Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kyttää, menee hermot kohta!

Vierailija
23.03.2021 |

Huoh, asumismuotona rivitalo. Nyt seinänaapuri alkanut kytätä tekemisiäni, mm jos olen samaan aikaan pihalla/tuuletan kuulen hyvin kuinka saattaa kuvailla tekemisiäni vieraalleen/puhelimeen.

Siis esim "nyt siellä taas kai siivotaan, kun se (minua siis tarkoittaa) alkoi äsken tuulettaa" "Eilen siellä paloi vielä valot kello x" (juuri sama aika ennen kuin menin sattumalta nukkumaan) "ja joka päivä se jaksaa tehdä saman, en tajua" (luettelee asioita joita teen lähes päivittäin)..

Huoh, en tiedä tajusitteko mutta alkaa tosissaan ketuttaa! Kyseessä ei siis ole mikään vanha ihminen, ehkä n 30 v(?) nainen... Pitäisikö sanoa vai vetää kunnon (pimennys tms?) verhot tms eteen?

Hauskinta jutussa on se, etten häiriköi öisin tms ja elämäni on melko tylsää.. Mikä saa jonkun kyttäämään/kailottamaan (tahallaan ehkä jopa, en edes tiedä?) vieraan naapurin tekemisiä noin? Miksi sitä edes kiinnostaa, en edes tunne koko ihmistä?

Huoh, kohtalotovereita?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika on saanut osalla ihmisistä mielenterveyden horjumaan ja jotakin sellaista naapurillasikin nyt on kyseessä. Vai onko ollut aina samanlainen?

Naapurisi haluaa provosoida sinua ja kanavoida omaa pahaa oloaan sinun kauttasi, joten jos vain jaksat älä välitä. Elät niin kuin elät ja naapuri käyttäköön aikansa sinun kyttäämiseen, jos ei kerran muutakaan elämässään keksi.

Voit tietysti, jos hän josks puhuisi pihalla, "vahingossa" vastata hänen puheisiinsa ja sitten vaan hämmästyä, että ai, aha, sä puhutkin puhelimeen. Mutta kun siinä just mietit mitä teen, niin tuus tänne kattomaan ja kerron kaiken. Naapurit säikähtävät liikaa tuttavallisuutta ja pitävät silloin ikunat ja ovet tiukasti kiinni.

Vierailija
22/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuulet ääniä omasta päästäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi kateutta? Sinulla voi olla asiat paremmin hänen mielestään kuin itsellä.

Saman kuulen naapurista kuin mitä kuulen.

Tämä voi olla monelle vaikea käsittää, itselleni myös. Uudet naapurit olivat harvinaisen kovaäänisiä. Seuraavat todisti sen kun elämä tasaantui. Itselleni jäi traumat ja valitettavasti kuulen pienetkin risahdukset vaikkei syytä edes olisi. Uskon ajan oloon tasoittuvan.

En kyttää, harmikseni kuulen liikaa. Todella ohuet seinät.

Vierailija
24/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aika on saanut osalla ihmisistä mielenterveyden horjumaan ja jotakin sellaista naapurillasikin nyt on kyseessä. Vai onko ollut aina samanlainen?

Naapurisi haluaa provosoida sinua ja kanavoida omaa pahaa oloaan sinun kauttasi, joten jos vain jaksat älä välitä. Elät niin kuin elät ja naapuri käyttäköön aikansa sinun kyttäämiseen, jos ei kerran muutakaan elämässään keksi.

Voit tietysti, jos hän josks puhuisi pihalla, "vahingossa" vastata hänen puheisiinsa ja sitten vaan hämmästyä, että ai, aha, sä puhutkin puhelimeen. Mutta kun siinä just mietit mitä teen, niin tuus tänne kattomaan ja kerron kaiken. Naapurit säikähtävät liikaa tuttavallisuutta ja pitävät silloin ikunat ja ovet tiukasti kiinni.

Oot tyhmä. Ap tässä on järkkynyt.

Vierailija
25/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle muutti kyttääjäpariskunta rivarissa naapuriin muutama vuosi sitten, todella ärsyttävää. Ovat jatkuvasti seuraamassa touhujani ja kysymässä henkilökohtaisia asioita elämästäni. Ympäripyöreitä vastauksia saadessaan eivät tajua lopettaa tivaamista, vaan kysyvät samaa asiaa uudestaan. Sitten loukkaantuvat kun sanon ettei asiani kuulu heille. Vähän ajan päästä ovat taas tenttaamassa samoja asioita. 

Aiemmin en edes uskonut tuollaisia ihmisiä oikeasti olevan olemassa, kaikki muut naapurit ovat olleet normaaleja. 

Vierailija
26/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Vierailija
27/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia

Vierailija
28/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri luulee omistavansa koko kerrostalon kun hänellä osake ja autotalli. Jos joku kävelee pihan poikki vaikka koiran kanssa kysy asutko tässä talossa vaikka tietää ettei asu. Pihapoliisi.

Vierailija
29/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus.

Jos on kateellinen, en keksi syytä sille! Ei miestä/kavereita/rahaa/työtä/kauneutta. Eli mitään ns syytä olla kateellinen minulle en keksi. Ap

No ei ole kateellinen. Jotkut ääliö-julkkiksetkin kuvittelevat että heille ollaan "kateellisia" kun kritisoidaan.

