Huomenta! Mietin opiskeluja t. Ammattivalittaja
Mä olen hyvä reaaliaineissa. Saan 9 ja 10 kokeista. Harmi, etten matemaattisissa aineissa pärjää. Pitää miettiä, mitä alkaisi opiskelemaan?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon jopa vielä löytäväni jonkun työn. Ap
Mikä olisi sinulle mieluinen työ?
Työllistämistuella tms (en tiedä kaikkien tukien nykyisiä nimiä) aion ehdottaa, että pääsisin kirjastoon töihin. Olen siellä nuorena ollut ja pidin siitä kovasti. Ap
Se ei kyllä ole istumatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon jopa vielä löytäväni jonkun työn. Ap
Mikä olisi sinulle mieluinen työ?
Työllistämistuella tms (en tiedä kaikkien tukien nykyisiä nimiä) aion ehdottaa, että pääsisin kirjastoon töihin. Olen siellä nuorena ollut ja pidin siitä kovasti. Ap
Se ei kyllä ole istumatyötä.
On se sitä aina välillä, ainakin silloin oli. Kun päällystää kirjoja, niin istutaan, kun annetaan asiakkaalle kirjoja, niin istutaan yms. Tietysti silloin seistään, kun laitetaan kirjoja hyllyyn yms mutta sopivasti molempia. Ap
Miksi kirjasto ottaisi kouluttamattoman, kun koulutettujakin on? Mukava ajatus olisi tietty päästä tuolla tapaa kirjastoon töihin, muttei ole kovin todennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjasto ottaisi kouluttamattoman, kun koulutettujakin on? Mukava ajatus olisi tietty päästä tuolla tapaa kirjastoon töihin, muttei ole kovin todennäköistä.
Ajattelinkin jos työllistämistuella johonkin pääsisi. Jos ei pääse sinne, niin sitten jonnekin muualle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelinkin jos työllistämistuella johonkin pääsisi. Jos ei pääse sinne, niin sitten jonnekin muualle. Ap
Hommaa ne hampaat ensin, sitten voi joku paikka ottaakin. Ainakaan mihinkään asiakaspalvelutehtäviin ei pääse ilman hampaita.
Työ on hieman muuttunut siitä 30 vuoden takaisesta ajasta, jolloin viimeksi olit kirjastossa... Kirjastojen tietotekniikka ja ohjelmistot ovat melko vaativia opetella, jos niihin ei ole mitään pohjaa.
Kun sinulta opiskelut matematiikkaa lukuunottamatta luonnistuu, niin mikset hae opiskelemaan kirjastoalan koulutuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa ne hampaat ensin, sitten voi joku paikka ottaakin. Ainakaan mihinkään asiakaspalvelutehtäviin ei pääse ilman hampaita.
Kyllä mä sen nyt tiedän. Kesällä ne asiat on jo kunnossa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun sinulta opiskelut matematiikkaa lukuunottamatta luonnistuu, niin mikset hae opiskelemaan kirjastoalan koulutuksiin?
No ne koulut ovat olleet aina liian kaukana. Ihan eri puolella Suomea, missä olen itse asunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne koulut ovat olleet aina liian kaukana. Ihan eri puolella Suomea, missä olen itse asunut. Ap
Jospa muuttaisit lähemmäs?
Tuota logiikkaa noudattamalla kirjastonhoitajaksi voisivat opiskella vain tamperelaiset. :)
Opiskelua varten muutetaan sille paikkakunnalle, jossa minkäkin alan opintoja on tarjolla. Muussa tapauksessahan pikkukylässä syntynyt ei ikinä voisi opiskella ja valmistua yhtään miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten lapsen tapaamiset? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän kukaan uskokaan, että mikään ehdotus ikinä ole sellainen, että tarttuisit siihen. Otsikossa mietit opintoja, mitä voisit opiskella sillä pienellä paikkakunnalla jossa asut? Mitä kouluja siellä on? Mitä etäopiskelumahdollisuuksia on?
Vierailija kirjoitti:
Tuota logiikkaa noudattamalla kirjastonhoitajaksi voisivat opiskella vain tamperelaiset. :)
Opiskelua varten muutetaan sille paikkakunnalle, jossa minkäkin alan opintoja on tarjolla. Muussa tapauksessahan pikkukylässä syntynyt ei ikinä voisi opiskella ja valmistua yhtään miksikään.
Haapaveden opisto: tieto- ja kirjastopalvelu
Keuda: Tieto- ja kirjastopalvelujen ammattitutkinto
Oulun yliopisto: Informaatiotutkimus
Sedu Seinäjoki, Rastaantaival: Liiketoiminnan perustutkinto, kirjastoala
Seinäjoen ammattikorkeakoulu: Kirjasto ja tietopalvelun koulutusohjelma
Tampereen yliopisto: Informaatiotutkimuksen maisteriohjelma
Tampereen yliopisto: Informaatiotutkimus, Viestinnän monitieteinen koulutus
Turun ammattikorkeakoulu: Kirjasto- ja tietopalvelun koulutusohjelma
Turun ammattikorkeakoulu: Täydennyskoulutus- ja palvelukeskus
Valkeakosken ammatti- ja aikuisopisto, Informaatiokeskus VAAO
Åbo Akademi: Informationsvetenskap
Muita alan koulutuksia
Kurssihaku.fi / TIEKE - Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry
Kirjastot.fi -kalenteri - Koulutus
Suomen tieteellinen kirjastoseura - kurssit, seminaarit ja muut tapahtumat
World list of Departments and Schools of Information Studies, Information Management, Information Systems et al.
Ehkä kuitenkin joku paremmin työllistävä ala kuin kirjastohommat.
Niinpä, ne lapsen tapaamiset. Kun eihän tietysti 12-vuotias pysty käyttämään bussia tai junaa, avuton taapero kun on. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat opiskelemaan, mutta järki ei riitä edes tämän tason ongelmanratkaisuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haapaveden opisto: tieto- ja kirjastopalvelu
Keuda: Tieto- ja kirjastopalvelujen ammattitutkinto
Oulun yliopisto: Informaatiotutkimus
Sedu Seinäjoki, Rastaantaival: Liiketoiminnan perustutkinto, kirjastoala
Seinäjoen ammattikorkeakoulu: Kirjasto ja tietopalvelun koulutusohjelma
Tampereen yliopisto: Informaatiotutkimuksen maisteriohjelma
Tampereen yliopisto: Informaatiotutkimus, Viestinnän monitieteinen koulutus
Turun ammattikorkeakoulu: Kirjasto- ja tietopalvelun koulutusohjelma
Turun ammattikorkeakoulu: Täydennyskoulutus- ja palvelukeskus
Valkeakosken ammatti- ja aikuisopisto, Informaatiokeskus VAAO
Åbo Akademi: Informationsvetenskap
Muita alan koulutuksia
Kurssihaku.fi / TIEKE - Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry
Kirjastot.fi -kalenteri - Koulutus
Suomen tieteellinen kirjastoseura - kurssit, seminaarit ja muut tapahtumat
World list of Departments and Schools of Information Studies, Information Management, Information Systems et al.
Voisinhan mä tuonne Haapaveden opistoon hakea. Sitten olisi kyllä satojen kilometrien välimatka. Ja täälläpäin ei opiskelupaikkaa löydy, se on 15 vuoden aikana nähty. Ap
Se olisi minullekin mieluista työtä. Mutta taitaa olla kyllä aika vaikea päästä nykyään ilman koulutusta.