Missähän vaiheessa ihmisten enemmistö alkaa ihan tosissaan vastustaa koronarajoituksia?
Onko massatyöttömyys ja leivän loppuminen tavallisten ihmisten pöydistä se viimeinen pisara?
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten, kun mummot ja papat on kuolleet. Eli kunnes hillujat tehneet tehtävänsä ja ovat sitten niin ylpeitä kun vastustivat ja eivät unohtaneet minä-minä ajattelua edes pariksi kuukaudeksi.
Etpä unohtanut sinäkään. Tajuatko ettei korona ole uhka kuin riskiluusereille eli heikoille ja vanhoille? Hyödyttömiä yhteiskunnalle vrt nuoret ja työikäset. Teidän perseilyn takia talous romahtaa. Noh te jäättekin sit ilman eläkkeitä.
No sinäpäs olet empaattinen. Ymmärrätkö että erilaisiin koronan riskiryhmiin kuuluu 2,5 miljoonaa suomalaista? Epäillä sopii, että he olisivat hyödyttömiä yhteiskunnalle. Ps. Heikko- sanaa tuossa merkityksessä käyttää vain narsisti tai psykopaatti.
”Riskiryhmä” on sanahelinää. Aivopesua ja propangandaa.
Feikkipandemian ensimmäisen vuoden aikana koronan kanssa kuolleeksi tilastoitiin 0,01% suomalaisista. 99,99% EI kuollut koronan kanssa. Ei kuollut vaikka sinut on aivopesty luulemaan, että 50% kansasta on jatkuvassa hengenvaarassa. Heräisit nyt sinäkin.
Sinä tässä harhainen olet, jos luulet, ettei astmaa, diabetestä, elinsiirtopotilaita, syöpää yms. ole olemassakaan, vaan ne ovat sanahelinää. Olen astmapotilaana saanut kaksi kertaa keuhkokuumeen influenssasta ja arpeutuneiden keuhkojen vuoksi ei ole varaa saada yhtään keuhkokuumetta enää. Vaikka Suomessa ei ole kovin paljon porukkaa kuollut koronaan, se ei tarkoita, etteikö ihmiset tarvitsisi sairaalahoitoa. Ja sairaalahoitoa on tarvinnut Suomessa 20% sairastuneista.
Höpöhöpö 20%, täyttä p puhetta. Alle 5%.
Ja Ymmärrätkö, että rajoitusten kritisoiminen ei tarkoita ettet sinä saisi suojautua. Tässä on se oleellinen ero. Rajoitusten kannattajat haluavat pilata kaikkien elämän, kritisoijat antaa yksilölle valinnanvapauden.
Vaikka kaikki rajoitukset poistettaisiin huomenna, sinä saat olla tapaamatta sukuasi ja ystäviäsi, tilata ruuat ja kodintavarat netistä kotiovelle ja pyyhkiä pakkaukset desinfiointiaineella, ja silloin harvoin kun poistut kotoasi pukeutua hazmat-pukuun, pitää hengityssuojainta ja silmäsuojainta. Edelleen. (Kai teet näin kun kerran olet sairas ja hauras ja jatkuvassa kuolemanvaarassa? Jos et, niin miksi ihmeessä et?)
Kene elämän rajoitusten kannattajat haluavat pilata ja miksi? Tehän se tähän tähtäätte itsekkyydellänne. K -u -o l- k- a -a koronaan koko sukunne kans sa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te koronahysteeriset aiotte tehdä sitten, kun olette saaneet rokotteen? Elätte edelleen mahdollisimman eristyksissä, ette tapaa läheisiänne ja ystäviänne, käytätte maskia kaikkialla liikkuessanne, lutraatte käsidesiä jne? Kuinka pitkää ajattelitte tekevänne niin? Siihen asti, että koronavirus on kadonnut maapallolta? Kenties siis koko lopun elämäänne?
Mä olen pandemian alusta lähtien rajoittanut omaa elämääni enemmän kuin olisi ollut tarpeenkaan. Mutta tämä ei ole ollut mulle mikään ongelma. Olen tavannut vain sellaisia läheisiäni, jotka ovat eläneet yhtä varovaisesti kuin minäkin. Kun olen asioinut kaupassa tms paikassa (mitä olen tehnyt hyvin harvoin), olen käyttänyt hengityssuojainta. Kunhan olen saanut rokotteet ja kulunut muutama viikko jälkimmäisestä, alan taas elää kuten ennen pandemiaakin.
Minä olen toiminut samoin kuin sinä ja aion toimia rokotteen jälkeen samoin kuin sinä. Miksi kutsut minua koronahysteeriseksi mutta et kutsu itseäsi?
Mä pidin itseäni jo vuosi sitten koronahysteerisenä. Kommenttini toisessa kappaleessa jo kerroinkin asiasta. Siksi kysyinkin, mitä muut aikovat tehdä sen jälkeen, kun ovat saaneet rokotteen. Moni kun tässä ja muissakin ketjuissa sanoo, ettei rokotteet tuo laumasuojaa (ei, ei tuokaan eikä ole tarkoituskaan, että toisi) eikä muutenkaan pelasta tilannetta. Kommenttini ei ollut tarkoitettu ihmisille, jotka pitävät koronaa huijauksena tai jotka eivät ole tähänkään asti mitenkään varoneet saamasta tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee tietyissä asioissa raja, mm. maskipakko ulkoillessa, siinä tulen kapinoimaan.
