Oletteko huomanneet hampaidenne siirtyvän?
En tarkoita heilumista vaan hidasta siirtymistä, kiertymistä, kallistumista tms. Itse olen, ja olen jo keski-ikäinen! Harmittaa.
Kommentit (11)
Hampaani tanssivat polkkaa ja siirtyvät eteenpäin. Tanssista riippuen hampaani toisinaan irtoavat kokonaan ja aamulla sitten ikinet loistavat kauniin punaisina. Hymyilen silloin hampaattomana.
Joo, kyllä ne vähän kieroon alkavat mennä, mutta mulle onkin tehty oikomishoitoja, joten oletankin jotain tuollaista käyvän.
Huomaa jo viikossa jos ei ole käyttänyt purentakiskoja että ei meinaa istua hyvin. Kiskot estänevät ylähampaiden kiertämisen.
Kyllä ne liikkuu iän myötä. Samoin kuin kaikki muut kudokset kropassa muuttaa asentoa ja muotoa.
Ryhti kumartuu, naama rypistyy, hampaatkin vähän muuttavat asentoa.
Emma K. kirjoitti:
Hampaani tanssivat polkkaa ja siirtyvät eteenpäin. Tanssista riippuen hampaani toisinaan irtoavat kokonaan ja aamulla sitten ikinet loistavat kauniin punaisina. Hymyilen silloin hampaattomana.
Kaikki hampaani halusivat takariviin.
-m
Olen. Puhjenneet yläviisurit ovat työntäneet muita hampaita ahtaalle siten, että toinen etuhammas on lähtenyt kääntymään vinoon ja sisäänpäin. Kun ei noita viisaudenhampaita aikoinaan suostuttu poistamaan, kun kuulemma hyvin mahtuu. Itse olen kyllä eri mieltä.
Olen. Lapsena pidin monta vuotta hammasrautoja jotta saatiin ylähampaat suoraksi. Sitten jokunen vuosi oli semmoinen kisko takana piilossa pitämässä etuhampaita yhdessä. Se hajosi jossain vaiheessa enkä enää halunnut korjata sitä, kyllästytti se rauta suussa. Jonkin aikaa pysyivät nätisti mutta nyt 40-vuotiaana näytän siltä kuin hampaille ei olisi tehty koskaan mitään, palasivat samaan epäjärjestykseen. Edessä ylhäällä on varmaan kilometrin mittainen rako :(
Kyllä hampaat tosiaan liikkuu iän myötä. Varsinkin jos on tehty nuorempana oikomishoitoa, niin hampailla on muisti, ne pyrkivät palaamaan vanhaan asentoon. Mä otin nyt 40kymppisenä raudat yksityisellä, että saan takaisin suorat hampaat. Mulla on lapsena siis oiottu hampaita, mutta ne on vuosien mittaan palanneet vähän vanhoille paikoilleen eivätkä ole ihan suorat. Eihän tämä herkkua ole näitä aikuisena pitää ja lompakossakin tuntuu, mutta tuleepahan loppuiäksi nätti hymy.
Kyllä olen,ne liikkuu hitaasti vuosien mittaan. Alahampaista olen sen huomannut. Syytä en tiedä,yhtään hammasta ei ole alhaalta poistettu. Lääkärikin kerran sanoi että liikkuvat mutta en älynnyt kysyä miksi.