoikeuksien polkemista. Voisimme samantien muuttaa Saudi-Arabiaan ja pukeutua kaapuihin.
Relaa vähän
Vierailija kirjoitti:
Berliinissä sakko on 500 e.
Muualla euroopassa tämäkin asia osataan hoitaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän mielelläni poliisille lääkärintodistukseni, ja ostan "sakkorahoilla" itselleni jotain kivaa :)
AP:lle, ja AP:n kaltaisille sairaalloisen pakkomielteisille nauran päin naamaa, ja näytän per ..
Jollain tosiaan on ihan hitonmoiset patoutumat, kun täytyy näitä asioita jankkaamalla jankata ..
Lieneekö maskin käytön seurauksia .. ???
Eiköhän pahemmat patoumat ole teillä änkyröillä, joille on niin hemmetin vaikeaa pitää yhtä rättiä naamalla. :D Ainoa syy miksi tästä edes jankataan on se porukka joka vänkää vastaan joka asiassa.
En ole ensimmäiseenkään änkyrään törmänny, joka kieltäytyis maskin käytöstä ilman pätevää syytä ..
Oletko aivan varma, ettei todellinen syy ole teissä mielenterveytensä viimeisenkin selväjärkisen rippeen hukanneissa jankkaajissa, jotka käytätte sitä naamarättiänne väärin, ettekä vaihda sitä tarpeeksi usein .. ??? Muita aina helppo syyttää ..
Vierailija kirjoitti:
Jos maksan kerran sen 40 euroa, niin saanko jatkossa olla ilman turhaa maskia ja rauhassa?
Ei vaan joka kerta sinulle pitää lätkäistä tuo sakko. Ja eikö jossain vaiheessa rikoksen uusimisesta pääse jo istumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berliinissä sakko on 500 e.
Muualla euroopassa tämäkin asia osataan hoitaa oikein.
Miten niin? Espanjassa on maksettu ehkä 0,6% määrätyistä sakoista, muut ovat valitusten kautta rauenneet.
Sakon määrääminen ei monissa maissa tarkoita sitä, että se myös maksettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksan kerran sen 40 euroa, niin saanko jatkossa olla ilman turhaa maskia ja rauhassa?
Ei vaan joka kerta sinulle pitää lätkäistä tuo sakko. Ja eikö jossain vaiheessa rikoksen uusimisesta pääse jo istumaan?
Eipä voi lätkäistä kuin kerran. Muista kerroista lähtee valitus.
Mutta enpä usko, että Suomessakaan tullaan kovin montaa sakkoa maksamaan tähän liittyen kun ei muuallakaan. Sakot raukeaa.
Siis tuohan on alunperin keksittyä että valtio sais rahaa kassaan ja sieltä taasen ammutaan jonnekin vinkuintiaan...
Vierailija kirjoitti:
En ole ensimmäiseenkään änkyrään törmänny, joka kieltäytyis maskin käytöstä ilman pätevää syytä
Mitä olen lukenut ihmisten selityksiä maskittomuudelle, niin tekosyitä tuntuu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ensimmäiseenkään änkyrään törmänny, joka kieltäytyis maskin käytöstä ilman pätevää syytä
Mitä olen lukenut ihmisten selityksiä maskittomuudelle, niin tekosyitä tuntuu riittävän.
Maskit eivät tutkitusti toimi. Se ei ole tekosyy. Ei ole mitään pätevää syytä määrätä maskeja.
Vierailija kirjoitti:
En aio maksaa.
Maksat tai itket ja maksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä voi lätkäistä kuin kerran. Muista kerroista lähtee valitus.
Mutta enpä usko, että Suomessakaan tullaan kovin montaa sakkoa maksamaan tähän liittyen kun ei muuallakaan. Sakot raukeaa.
Ei Suomessa ole mitään valitussysteemiä. Joko maksat sakkosi tai se peritään sinulta ulosoton kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Tekosyitä.
Enemmistö kyllä on keksinyt ihan oikean syyn käyttää maskia.
Easy Way Hard Way kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio maksaa.
Maksat tai itket ja maksat.
Ei tule juuri kukaan Suomessa maksamaan mitään maskisakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Tekosyitä.
Enemmistö kyllä on keksinyt ihan oikean syyn käyttää maskia.
Mikähän tämä oikea syy käyttää maskia on? Joku joutava nuha ei ole semmoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla REAALIMAAILMASSA ei ole tullut vastaan ensimmäistäkään ..
Tosin, siellä ei ole kukaan toisiaan haukkumalla haukkunut, solvannut, syyllistänyt yms. vaan asioista on pystytty puolin, ja toisin keskustelemaan asiallisesti, jolloin yleensä saa ihan toisenlaisen vastauksenkin, kuin se, jonka käytös muistuttaa enemmänkin kadun kulmassa öiseen aikaan työskentelevää iloista naista ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio maksaa.
Senkus. Sittenhän tuo menee ulosoton kautta.
Entä sitten?! Valtiolle syntyy tästä lisäkustannuksia niin saat sinäkin maksaa osasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskit eivät tutkitusti toimi. Se ei ole tekosyy. Ei ole mitään pätevää syytä määrätä maskeja.
Maskien toimivuudesta/toimimattomuudesta ei ole mitään yhtä oikeaa näkemystä tällä hetkellä. Mutta jokainen voi miettiä itse leviääkö virukset enemmän vai vähemmän, jos pitää naamansa edessä rättiä.
Ensiksi saa poliisi selittää, miksi terveen ihmisen pitäisi laittaa maski päähän. Jos epäilevät infektiota, niin lähdetään sitten testiin ja tartuntatautilääkärin tykö ja katsotaan mikä on tilanne.
Jos tämän jälkeen on vielä syytä epäillä tartuttavuutta, niin sitten saavat tarjota sellaisen maskin, joka oikeasti suojaa viruksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio edelleenkään käyttää maskia. Poliisi ei voi vaatia lääkärintodistusta maskittomuudesta.
Samoin! Tämä sonta on täyttä pelleilyä ja ihmisoikeuksien polkemista. Voisimme samantien muuttaa Saudi-Arabiaan ja pukeutua kaapuihin.
Tämä! Miksi ihmisiä pakotetaan käyttämään jotain rättiä naamalla kun siitä ei ihan aikuisten oikeasti ole yhtään mitään hyötyä? Olen elänyt helvetin eristäytyneenä muusta maailmasta, mökillä yksinäni. Kaupassa kävin ja sielläkin ihan kaikilla oli maskit. Ja silti sain koronan - eipä mulla onneksi ollut flunssaa kummoisempi. Siihen loppui minun maskin käyttöni. Ihan yhtä pelleilyä ja itselleen valehtelua, että se suojaisi yhtään ketään. Maissa, joissa maskipakko tuli, räjähti tartunnat käsiin.
On meillä tupakointikiellotkin ilman sakkoja. Hyvin toimii. Sosiaalinen paine ja terveys edellä mennään.