Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäiset lähestyy...

11.08.2006 |

Hei! Meillä on ristiäiset sunnuntaina ja nimiasia vielä mietityttää. Toiset nimet on ollut valmiina ja pitkään, mutta etunimi ei. Toinen ja kolmas nimi tulevat suvusta ja niitä emme halua vaihtaa. Nimeksi on tällä hetkellä suunniteltu Alina Helmi Karoliinaa. Miltä kuulostaa? Vai onko parempia ehdotuksia?

Mirju

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sisaruksia on kaksi poikaa joiden nimet alkaa vokaalilla (O ja A), joten haluttaisiin jatkaa tuota vokaalilinjaa ja nimikin saisi olla " perinteinen" suomalainen nimi.

Vierailija
2/9 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli tykkään kovasti tuosta kokonaisuudesta. Heitänpä kuitenkin vielä ehdotuksen, että miten olisi

Elina Helmi Karoliina

ihan vaan siksi ajattelin, että jos sisarukset kerran alkavat A ja O, niin olis jokaisella oma alkuvokaalinsa =). Toki ei tälläinen " kaava" mitenkään tärkeä ole, mutta heitinpä ajatuksena :-)

Muita kovija E-nimiä olisivat mm: Elisa, Elena, Emilia, Eerika, Eveliina ja lyhyemmistä Ella, Eeva (Eevi) ja Essi.

Mutta kuten sanottu, tuo teidän ajattelemanne on kyllä nätti nimi sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla linjalla olin aluksi tuosta, että olisi kiva jos alkaisi eri vokaalilla. Emme vaan löytäneet sopivaa nimeä eri vokaalilla. Jos olis tullut kolmas poika, niin hänestä olisi tullut Iiro.

Elinakin on tosi kiva vaihtoehto, mutta miehen serkku on Elina ja omistaa vielä saman sukunimenkin. Elisa on setäni vaimo, Elena kuulostaa mielestäni liian venäläiseltä, Emilia miehen veljen tyttö, Eerika tätäkin mietitty lähinnä yhdellä eellä, Eveliina minun serkku, Ella on mielestäni liian yleinen, Eevasta en tykkää ja Essi..hmm..ei huono vaihtoehto.

Kiitos vastauksestasi!

Mirju

Vierailija
4/9 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona

Inna

Inga

Inka

Unna

Ulla

Mutta minusta tuo Alina on kyllä oikein hyvä, todella kaunis nimi.

Vierailija
5/9 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittiin kyllä muitakin vokaaleja, muttei niistä löytynyt yhtään kivaa. Inna ja Unna ovat ehdottamistasi ainoita, jotka miellyttävät minua, mutta eivät miestäni.

Alkaa kyllä tuntua nyt yhä enemmän siltä, ettei löydy Alinan voittanutta, mutta onhan tässä vielä toista vuorokautta aikaa... ;)

6/9 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kuitenkin ehdottaa vielä muutamaa:

Elsa

Enni

Enna

Elsi

Iina

Ilana

Inari

Elliida

Emmi

Inkeri

Eevi

Isla

Ilta

Ellen

Elle

Eerin

Eedit

Vierailija
7/9 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin itse pitäisin enemmän nimestä Alissa Helmi Karoliina

e-alkuisista kivoimmat minusta olisivat Elna tai Ellen

ja Ilona on minusta super-ihana nimi !

Vierailija
8/9 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuota nyt parane enää paljon korjailla.

Makuasiana itse vaihtaisin Karoliinan Katariinaan, mutta tuo nyt on pikkuseikka.

Vierailija
9/9 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ja kolmas nimi on suvusta ja niistä en luovu! :) Helmi on isomummuni etunimi ja Karoliina on sekä minun siskoni että miehen siskon toinen nimi ja kaikenlisäksi pidämme myös näistä nimistä hyvin paljon. Etunimeksi mietittiin myös Amandaa (miehen isomummo) ja Eedittiä (myöskin suvusta). Amandalta tuo tyttö ei vaan alkanut näyttää ja Eedit hylättiin, koska tyttö joutuisi aina selventämään nimen kirjoitusasua (Edit, Eedit, Edith...).

Vielä on aika tarkkaan vuorokausi aikaa miettiä.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi