Kosin avomiestäni, lasteni isää. "Sitähän sopii miettiä"
Tällaisen vastauksen sain. Kuusi vuotta yhdessä, tunnettu koko ikämme eikö olla kovin nuoriakaan enää. Kaksi pientä lasta. Avioliitosta on joskus puhuttu, kummallakaan ei ole mitään periaatteellista sitä vastaan. Juridisesti se olisi järkevää ja jopa tarpeellista, minulle tärkeää myös muista syistä. Kauankohan tuo aikoo miettiä? En puhu koko asiasta enää, nolottaa että edes Kysyin. Onneksi en ostanut sormuksia tms.
Kommentit (125)
Outoa panttaamista, kun teillä vielä lapsiakin. Olisi varmaan syytä keskustella asiasta kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tulevaisuutta tuolla suhteella.
Monesko vastaavanlainen aloitus :)))
Alkaisin tehdä jotain omia suunnitelmia, jos hän ei halua naimisiin. Siis kysyisin näkemystä parin päivän päästä, en jäisi hiljaa odottamaan, että hän ottaa asian esille, ei tule ottamaan. Alkaisin suuntautua omaan elämään ja kirjautuisin kokeeksi tinderiin jne. Vaikken heti ehkä eroaisi, niin en enää kokisi olevani sitoutuneessa parisuhteessakaan.
Jos kummallakaan ei ole mitään sitä vastaan, se olisi tilanteessanne järkevää ja tämä on se suhde missä haluatte pysyä niin miksi ihmeessä ei? Tähän pyytäisin vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. 😔 Itse aikanaan "pakotin" miehen naimisiin. En suosittele.
En itsekään halua painostaa tai pakottaa, olen ollut itse sellaisessa tilanteessa. Ahdistaa, kun pakostakin mietin miksi tällainen vastaus. Eihän se suora kieltäytyminenkään ollut, mutta. En siis puhu asiasta enempää ettei tunnu miehestä pakottamiselta. Ap
Millaisella äänenpainolla hän sen sanoi? Sellaisella, että voi rivien välistä lukea, ettei hän tosiaankaan halua naimisiin?
Oma mieheni vastaa noin about kaikkeen vähän vakavampaan. Yleensä tietää kyllä vastauksen mutta kertoo sen vasta kun kysyn hetken kuluttua uudelleen. En tiedä mikä logiikka. Tuokin saattaa olla suostuminen. Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika sentään. Voihan sitä yhdessä tulevaisuutta viettää vaikkei naimisissa olisikaan.
Ei toista voi pakottaa. Mihinkään. Eiköhän se olisi jo tapahtunut jos on tapahtuakseen?
Oli kyllä äijä vastaus.
Mies taitaa olla alfa. Alfoilla on varaa pitää naista löysässä hirressä. Nauttii sinusta, mutta ei sitoudu.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin tehdä jotain omia suunnitelmia, jos hän ei halua naimisiin. Siis kysyisin näkemystä parin päivän päästä, en jäisi hiljaa odottamaan, että hän ottaa asian esille, ei tule ottamaan. Alkaisin suuntautua omaan elämään ja kirjautuisin kokeeksi tinderiin jne. Vaikken heti ehkä eroaisi, niin en enää kokisi olevani sitoutuneessa parisuhteessakaan.
Kyllä tässä sekin kävi mielessä, että pohtiiko sitten muita vaihtoehtoja tai odotteleeko elämäänsä jotain parempaa. Mielestäni meillä on hyvä suhde ja sitoutuminen on kuitenkin jo lasten ja yhteisen talon myötä tehty. En tiedä haluanko muistuttaa kosinnasta, myöntyminen siinä tilanteessa ei tuntuisi kovin romanttiselta. Ap
Minusta se lause ei ollut täystyrmäys, vaan että ajatus oli uusi ja yllättävä ja täytyypä miettiä. Mutta ap tietysti tuntee miehen paremmin ja sen äänensävyn, millä se sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. 😔 Itse aikanaan "pakotin" miehen naimisiin. En suosittele.
En itsekään halua painostaa tai pakottaa, olen ollut itse sellaisessa tilanteessa. Ahdistaa, kun pakostakin mietin miksi tällainen vastaus. Eihän se suora kieltäytyminenkään ollut, mutta. En siis puhu asiasta enempää ettei tunnu miehestä pakottamiselta. Ap
Taas näitä kaikelta varjeltavia mielensäpahoittajamiehiä. Ettei voi hellanduudelis kysyä häneltä, mitä hän tarkoitti, jottei raukka vaan kärsi ja saa traumaa ja ahistu niiiin kovin.
Voi näitä vauveleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika sentään. Voihan sitä yhdessä tulevaisuutta viettää vaikkei naimisissa olisikaan.
Jos asiasta on aiemmin puhuttu eikä kummallakaan ole mitään periaatteita avioliittoa vastaan, niin jos toinen kieltäytyy (tai harkitsee), niin kyllähän sen nyt typeryskin tajuaa, ettei toinen ole halukas viemään suhdetta sinne viimeiselle asteelle. Eri juttu, jos on alusta saakka ollut sitä mieltä, ettei halua avioliittoa.
Alkaisin katsella hääohjelmia telkkarista ja puhua tyyliin "sitten kun menen naimisiin, niin..." Jos mies ihmettelee, ettei hän ole menossa naimisiin, niin muina naisina tarkentaisin, että "niin niin, mutta sitten kun MINÄ menen naimisiin, niin..."
Miksi olette tehneet lapsia, jos naimisiin meno on sinulle tärkeää?
Minulle naimisiin meno on ollut tärkeää, kun on alettu suunnittelemaan lapsia.