Mutta on se jännä, että kaikkien ei ole pakko "kritisoida" julkkiksia. Meille, jotka emme tee niin, se kyllä näyttää ihan pelkältä kateudelta. Itse ainakin olen ymmärtänyt, että se mitä muut tekee tai eivät tee, tai omistaa tai eivät omista jne. ei ole minulta pois eikä minulle lisää. Se ei liity eikä kuulu minuun, joten ei ole mitään tarvetta "kritisoida" julkkiksia yhtään mistään. Ja toisekseen onhan se vähän tekopyhää, eiköhän jokaisesta löytyisi kritisoitavaa jos juorulehtimäisesti niitä etsitään :)

Vierailija
30/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kiltti naapurisetä kertoi miehelleni, että vieras mies toi minut kotiin. Ihan tuttu mies oli meille molemmille. Mieheni sai pitää helmasta kiinni, etten mennyt naapuriin huutamaan. Oli mulle ns. viimeinen pisara, kun jatkuvasti kommentoivat menemisiämme ja tekemisiämme. Kyllä tiesimme ihan itse milloin olimme olleet kaupassa tai kävelyllä. Järjetöntä aloittaa pihalla kuulumisten vaihto toteamalla että "lähditte sitten aamulenkille jo seitsemän aikaan". Toisilla ei vaan ole omaa elämää ja muiden kyttääminen on ajankulua.

Vierailija
31/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on asiat vielä hyvin. Meillä naapuriin sijoitettiin oikeasti mielenterveyspotilas. Häiriöt ovat olleet massiivisia ja pitkäkestoisia mutta valituksista huolimatta mikään ei muutu. Se on kunnon ihmisen väistettävä tässä sosialidemokratiassa.

Vierailija
32/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaan ovat häiriintyneitä ja huonotapaisia samaan aikaan. En tiedä mitä tekisin tilanteessasi. Onhan se raskasta, jos ei pysty omia juttuja tekemään ilman että tuntee olevansa valokeilassa.

Kaikenlainen huomio tuollaista kohtaan voi vaan pahentaa asiaa, mutta toisaalta on väärin että joudut kärsimään kotonasi naapurin takia :(

Vierailija
33/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kytätä,miksi välittää moisesta.

Vierailija
34/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman elämän pienuudesta kertoo.

Vierailija
35/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kytätä,miksi välittää moisesta.

Helppo sanoa. Se on päivittäistä, jatkuvaa.

Vierailija
36/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä auton rekisterinumeron perusteella yritti ottaa nimissäni lainaa. Repikää siitä.

Ai luuli että nimen kertominen riittää henkilöllisyyden todistamiseen? 😅😅😅

Vierailija
37/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtalokavereita.Muuttakaa länsiuudelle maalle taajamaan.Pihallaan ei voi olla..on tappahtumaa laidasta,laitaan järjestysäännöt ei päde ,sunn.sahataan, melutaan...Ajattelin ensin ei täs mitää tää on vaa nyt kerta kax,mut ei..ei olla pihal enää kesälläkään.Se on kerta kun päätän näin..matki alussa kaikessa kuin motska kun koira..kun sitä tätä..Adhd luulen.Emäntä pileksii ..vihreiden kuntapolitiikko taannoin muutamalla äänelllä.Olen itse ns vihree enempi..piha siisti,kompostoin..mun pihal ei myrkkytynnyrit ole.Melukoneet,homebetonit..että näin ...järkyin asuin kunta sitten ikinä,!Ymmärrän mitä on mikäkin mikä kuuluu minnekkin,taajama pitäisi olla asuinalue!rauhallinen

Vierailija
38/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus.

Jos on kateellinen, en keksi syytä sille! Ei miestä/kavereita/rahaa/työtä/kauneutta. Eli mitään ns syytä olla kateellinen minulle en keksi. Ap

No ei ole kateellinen. Jotkut ääliö-julkkiksetkin kuvittelevat että heille ollaan "kateellisia" kun kritisoidaan.

Mutta on se jännä, että kaikkien ei ole pakko "kritisoida" julkkiksia. Meille, jotka emme tee niin, se kyllä näyttää ihan pelkältä kateudelta. Itse ainakin olen ymmärtänyt, että se mitä muut tekee tai eivät tee, tai omistaa tai eivät omista jne. ei ole minulta pois eikä minulle lisää. Se ei liity eikä kuulu minuun, joten ei ole mitään tarvetta "kritisoida" julkkiksia yhtään mistään. Ja toisekseen onhan se vähän tekopyhää, eiköhän jokaisesta löytyisi kritisoitavaa jos juorulehtimäisesti niitä etsitään :)

Kun Marika Fingerroos sai baarissa turpaan ja syöpään kuollut tosi-tv-bimbo törkypostia, heille kuulemma oltiin kateellisia. Enpä usko.

Vierailija
39/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinä alat sairastua psykoosiin.

Kuulostaa gang stalkingilta.

Vierailija
40/57 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tuommoisia nyt. Rupea etsiskelemään parempaa paikkaa. Nynneröitä toki ovat, mutta epäluotettavia. Tuolla jos joku puhekaveri on, niin toinen samanmoinen, ehkä sukulainen. Voi kyllä teeskennelläkin puhelinkeskustelua, kun ei nää kummat mitään suosittuja ole. Kateellisia kaikille, kun elämää ja oikeita ihmissuhteita ei ole, eikä omasta päästä löydy pitkälläkään aikavälillä sisältöä ja ideoita asioiden kohentamiseen. Jos on mt-ongelmaa, niin on myös luonneongelmaa, ja viimeksi mainittu on kohtalokkaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi