pitääkö nykyisin erokeskustelu käydä vaikkei olisi edes seurustellut
tutustuimme muutaman kuukauden. Yritin päättää tutustumisen jo kaksi kertaa, mutta nainen sai minut vakuutettua että jatketaan vielä. Kerroin tuolloin mitkä asiat hiertävät ja hänen mukaansa syyt olivat "huonoja" ja asiat ratkeaisivat paremmin tutustumalla. Olen huono sanomaan ei, joten siis jatkoimme.
Kuitenkin, kun sain pohtia asioita rauhassa, tajusin, että minulle tärkeät asiat eivät vain tunnu toimivan edes sillä tasolla että haluaisin niitä lähteä eteenpäin työstämään (lisäksi jos kahden kuukauden kohdalla tuntuu että kyseessä on ennenkaikkea työtä vaativa suhde, niin ei hyvä). Ilmoitin, että olen pahoillani, en näe tästä tulevan parisuhdetta, kiitos oli kivaa ja hyvää jatkoa.
Nainen halusi väkisin keskustella asiasta lisää (vaikka sama keskustelu oli jo käyty kahdesti), ja jokaiseen kommenttiini totesi, että ei tietenkään voi asia x tai y toimia kun emme edes tunne vielä toisiamme. Sitten haukkui, että en ole aikuinen ja miten voin muuuttaa mieleni tutustumisesta vaikka meillä on ollut kivaa. Lopulta ruinasi anteeksiantoa ja ilmoitti että jos joskus muutan mieleni niin hän on valmis.
Kaiken tämän seurauksena mietin, että missä vaiheessa tapailusta on tullut sellaista että "minusta ei vain tunnu sitlä että haluaisin parisuhdetta kanssasi" tai "koen että itselleni tärkeät asiat x y ja z eivät toimi" ovat riittämättömiä argumentteja tapailun päättämiseksi.
Jos itselleni joku parin kuukauden kohdalla sanoo että homma ei toimi ja ei ole oikeaa fiilistä niin sanon että selvä ja jatkan matkaa.
Kommentit (37)
Tapasit vain sattumalta hankalan tyypin.
naiset, kommentoikaa, enkö vain tajua tässä jotakin -ap
On hyvä kertoa, mutta kannattaisi varmistaa, että toinen on kiinnostunut. Minä en ollut kiinnostunut romanttisesti.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä kertoa, mutta kannattaisi varmistaa, että toinen on kiinnostunut. Minä en ollut kiinnostunut romanttisesti.
eikös tässä nimenomaan ole niin, että ap ei ole ollut kiinnostunut mutta toinen taas on. vai ymmärsinkö väärin?
Syitä saa tietenkin aina kysyä, mutta et olisi ollut tilivelvollinen ja "en näe että tästä tulee suhdetta" riittää kyllä. Nainen oli ripustautuvaa ja hankalaa sorttia.
Olisit vaan ghostannut, ei olisi tarvinnut selitellä mitään.
Ei. Niitä syitä voi kertoa kauempaa, ei kasvokkain, jos tilanne on ahdistava /epäilyttävä. Tapaa vain naisia jotka kiinnostavat enemmän ja kommunikaatio toimii jo lähtökohtaisesti hyvin, ei kakkosvaihtoehtoja. Ei tule sellaisia että toinen pettyy. Ehkä nainen näkee usein, että toinen katsoi mustavalkoisesti asioita, mutta eivät ihmiset sovi aina yhteen.
Vierailija kirjoitti:
tämäpä juuri, kun en halunnut ghostata vaan hoitaa asiat "kunnolla", mutta tuntui, että nainen ei kunnioita rajojani ollenkaan kun vaati vain "parempia" syitä. Pitkä aika siitä kun olen sinkkuna ollut edellisen kerran ja mietin että onko tämmöinen "jankkaaminen" sitten se ainoa vaihtoehto ghostaamiselle nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
pitää kertoa syyt, mutta sitten toisen tehtävänä on hyväksyä asia
Älä koskaan kerro syytä, niin hän ei osaa muokata sitä ongelmaa ja manipuloida seuraavaa sitten paremmin.
Syytä ei kerrota koskaan. "Olet kiva, mutta...... mussa on ongelma, en vain voi sitoutua, sinä olet ihana"
En voi sitoutua, mutta sitten kahden viikon päästä olen suhteessa toisen naisen kanssa. BAM. Jääköön pohtimaan, että mitä helvettiä. :)
Ehkä olisi aika opetella sanomaan napakammin ei. Jos et siihen pysty niin aivan varmasti löydät itsesi jatkossakin vastaavista tilanteista.
