Lue keskustelun säännöt.
kommentoikaahan au pair-asiaa
11.08.2006 |
olemme jakamassa englannissa ystäväperheen kanssa au pairin. au pair tulee asumaan heillä, mutta tarkoitus olisi, että au pair hoitaisi myös meidän lapsia 2-3 päivänä viikossa, tarvittaessa ehkä enemmän.
ystäväperheen pojat ovat 9v ja 2v. vanhempi siis koulussa päivät.
meidän poikamme ovat 3,5 v ja syksyllä 1v. meidän vanhempi käy vieressä school nurseryssä iltapäivisin. kuulostaako liialta au pairille?
mitä kannattaa huomioida?
kuinka pienen lapsen olette jättäneet au pairin vastuulle ja minkälaisia kokemuksia?
fedjasetä ja pojat newcastlesta
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei, omista lapsista ei kokemusta ole au-pairille jättämisestä, mutta olen itse aikoinaan ollut au-pairina. Silloin mulla oli hoidossa 5 v. ja 1 v pojat, isompi oli koulussa päivällä. Olin aika nuori ja kokematon lapsenhoidossa silloin, niin taitavat olla au-pairit usein muutenkin, pääpointtihan varmaan on päästä ulkomaille eikä niinkään se lastenhoitoon paneutuminen. Ihan hyvin meillä sujui, lastenhoidon lisäksi siivosin ja silitin pyykit, ruuat oli tehty valmiiksi.
Varmaan au-pairin pärjääminen riippuu tyypistä, jos hänen vastuulleen laittaa neljä lasta, täytyy kyllä minusta sitten ruuat olla valmiiksi tehtyinä eikä siivous- yms. velvoitteita silloin, että ehtii kunnolla vahtia lapsia ettei mitään satu... Luulisin kyllä että sitten hän pärjäisi.
Mielelläni nyt ottaisin täällä Suomessakin au-pairin avukseni, mutta taitaa olla niin kallista puuhaa meillä ja vaikeasti toteutettavissa, että haaveeksi jäänee... Onko kellään kokemusta au-pairista Suomessa?
Rosa ja 2 tyttöä