Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona olevat vanhemmat jotka edelleen viette lapset päiväkotiin

Vierailija
22.03.2021 |

Eikö yhtään kilkata päässä mikään?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kato kun ne vanhemmat tekee duunia sen koko päivän

Oletko koskaan kuullut virikepäivähoidosta? Ja vanhemmista, jotka eiävt viitsi hoitaa lastaan...haluavat keskittyä vauvaan ja tyrkätä isomman hoitoon.

Vierailija
22/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästelen vielä siihen kun on pakko. En vain jaksa viihdyttää 6v lasta kotona keskenäni kun edes pienemmän päikkäreiden aikaan ei voi levätä. Minusta on parempi että hän on päiväkodissa kuin minun ja vauvan kanssa kuukausi tolkulla kotona. Varmaan tulee taas kk parin "pakko", säästän loppuun palamiseni siihen. Toivottavasti mummot on rokotettu siihen mennessä niin voidaan olla edes heidän kanssaan sitten.

Eli tyrkkäät isomman hoitoon ja olet vauvan kanssa kotona. Päivät vaahtoat av:lla maskeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys on myös tärkeä osa terveytta, lapsi jatkaa varhaiskasvatuksessa, on myös lapsen etu että saa seuraa ja leikkikavereita. Viime keväällä oli pitkän pätkän kotona ja se ei ollut hyväksi kenellekään.

Vierailija
24/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään "virike mielessä" en veisi,mutta eri asia jos vanhempi tekee etätyötä kotona. Jos äiti on esim.vauvan kanssa kotona,niin tämmöisenä aikana pitäisin kyllä sen isommankin lapsen kotona.

Vierailija
25/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään päiväkodin pienten ryhmässä oli rauhallista. Pari oli poissa muuten vaan.

Yksi sen takia poissa, koska altistuneena kotikaranteenissa (meitä ei lasketa altistuneiksi koska oli oireettomana hoidossa ja meillä maskit, vanhemmilla siis korona), yksi lapsi piti hakea kesken päivän kotia, koska valitteli mahakipua ja ripuloi vesikakkaa.

Hoidossa oli vain sitten kuusi lasta.

Kaksi etätyöläisten (mikä siis ok!),

kaksi ei-etätyöläisten ja kaksi vapaapäivää viettävien (tiedossa, koska vanhemmat itse näin sanoivat).

Toinen näistä virikelapsista on vasta 10kk ja itki koko päivän, paitsi nukkuessaan.. :(

Tällä hetkellä jännätään oliko ripulilapsella korona tai kerkesikö altistunut meidät tartuttamaan.

Nyt vanhemmat oikeasti se järki käteen! Mä kyllä hoidan työni ja yleensä ihan valittamatta, mutta jossain vaiheessa tekisi mieli sanoa oikeasti joillekin ihan painokelvotonta tekstiä.

Vierailija
26/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi isompia lapsia syrjitään viemällä heidät hoitoon, vaikka äiti on vauvan kanssa kotona. 

Vierailija
27/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi menee päiväkotiin, koska en käsileikkauksen jäljiltä pysty häntä nostelemaan. Isä käy päivätyössä kodin ulkopuolella ja hoitaa lapsen, kun ei ole töissä. Tilanteet eivät ole ihan niin mustavalkoisia kuin palstatrollit luulevat

Vierailija
28/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys on myös tärkeä osa terveytta, lapsi jatkaa varhaiskasvatuksessa, on myös lapsen etu että saa seuraa ja leikkikavereita. Viime keväällä oli pitkän pätkän kotona ja se ei ollut hyväksi kenellekään.

Jännästi kotihoidossa jopa kouluikään saakka olevat kuitenkin lähes aina kasvavat tasapainoisiksi ja mieltään terveiksi. 

Vierailija
29/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästelen vielä siihen kun on pakko. En vain jaksa viihdyttää 6v lasta kotona keskenäni kun edes pienemmän päikkäreiden aikaan ei voi levätä. Minusta on parempi että hän on päiväkodissa kuin minun ja vauvan kanssa kuukausi tolkulla kotona. Varmaan tulee taas kk parin "pakko", säästän loppuun palamiseni siihen. Toivottavasti mummot on rokotettu siihen mennessä niin voidaan olla edes heidän kanssaan sitten.

Eli tyrkkäät isomman hoitoon ja olet vauvan kanssa kotona. Päivät vaahtoat av:lla maskeista.

En vaahtoa avlla maskeista, mutta muuten noin suunnilleen oikein.

Harkitsin tammikuussa että otan lapsen pois. Sitten laskeskelin että jos toukokuun lopussa helpottaa, minun pitäisi olla 5kk keskenämme kotona ilman yhtään hengähdystaukoa. Olen mieluummin sen 1-2kk.

Vierailija
30/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsin tammikuussa että otan lapsen pois. Sitten laskeskelin että jos toukokuun lopussa helpottaa, minun pitäisi olla 5kk keskenämme kotona ilman yhtään hengähdystaukoa. Olen mieluummin sen 1-2kk.

Miksi teit kaksi lasta, jos et kestä heidän kanssaan olemista? Ilmeisesti vieläpä yksin, kun isä ei lapsia voi hoitaa.

Vierailija
31/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit kaksi lasta, jos et kestä heidän kanssaan olemista? Ilmeisesti vieläpä yksin, kun isä ei lapsia voi hoitaa.

Kestän ihan hyvin kun nähdään ystäviä, lapsi voi leikkiä kavereiden kanssa, voidaan käydä mummolassa, hoplopissa, treeneissä. Pääsen itse treeneihin, käyn töissä ja elämä on tasapainossa. Kun olen nukkunut kunnolla, kun saan apua lastenhoitoon, kun on jotain muuta kuin 4 seinän sisällä olo vajaa 1v ja 6v kanssa.täytyykö tässä mainita etten myöskään osannut ennustaa pandemiaa?

Sen kun syyllistät, kestän kyllä. Tätä kysyttiin ja vastaan rehellisesti. En vain jaksa olla niin hyvä vanhempi että arki olisi minulle tai 6v lapselleni miellyttävää.

Vierailija
32/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestän ihan hyvin kun nähdään ystäviä, lapsi voi leikkiä kavereiden kanssa, voidaan käydä mummolassa, hoplopissa, treeneissä. Pääsen itse treeneihin, käyn töissä ja elämä on tasapainossa. Kun olen nukkunut kunnolla, kun saan apua lastenhoitoon, kun on jotain muuta kuin 4 seinän sisällä olo vajaa 1v ja 6v kanssa.täytyykö tässä mainita etten myöskään osannut ennustaa pandemiaa?

Sen kun syyllistät, kestän kyllä. Tätä kysyttiin ja vastaan rehellisesti. En vain jaksa olla niin hyvä vanhempi että arki olisi minulle tai 6v lapselleni miellyttävää.

Missä lasten isä(t)? Heilläkin on vastuu lastensa hoitamisesta. 

Vierailija
33/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isä(t)? Heilläkin on vastuu lastensa hoitamisesta. 

Miten tämä liittyy alotukseen? Hän tekee päivät töitä.

Vierailija
34/57 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa nyt kotona olevista vanhemmista tekee joko etätöitä tai opiskelee etänä. Ihan ymmärrettävää minusta, että tuovat lapset hoitoon siksi aikaa. Toki on joitain, joilla ei ole tällaista syytä, mutta silti lapset tuodaan hoitoon eikä edes päiviä lyhennetä. Kaipa heillä on sitten syynsä, vaikka kyllä se ärsyttää. Mun pitää työni hoitaa jokatapauksessa.

T: Lh

Vierailija
35/57 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen etätöitä ja lapsi on kotona. Arvovalinta - mikään ei saa minua, minulle tärkeintä ja rakkainta ihmistä, uhraamaan riskille saada korona. Jos se tarkoittaa sitä, että työn laatu hieman kärsii - mitä sitten?

Työt ovat tulleet tehdyksi ja lapsi on ollut kotona. Minä tiedän tuttuni kautta tuosta taudista sen verran, että en koskaan voisi ajatella altistavani lastani sille. Vain kuolleen ruumiini yli!

Oma lapsi on minulle tärkein asia eikä mikään mene sen edelle.

Mitäs tosiaan siitä että työn laatu hieman kärsii. Lapsen elämän laatu kärsii vielä paljon enemmän kun hän katselee videoita päivät pitkät.

Vierailija
36/57 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten isä tekee etätöitä pienessä kerrostaloasunnossamme. Olen vauvan 10kk kanssa kotona ja yritämme olla koko päivän yhdessä pienessä makuuhuoneessa ovi kiinni vauvan kanssa. Mahdollisimman hiljaa on oltava miehen tekemän työn luonteen takia. Vaunulenkillä toki käydään, mutta maksimissaan 1 h talviaikaan ollaan oltu, kun ei voi mennä sisään minnekkään. Ei ole mitään harrastuksia, ei käydä kaupoissa yms. Raskasta on. 4v on osa-aikaisesti päiväkodissa. Sitten kun hean hänet kotiin, niin ollaan taas hiljaa huoneessa, kunnes isä lopettaa työt.

Vierailija
37/57 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi tulla sama kuin viime keväänä. Ainoastaan niiden lapset hoitoon, joiden on aivan välttämätöntä mennä työpaikalle fyysisesti paikalle

Kotonaan etätyötä tekevä vanhempi on töissä ihan samalla tavalla kuin työpaikalla ollessaankin, eikä työpäivää voi käyttää lasten hoitamiseen.

Mutta ne perheet joissa toinen vanhempi on työtön, hoitovapaalla tms. voisivat kyllä ottaa lapsensa pois päiväkodista, jos kerran oikeaa tarvetta päivähoidolle ei ole.

Kenen kiusaksi lapsia viedään hoitoon, jos siihen ei ole tarvetta?

Eiköhän nämä perheet koe että heillä on tarve päiväjoitoon.

Vierailija
38/57 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vie hoitoon jotka haluaa lapsensa olevan hoidossa.

Vierailija
39/57 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lasten isä tekee etätöitä pienessä kerrostaloasunnossamme. Olen vauvan 10kk kanssa kotona ja yritämme olla koko päivän yhdessä pienessä makuuhuoneessa ovi kiinni vauvan kanssa. Mahdollisimman hiljaa on oltava miehen tekemän työn luonteen takia. Vaunulenkillä toki käydään, mutta maksimissaan 1 h talviaikaan ollaan oltu, kun ei voi mennä sisään minnekkään. Ei ole mitään harrastuksia, ei käydä kaupoissa yms. Raskasta on. 4v on osa-aikaisesti päiväkodissa. Sitten kun hean hänet kotiin, niin ollaan taas hiljaa huoneessa, kunnes isä lopettaa työt.

Meillä isä lähtisi työpaikalle jos vanhempi lapsi olisi päivät kotona. Möly ja turhautunut riitely on mahdoton yhdistelmä töiden kanssa. T. Vauvan ja 6vn äiti

Vierailija
40/57 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten että ette vie lasta lääkäriinkään tai mummoa! Törkeää mennä jos tautiin ei kuole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi