Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko valmis muuttamaan rakkauden perässä ulkomaille?

N34
22.03.2021 |

Uteliaisuudesta kysyn, olen itse tehnyt näin kahdesti ja jälkimmäisessä tapauksessa päättyi jopa avioliittoon asti. Suomessa ei minua varsinaisesti aikuisiällä ole pidellyt mikään - olen enemminkin pitänyt vapaudesta ja itsenäisyydestä vaihtaa maisemaa kun siltä tuntuu.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä itse asiassa ajankohtaisena nyt. Miesystäväni on täällä Suomessa vain expattina, ja pitäisi ensi lokakuuhun mennnessä päättää muutanko hänen kanssa hänen kotimaahansa, vai eroaako tiet. Mulla ei muuten olisi mitään muuttoa vastaan, saan esim. suoraan nykyiseltä työnantajaltani sisäisen siirron ko. maan konttorille jos haluan eli työ olisi, tykkään maasta, mutta... Me ollaan siinä vaiheessaa oltu alle vuosi yhdessä, ja mikä vielä pahempaa, minä olen kohta viisikymppinen. Jotenkin ei enää jaksaisi sopeutua uuteen maahan ja kieleen ja kulttuuriin. Toisaalta en haluaisi menettää miestäkään joten paha rako.

Luin hetki sitten viisauden: "Sitten kun ihminen lakkaa oppimasta uutta, hän alkaa tehdä kuolemaa." Minun mielestäni 50v on ihan turhan varhainen ikä aloittaa kuoleminen

Mutta mä olen huomannut 40 ikävuodesta alkaen tulleeni enemmän kotihiireksi ja muutosten vastustajaksi. Työpaikallakin ottaa nykyisin todella koville kaikki muutokset, vaikka en haluaisi että se on niin.

Ei se kyllä minusta tunnu kuoleman tekemiseltä vaan tyytyväisyydeltä pieneen, tavalliseen arkeen. Olisin tosin kolmekymppisenä itsekin kavahtanut tällaisia ajatuksia että en enää haluaisi ikinä muuttaa, vaihtaa työpaikkaa tai mitään, mutta se tuntuu nykyisestä perspektiivistä erilaiselta. Se tuntuu hyvältä eikä säälittävältä pystyyn kuolemiselta.

Sama juttu, olen liki viisikymppinen. Nautin tavallisesta hyvästä arjesta omieni kanssa. Minulla on Suomessa 80 vuotiaat rakkaat vanhempani, lapseni, ystäväni, työni ja ihan kaikki, myös ikioma kotini, josta en lähde kirveelläkään.

Ja siitä uuden oppimisesta: opin joka ikinen päivä uutta. Opin uutta esimerkiksi elävästä elämästä, luonnosta ja varsinkin itsestäni. Minun ei tarvitse vouhottaa muissa maissa katsomassa muiden maiden juttuja, sillä jo oman pihan kevät on todella kiinnostava asia seurata. Olen matkustanut ihan yllin kyllin ulkomailla ja hinkua sinne ei ole.

Vierailija
22/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole jämis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä itse asiassa ajankohtaisena nyt. Miesystäväni on täällä Suomessa vain expattina, ja pitäisi ensi lokakuuhun mennnessä päättää muutanko hänen kanssa hänen kotimaahansa, vai eroaako tiet. Mulla ei muuten olisi mitään muuttoa vastaan, saan esim. suoraan nykyiseltä työnantajaltani sisäisen siirron ko. maan konttorille jos haluan eli työ olisi, tykkään maasta, mutta... Me ollaan siinä vaiheessaa oltu alle vuosi yhdessä, ja mikä vielä pahempaa, minä olen kohta viisikymppinen. Jotenkin ei enää jaksaisi sopeutua uuteen maahan ja kieleen ja kulttuuriin. Toisaalta en haluaisi menettää miestäkään joten paha rako.

Luin hetki sitten viisauden: "Sitten kun ihminen lakkaa oppimasta uutta, hän alkaa tehdä kuolemaa." Minun mielestäni 50v on ihan turhan varhainen ikä aloittaa kuoleminen

Mutta mä olen huomannut 40 ikävuodesta alkaen tulleeni enemmän kotihiireksi ja muutosten vastustajaksi. Työpaikallakin ottaa nykyisin todella koville kaikki muutokset, vaikka en haluaisi että se on niin.

Ei se kyllä minusta tunnu kuoleman tekemiseltä vaan tyytyväisyydeltä pieneen, tavalliseen arkeen. Olisin tosin kolmekymppisenä itsekin kavahtanut tällaisia ajatuksia että en enää haluaisi ikinä muuttaa, vaihtaa työpaikkaa tai mitään, mutta se tuntuu nykyisestä perspektiivistä erilaiselta. Se tuntuu hyvältä eikä säälittävältä pystyyn kuolemiselta.

