Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitteko kysyä laskettelusettiä lainaan

Vierailija
23.03.2021 |

Olen tällä hetkellä aika vähissä varoissa, mutta lähdössä Lappiin hiihtämään. Tekisi mieli kokeilla myös laskettelua, mutta kalliit hissiliput ja välivuokrat hirvittää.
Kehtaistteko kysyä kaveriltanne laskettelusettiä lainaan? Olemme saman kokoisia.
Eli jos teiltä kysyttäisiin settiä lainaan, niin lainaistteko? Itse lainaisin jos setin omistaisin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväpiirissäni lainaillaan lähimmille ystäville paljonkin tavaraa jos ei itse tarvitse samaan aikaan, ainakin näitä on lainattu puolin ja toisin: 

- laskettelusukset

- murtsikkasukset

- potkukelkka (meiltä löytyy se pienin lasten koko, joka on kiertänyt 45 vuoden aikana pitkin Suomea)

- suksiboksi

- raclettegrilli / pastakone / vohvelirauta / fonduepata yms. keittiövälineet, joita kaikkien ei tarvii omistaa

- teltta

- rinkka

- kanootti

- vene

- auto

- moottoripyörä

- korut 

- iltapuvut ja muut juhlavaatteet, kengät

Sanomattakin on selvää, että mahdolliset vahingot korvataan. 

Ellen aivan väärin muista, niin opiskeluaikana saatettiin lainata myös puolisoa aveciksi juhliin. :)

Vierailija
22/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkäisi lainata jos omat omistaisin. Ne vuokravälineet ei paljoa maksa eli jos rinteeseen asti on varaa mennä niin ei voi jäädä välinevuokrasta kiinni. En myöskään itse mielelläni lainaisi kaverin välineitä. Hermoilisin liikaa siitä, että nirhaan niitä jotenkin. Ylipäätään en ymmärrä minkäänlaisten kenkien lainaamista. No, vuokravälineissä on tietty pakko käyttää monoja, joita muutkin on käyttäneet, mutta en omiin kenkiini/monoihini haluaisi muiden jalkoja hikoilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni lainaa myös ystävien lapsia kun ei kehtaa mennä yksin skeittiparkkiin enää 38-vuotiaana. 

Vierailija
24/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväpiirissäni lainaillaan lähimmille ystäville paljonkin tavaraa jos ei itse tarvitse samaan aikaan, ainakin näitä on lainattu puolin ja toisin: 

- laskettelusukset

- murtsikkasukset

- potkukelkka (meiltä löytyy se pienin lasten koko, joka on kiertänyt 45 vuoden aikana pitkin Suomea)

- suksiboksi

- raclettegrilli / pastakone / vohvelirauta / fonduepata yms. keittiövälineet, joita kaikkien ei tarvii omistaa

- teltta

- rinkka

- kanootti

- vene

- auto

- moottoripyörä

- korut 

Ellen aivan väärin muista, niin opiskeluaikana saatettiin lainata myös puolisoa aveciksi juhliin. :)

Luojan kiitos, etten ole ystäväsi...

Vierailija
25/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein mitään tykännyt lainata kenellekään sen jälkeen, kun alakoulussa kaveri palautti tuliterän vanhemmilta lahjaksi saadun Harry Potterin tahmaisena ja raavittuna, eikä nähnyt asiassa mitään ongelmaa.

Vierailija
26/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- laskettelusukset

- murtsikkasukset

- suksiboksi

- teltta

- rinkka

- kanootti

- vene

- auto

- moottoripyörä

- korut 

Luojan kiitos, etten ole ystäväsi...

No ei näistä mitään ole pakko lainata kelleen, kerroin vaan mitä on lainattu. Yleensä niin, että lainanantaja on tyrkyttänyt tyyliin: "no ota tuo minun, en minä sitä nyt tarvitse!"

Vierailija
27/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En korona aikana lähtisi lähellekkään laskettelurinteitä. Ainakin meidän perheessä on nyt välivuosi rinteistä.

Vierailija
28/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttakamat on toinen, joita en haluaisi lainata, mutta ilmeisesti toiset ovat rennompia. Me ollaan aika tarkkoja siitä, että teltan sisälle mennään vain puhtailla sukilla eikä siellä esim. syödä mitään murusteltavaa. Näin sisäosa pysyy aina siistinä. Lisäksi pakataan teltta aina tosi huolellisesti pois eli harjataan pohjasta enimmät liat yms. En haluaisi lainata teltaani muille, koska en luottasi siihen, että se tulee yhtä siistinä takaisin.

Rinkan kanssa sama juttu. Jokuhan voi tunkea vaikka likasukat siihen taskuun, jossa minä yleensä säilytän ruokia. No thanks.

Vierailija
29/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella höveleitä ystäviä. Mitä tahansa saa heiltä pyytämättä lainaan. Olin kerran lähdössä ystäväni kanssa viikonloppureissuun niin, että mieheni vei minut ystäväni luokse, mistä oli tarkoitus lähteä. Hänellä olikin autossa rengas rikki ja piti ottaa meidän auto, jolloin mieheni jäi viikonlopuksi ilman autoa. Ystäväni vaan totesi, että hänen miehensä on heidän toisella autolla töissä, mutta ota tuo sen moottoripyörä! No mieheni ei kuitenkaan tohtinut (vaikka saattoi tehdä vähän mieli), koska ei ole koskaan moottoripyörää omistanut, vaikka onkin niin vanha, että hänellä on A-ajokortti automaattisesti.

