Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En uskaltanut ottaa opintolainaa"

Vierailija
23.03.2021 |

Tuo voi olla etuoikeutetun ihmisen puhetta, joka on sokea tilanteelleen. Jos vaihtoehdot ovat vähissä eli ei saa töitä opintojen oheen eivätkä vanhemmat avusta, ei jää mitään muuta vaihtoehtoa kuin ottaa lainaa, jotta ylipäätään pystyisi opiskelemaan.

Nuorena kun ei niitä kokopäivätöitäkään opintojen sijaan välttämättä ole tarjolla eikä työttömyyskorvaustakaan saa kuin tietyin ehdoin. Lainaa on sitten pakko ottaa, jotta edes olisi se vaihtoehto, että tilanne jonain päivänä saattaisi olla parempi kuin opiskelijana.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuet eivät riitä opiskeluun, on siihen yksinkertainen ratkaisu johon itse turvauduin koska tykkäsin törsätä tukirahoja bilettämiseen ja matkusteluun: MENKÄÄ TÖIHIN. Osa-aikaisia hommia on tarjolla vaikka millä mitalla, ei varmasti mitään alan töitä välttämättä mutta sellaisia joista saa rahaa eikä tarvitse olla käsi ojossa vanhempien tai yhteiskunnan suuntaan.

Jos elää säästeliäästi ja suorittaa opintonsa asianmukaisesti, ei ole mitään ongelmia.

Ai sinne töihin voi vaan mennä? Hyvä tietää, seuraavan kerran kun saan "kiitos mutta ei kiitos"-sähköpostin vastaan että "ei kun kyllä mä nyt vaan tulen teille töihin, milloin voisin aloittaa?"

Anna kun arvaan, hoidat aina kaiken työnhakuun liittyvän kommunikoinnin sähköpostilla?

Vierailija
42/45 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuet eivät riitä opiskeluun, on siihen yksinkertainen ratkaisu johon itse turvauduin koska tykkäsin törsätä tukirahoja bilettämiseen ja matkusteluun: MENKÄÄ TÖIHIN. Osa-aikaisia hommia on tarjolla vaikka millä mitalla, ei varmasti mitään alan töitä välttämättä mutta sellaisia joista saa rahaa eikä tarvitse olla käsi ojossa vanhempien tai yhteiskunnan suuntaan.

Jos elää säästeliäästi ja suorittaa opintonsa asianmukaisesti, ei ole mitään ongelmia.

Menkää töihin... Kun ei niihin töihin noin vain mennä. Joka paikkaan on porukkaa jonoksi asti.

Puhelinmyyntiin pääsee aina. Mä tienasin tonneja kuussa provikkaa. No juu, ei siinä kaikki pärjää ja viihdy. Eikä se kivaa ole, mutta työ kuin työ. Siitä siirryin operaattorin aspaan, kun oli jo puhelinkokemusta. Siitä markkinointiin, kun oli hyviä ideoita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja: dyykkaa kaikki ruoka minkä pystyt. Varasta kaupasta. Myy seksiä tai tee viikonlopputöitä strippibaarissa. Satunnaisia pätkätöitä vuokratyöfirman kautta. Että ei se välttämättä kauhean hohdokasta ole, jos ei uskalla ottaa lainaa. Kaikki esimerkit ihan elävästä elämästä tuttavapiiristäni.

Henkilöllä isoja ongelmia itsensä kanssa, jos vaihtoehtona opintolainan ottamiselle on varastaminen kaupasta.

Joillain ihmisillä ei ole luottotietoja ja silloin ei lainakaan oteta.

Vierailija
44/45 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin... Kun ei niihin töihin noin vain mennä. Joka paikkaan on porukkaa jonoksi asti.

Puhelinmyyntiin pääsee aina. Mä tienasin tonneja kuussa provikkaa. No juu, ei siinä kaikki pärjää ja viihdy. Eikä se kivaa ole, mutta työ kuin työ. Siitä siirryin operaattorin aspaan, kun oli jo puhelinkokemusta. Siitä markkinointiin, kun oli hyviä ideoita...

Tonneja kuussa, hahhaa. Vitsiveikko asialla. Lukiolaisena tienasin siitä alle sata euroa kuussa, vaikka tein paljon tunteja puhelinmyyjänä ja minua kehuttiin hyväksi.

Vierailija
45/45 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja: dyykkaa kaikki ruoka minkä pystyt. Varasta kaupasta. Myy seksiä tai tee viikonlopputöitä strippibaarissa. Satunnaisia pätkätöitä vuokratyöfirman kautta. Että ei se välttämättä kauhean hohdokasta ole, jos ei uskalla ottaa lainaa. Kaikki esimerkit ihan elävästä elämästä tuttavapiiristäni.

Henkilöllä isoja ongelmia itsensä kanssa, jos vaihtoehtona opintolainan ottamiselle on varastaminen kaupasta.

Joillain ihmisillä ei ole luottotietoja ja silloin ei lainakaan oteta.

Siinä tapauksessa on yleensä oikeutettu toimeentulotukeen.