Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini kuuntelee usein samoja kappaleita joka päivä. Muilla samaa?

Vierailija
24.03.2021 |

Tosin kyllä itsekin muistan teininä kuunnelleeni samoja levyjä päivästä toiseen. Mutta tämä kuuntelee samoja kappaleitakin monta kertaa peräkkäin. No, pienet on toki murheet...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tuota joskus myös ja aikuinen olen. Saatan kuunnella jotain niin kauan, että kyllästyn.

Lapsena ja teininä saman musiikin kuuntelu oli vähän hankalampaa kun ei aina ollut levyjä vaan kasetteja. Niitä kun piti kelata edestakaisin jos halusi kuunnella jotain uudestaan :D

Mä kyllästyin kelaamaan ja nauhottelin niitä peräkkäin samalle kasetille. :)

Vierailija
22/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tuota joskus myös ja aikuinen olen. Saatan kuunnella jotain niin kauan, että kyllästyn.

Lapsena ja teininä saman musiikin kuuntelu oli vähän hankalampaa kun ei aina ollut levyjä vaan kasetteja. Niitä kun piti kelata edestakaisin jos halusi kuunnella jotain uudestaan :D

Mä kyllästyin kelaamaan ja nauhottelin niitä peräkkäin samalle kasetille. :)

Minulla osui nuoruus sillä tavalla näppärästi, että sain ensimmäisen CD-soittimeni, kun olin 11. Ja kyllähän minäkin silloin saatoin kuunnella kappaletta repeatillä, nyt kun ajattelen. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuuntelen samoja biisejä päivittäin. Usein tämä on tahatonta, koska kun kuuntelee Spotifyn kautta, ne tykätyt biisit jämähtävät suosituksiin ja automaattisesti luotuihin listoihin. Mitä useammin kuuntelee saman biisin, sitä todennäköisemmin sen löytää listoilta seuraavanakin päivänä. Ennen käytin Youtubea, ja siellä tämä oli erityisen tavallista. Usein samat biisit tulivat jopa samassa järjestyksessä kuin edellisenä päivänä.

Jos kuuntelen cd-levyjä, saatan helposti kuunnella saman levyn monta kertaa putkeen, ihan siitä syystä etten välttämättä jaksa valita uutta :D

Vierailija
24/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos nauhoitti koko kasetin täyteen samaa biisiä.

Vierailija
25/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on koettu aloituksen arvoiseksi "ongelmaksi"? 

Syön päivittäin samoja asioita useaan otteeseen, esim. ostan aikalailla aina samaa leipää, samaa leikkelettä, kurkkua ja vihreää paprikaa. 

Syön näitä aamupalaksi, välipalaksi, välillä kahvin kera, ja iltapalaksi. 

En näe että biisin, tai artistin jatkuva kuunteleminen olisi sen kummempaa kuin että juuri se maistuu jostain syystä. 

-Ellei sitten teinisi käytä sitä mantran, tai rituaalin tapaan, tällöin kannattaa varmistaa ettei hänen vihoistaan, koulukirjoistaan jne löydy pentagrammeja tai tähtiä (pentagrammeja piilossa) piirrettynä. 

Saatananpalvonta on vaarallista ja saattaa aiheuttaa mm. huumeriippuvuutta tai näpistelyä.

Ai miksi aloitus, no se vähän kyllästyttää muita kuulijoita. ap

Itse ajattelin, kun muksujen listoja kuulen, että pääasia, että kuuntelee musiikkia. Heillä on kuitenkin omanlaisensa musan maku, ettei pelkkiä päivän hittejä kuule. Oikeastaan kuulen paljon erilaista musaa kuin itse kuuntelen.

Kuulokkeet on kummallakin tai siis kaikilla perheenjäsenillä, mutta kivahan se on välillä kuunnella avoimestikin musaa.. esim itsekin kun ruokaa teen, niin laitan jonkun soittolistani soimaan kaikkien "iloksi". (samoja nekin vuodesta toiseen :D)

Vierailija
26/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaako aspergerilta?

Sama tuli mieleen.

Vierailija
27/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tsiigasin mun biisien kuuntelu historian ja tässä eniten kuuntelemiani kappaleita:

https://youtu.be/3zLNMJcerU0

https://youtu.be/pxLOqHutHrM

Päivittäin kuuntelemiani viime ajoilta.

Vierailija
28/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos nauhoitti koko kasetin täyteen samaa biisiä.

No niin, mutta ei aina halunnut tuhlata koko kasettia siihen kun oli niin paljon muitakin hyviä kappaleita. :)

Aina ei ollut levyä mistä nauhoittaa vaan tallensin radiosta esim. YleX soittolistalta. Piti olla tiettyyn aikaan radion äärellä, että sai nauhoitettua jonkun hyvän biisin kasetille :D

Vierailija
29/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiosta tuli 80- luvun lopussa hittilistoja, taisi olla viikonloppuna, ja niitä aina kuuntelin ja otin nauhalle.

Vierailija
30/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen myös samaa biisiä niin kauan kunnes ymmärrän sen sanoman, googlaan siis lyriikat (kuuntelen vain englanniksi) ja tulkitsen tarkasti. Joka kuuntelemiskerralla opin enemmän.

Vierailija
31/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini, oli vain muutama levy ja kasetti, joita oli pakko kuunnella aina vain uudestaan. Nyt olen 50, enkä kestä kuulla niitä kappaleita enää ollenkaan. Onneksi nykyään on Spotify! Harvaa kappaletta kuuntelen edes kahdesti, ja kolmas kerta on ehdottomasti liikaa. Jos tekoäly yrittää ehdottaa jotain vanhaa tuttua, skippaan sen välittömästi. Ja teininäkin olisin kyllä halunnut kuulla kaikkia niitä bändejä, joista sai lukea lehdistä mutta joiden musiikkia ei kuullut missään. Se aika sai minut allergiseksi musiikin ylitoistolle. Radiotakaan en kuuntele suureksi osaksi niiden soittolistojen takia.

Vierailija
32/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen myös samaa biisiä niin kauan kunnes ymmärrän sen sanoman, googlaan siis lyriikat (kuuntelen vain englanniksi) ja tulkitsen tarkasti. Joka kuuntelemiskerralla opin enemmän.

Minäkin googlaa lyriikkoja, ja yleensä totean että ne olivatkin paljon latteammat kuin luulin. Toki poikkeuksiakin on.

Vierailija
33/33 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 44v nainen ja ikäni ollut tuollainen yhden kappaleen jankuttaja. Kun kuule sen mahtavan biisin niin saa kylmät väreet aikaiseksi ja mahtavan tunteen. Sitten sitä haluaa kuunnella repeatilla joskus viikkoja jonka jälkeen hohto häviää ja sen on vain hyvä biisi.

Oikein harmittaa, että en ole kuullut yhtään upeaa kappaletta pitkään aikaan. Nyt kuuntelen kaikkea sekaisin kunnes taas löytyy se upea biisi.