Itsehän kierrän kaukaa tuon ihmistyypin, yksi paska kokemus sellaisen kanssa oli tarpeeksi. Sen verran pitäisi olla munaa että sanoo mitä haluaa tai ei halua, ja myös pysyy päätöksessään. Millaista olisi parisuhde miehen kanssa joka ei osaa sanoa ei? Heti kun joku vieras nainen tulee vähän ehdottelemaan, se on menoa sitten. Juu ei kiitos, en ottaisi riskiä.
olisit vaan pitänyt puolesi ja ollut suostumatta enää keskusteluun. pitäisi riittää kun sanoo että kiitos ei. Ehkä kävi hyvin, mieti millaista tuollaisen ihmisen kanssa olisi erota vaikka vuoden jälkeen kun oikeasti on oltu parisuhteessa
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi aika opetella sanomaan napakammin ei. Jos et siihen pysty niin aivan varmasti löydät itsesi jatkossakin vastaavista tilanteista.
Itsehän kierrän kaukaa tuon ihmistyypin, yksi paska kokemus sellaisen kanssa oli tarpeeksi. Sen verran pitäisi olla munaa että sanoo mitä haluaa tai ei halua, ja myös pysyy päätöksessään. Millaista olisi parisuhde miehen kanssa joka ei osaa sanoa ei? Heti kun joku vieras nainen tulee vähän ehdottelemaan, se on menoa sitten. Juu ei kiitos, en ottaisi riskiä.
myönnän, että harjoittelen napakammin ei:n sanomista edelleen, mutta sanoinhan tällekin naiselle nyt ei. Näen että enemmän kyse siitä, että koin hämmennystä siitä, että se ei tuntunut riittävän. En ole todellakaan sellainen, että lähtisin mihin tahansa ehdotteluun mukaan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämäpä juuri, kun en halunnut ghostata vaan hoitaa asiat "kunnolla", mutta tuntui, että nainen ei kunnioita rajojani ollenkaan kun vaati vain "parempia" syitä. Pitkä aika siitä kun olen sinkkuna ollut edellisen kerran ja mietin että onko tämmöinen "jankkaaminen" sitten se ainoa vaihtoehto ghostaamiselle nykyisin.
Ehkä omalla käytökselläsi on kuitenkin ollut jotain osuutta asiaan?
"Yritin päättää tutustumisen jo kaksi kertaa, mutta nainen sai minut vakuutettua että jatketaan vielä." Olet itse hänelle osoittanut että olet helposti ylipuhuttavissa.
Tuollainen narsistinen asenne on deittailussa varmasti lisääntynyt. Eli ei ymmärretä, että jos se toinen ei ole kiinnostunut, niin se ei vain ole. Se ei ole asia, joka olisi sen ei-kiinnostuneen vika tai ongelma millään tavalla.
Jos ei kiinnosta, niin sitä pitää kunnioittaa. Roikkuminen ja häirintä ovat sitten seurausta siitä, kun tosiasiaa ei voi tunnustaa.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä omalla käytökselläsi on kuitenkin ollut jotain osuutta asiaan?
"Yritin päättää tutustumisen jo kaksi kertaa, mutta nainen sai minut vakuutettua että jatketaan vielä." Olet itse hänelle osoittanut että olet helposti ylipuhuttavissa.
olet oikeassa, täytyy opetella sanomaan selkeämmin että nyt riittää :) Itselleni ei vaan mene jakeluun se, miksi joku haluaa väkisin ylipuhua toisen jatkamaan tapailua. Mutta tosiaan tein tuossa mokan ja itse asiasssa sanoin sen myös naiselle että olen pahoillani, olisi pitänyt viheltää peli poikki jo aiemmin. Mutta sekään ei kelvannut, joten vähän "syytän" myös häntä :DD
-ap
pääsit eroon, eikun uutta tulille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myönnän, että harjoittelen napakammin ei:n sanomista edelleen, mutta sanoinhan tällekin naiselle nyt ei. Näen että enemmän kyse siitä, että koin hämmennystä siitä, että se ei tuntunut riittävän. En ole todellakaan sellainen, että lähtisin mihin tahansa ehdotteluun mukaan.
-ap
Joo vika ei nyt kyllä ole sun päässä. Olet hoitanut asian hyvin ja suoraselkäisesti. Ja hyvä, ettet ghostannut. Harmi, että vastapuoli ei uskonut puhetta.
pitää kertoa syyt, mutta sitten toisen tehtävänä on hyväksyä asia