Vierailija
30/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Toki pitäisin settiä hyvässä kunnossa, mutta koska en ole laskenut moneen vuoteen niin vähän hirvittää.

Toki palauttaisin hyvässä kunnossa ja viinipullon tai kukkien kera. 

Luotan siihen, että kaveri tohtii kieltäytyä jos ei haluakaan lainata. ( en tiedä miten kallis ja hyvä setti hänellä on, hän kuitenkin laskee enemmän)

Jos hän laskee paljon ja on hyvä laskija, en edes kysyisi. Lasketteluvälineissä ei pelkkä oikea koko merkitse mitään. Jos on taitotasoon nähden väärät välineet, liian hyvät tai liian huonot, niin se homma vaan ei toimi. Aktiivilaskijan välineillä ei aloittelija tee mitään, ei saa suksia kääntymään ja monot puristaa, on todennäköisesti monojen varretkin säädetty liian kalteviksi. Vastaavasti aktiivilaskija ei tee aloittelijan välineillä mitään, niillä meno on honteloa kuin puujaloilla kävely.

Eli hauskaa homma voi olla vain, kun taidot ja välineet kohtaavat. Muutoin tulee hikinen päivä eikä kellään ole kivaa.

Vierailija
31/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu laskijasta. Jos olet kokenut laskija niin voin lainata suksia. Jos olet aloittelija niin suosittelen vahvasti että et yritä rinteeseen yksilläkään näistä vaan vuokraat helpommat sukset.

Monojen kanssa vähän niin ja näin. Omani on muotoiltu jaloilleni ja voivat olla aika epämukavat erimuotoisille jaloille. Ovat myös aika jäykät eli eivät välttämättä toimi kovin hyvin aloittelijalla.

On siis parempi että vuokraat välineet ja saat sellaiset joiden kanssa tulet toimeen.

Vierailija
32/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkarit lainasivat aina mustaa kissaani ja kivaa oli. Takaisin tuli kunhan löytyi ensin niitten mustasta kämpästä:) Kerrankin vain silmät näkyneet mustalla pöydällä kun siinä nukkunut ja kauan etsineet.

Vierailija
33/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vielä.

En ole koskaan tältä kaverilta mitään lainannut, mutta jos hän kysyisi minulta esim. hiihtovälineitä lainaan, niin lainaisin.

Eihän sinulla ole hiihtovälineitä, mitä lainata :D

Tällaiset jossittelut ovat täysin turhia, sillä et voi olettaa kokemusta, mitä ei ole. Fakta on, että lainaus on aina riski. Palautuuko tavara ja missä kunnossa, korvaako toinen mahdolliset vahingot. Jos vähävarainen ystäväsi rikkoisi sukset, maksaisiko hän oikeasti uudet vastaavat? Vai vetoaisiko sinun hyvään rahatilanteeseensa ja omaan heikkoon asemaansa? Tai et ehkä kehtaisi edes pyytää näistä korvausta, onhan ystäväsi köyhä.. lopputuloksena ystävyyteen on jäänyt särö ja tämä tuskin paikkaantuu.

Vierailija
34/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oltaisiin samaan aikaan jossain ja kaveri haluaisi kokeilla minun suksia ja minä vaikka saisin jostain kokeeksi laudan ja mentäisiin yhdessä mäkeen, niin joo voisin. Mukaan jollekin reissulle jossa en itse ole, en. Omat kamat eivät enää ole missään kauhean hyvässä kunnossa edes, mutta sitä suuremmalla syyllä - harmittaisi hitosti jos kaverin käytössä menisi vaikka siteet rikki, kaveri ei haluaisi korvata ja sitten en pääsisi itsekään mäkeen ilman lisäinvestointia.

Minun monot tosin on muokattu silloin kun itse laskettelin aktiivisesti niin en usko että niitä edes joku muu kykenisi käyttämään. Itsekin tekisi mieli hankkia jotkut armollisemmat harrastelijalle sopivat menopelit.

Vierailija
35/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, hyvä kiertämään. Tällä hetkellä omat laskettelu- ja hiihtokamat on lainassa Rukalla, viime viikolla puolison hiihtokamoja muualla. Meillä on hyvät varusteet ja haluan kannustaa ihmisiä liikkumaan. Jos jotain menee rikki, se on sen ajan murhe ja kaverit kyllä korvaa. 

Mun puoliso on ollut suksilajissa olympialaisissa pari kertaa ja siitä voi arvata, että suksipuolen varusteet on priimaa. Siltikin todellakin lainaa kamojaan, oli sitten kyse perheen tai kaverin tarpeesta. Kannustetaan kavereita lainaamaan varusteita, koska se on ekologista ja toisaalta voi kannustaa aloittelijaa uuden harrastuksen pariin. 

Mutta makuupussia ei lainata eteenpäin :D 

Vierailija
36/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä esim. matkalaukun lainaamista, vaikka se vaikuttaa olevan suht yleistä. Miksi ei voi hankkia omaa?

Vierailija
37/37 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkäOmani lainaisin, koska ne ovat vanhat.

Muuten en. Koska se on hyväksikäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi