pitääkö nykyisin erokeskustelu käydä vaikkei olisi edes seurustellut
tutustuimme muutaman kuukauden. Yritin päättää tutustumisen jo kaksi kertaa, mutta nainen sai minut vakuutettua että jatketaan vielä. Kerroin tuolloin mitkä asiat hiertävät ja hänen mukaansa syyt olivat "huonoja" ja asiat ratkeaisivat paremmin tutustumalla. Olen huono sanomaan ei, joten siis jatkoimme.
Kuitenkin, kun sain pohtia asioita rauhassa, tajusin, että minulle tärkeät asiat eivät vain tunnu toimivan edes sillä tasolla että haluaisin niitä lähteä eteenpäin työstämään (lisäksi jos kahden kuukauden kohdalla tuntuu että kyseessä on ennenkaikkea työtä vaativa suhde, niin ei hyvä). Ilmoitin, että olen pahoillani, en näe tästä tulevan parisuhdetta, kiitos oli kivaa ja hyvää jatkoa.
Nainen halusi väkisin keskustella asiasta lisää (vaikka sama keskustelu oli jo käyty kahdesti), ja jokaiseen kommenttiini totesi, että ei tietenkään voi asia x tai y toimia kun emme edes tunne vielä toisiamme. Sitten haukkui, että en ole aikuinen ja miten voin muuuttaa mieleni tutustumisesta vaikka meillä on ollut kivaa. Lopulta ruinasi anteeksiantoa ja ilmoitti että jos joskus muutan mieleni niin hän on valmis.
Kaiken tämän seurauksena mietin, että missä vaiheessa tapailusta on tullut sellaista että "minusta ei vain tunnu sitlä että haluaisin parisuhdetta kanssasi" tai "koen että itselleni tärkeät asiat x y ja z eivät toimi" ovat riittämättömiä argumentteja tapailun päättämiseksi.
Jos itselleni joku parin kuukauden kohdalla sanoo että homma ei toimi ja ei ole oikeaa fiilistä niin sanon että selvä ja jatkan matkaa.
Kommentit (37)
Kaffepulla kirjoitti:
Tuollainen narsistinen asenne on deittailussa varmasti lisääntynyt. Eli ei ymmärretä, että jos se toinen ei ole kiinnostunut, niin se ei vain ole. Se ei ole asia, joka olisi sen ei-kiinnostuneen vika tai ongelma millään tavalla.
Jos ei kiinnosta, niin sitä pitää kunnioittaa. Roikkuminen ja häirintä ovat sitten seurausta siitä, kun tosiasiaa ei voi tunnustaa.
Yleisesti aiheesta, ei aloittajan tapaus. Ei se ole automaattisesti joka naisella narsismia. Joku voi olla oikeasti nuori ja kovasti hätääntynyt, koska pelimies (tai muu mies) ottaa vain seksiä ja katoaa samantien. Kyllä joskus on muutama selitys paikallaan kauempaa, vaikkei haukkumista tarvitse kuunnella. Mies voisi mennä suoraan sen nuoremman kanssa yhteen tai sopivan, ettei tule noita vääriä valintoja, herkille naisille voi tulla paha trauma kun ensin yritellään ja sitten katoillaan. Tai pettymyksiä usea, koska miehet usein etsivät vain seksiseuraa ja se nainen voi etsiä seurustelukumppania. Pettymyksistä oppii, mutta osa joutuu vuosikausia etsimään syitä mikä hänessä on vikana.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Tuollainen narsistinen asenne on deittailussa varmasti lisääntynyt. Eli ei ymmärretä, että jos se toinen ei ole kiinnostunut, niin se ei vain ole. Se ei ole asia, joka olisi sen ei-kiinnostuneen vika tai ongelma millään tavalla.
Jos ei kiinnosta, niin sitä pitää kunnioittaa. Roikkuminen ja häirintä ovat sitten seurausta siitä, kun tosiasiaa ei voi tunnustaa.Yleisesti aiheesta, ei aloittajan tapaus. Ei se ole automaattisesti joka naisella narsismia. Joku voi olla oikeasti nuori ja kovasti hätääntynyt, koska pelimies (tai muu mies) ottaa vain seksiä ja katoaa samantien. Kyllä joskus on muutama selitys paikallaan kauempaa, vaikkei haukkumista tarvitse kuunnella. Mies voisi mennä suoraan sen nuoremman kanssa yhteen tai sopivan, ettei tule noita vääriä valintoja, herkille naisille voi tulla paha trauma kun ensin yritellään ja sitten katoillaan. Tai pettymyksiä usea, koska miehet usein etsivät vain seksiseuraa ja se nainen voi etsiä seurustelukumppania. Pettymyksistä oppii, mutta osa joutuu vuosikausia etsimään syitä mikä hänessä on vikana.
ei se roikkuminen aina silti ole hyväksyttävää vaikka kokematon olisikin. pitää kunnoittaa toisen tahtoa. joskus deittailin kiltinoloista ja herkkää miestä joka mielestäni liiankin nopeasti kertoi että on todella vahvoja tunteita minua kohtaan. sitten kun sanoin että en halua nähdä enää, niin muuttui ääni kellossa ja alkoi solvaaminen, mitätöinti ja ripustautuminen. nykyisin sanon viestillä tämän vuoksi jos homma ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi aika opetella sanomaan napakammin ei. Jos et siihen pysty niin aivan varmasti löydät itsesi jatkossakin vastaavista tilanteista.
Itsehän kierrän kaukaa tuon ihmistyypin, yksi paska kokemus sellaisen kanssa oli tarpeeksi. Sen verran pitäisi olla munaa että sanoo mitä haluaa tai ei halua, ja myös pysyy päätöksessään. Millaista olisi parisuhde miehen kanssa joka ei osaa sanoa ei? Heti kun joku vieras nainen tulee vähän ehdottelemaan, se on menoa sitten. Juu ei kiitos, en ottaisi riskiä.
myönnän, että harjoittelen napakammin ei:n sanomista edelleen, mutta sanoinhan tällekin naiselle nyt ei. Näen että enemmän kyse siitä, että koin hämmennystä siitä, että se ei tuntunut riittävän. En ole todellakaan sellainen, että lähtisin mihin tahansa ehdotteluun mukaan.
-ap
Joo vika ei nyt kyllä ole sun päässä. Olet hoitanut asian hyvin ja suoraselkäisesti. Ja hyvä, ettet ghostannut. Harmi, että vastapuoli ei uskonut puhetta.
Olen ehkä omituinen mutta itse ottaisin tapailusuhteen päätteeksi mieluummin vaikka ghostauksen kuin jonkin ympäripyöreän "olet kiva ihminen mutta ei ole kemiaa/fiilistä/mitä ikinä". Ghostaamistapauksessa voisin ajatella että se ihminen nyt vain sattui olemaan kuspää, ja unohtaminen ja eteenpäin jatkaminen olisi helppoa. Sen sijaan nuo selittelyt, joista kuka tahansa huomaa että kyseessä on valhe, saavat vain miettimään mikä minussa oli vikana. Ei tee itsetunnolle ollenkaan hyvää, ja voi olla todella korkea kynnys enää lähteä uusiin suhteisiin.
kyllä menee vaikeaksi jos tuo "ei ole kemiaa" ei esim ole sallittava syy. wtf? pitääkö siihen sitten keksiä joku valhesyy joka saa toisen olon tuntumaan paremmalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi aika opetella sanomaan napakammin ei. Jos et siihen pysty niin aivan varmasti löydät itsesi jatkossakin vastaavista tilanteista.
Itsehän kierrän kaukaa tuon ihmistyypin, yksi paska kokemus sellaisen kanssa oli tarpeeksi. Sen verran pitäisi olla munaa että sanoo mitä haluaa tai ei halua, ja myös pysyy päätöksessään. Millaista olisi parisuhde miehen kanssa joka ei osaa sanoa ei? Heti kun joku vieras nainen tulee vähän ehdottelemaan, se on menoa sitten. Juu ei kiitos, en ottaisi riskiä.
myönnän, että harjoittelen napakammin ei:n sanomista edelleen, mutta sanoinhan tällekin naiselle nyt ei. Näen että enemmän kyse siitä, että koin hämmennystä siitä, että se ei tuntunut riittävän. En ole todellakaan sellainen, että lähtisin mihin tahansa ehdotteluun mukaan.
-ap
Joo vika ei nyt kyllä ole sun päässä. Olet hoitanut asian hyvin ja suoraselkäisesti. Ja hyvä, ettet ghostannut. Harmi, että vastapuoli ei uskonut puhetta.
Olen ehkä omituinen mutta itse ottaisin tapailusuhteen päätteeksi mieluummin vaikka ghostauksen kuin jonkin ympäripyöreän "olet kiva ihminen mutta ei ole kemiaa/fiilistä/mitä ikinä". Ghostaamistapauksessa voisin ajatella että se ihminen nyt vain sattui olemaan kuspää, ja unohtaminen ja eteenpäin jatkaminen olisi helppoa. Sen sijaan nuo selittelyt, joista kuka tahansa huomaa että kyseessä on valhe, saavat vain miettimään mikä minussa oli vikana. Ei tee itsetunnolle ollenkaan hyvää, ja voi olla todella korkea kynnys enää lähteä uusiin suhteisiin.
suosittelen katsomaan ketjua "syitä joiden takia olet lopettanut miehen/naisen tapailun". saat vähän realismia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
suosittelen katsomaan ketjua "syitä joiden takia olet lopettanut miehen/naisen tapailun". saat vähän realismia
Olen sitä katsonutkin jossain vaiheessa ja sieltähän löytyy ihan kaikki mahdolliset syyt mitä vaan voi olla olemassa. Ehkä pitäisi olettaa että minussa on ne kaikki ja todeta että olen toivoton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mä olen niin samaa mieltä !! En todellakaan halua kuulla mun vikoja päin naamaa, paljon mieluummin vaikka vain huomaan että toinen ei ole enää mukana niin tapaamiset voi harventua ja loppua omalla painollaan.
Luulin että olen suunnilleen ainoa outo joka ei halua mitään syväanalyysia tai edes hätävalheita tapailisuhteen päättyessä.
Vierailija kirjoitti:
kyllä menee vaikeaksi jos tuo "ei ole kemiaa" ei esim ole sallittava syy. wtf? pitääkö siihen sitten keksiä joku valhesyy joka saa toisen olon tuntumaan paremmalta
Mun mielestä tuo ei käy selitykseksi, jos tapailua ja muuta yhteydenpitoa on ollut jo pidempään. Kenellä oikeasti menee useita kuukausia huomata onko kemiaa vai ei? En kyllä haluaisi treffailla sellaista ihmistä.
Ap: Jos vastaavaa jankkaamista ilmenee vielä jatkossa jonkun muun toimesta, ole vain kerralla todella päämäärätietoinen ja selkeä. Kun kerrot että haluat lopettaa tapailun ja alkaa syiden vähättely ja ”voitasko nyt kuitenkin vielä katsoa, uskon että tää toimii kun tunnetaan paremmin” niin suoraa vain ”en halua, koska oma olo ei ole sellainen että se voisi hyödyttää tilannetta mitenkään”. Jos ei millään usko, kannattaa myös huomauttaa, että haluat kyllä parisuhteen, siksihän etsit seuraa, mutta valitettavasti teidän välillä se ei tule tapahtumaan.
Olen meinaan itse joutunut aika vastaavaan tilanteeseen, ja vaikka perusluonteeltani olen hyvin kiltti ja mukava, ei auta kun olla todella suoraviivainen, mikä saattaa tuntua toisesta toki kylmältä, mutta tähtää vain siihen että molemmat pääsevät jatkamaan omaa matkaansa ilman teeskenneltyä väkisin yrittämistä. Olen muuten pannut merkille että nämä ripustautujat ovat yleensä kohtuu huonoitsetuntoisia ja epävarmoja, mikä enteilee muitakin vaikeuksia tulevaisuudessa, esim. Mustasukkaisuus.
N
tästä olikin tänään hesarissa juttua: ei tarvitse suostua ylimääräisiin selityksiin, ilmoittaminen riittää
Vierailija kirjoitti:
Ap: Jos vastaavaa jankkaamista ilmenee vielä jatkossa jonkun muun toimesta, ole vain kerralla todella päämäärätietoinen ja selkeä. Kun kerrot että haluat lopettaa tapailun ja alkaa syiden vähättely ja ”voitasko nyt kuitenkin vielä katsoa, uskon että tää toimii kun tunnetaan paremmin” niin suoraa vain ”en halua, koska oma olo ei ole sellainen että se voisi hyödyttää tilannetta mitenkään”. Jos ei millään usko, kannattaa myös huomauttaa, että haluat kyllä parisuhteen, siksihän etsit seuraa, mutta valitettavasti teidän välillä se ei tule tapahtumaan.
Olen meinaan itse joutunut aika vastaavaan tilanteeseen, ja vaikka perusluonteeltani olen hyvin kiltti ja mukava, ei auta kun olla todella suoraviivainen, mikä saattaa tuntua toisesta toki kylmältä, mutta tähtää vain siihen että molemmat pääsevät jatkamaan omaa matkaansa ilman teeskenneltyä väkisin yrittämistä. Olen muuten pannut merkille että nämä ripustautujat ovat yleensä kohtuu huonoitsetuntoisia ja epävarmoja, mikä enteilee muitakin vaikeuksia tulevaisuudessa, esim. Mustasukkaisuus.N
tuo mustasukkaisuus ja epävarmuus kyllä niin totta
Voin näin miehenä ja kaikkien naisten erikoisasiantuntijana sanoa, että sinun täytyy käydä läpi vielä monta erokeskustelua kyseisen naisen kanssa. Hän ei ihan vielä ole saanut syyllistettyä sinua kokonaan, vaan joudut vielä odottelemaan, kunnes saat vihat päällesi ja kaikki syyt suhteen päättymiseen on sinussa. Tämä siksi, että hauras nainen rikkoutuisi aivan pirstaleiksi, jos hänelle jäisi pieninkin epäilys, että suhteen tuhon aiheuttikin hän itse.
Ei se ole mitään, mitä pitäisi "nykyisin" käydä, sulle vaan sattui takertuva ihminen kohdalle. Niitä on aina ollut ja tulee aina olemaan.
AP:n tapauksen nainen on syy miksi itsekään en mielelläni miehille selittele sen kummemmin tapailun lopettamista ja koko asiasta kertominenkin stressaa. Joko sieltä tulee juurikin tällaista tenttaamista, ja syiden vähättelyä (eikös jokainen saa tässä maassa valita ketä tapailee ja syyt ja kriteeritkin saa itse päättää..) tai sitten haukutaan ja sanotaan ettei heitä oikeasti kiinnostanut myöskään. Harvoin saa asiallista vastausta. Ja ihan järkevän oloisia, koulutettuja miehiä olen tapaillut.
Nämä "haluan keskustella asiasta loputtomiin" haluavat keskustella asiasta ainoastaan voidakseen manipuloida toisen pysymään ja vähätelläkseen toisen syitä, tunteita ja ajatuksia. Ne vellovat loputtomasti näissä "mä lupaan muuttuu" yms jutuissa. Jossain vaiheessa peli on vain pistettävä poikki ja todettava että se oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "haluan keskustella asiasta loputtomiin" haluavat keskustella asiasta ainoastaan voidakseen manipuloida toisen pysymään ja vähätelläkseen toisen syitä, tunteita ja ajatuksia. Ne vellovat loputtomasti näissä "mä lupaan muuttuu" yms jutuissa. Jossain vaiheessa peli on vain pistettävä poikki ja todettava että se oli tässä.
Ja nää ihmiset aina sanoo suoraan "en halua mitenkään vähätellä tunteitasi, mutta...", kun niitä juurikin vähättelevät.
Saattoi olla vaan tosi ihastunut sinuun eikä halunnut menettää, siksi yritti noinkin epätoivoisia keinoja. Ihastuneena ei aina järki kulje niin kuin pitäisi. No onneksi sait asian ilmeisesti päätökseen. Tosiaan kantsii vastaisuudessa olla jämäkämpi, vaikka toiselle paha mieli siitä tulisikin. Kyllä se ihminen aina ennemmin tai myöhemmin yli pääsee.