Kotona olevat vanhemmat jotka edelleen viette lapset päiväkotiin
Kommentit (57)
Turha on lapsia kouluun lähettää. Kaikki ottaa nyt lapset kotikouluun eikä open vaivoiksi tunge kouluun
Vierailija kirjoitti:
Jos yksikin ns. virikelapsi saa positiivisen testituloksen, koko hänen ryhmänsä joutuu karanteeniin ja työssäkäyvien lasten vanhemmat joutuvat järjestämään lastensa hoidon kotona.
Sama työssäkäyvän vanhemman lapsen sairastuessa koronaan, sama asia tapahtuu eikä siinä kysellä, oliko lapsi päiväkodissa toiminnanohjauksen puutteiden takia vai siksi, että äitinsä on kirurgi.
Onneksi asia ei kuulu ap:lle millään tavalla. Minulla on oikeus viedä lapsi hoitoon jos haluan, ei minun tarvitse sitä mitenkään perustella. Ap ja muut tehkööt toisin jos haluavat, ei liikuta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yksikin ns. virikelapsi saa positiivisen testituloksen, koko hänen ryhmänsä joutuu karanteeniin ja työssäkäyvien lasten vanhemmat joutuvat järjestämään lastensa hoidon kotona.
Sama työssäkäyvän vanhemman lapsen sairastuessa koronaan, sama asia tapahtuu eikä siinä kysellä, oliko lapsi päiväkodissa toiminnanohjauksen puutteiden takia vai siksi, että äitinsä on kirurgi.
Mikä on johtopäätös tästä? Pitäisikö kirurgien mielestäsi lopettaa työnteko?
Vierailija kirjoitti:
Me pidettäisiin mielellään lapsi mahdollisimman paljon kotona, koska pystyttäisiin järjestelemään etätöitämme paljon, mutta lapsi on jo eskarissa. Viime syksynä tuli flunssien yms. vuoksi paljon poissaoloja ja tuli viestiä, että heidän pitäisi jo tehdä lastensuojeluilmoitus.
Eli pidetään sitten joka päivä eskarissa, vaikka kotonakin voisi olla ja saataisiin kyllä täällä opetettua.
Missä näin tiukka linja on?
Mulla eskarilainen myös ja poissaoloja ollut flunssan vuoksi eikä kertaakaan ole kukaan edes maininnut mistään lasusta. Päinvastoin, kotiin pitää jäädä jos yhtään nenä vuotaa tai muuta oiretta ja eskariin vasta täysin terveenä.
Ottaisin kotiin jos kaikki muutkin viine kevään tapaan. Se ei tätä lopeta jos lapseni istuu minun kanssani kotona ja kaikki muut on koulussa, päiväkodissa, harrastuksissa jne. Otan heti kyselemättä kun tällainen ohjeistus tulee kaikille ja porukalla tsempataan.
Meinaatko nyt kotona olevilla niitä, jotka ovat työttöminä tai muuten vapaina?
Siinä tapauksessa olen täysin samaa mieltä, että nyt olisi oikea aika pitää lapset kotona.
Jos taas on kotona etätöissä, on täysin tapauskohtaista, pystyykö tekemään työnsä lapsen ollessa paikalla.
Moni varmasti pystyy vähintään osittain, mutta sitten taas jos ei pysty kokonaan (eikä ole mahdollista järjestää esimerkiksi vuorottelua toisen vanhemman kanssa), syntyy helposti tilanne, että kuitenkin olisi tarpeellista viedä lapsi hoitoon esimerkiksi yhtenä päivänä viikossa tai osaksi päivää. Ja tällöin taas se lapsi altistuisi säännöllisesti joka tapauksessa. Monesta varmaan tuntuu, että sama sitten pitää lapsi hoidossa normaaliin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lasten isä tekee etätöitä pienessä kerrostaloasunnossamme. Olen vauvan 10kk kanssa kotona ja yritämme olla koko päivän yhdessä pienessä makuuhuoneessa ovi kiinni vauvan kanssa. Mahdollisimman hiljaa on oltava miehen tekemän työn luonteen takia. Vaunulenkillä toki käydään, mutta maksimissaan 1 h talviaikaan ollaan oltu, kun ei voi mennä sisään minnekkään. Ei ole mitään harrastuksia, ei käydä kaupoissa yms. Raskasta on. 4v on osa-aikaisesti päiväkodissa. Sitten kun hean hänet kotiin, niin ollaan taas hiljaa huoneessa, kunnes isä lopettaa työt.
