Seurasin hetken ABC:n vessojen käyttäjiä, kaikki koskivat ovenkahvoihin paljain käsin
Maskit oli kaikilla, mutta pintoihin koskettiin sitten ihan toisella rohkeudella kuin vuosi sitten. Myös turvavälit puuttuivat. Valitettavasti en voi päätellä muuta kuin että maskin käytön tuoma turvan tunne saa ulosmittaamaan sen mahdolliset hyödyt, olemalla huolimaton muussa toiminnassa.
Kommentit (86)
Selvititkö myös kummalla kädellä ne pyyhkivät?
Vierailija kirjoitti:
Saa olla huolimaton kun on maski.
Saa esitellä avoimesti typeryyttään kun ei ole maskia.
Ap peruuttaa kahvaan ja kyykistyy.
Noin ylipäätään abc on siistit vessat. Tuoksuu puhtaalle, näyttää puhtaalle. Joka loossin "ovi" voisi olla sellainen kuin se sisääntulo oen aukkokin, ei varsinaista ovea, vaan vino seinä.
Korona-ajan luulisi poikivan uusia ideoita. Ja roskikset jalalla avattavia, siis taloyhtiöissä, ei tarvii klähmiä.
Jos se maski ei pysy naamalla niin pue hyvä mies edes pistosuojaliivi. Jollain voi lopulta pinna kiristyä typeryytesi vuoksi.
Olen eräällä ABC:lla töissä ja sen lisäksi, että asiakkaat toivon mukaan pesevät ne kätensä vessakäynnin jälkeen, meillä ainakin on tosi tarkkaa että puolen tunnin välein tehdään pyyhintäkierros jolloin desinfioidaan mm. vessojen ovenkahvat.
Maskin käyttö tekee varomattomaksi.
Ovi kannattaa avata maskilla. Sen jälkeen maskin voi laittaa takaisin suun suojaksi. Jotkut pyyhkivätkin siihen mutta minä en ole sitä tehnyt.
Onpa kiukkuisia kommentteja. Ehkä niiltä jotka huomasivat toimivansa väärin.
Ei pelkkä maskin käyttö auta jos muuten toimii varomattomasti.
En avaa ovia paljain käsin koskaan.
Prisman vessassa 75% miehistä ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen. Sitten siitä ruokaostoksille käpäilemään kaikkea k*sisilla käsillä. Hyvää ruokahalua!
Vierailija kirjoitti:
Ovi kannattaa avata maskilla. Sen jälkeen maskin voi laittaa takaisin suun suojaksi. Jotkut pyyhkivätkin siihen mutta minä en ole sitä tehnyt.
Jos olisit mies niin maskissasi olisi 200 miehen pissan jäänteet
Vierailija kirjoitti:
Olen eräällä ABC:lla töissä ja sen lisäksi, että asiakkaat toivon mukaan pesevät ne kätensä vessakäynnin jälkeen, meillä ainakin on tosi tarkkaa että puolen tunnin välein tehdään pyyhintäkierros jolloin desinfioidaan mm. vessojen ovenkahvat.
Ja minä olen erään toisen ketjun asemalla,työntekijöitä on vain niin vähän töissä että kiirepäivinä,esim .lauantaisin ei ehditä siivoamaan ollenkaan,ehkä ennen sulkemista.Desinfioinnista ei tietoakaan.Siinä sitten muutama sata ihmistä pyörii niissä vessoissa ja levittää tautia.
Ei voi mitenkään luottaa siihen että ovenkahvat ovat puhtaat.
Heh, olen niin pöpökammoinen, että olen jo vuosia ennen koko koronaa ollut koskematta yleisten tilojen ovenkahvoihin paljailla sormilla. Joko avaan kahvan ranteella (hankala selittää miten, mulla on ohut ranne), otan avuksi nenäliinan/talouspaperin tai vedän paidan/takin hihan kämmenen suojaksi.
Nyt korona-aikana en koske yleisiin ottimiin paljain käsin vaan otan avuksi servetin tms.
Olen tosi harvoin sairaana, vatsatauti on ollut viimeksi ennen kouluikää, ja lievä flunssa iskee noin 2-3 vuoden välein.
Ennen minua aina ällötti likaiset ovenkahvat sun muut pas kaiset painikkeet, mutta nyt korona-aikana on ollut ihana oikein korostetusti lähmiä kahvoja ja kaikkia painikkeita. Se tuo jonkinlaista elämänriemua päivään, varsinkin jos joku hysteerinen sattuu seuraamaan touhujani kaasunaamari päässä avaruuspuvussa. Painan jopa poskeni bussin pystytankoa vasten ja hengittelen oikein läheltä sitä :-)
Ei tarvitse olla varovainen kun naamalla repsottava maski ratkaisee kaiken.