Mikä tuon ulkonaliikkumiskiellon merkitys on? Kun kaikki kuitenkin sallittua
Miksi nyt käytetään aikaa jonkun ulkonaliikkumiskiellon säätämiseen? Kun eihän siitä tule mikään ulkonaliikkumiskielto. Kaikki on sallittua. Mitä mokomaa siis muotoilemaan? Ajanhaaskausta.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se antaa poliisille valtuudet mennä hajoittamaan suuremmat ihmisjoukot, jotka vain hengaavat jossain julkisessa paikassa sen kummemmin tekemättä mitään.
Sellaiset valtuudet poliisilla on jo. Silti eivät hajottaneet rajoituksia vastustaneiden mielenosoitusta.
Poliisi voi ainoastaan vaatia noudattamaan turvavälejä ja kuuden hengen maksimimäärää yhdessä porukassa nykyisten kokoontumisrajoitusten puitteissa. Poliisi ei voi siis sakottaa julkisella paikalla hengailusta eikä edes käskeä häipymään, jollei aiheuta häiriötä. Jos tämä ns. "ulkonaliikkumiskielto" tulee voimaan, niin silloin poliisi voi yksinkertaisesti kieltää kokonaan sen turhan hengailun ja jossain ostarilla notkumisen ja alkaa vaikka jakelemaan sakkoja notkujille.
Vierailija kirjoitti:
Eli isojen kerrostaloyhtiöiden ihmiset tulevat kärsimään eniten, sillä ei niille pihapiireille paljon mahdu porukkaa kerralla ulkoilemaan turvavälejä noudattaen.
Miten siellä kerrostalossa ihmiset pärjäävät, jos joku katkaisee koipensa, sairastuu syöpään tai jos on voimakkaasti siitepölylle allerginen.
Nythän tämä ulkonaliikkumiskielto ei ole pysymä, vaan kestää 3 VIIKKOA.
Minä olen nyhjöttänyt sisällä jo 5viikoa, kun jalka ja käsi paketissa, eikä tässä nyt suurta kärsimystä sentään ole.
hallitus petaa lakia vaali ajankohtaan. ovat tiedostaneet asian että KANSA ÄÄNESTÄÄ VÄÄRIÄ PUOLUEITA. saavat tälläkin tempulla lisäaikaa voohotuksilleen. vaali päivinä liikkumis kielto vaalit siirretään vuodella
Pelolla johtaminen.
Eiku niin, eihän sitä saa sanoa. Se on salaliittoteoriaa.
Vedän sanani takaisin ennekuin m o d e poistaa taas koko keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli isojen kerrostaloyhtiöiden ihmiset tulevat kärsimään eniten, sillä ei niille pihapiireille paljon mahdu porukkaa kerralla ulkoilemaan turvavälejä noudattaen.
Miten siellä kerrostalossa ihmiset pärjäävät, jos joku katkaisee koipensa, sairastuu syöpään tai jos on voimakkaasti siitepölylle allerginen.
Minä olen nyhjöttänyt sisällä jo 5viikoa, kun jalka ja käsi paketissa, eikä tässä nyt suurta kärsimystä sentään ole.
Uskotko oikeasti tuohon 3 viikkoon?
Eikös tän koronan pitäny loppua juhannukseen 2020?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät nyt väärin. Ei kyse ole pärjäämisestä vaan siitä, että olisi taudin kannalta turvallisempaa antaa liikkua vaikka lähikaupunginosissa maskeja ja turvavälejä pitäen, jos kuitenkin sallitaan tietynlainen liikkumisen 'vapaus'. Taitaa mulla jäädä ulkoilut tekemättä, sillä en voi varata tota postimerkin kokoista pihapiiriä 10 km lenkkiä varten.
Eivöt uskalla täsmäkohdentaa mää myihin notkumiskieltua, silsi tämä sumuverho, jonka läpi kaikki kuitenkin näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se antaa poliisille valtuudet mennä hajoittamaan suuremmat ihmisjoukot, jotka vain hengaavat jossain julkisessa paikassa sen kummemmin tekemättä mitään.
Sellaiset valtuudet poliisilla on jo. Silti eivät hajottaneet rajoituksia vastustaneiden mielenosoitusta.
Poliisi voi ainoastaan vaatia noudattamaan turvavälejä ja kuuden hengen maksimimäärää yhdessä porukassa nykyisten kokoontumisrajoitusten puitteissa. Poliisi ei voi siis sakottaa julkisella paikalla hengailusta eikä edes käskeä häipymään, jollei aiheuta häiriötä. Jos tämä ns. "ulkonaliikkumiskielto" tulee voimaan, niin silloin poliisi voi yksinkertaisesti kieltää kokonaan sen turhan hengailun ja jossain ostarilla notkumisen ja alkaa vaikka jakelemaan sakkoja notkujille.
Mutta kun uudet tartunnat eivät ole tulleet notkumisesta kaveriporukalla ulkona vaan notkimisesta kaveriporukalla sisällä. Kun baarit meni kiinni, jengi alkoi järjestää kotibileitä. Kun notkuminen kielletään ulkona ja kauppakeskuksissa, jengi notkuu jonkun kotona.
Niin, tässähän ei ole mitään ulkonaliikumiskieltoa suunniteltu vaan liikkumisrajoituksia. Aivan eriasioita.
Parempi olisi viime kevään tapaan laittaa koulut etään edelleen.
Sillä on suuri signaalivaikutus.
ulkona liikkuminen ei ole ongelma, vaan se että siellä ulkona liikutaan esim. kauppakeskuksiin maleksimaan ja käytäville kokoontumaan.Se pitäisi kieltää.
Onneksi oma Prisma on ns. automarketti/peltomarketti, jonneka on vaseten autolla tultava. Ei näy nuorisoa käytävillä, eikä juoppoja/narkkeja, mitään ylimääräistä porukkaa ei ole ikinä maleksinut ja oleillut. Se on peltomarkettien etu verrattuna kaupungissa oleviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tän koronan pitäny loppua juhannukseen 2020?
Kuka sellaista lupaili, että korona loppuisi juhannukseen 2020??
On se kylmää tää marinin nykytouhu. Levittelee vaan käsiään joka on opeteltu maneeri. Luottaa kauneuteensa jolla saa kaikki asiat läpi.
Verratkaa vaikka. Jos henrikson puhuisi samat asiat niin eronnut olisi jo aika päivää sitten.
Mitä te vielä jauhatte näistä liikkumisrajoituksista; eihän niitä ole tulossa. Eduskunta ei tule ikinä koskaan milloinkaan hyväksymään noin hölmöjä esityksiä.
On olemassa kiellot ja suomalaiset kiellot. Jälkimmäinen tarkoittaa että vahvasti suositellaan mutta ei ole pakko. Ensimmäinen on ehdoton ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tän koronan pitäny loppua juhannukseen 2020?Kuka sellaista lupaili, että korona loppuisi juhannukseen 2020??
Eikös se uudenmaan sulku ollut yksi että sitten kyllä meillä on taas normaali.
Otin ton vaan esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te vielä jauhatte näistä liikkumisrajoituksista; eihän niitä ole tulossa. Eduskunta ei tule ikinä koskaan milloinkaan hyväksymään noin hölmöjä esityksiä.
Toivon todellakin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rääkyä pitää silti kuinka kaikki on kiellettyä ja missään ei kerrota mikä on kiellettyä ja miten se on kielletty ja onko se kielletty ja kuka valvoo ja...
No ei ole mitenkään järkeenkäypää pelotella ihmisiä viikko kaupalla ulkonaliikkumiskiellolla. Ja sitten vääntää sitä monta viikkoa. Ha sitten ilmoittaa, että nyt meillä on ulkonaliikkumiskielto, joka ei kiellä mitään!
Sen tarkoitus on ilmeisesti kieltää joukkokokoontumiset ulkona. Pelätäänkö siis rauhattomuuksia?
Ketä on peloteltu? Eikö se nyt ole ollut selvää että jos tuollainen ylipäätään tulee se on juuri kuvatun kaltainen. Itsehän te päätitte repiä perseenne heti kun joku mainitsi ulkonaliikkumiskiellon.
Periatteessa asia on yksinkertainen.
Sen sijaan että alettaisiin yksi kerrallaan rajaamaan ja kieltämään kaikki ongelmatilanteet, jotka ovat nyt sallittuja... (=vaikeaa ja hankalaa)
...kielletään ulkonaliikkuminen, joka tehokkaasti estää siirtymisen suureen osaan näistä kaikista ongelmallisista tilateista (=helppoa ja helppoa)
En ota kantaa mihinkään arvomaallisiin aspekteihin.