Minä kavahdan tuollaisia ajatuksia viisikymppisenä. Olin vähän alle 50v, kun aloin opiskella uutta ammattia.

Vierailija
24/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asuin nuorempana useammassakin eri maassa, mutta juureni ja kotini ovat Suomessa. En halua enää muuttaa muualle. Voisin kyllä vuoden pari asua muuallakin jos on hyvä syy, mutta vakituisen kodin haluan täältä, missä on perheeni, ystäväni, harrastukseni, kesämökkini, kotikaupunkini ja muut rakkaat paikat ja yhteisöt.

Vierailija
25/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kavahdan tuollaisia ajatuksia viisikymppisenä. Olin vähän alle 50v, kun aloin opiskella uutta ammattia.

Miten ihmeessä pystyt rinnastamaan uuden ammatin opiskelun ja ulkomaille muuttamisen?

Vierailija
26/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Asuin nuorempana useammassakin eri maassa, mutta juureni ja kotini ovat Suomessa. En halua enää muuttaa muualle. Voisin kyllä vuoden pari asua muuallakin jos on hyvä syy, mutta vakituisen kodin haluan täältä, missä on perheeni, ystäväni, harrastukseni, kesämökkini, kotikaupunkini ja muut rakkaat paikat ja yhteisöt.

Täsmälleen näin. Voisin käväistä ulkomailla vaikka parin kuukauden ajan, mutta asumaan en edes miettisi lähteä.

Vierailija
27/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa kahden kulttuurin liitoista päättyy eroon. Mitä isommat kulttuurierot, sitä suurempi todennäköisyys. Ero vielä menee, mutta kun soppaan tulee lapset niin voi voi. On nähty ja on koettu. Nostan hattua niille jotka onnistuvat. Good luck. Voisin muuttaa vieläkin rakkauden perässä ulkomaille, mutta sen verran ikää että ei enää lapsia.

Vierailija
28/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan opiskelujen jälkeen ulkomaalaisen naisystäväni luokse. 😊 En ole koskaan rakastanut ketään niin paljon kuin häntä, joten ei ole vaikea päätös. Tekisin mitä vain hänen vuoksensa.❤️

Vierailija
29/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantalomilla moni tyttö löytää sen tosirakkauden ja muuttaa.  

Normaali kuvio siis, nainen menee miehen perässä.

Vierailija
30/42 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi useammassa maassa?  poikkis vaihtui?

Vierailija
31/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut maasta toiseen kymmenisen kertaa rakkauden perässä. Rakastamani mies on pysynyt koko ajan samana.

Vierailija
32/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN, EN, EN, EN 

Vierailija
33/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut sen jälkeen, kun lapseni oli kasvanut aikuiseksi ja muuttanut omilleen. En kuitenkaan aktiivisesti hakenut ulkomaalaista miestä.

Vierailija
34/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi useammassa maassa?  poikkis vaihtui?

Työkomennuksen paikka vaihtui.

Vierailija
35/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Juttelen tällä hetkellä Italiassa asuvan naisen kanssa ja lähinnä toivon kovasti että hänellä olisi intressejä muuttaa Suomeen.. Mutta eiköhän jokin ratkaisu aina löydy jos molemmat tykkää toisistaan tarpeeksi.

Vierailija
36/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys. Juttelen tällä hetkellä Italiassa asuvan naisen kanssa ja lähinnä toivon kovasti että hänellä olisi intressejä muuttaa Suomeen.. Mutta eiköhän jokin ratkaisu aina löydy jos molemmat tykkää toisistaan tarpeeksi.

Miksi hänen pitäisi muuttaa Suomeen?

Vierailija
37/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mutta sen pitäisi olla aika ihmeellinen mies, jotta lähtisin enää keski-ikäsenä kokeilemaan. Riippuu myös sitä, saisinko töitä jne. Enkä muuttaisi minäkään mihinkään persläpimaahan.

Lähtöhaluja laskee mun osalta sekin, että olen lähes puolet aikuiselämästäni asunut ulkomailla. Siinä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä, lisäksi joka maassa on omat haasteensa. Jos toki hyvätkin puolensa.

Vierailija
38/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, muutin ulkomaisen miehen perässä (Eurooppa). Olen miettinyt pari kuukautta eroa ja muuttoa takaisin Suomeen. Puhun kieltä sujuvasti, mutta tunnen silti itseni aina ulkopuoliseksi.

Vierailija
39/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle huomattavasti helpompaa ja hyväksytympää muuttaa sen tosirakkauden perään loisimaan.

Vierailija
40/42 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan Venäjälle heti kun löytyy Tatjana tai Ludmila.