Onko mielestäsi kohtuutonta pyytää kummilta tällaista lahjaa?
Lasten sähkökitaraa. Minulta pyydettiin, mitäs menin itse kysymään lapsen äidiltä mitä lapsonen tarvitsisi...
Kommentit (27)
Ei pelaa taas meikällä aivot. No mutta oli miten oli, mitä kohtuutonta tossa nyt olisi?
Riippuu tietysti myös sun elämäntilanteesta ja varallisuudesta....
Vai kuka kummi enää toimii alkuperäisen kummintehtävän mukaisesti lapsen kristillisenä kasvattajana?
katsoin juuri netistä, sellaisen saa 20 eurolla.
tuo hinta on kuitenkin mun mielestä ehdoton maksimi! pian on taas joulut ja muut. ja tämä kummilapsi ei ole ainoani enkä muutenkaan haluaisi olla mikään lahjakone, mutta tuntuu että lapsen vanhemmat eivät sitä ymmärrä. mitä kalliimpi lahja, sen parempi, siis heidän mielestään.
Mä erehyin ostamaan sellasen pojalle, oli kaksi päivää käytössä ja nyt seisoo varastossa. Se ääni on ihan kaamea!!!!
Vierailija:
katsoin juuri netistä, sellaisen saa 20 eurolla.tuo hinta on kuitenkin mun mielestä ehdoton maksimi! pian on taas joulut ja muut. ja tämä kummilapsi ei ole ainoani enkä muutenkaan haluaisi olla mikään lahjakone, mutta tuntuu että lapsen vanhemmat eivät sitä ymmärrä. mitä kalliimpi lahja, sen parempi, siis heidän mielestään.
ehkä se on heille " kohtuu hintainen" lahja, siis jos ostaisivat itse omalle kummilapselleen lahjan, niin se voisi olla tuota hinta luokkaa...? Ehkä siksi heistä tuo ei ole liian kallis kummille...?
Minusta tuo 20 euroa ei kuulosta ollenkaan pahalta summalta laittaa kummilapsen lahjaan. Enkä siis näe, että vanhemmat olisivat olleet törkeitä toivoessaan tuon hintaista lahjaa. Jos sinulla on rahasta tiukkaa, niin olisit jättänyt kysymättä lahjatoiveen...
Kysyit mitä lapsi tarvitsee, sait vastaukseksi kohtuullisen hintaisen toiveen, joka on ilmeisesti vanhempien ja lapsen mielestä kiva lahja. Mitä valittamista tuossa nyt on? Itsepähän kysyit!
Itse sanon kysyttäessä jonkun kohtuullisen toiveen. Usein sanon vielä, että jos tuntuu kalliilta, niin ostakaa jotain muuta. En ajattele kummeja lahjanantoautomaatteina, vaan ajattelen, että he antamisen ilosta haluavat muistaa lastani. Itse ostan enemmän kuin mielelläni kummilapsilleni heille mieleiset lahjat, vaikka sitten vähän kalliimmatkin.
Tottakai äiti keroo mitä lapsi haluaa, jos sitä kerran kysytkin. Jos olis sanonu, tuo jotain, niin sit maristais kun ei voida suoraa sanoa mitä tarvii tai haluaa, olis niin kiva viedä lapselle joku mieluinen lahja ja plaa plaa...
Ikinä ei hyvä!!
mikä lahja on kyseessä? Synttärilahja?
Vierailija:
katsoin juuri netistä, sellaisen saa 20 eurolla.tuo hinta on kuitenkin mun mielestä ehdoton maksimi! pian on taas joulut ja muut. ja tämä kummilapsi ei ole ainoani enkä muutenkaan haluaisi olla mikään lahjakone, mutta tuntuu että lapsen vanhemmat eivät sitä ymmärrä. mitä kalliimpi lahja, sen parempi, siis heidän mielestään.
Itse kysyt lahjatoivetta, mutta sitten et haluakaan olla lahjakone? En nyt oikein ymmärrä... Mitä lapsen vanhempien olisi pitänyt sitten vastata? Että meidän Emma-Kalle ei tarvitse mitään?
jos on sulle liikaa, osta jotain muuta.
riippuu ihan kummin varallisuudesta ja luonteesta.
Pihille tai vähävaraiselle 20 on liikaa, normaalille ja keskituloiselle ihan ok. Eri juttu sitten on se, miten ihmeessä vanhemmat erehtyivät sähkökitaraa pyytämään... ON meinaan meteliä tiedosssa.
mikä lahja on kyseessä. Nimpparilahjaksi ei ok, mutta synttärilahjaksi ihan passeli. Ja jos on synttärilahja, niin kamalaa sanoa, että liian kallis kun on joulukin tulossa! :( Sentään nyt on elokuun alku!!! Syksyllä syntyneet siis ilman synttärilahjaa, saavathan he sitten jouluna lahjan. Aika reilua :(
Minä en ymmärrä sitä, että kummeilta pyydetään vähänkään kalliimpia lahjoja. Minun kummilasteni vanhemmat eivät sitä tee, onneksi. Meillä on 8 kummilasta ja kummilasten lahjoihin ei tosiaankaan laiteta 20 euroa synttäreillä ja jouluna, vaan yleensä annetaan vähän edullisempi lahja. Yksi äiti sanoi niinkin, että olisi ihan ok, vaikka ei laitettaisi joululahjaa ollenkaan, synttärilahja vain. Kummin tehtävä on ihan muuta kuin ostaa arvokkaita lahjoja. Kaikki eivät ole edes varakkaita, eivätkä ostaisi omille lapsilleenkaan 20 euron synttärilahjaa. Minusta tämä lahjojen yliarvostus on kummallista, samoin se, että niihin pitäisi pistää paljon rahaa!
pyytää ostamaan 8 v. pojalle Leatherman-veitsen, ja halvin hyväksyttävä malli maksaa 80 ¿!
Vierailija:
pyytää ostamaan 8 v. pojalle Leatherman-veitsen, ja halvin hyväksyttävä malli maksaa 80 ¿!
pyydä muita kummeja ja sukulaisia kimppaan ostamaan.