Tämä ei kuulosta kyllä millään tapaa terveeltä. Muun perheen pitää kykkiä makkarissa hipihiljaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lasten isä tekee etätöitä pienessä kerrostaloasunnossamme. Olen vauvan 10kk kanssa kotona ja yritämme olla koko päivän yhdessä pienessä makuuhuoneessa ovi kiinni vauvan kanssa. Mahdollisimman hiljaa on oltava miehen tekemän työn luonteen takia. Vaunulenkillä toki käydään, mutta maksimissaan 1 h talviaikaan ollaan oltu, kun ei voi mennä sisään minnekkään. Ei ole mitään harrastuksia, ei käydä kaupoissa yms. Raskasta on. 4v on osa-aikaisesti päiväkodissa. Sitten kun hean hänet kotiin, niin ollaan taas hiljaa huoneessa, kunnes isä lopettaa työt.
Tämä ei kuulosta kyllä millään tapaa terveeltä. Muun perheen pitää kykkiä makkarissa hipihiljaa...
Ymmärrän, mutta tilanne meillä on nyt vaan tämä. Mies siis pitää koulutuksia, joissa saattaa olla 1000 osallistujaa, jotka vaativat laatua kalliilta koulutukseltaan. Mies on meillä tällä hetkellä se, joka tuo leivän pöytään ja työ vaatii keskittymisen ja rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, mutta tilanne meillä on nyt vaan tämä. Mies siis pitää koulutuksia, joissa saattaa olla 1000 osallistujaa, jotka vaativat laatua kalliilta koulutukseltaan. Mies on meillä tällä hetkellä se, joka tuo leivän pöytään ja työ vaatii keskittymisen ja rauhan.
Ja lisään vielä että hän on siis konsulti ja asumme 45 neliön kaksiossa. Lapsilla on yhteinen makuuhuone, jossa vietämme päivät. Meidän vanhempien sänky on olohuoneessa, jossa myös avokeittiö. Sänkymme vieressä on miehen työpiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä että hän on siis konsulti ja asumme 45 neliön kaksiossa. Lapsilla on yhteinen makuuhuone, jossa vietämme päivät. Meidän vanhempien sänky on olohuoneessa, jossa myös avokeittiö. Sänkymme vieressä on miehen työpiste.
Kuulostaa ihan kamalalta, pidä vaan se lapsi siellä päiväkodissa miehen työpäivän ajan paitsi jos on mahdollisuus johonkin retkeen välillä suoraan hoidosta. Sitten kun koko Suomi yrittää kerralla niin venytään mekin. Jos ollaan siinä kohtaa jo aivan rikki niin ei se onnistu. T. Samanlaisessa tilanteessa oleva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän te kritisoijat käytännössä vaaditte syyllistämällä meitä pienemmän kanssa kotona olevia huonoiksi ihmisiksi joiden syytä koko pandemia on. Eikö ole tullut aiemmin mieleen että tämä voi olla syy "virikehoidolle"? - eri
Jokaikinen virikepaikalainen nyt pois päiväkodista!!! Tähän on puututtava!
Miksi ihmiset tekee lapsia kun pandemia aikanakin mielummin ottavat riskin viemällä lapsensa hoitoon kun eivät jaksa olla lapsensa kanssa
Meillä 5v käy päiväkodissa 2krt viikossa vaikka mä olen kotona. Eskari alkaa syksyllä niin pakko käydä tutustumassa muihin lapsiin.
Ei täällä edes ole koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 5v käy päiväkodissa 2krt viikossa vaikka mä olen kotona. Eskari alkaa syksyllä niin pakko käydä tutustumassa muihin lapsiin.
Ei täällä edes ole koronaa.
Meidänkin 5 v käy osaviikkoisena hoidossa, vaikka taapero kotona onkin, toinen vanhemmista on ollut töissä. Kyllähän tuon ikäinen jo kaipaa leikkiseuraa muista lapsista, ja helpompaa sitä on saada päiväkodista niistä muista viisivuotiaista, kuin yrittää etsiä jotain randomtuttavia puistoista, joissa on pääasiassa taaperoita. Lapsi ainakin silmät säihkyen selittää leikeistään kavereiden kanssa, vaikka kotona ollessaan leikkiikin itsekseen tai pikkuveljen ja vanhempien kanssa.
Jos tilanne käy niin pahaksi, että toivotaan kynnelle kykenevien jäävän kotiin, sitten toki otetaan pois. Vielä ei ole toivetta tullut.
5v ei jaksa leikkiä kotona yksin kipoilla ja duploilla sillä aikaa kun teen töitä eikä nuku 2h päiväunia kuten taaperomme. Tarpeeksi haastavaa hoitaa osa-aikatöitä ja 1.5v kotona, 5v saa olla päiväkodissa. Ja lisäksi juuri tuo että mies ei pysty tekemään etätöitä jos 5v on kotona.
Joo ja kauppaan ei sitten mennä kuin 19 minnkerran viikossa