Miksi töissä ei saa kuunnella musiikkia kuulokkeilla?
Tarkoitan siis nyt lähinnä jotain hiljaista suorittavaa työtä, kuten siivous ja hyllyttäminen, etenkin jos työtehtäviin kuuluu ainoastaan tuollaisia eikä mitään asiakaspalvelua. Silti töissä ei ole saanut kuunnella musiikkia omilla kuulokkeilla. Miksi?
Onko joka työpaikassa näin? Miten musiikin kuuntelu haittaa työsuoritusta, jos tekee työajan ulkopuolella valmiin pitkän soittolistan, jonka vain laittaa kerran soimaan, ei tarvitse sen enempää säätää mitään puhelimella? Musiikin kuuntelu tekee työstä mielekästä ja kun työ on mielekästä silloin suoriutuu jopa paremmin, joten miksi ei? Kannattaako edes ottaa puheeksi työnantajan kanssa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Itse vihaan töissä näitä musiikinkuuntelijoita, koska heille ei karjumatta voi puhua mitään. Lisää omaa työtaakkaa, kun saa koko ajan juosta toisen työpisteellä sanomassa, että sinun kone piippaa häiriön takia. Hän vain tekee kuurona tuotetta, eikä huomaa että siitää puuttuu jokin osa, koska sen osan syöttökone on mennyt jumiin ja ilmoittaa siitä piippaamalla, mutta nämä mökänkuuntelijat eivät sitä piippausta kuule ja tekevät vaan zombiena viallista tuotetta.
Mahtaa sulla olla rankka elämä kun oikein vihaat.
Itselläni usein vain toinen pieni ja huomaamaton kuuloke korvassa eli toinen korva vapaa. Saattaisin käyttää tällaista lähestymistapaa, jos haluaisin esim kuunnella radiota. Kuulee kuitenkin, jos joku puhuu mulle. Isojen sankakuulokkeiden käytöstä tulee sellainen fiilis, että henkilö on tarkoituksella sulkenut itsensä puhumisen ulkopuolelle. Se ei ole tarkoituksenmukaista esim asiakastiloissa kun asiakkaita on paikalla, vaikka olisikin siivooja. Ja tietenkään töissä ei voi kuunnella mitään sellaista mihin pitää keskittyä, jos se ei liity työtehtävän tekemiseen. Eli esim äänikirjan kuuntelu on kyllä mielestäni aika borderline.
Miksi työpaikalla on säännöt? Miksen saa tehdä juuri kuten MINÄ HALUAN?
Katsele ympärillesi. Riippuu työstä. Kännykät veks. Niin helppoo.
On myös töitä, joissa musiikin/radion kuuntelu kuulokkeilla on ainoa keino tehdä työstä mitenkuten siedettävää.
En ymmärrä, miten muuten jotain perunan lajittelua voi jaksaa.
Toki jos on mukavat työkaverit, mutta suuri mahdollisuus noissa töissä on saada kumppaniksi joku aivoton kaakattaja.