Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon kuntosalikäynnin takia ei lapsenlapsille

Lahtelainen
24.03.2021 |

Nuorempi tyttäreni täytti tänään 2 vuotta. Kävin videopuhelun isäni kanssa lasten kanssa. Esikoistyttäreni joka on vajaa 4 vuotta kertoi puhelun aikana että haluaisi kyläilemään isäni, vaarinsa luokse. Isäni ei halua live tapaamista lastenlastensa kanssa, koska on tämä korona. Lapseni myös videopuhelun aikana kysyi missä on mamma, isäni vaimo. Hän on jumpassa kuntosalilla, vaikka on tämä korona.
Kerroin myös että he voisivat tulla katsomaan lapsia siksi aikaa kun käyn puolisoni kanssa kaupassa tekemässä ruokaostokset, mutta vaikutti siltä ettei sekään sovi. Eivät halua live tapaamista koska suojaavat sillä ettei levitä mitään kuntosalilta saatua.
Jumpatahan voi kotonakin joka pienentäisi tarttumisriskiä ja lapsia voisi tavata vaikka ulkonakin pienemmällä tartuttamisvaaralla.
Minua ketuttaa ja surettaa että kuntosalilla käyminen on tärkeämpää kuin lapsieni ensimmäiset vuodet. Lapseni ovat muistaakseni nähneet heitä viimeksi livenä viime vuoden marraskuussa.
Olenko minä itsekäs tai törkeä kun pidän heidän käytöstään/valintojaan törkeänä? Onko heidän käytös törkeä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tuo kuntosali on ihan merkittävä terveyden ylläpitäjä hänellä. Ikää kun tulee niin voi alkaa monenlainen vaiva ja kolotus, johon säännöllinen liikunta auttaa paremmin kuin pillerit.

Vierailija
22/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhkhjk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun jo saisi lapsenlapsia tai edes yhden. Jospas minä lapsenlapsen saisin, kyllä sitä hoitaisin...

Voi kuule, niin meilläkin puhuttiin. Eka 1,5v oltiin innoissaan, hoidettiin ja kyseltiin kuulumisia. Sitten se loppui kuin seinään.

Mummoilla on oma elämä, juostaan iskelmä festareilla ja kauneushoitoloissa.

Lapsi ei ole hoitoon/yökylään päässyt neljään VUOTEEN. ei olla saatu "aikatauluja kohtaamaan".

Lapsen iso toive oli joululomalla päästä mummulle yökylään, mummu ei edes vastannut lapsen pyyntö mitään.

No, minä en ole tuollainen tuleva mummi. En ole koskaan käynyt festareilla ja kerran elämässäni kosmetologilla, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Rakastan kotielämää ja puuhastelua lasten kanssa, vaikka en itse saanut kuin lapsen. Kerran vuodessa tosin matkustan talvella viikoksi ulkomaille, mutta jäähän siinä loput 51 viikkoa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhkhjk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun jo saisi lapsenlapsia tai edes yhden. Jospas minä lapsenlapsen saisin, kyllä sitä hoitaisin...

Voi kuule, niin meilläkin puhuttiin. Eka 1,5v oltiin innoissaan, hoidettiin ja kyseltiin kuulumisia. Sitten se loppui kuin seinään.

Mummoilla on oma elämä, juostaan iskelmä festareilla ja kauneushoitoloissa.

Lapsi ei ole hoitoon/yökylään päässyt neljään VUOTEEN. ei olla saatu "aikatauluja kohtaamaan".

Lapsen iso toive oli joululomalla päästä mummulle yökylään, mummu ei edes vastannut lapsen pyyntö mitään.

No, minä en ole tuollainen tuleva mummi. En ole koskaan käynyt festareilla ja kerran elämässäni kosmetologilla, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Rakastan kotielämää ja puuhastelua lasten kanssa, vaikka en itse saanut kuin lapsen. Kerran vuodessa tosin matkustan talvella viikoksi ulkomaille, mutta jäähän siinä loput 51 viikkoa aikaa.

Toivon että toiveesi toteutuu pian, itselläni oli tuommoinen mummu jonka puuhasi meidän kanssa paljon koska nautti siitä. Niin ihania muistoja ❤️

Vierailija
24/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet lastenhoitajaa vailla. Käännetäänpas toistepäin. Isäsi olisi ihan dementikko, koko aika vahdattava. Äitisi haluaisi että olisit isäsi kanssa tekemisissä. Vaihtoehdot A vahdit häntä ulkona että äitisi voi käydä kaupassa B äitisi tuo hänet teille vahdattavaksi. Olisiko C vaihtoehtoa eli näkisitte kaikki keskenänne eikä vaadittaisi hoitoapua.

Vierailija
25/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai täällä puolustellaan naisen kuntosalikäyntejä ja haukutaan aloittaja koska hän on mies. Auta armias jos aloitaja olisi nainen joka loukkaantuu isänsä kuntosalikäynneistä niin kyllä täällä puolusteltaisiin aloittajaa.

Vierailija
26/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just. Jumpat on peruttu, älä huijaa.

Vierailija
27/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on pari kertaa vuodessa ottanut yökylään ja noin parin kuukauden välein käynyt kylässä kun vaimonsa on jollain zumbatunnilla.

Viimeksi lapset olivat yökylässä viime marraskuussa yhden yön.

Ap

Vierailija
28/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet lastenhoitajaa vailla. Käännetäänpas toistepäin. Isäsi olisi ihan dementikko, koko aika vahdattava. Äitisi haluaisi että olisit isäsi kanssa tekemisissä. Vaihtoehdot A vahdit häntä ulkona että äitisi voi käydä kaupassa B äitisi tuo hänet teille vahdattavaksi. Olisiko C vaihtoehtoa eli näkisitte kaikki keskenänne eikä vaadittaisi hoitoapua.

En ole varma ymmärsinkö asiaasi oikein. Vanhempani ovat eronneet.

En minä lastenhoitajaa ole vailla vaan haluaisin että lapseni pääsisivät kyläilemään vaarin luona tai näkemään vaariaan livenä.

Ap

Vierailija
29/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ovat jo teidät , omat lapsensa kasvattaneet ja aikaa "omaan aikaan" ei juurikaan heidän elämässään  ole ollut. Me miehen kanssa kun päästiin viimeinkin eläkkeelle, molempien omat vanhemmat olivat siinä vaiheessa että tarvitsevat apua kaikessa. Eli kun omat lapset pääsivät aikuisikään, siirryimme lähes suoraan omien vanhempien omaishoitajaksi. Ei vaan jaksa ja pysty enää lapsenlapsia hoitamaan, omatkin krempat  jo vaivoina. Eli kuka on itsekäs?

Vierailija
30/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä 4v osaisi tuollaisia pyytää, koronan takia ei ole kyläilty missään vuoteen, joten lapsella ei ole edes mitään käsitystä tuollaisesta.

Mamma saattoi olla viereisessä huoneessa, ei vain halunnut mukaan puheluun.

Trollihan sinä olet, mutta vastataan nyt, kun kovasti näit tässä vaivaa.

Et ole tosissasi? Kyllä jo oma hieman vajaa 3v osaa sanoa, että voiko mennä mummolle. Ja viimeksi ollaan oltu ennen joulua mummolassa.

Vierailija
31/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat ovat jo teidät , omat lapsensa kasvattaneet ja aikaa "omaan aikaan" ei juurikaan heidän elämässään  ole ollut. Me miehen kanssa kun päästiin viimeinkin eläkkeelle, molempien omat vanhemmat olivat siinä vaiheessa että tarvitsevat apua kaikessa. Eli kun omat lapset pääsivät aikuisikään, siirryimme lähes suoraan omien vanhempien omaishoitajaksi. Ei vaan jaksa ja pysty enää lapsenlapsia hoitamaan, omatkin krempat  jo vaivoina. Eli kuka on itsekäs?

Miksi te sitten aikanaan hankitte lapsia? Eikö silloin tullut mieleen, että nekin saattaisivat joskus hankkia omia lapsia (joita eivät olisi voineet hankkia, jos te ette olisi hankkineet lapsia, koska silloin teidän lapsianne ei olisi edes ollut olemassa)?

32/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei videopuhelu riitä?

Ajattele jos olet rakastunut ja sinun kohde haluaa lähettää suukkoja netin kautta videopuhelimella. 

Vierailija
33/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kun olisikin. Mummulassa oltiin kerran kuussa vähintään viikonloppu, koulujen loma-aikoina ja muutenkin nähtiin usein isovanhempia. Kuskasivat reeneihin yms. Nyt esim oma mummuni on vajaa 80v ja virkeä, ei siis kyse ole siitä että vanhempani hoitaisivat heitä.

Kyllä osa nykyajan isovanhemmista vain yksinkertaisesti on vain itsekkäitä.

Vierailija
34/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C hu JK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vjkghk kirjoitti:

Et ole itsekäs vaan he ovat. Myös meillä isovanhemmat tulevat ja menevät ympäriinsä mutta lapsenlapsia eivät voi (halua) hoitaa ja verhoutuvat tämän koronan taakse.

Kyllä koen sen tosi itsekkääksi ja törkeäksi.

Kyllä minä haluan hoitaa lapsenlapsia, mutta minimissään viikon kerrallaan ja minun säännöilläni. Ai ei kelpaa vai?

Kelpaisi, kunhan haluaisivat edes joskus viettää aikaa heidän kanssaan.

Joka toinen viikko, sopiiko? Jostain syystä vanhemmat haluavat itse päättää, koska lapset on mummolassa eikä viikko-viikko -systeemi tunnu millään sopivan.

Vierailija
35/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on niin, että miehen vanhempia, jotka ennen ilomielin ottivat lapsia hoitoon, ei olla nähty ollenkaan korona-aikana. Olen ollut ihan tyytyväinen koska anoppilassa pääsi tapahtumaan kaikenlaisia pieniä tapaturmia kuten esimerkiksi kaappi kaatui lasten päälle kun eivät vahtineet taaperoiden kiipeilyä... Oma äitini on jonkin verran ottanut lapsia hoitoon, mutta isäni ei ole ollut pitkiä aikoja yksin lasten kanssa vaan ihan enintään jos jossain on käyty niin isäni on saattanut vahtia lasta/lapsia jonkun lyhyen ajan vaikka jos lapset haluavat kiertää mökille eri tietä tai jos yksi lapsi haluaa puistoon keinumaan ja toinen jäädä piirtämään niin isäni vienyt pihalle. Ei muuten vahdi lapsia vaikka tavataankin melko usein koko porukalla. Kaikkien luonteelle ei lasten vahtiminen sovi. Miehen sisko taas on tosi mahtava lapsenvahti silloin jos sattuu apua tarjoamaan. Ei vaan ole meillä oikein tapana ehdottaa kellekään, että ottaisitteko hoitoon.

Vierailija
36/36 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C hu JK kirjoitti:

Vie9railija kirjoitti:

Vjkghk kirjoitti:

Et ole itsekäs vaan he ovat. Myös meillä isovanhemmat tulevat ja menevät ympäriinsä mutta lapsenlapsia eivät voi (halua) hoitaa ja verhoutuvat tämän koronan taakse.

Kyllä koen sen tosi itsekkääksi ja törkeäksi.

Kyllä minä haluan hoitaa lapsenlapsia, mutta minimissään viikon kerrallaan ja minun säännöilläni. Ai ei kelpaa vai?

Kelpaisi, kunhan haluaisivat edes joskus viettää aikaa heidän kanssaan.

Joka toinen viikko, sopiiko? Jostain syystä vanhemmat haluavat itse päättää, koska lapset on mummolassa eikä viikko-viikko -systeemi tunnu millään sopivan.

Vaikutat mielenvikaiselta. Joku omistusvaltataistelu lapsista? Kyllä se kuule niin on, että lapsen asioista päättävät vanhemmat, ei isovanhemmat. Vaikutat isovanhemmalta jolta lasta olisi parempi suojella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän