Astra aloitetaan Maanantaina yli 65v.
Kait me nuoremmatki sit se toinen piikki saadaan?
Kommentit (34)
Olen 66-vuotias ja minulla on koko ikäni vaivanneen korkean kolesteroliarvon vuoksi kohonnut veritulppariski. Pakko varmaan jättää rokoteaika varaamatta. Yksi tuttavani sai muutama vuosi sitten aivoveritulpan, enkä todellakaan halua tuota koko persoonallisuuden muuttavaa ja viikoiksi tehohoitoon vievää riesaa.
Vierailija kirjoitti:
Järki voitti, kunhan nyt me saadaan kans joille jo eka piikki annettu, me nuoremmat riskiryhmäläiset.
Olen kiitollinen.
No mua mietityttää, mitä me nyt saadaan? joku muu rokote vai? Miten se toimii astran kanssa ristiin? Ei tässä mitään järkeä... Ite en ota yhtään piikkiå ikinä enää, saa tää yksi astra riittöää.
Mä uskon että halukkaat tulee saamaan toisen piikin Astra Zenecaa, kunhan nyt ensin muutama viikko tutkitaan ja vatuloidaan.
Ketään ei pakoteta tuota ottamaan. Ei vaikka Salmisen Mika kuinka suosittelisi ja maanittelisi. Elämäsi on sinun, vaikka kuinka olisit aina luottanut asiantuntijoihin ja rähähähähä kulkutautimyönteiset persut krääähähähä huutelisi takaraivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vattu. Meidän yli kuusvitosten veritulpat eivät siis ilmeisestikään haittaa vaan päinvastoin säästävät eläkerahoja. Miksi meille edes annetaan tuota Astraa? Missään muualla sitä ei anneta yli 65-vuotialle, koska sen teho on iäkkäille hyvin marginaalinen ja sivuvaikutukset vakavia.
Kyllä muuten annetaan. Uusin data Britanniasta osoittaa, että on tehokas yli 70-vuotiaillekin js myös Suomessa AZ:lla on myynti- ja käyttölupa yli 70-vuotiaille. Toistaiseksi ei vaan ole sen ikäisille annettu, vielä.
Olen aika skeption tuon Astra-Zenegan korjaillun tiedotteen suhteen. Ensin oli tiedossa että rokote tehoaa vain 8-10 prosenttisesti iäkkäämmillä, sitten korjattiin että ei ole tietoa tehosta koska testiaineistoa on liian vähän ja sitten vakuutettiin että juu, tehokas on. Ainakin Saksa on samalla kannalla eikä rokotetta siellä ole annettu yli 65-vuotiaille.
Voihan sen jättää, mut riskit sit pahat.
Nämä Astra Zenecan jäljelle jääneet rokote-erät voitaisiin antaa työttömille koska he ovat alle 65 v
Alussa Astraa suositeltiin vain yli 65 vuotiaille
Nyt sitä suositellaan alle 65 vuotiaille
Koko ajan tulee lisätietoa kaikkien rokotteiden sivu- ja haittavaikutuksista.
Jos on kiinnostunut niistä, kannattaisi lueskella kaikkien rokotteiden aiheuttamat äkilliset ja muut reaktiot THL:n sivuilta. Siellä ovat kaikkien rokotteiden aiheuttamat ja niistä rokotettujen ilmoittamat haitta-ja äkilliset oireet.
Ihmiset ovat yksilöitä. Joillekin mikä tahansa rokote aiheuttaa sivuvaikuksia, myös aivan tavallinen influenssarokote, ja toisille taas ei tule yhtään ainoaa oiretta.
Näin se vaan menee.
Itse henkilökohtaisesti olen näinä aikoina sitä mieltä, että mikä tahansa rokote koronaa vastaaan on parempi, kuin ei mitään rokotetta. Tiedän tasan tarkkaan että suuri osa ihmisistä on eri mieltä .
Mutta kun itse kuulun riskiryhmään ja jos saan koronatartunnan, se on minulle varmasti tosi vakava sairaus.
En selviäisi siitä ilman sairaalahoitoa ja teho-osastollakin selviäminen sen rankan hoidon takia, olisi kyseenalaista.
Siksi olen ottanut rokotteen heti kun sen sain. Ja otan aivan varmasti AstraZenecan kakkospiikin heti kun sen saan kesäkuussa. Aikakin srvaan rokotteseeen on jo varattu.
"Parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla". Ja tätä vanhaa sanontaa eivät nuoret ihmiset takuulla edes ymmärrä.
Hyvä homma että rokotus Astra Zenecalla jatkuu.
Teho on riittävä, sillä ei joka vuosi annettavalla kausi-influenssa rokotteellakaan ole tuon suurempaa tehovaikutusta kuin Astrallakaan.
Kuitenkin influenssa rokote on estänyt suurimpia piikkejä Suomessa, etenkin iäkkäämpienkin kohdalla.
Pienikin suoja koronaa vastaan on parempi kuin ei suojaa ollenkaan.
Ja tunnettua on se, että rokottee vaikuttavat ja tehoavat eri ihmisiin monilla eri tavoin. Se on yksilöllistä.
Eiväthän kaikki lääkkeetkään tehoa ihmisiin samalla tavalla.
Joskus kroonisen sairauden kanssa voidaan joutua kokeilemaan useitakin erilaisia lääkkeitä, ennekuin tityn ihmisen kohdalla löydetään sopiva ja todella apua antava lääke.
Otan ilolla ja kiitollisuudella siitä että olen saanut ajoissa rokotteen, vastaan myös kakkospiikin AsrtaZenecalla.
Vierailija kirjoitti:
Alussa Astraa suositeltiin vain yli 65 vuotiaille
Nyt sitä suositellaan alle 65 vuotiaille
Suoraan sanottuna: Haista paskaa syvältä.
Asia oli juuri päinvastoin.
Sillä Astaran testausryhmään kuului alunperin eniten alle 65 vuotiaita ihmisiä. Ja koska heistä ei ollut niin paljon testikokemusta.
Niin alunperin siksi Astraa suositeltiin alle 65 vuotiaille ihmisille, ei sen vanhemille.
Sittemin on nähty, että se tehoaa myös yli 65 vuotiaille henkilöille. Siksi alettiin myös Suomessa pistää vanhemille ihmisille.
Sinä kommentoija: Älä levittele väärä tietoa, disinformaatiota palstalla, jos niin teet olet rikollinen.
Kommentoi vain niitä asioita, joita satut jotain tietämään. Mutta tuskin tiedät mistään asioista yhtään mitään. Olet pelkkä kusinen ja mätä trolli.
Vierailija kirjoitti:
Nämä Astra Zenecan jäljelle jääneet rokote-erät voitaisiin antaa työttömille koska he ovat alle 65 v
Kun mennään massarokotuksiin, niin rokottajat eivät tiedä kuka on töissä tai kuka on työtön.
Myöskään kun mennään riskiryhmien rokotuksiin, kukaan rokottajista ei tiedä ei tiedä onko rokotukseen tuleva ihminen rikas vai köyhä, onko hän töissä vai ei. Omistaako hän auton tai kesämökin, omistusasunnon tai paljonko hänellä on rahaa pankissa, tai onko hän luottotiedoton luuseri.
Terveydenhuolto ei näitä asioita tiedä.
He rokottavat sääntöjen ja lain mukaan kaikki ne ihmiset jotka rokotukseen tulevat.
Ja ketään ei pakoteta yhteenkään rokotukseen.
Ihmiset itse vapaaehtoisesti varaavat ajan omalla kohdaallan olevaan rokotukseen.
Ja samoin on massarokotusten kanssa: Sinne voi joko mennä tai olla menemättä. Kukaan ei valvo eikä käske yhtäkäkaan suomalaista menemään massarokotuksiin.
Se on oma valinta aina, kuuluit iäkkäisiin tai riskiryhmiin tai terveisiin työikäisiin ihmisiin.
Joten aivan turha provoilla tällä asialla.
Miehille tuota voisi antaa myös. Nää tapaukset kun on ollut alle 55v naisia.
Muutama viikko menee ja Astra Zenecaa saa taas nuoremmatkin.