Paastoa kohta takana 43 h, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä nyt tuntuu? Mulla on 27 tuntia.
Hyvä olo! Todella energinen ja olenkin tehnyt vaikka mitä. Yleensä 3/4. päivä on itselle se pahin, joten saa nähdä miten huomenna käy. Kuinka pitkään ajattelit itse paastota?
Ajattelin paastota 10 vrk. En ole varma onnistunko.
Hyvä! Itse aion paastota 30 vrk tässä kevään aikana.
No huhhuh! Tuo on jo melkoinen tavoite. Tsemppiä siihen! :)
ap
Kiitos! Näin pahasti ylipainoisena se on turvallista, kun tuota vararavintoa riittää vyötäröllä ;)
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä pitää. Itse omadia noudattavana paastoan sen ~23 h 5 kertaa viikossa. Haluaisin lisätä muutaman pidempikestoisen paastoepisodin kuukauteen, jotta autofagia saisi tehostua maksimiinsa. T. Omat nivel ja polvivammat paastoamalla ja ruoka-aine-eliminaatioilla oireettomiksi hoitanut.
En ollut kuullutkaan tästä dieetistä ennen. Itse tässä pohdinkin, että miten paaston jälkeen jatkan. Ongelmana on tuo treenaamiseni. Olen harkinnut, että söisin vain aamupalan päivittäin. Tämä olisikin lähellä tuota omadia. Tai sitten kokeilisin viikottain jättää 2 paastopäivää ja syödä muuten normaalisti 5 päivänä tai sitten pätkäpaastota päivittäin esimerkiksi 16:8 mallilla. Täytyy vain miettiä, mikä toimisi sen treenamisen kanssa yhdessä.
ap
Etkö pelkää, että lihakset lähtee?
Luovutat parin päivän päästä viimeistään, eikä tuossa olekaan mitään järkeä. Olisit edes mehupaastolla. Ei pelkällä vedellä kukaan elä.
Onko nälkä ap? Itse mutustan ranskanleipää tässä ja lämmitän uunia ja aion kypsentää yhden raakamakkaran iltapalaksi :)
Onko nälkä ap? Itse mutustan ranskanleipää tässä ja lämmitän uunia ja aion kypsentää yhden raakamakkaran iltapalaksi :)
Vierailija kirjoitti:
Asiaa on tutkittu, ja on todettu että 5-30 vrk:n paastoissa lihaskudosta lähtee suhteellisen pieni määrä. Sitä pidemmissä on jo vähän ongelmallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä nyt tuntuu? Mulla on 27 tuntia.
Hyvä olo! Todella energinen ja olenkin tehnyt vaikka mitä. Yleensä 3/4. päivä on itselle se pahin, joten saa nähdä miten huomenna käy. Kuinka pitkään ajattelit itse paastota?
Ajattelin paastota 10 vrk. En ole varma onnistunko.
Pidän peukkuja! :) Oletko ennen paastonnut?
ap
En ole ja siksi vähän arveluttaa. Hyvä ohje tuo vichy-vesi. Olen juonut pelkkää vettä.
Aikamoinen tavoite kyllä ensimmäiseksi paastoksi. Itse en olisi pystynyt, mutta uskon kyllä sinuun! Ilman Vichyä olisi tälläkin hetkellä varmasti jäätävä päänsärky tai huono olo. On muutenkin kivaa vaihtelua, että voi juoda muutakin kuin vain tavallista vettä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tietysti vähän lähtee, sitä ei voi välttää. Kuitenkin paastoan suht lyhyen aikaa, joten mitään merkittävää lihaskatoa ei pääse syntymään. Lisäksi treenaan myös kevyesti paaston aikana, mikä ylläpitää lihasten säilymistä. Pääasiallisesti kehohan ryhtyy käyttämään rasvavarastoja paastolla. Tietysti tässäkin on yksilöllisiä eroja riippuen siitä kuinka paljon rasvaa varastossa on ennestään tai miten paljon lihasta on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko vesipaasto vai mitä syöt?
Vesipaasto on kyseessä eli en syö mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nälkä. Kuulostaa kyllä hyvältä, nauti iltapalastasi! :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko paskaa?
Tänä aamuna vatsa on kyllä toiminut. Tosin vähän ehkä aikaista vastata, mutta paastolla suolen toiminta luonnollisesti hidastuu. Siksi onkin myös tärkeää tehdä paastoon laskeutuminen kevyesti. Muuten saattaa kärsiä ikävästä ummetuksesta paaston aikana ja se ei ole kivaa! :D
ap
Teitkö perä suoli huuhtelun kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Luovutat parin päivän päästä viimeistään, eikä tuossa olekaan mitään järkeä. Olisit edes mehupaastolla. Ei pelkällä vedellä kukaan elä.
Voin palata päivittelemään tilannetta :D Itse en näe mehupaastossa kohdallani järkeä. En muutenkaan juo mehuja ja samalla paaston idea ikään kuin katoaisi eikä ketoositilan saavuttaminenkaan ole yhtä varmaa. Olen muutenkin sellainen kaikki tai ei mitään ihminen, että minulle tämä vaihtoehto on itse asiassa helpompi. Paasto on kuitenkin vaan väliaikainen, ei suinkaan koko loppuelämän ruokavalio.
ap
Vierailija kirjoitti:
Teitkö perä suoli huuhtelun kunnolla.
Itse en tee suolihuuhtelua/-ja osana paastoa. Minulle riittää kevyt laskeutuminen paastoon.
ap
Miten pärjäät ilman neljää lämmintä ateriaa ja välipaloja ja proteiinipatukoita välipalojen välissä?
Itse suunnitelen 5 päivän kuivapaastoa. Maailman ennätys taitaa olla 18 päivää ilman ruokaa ja vettä.
No huhhuh! Tuo on jo melkoinen tavoite. Tsemppiä siihen! :)
ap