Maskin käytössähän moni kapinoi jo käyttämällä samaa moneen kertaan, niin minäkin.Ehdottomasti tapaan eri talouksissa asuvia läheisiäni myös täysin riippumatta siitä, rajattaisiinko sitä.
Ulkomaille menen tänä vuonna, jos kohdemaahan pääsee.
Ei ole tulossa maskipakkoa ulkotiloissa. Te ette kermapärseet ole rajoituksia nähneetkään. Kannattaisi vähän seurata mediasta mitä muualla Euroopassa tapahtuu: aidot ulkonaliikkumiskiellot jo vuoden ajan!
Ja paljonko ne ulkonaliikkumisrajoitukset ja maskipakot ovat auttaneet? None, zip, zero, nada!
Jokainen tuon ymmärtää. Säälittävä pskasakki vain nauttii, kun saavat vedettyä jokaisen omaan kuoppaansa.
Kukakohan se tässä pskasakkia on? Sinä, säälittävä alkulima.
Tulen ajelemaan ympäri maakuntaa huvikseni, kuten ennenkin. En tapaa ketään.
Maailma on mökkini.
Vierailija kirjoitti:
Kuntien ja valtion maksamat palkat/tuet/eläkkeet jäihin rajoitusten purkamiseen saakka. Sitten nähdään, mitä mieltä rajoituksista ihan aidosti ollaan.
Hyvä, mihin osoitteeseen lähetetään mummosi, luuletko että ilmaiseksi häntä hoidan, sen verran on raskasta ollut viime vuosi, sijaisia ei ole saatu tai ei ole otettu, että pieni piiri vain pyörisi. Rahaa on säästynyt niin muutaman kuukauden voin olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tulen ajelemaan ympäri maakuntaa huvikseni, kuten ennenkin. En tapaa ketään.
Maailma on mökkini.
Samoin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, vielä vuonna 2021 on näin urpoja ja tietämättömiä? Korona, vain pikku flunssa?
Missä umpiossa te olette eläneet koko korona- vuoden? Ettekö todellakaan tiedä mikä on flunssan ja koronaviruksen ero???
Siis käsittämättömän tyhmää porukkaa!!!
Aivopesty julkiselta sektorilta rahansa saava syöttöporsas taas ulisemassa. Missä argumentit?
Missä sun argumentit? Osaat vain solvata. t. eri kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten, kun mummot ja papat on kuolleet. Eli kunnes hillujat tehneet tehtävänsä ja ovat sitten niin ylpeitä kun vastustivat ja eivät unohtaneet minä-minä ajattelua edes pariksi kuukaudeksi.
Etpä unohtanut sinäkään. Tajuatko ettei korona ole uhka kuin riskiluusereille eli heikoille ja vanhoille? Hyödyttömiä yhteiskunnalle vrt nuoret ja työikäset. Teidän perseilyn takia talous romahtaa. Noh te jäättekin sit ilman eläkkeitä.
Noh ainakin mummoni ja pappani plus useat muut ovat elossa. Hillu sinä omiesi joukossa ja tartuttele koronaa. Eihän sitä tiedä vaikka teho-osaston jonoon pääset miettimään, että jaa onneksi talous on kunnossa mutta kun nuo vuodepaikat on varattuna... Oletkin näemmä oikea isänmaan toivo, kun pidät vanhuksia riskiluusereina. Onneksi eivät ajatelleet sinunlaisiasi kun tätä maata puolustivat.
Joo otan ilomielin 0,4% riskin teholle joutumisesta! Hei älä sit enää aja autoa ja toivottavasti ei viini maistu. Ne tappaa nimittäin paljon enemmän. Tajuatko ettei mikään kauhuskenaario ole käynyt koronassa toteen?
Läheisen kuolema on aika lailla kauhuskenaario. Kuolemia on ollut Suomessakin satoja.
Millainen ikävä asia on mielestäsi riittävän paha, että se olisi kauhuskenaario, kun kuolema ei tälläistä kynnystä ylitä?
Ihmisiä ei voi suojella kuolemasta loputtomiin. Tänäkin vuonna Suomessa kuolee yli 50 000 ihmistä ja läheisiä jää suremaan satoja tuhansia. Tämä kaikki ihan ilman koronaakin.
Syöpään kuolee tuhansia ihmisiä. Maailmaa ei pysäytetä heidän takiaan. Pyhäpäivinä ei tulla antamaan sädehoitoa, vaikka se olisi hoidon kannalta suotavaa. Leikkauksia ei tehdä heti vaan viiveellä. Omakin äitini saattaisi olla näkemässä tämän koronahössötyksen, jos hänen syöpänsä olisi leikattu heti eikä kahden kuukauden kuluttua. Hän ei edes kuollut vanhuksena vaan eläkeiän kynnyksellä.
Miksi me sun mutsia säälittäis? Toivottavasti seuraat perässä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on alkanut jo heräämään, on vain ajan kysymys koska loputkin huomaavat että kyseessä on vuosisadan kusetus ja ollaan koronan varjolla ajamassa jotain aivan muuta.
Tällä vauhdilla tuo "herääminen" on varmaan yhtä nopeaa kuin Jeesuksen toinen tuleminen. Aivan valtaosa ihmisistä on niin koulutettuja, että ymmärtää, mistä on kyse ja mihin rajoituksia tarvitaan. Eri asia, kuinka sitten omassa arjessa jaksaa niistä noudattaa.
Se on totta, että koronan varjolla voi tehdä.myös vääryyksiä. Ei se muuta tosiasiaa, että tautia on olemassa, se on vakava ja rajoitukset auttavat ylläpitämään terveydenhuoltoa toimikykyisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh ainakin mummoni ja pappani plus useat muut ovat elossa. Hillu sinä omiesi joukossa ja tartuttele koronaa. Eihän sitä tiedä vaikka teho-osaston jonoon pääset miettimään, että jaa onneksi talous on kunnossa mutta kun nuo vuodepaikat on varattuna... Oletkin näemmä oikea isänmaan toivo, kun pidät vanhuksia riskiluusereina. Onneksi eivät ajatelleet sinunlaisiasi kun tätä maata puolustivat.
Joo otan ilomielin 0,4% riskin teholle joutumisesta! Hei älä sit enää aja autoa ja toivottavasti ei viini maistu. Ne tappaa nimittäin paljon enemmän. Tajuatko ettei mikään kauhuskenaario ole käynyt koronassa toteen?
Läheisen kuolema on aika lailla kauhuskenaario. Kuolemia on ollut Suomessakin satoja.
Millainen ikävä asia on mielestäsi riittävän paha, että se olisi kauhuskenaario, kun kuolema ei tälläistä kynnystä ylitä?
Ihmisiä ei voi suojella kuolemasta loputtomiin. Tänäkin vuonna Suomessa kuolee yli 50 000 ihmistä ja läheisiä jää suremaan satoja tuhansia. Tämä kaikki ihan ilman koronaakin.
Syöpään kuolee tuhansia ihmisiä. Maailmaa ei pysäytetä heidän takiaan. Pyhäpäivinä ei tulla antamaan sädehoitoa, vaikka se olisi hoidon kannalta suotavaa. Leikkauksia ei tehdä heti vaan viiveellä. Omakin äitini saattaisi olla näkemässä tämän koronahössötyksen, jos hänen syöpänsä olisi leikattu heti eikä kahden kuukauden kuluttua. Hän ei edes kuollut vanhuksena vaan eläkeiän kynnyksellä.
Kyllä, mm. syöpään kuolee ihmisiä myös. Syöpäkuolemat ovat hyvin surullisia ja olen pahoillani, että äitisi on kuollut syöpään. Mutta ei voi verrata syöpää ja koronaa. Koronaan sairastumisen voi välttää tai ainakin tartunnan saamisen todennäköisyyttä voi pienentää maskein, etäisyyksin, rajoituksin jne. Syövän puhkeamiseen ei samalla tavalla voida ihmisten käyttäytymisellä valitettavasti vaikuttaa. Siinä mielessä koronakuolemat ovat kuolemia, jotka voisi mahdollisesti jopa välttää tai ainakin niiden lukumäärään voi vaikuttaa, kun ihmiset jaksaisivat tämän korona-ajan toimia niin, ettei tauti niin pääsisi leviämään.
Myös muiden sairauksien hoidot viivästyvät entisestään, jos koronatilanne vie resursseja muiden sairauksien hoidolta.
Kyllä. Tuon kommentoijan äiti kuoli syöpään, koska korona vei resursseja muiden sairauksien hoidolta. Silti hän ei tajua. Kyllä on tyhmä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä laitosvanhusten takia suoritettu elämän pilaaminen voisi loppua ja ei, sun mummo ei ole tärkeä vaan ongelma ja ongelma voidaan poistaa nopeastikin jos halutaan tää tilanne loppumaan.
EI. Sinä paha ihminen itse olet törkyjätettä - ei mun rakas mummini, joka on aina niin viisas, rakastava ja oikeudenmukainen.
Oletan, että mummisi on yli 80-vuotias. Hän ei ole törkyjätettä, mutta fakta on, että hän on elämänsä loppukaarteessa, oli koronaa tai ei. Hän voi sairastua ja kuolla moneen eri asiaan ja tavalla tai toisella se tapahtuu väistämättä.
Sinä et onneksi määrää, paljonko muilla on elämää jäljellä ja kauanko heidän elämänsä on laadukasta K**lepa itse pois yhteiskunnan resursseja kuluttamasta.
Korona-aikana on tullut erittäin selväksi se, että suomessakin on tietty määrä ihmisiä, joille tämä tilanne on vaan ihan liian vaikea. Aivokapasiteetti ei riitä käsittelemään tällaista ja silloin aletaan uskomaan salaliittoteorioihin ja ollaan vähän kuin pienet lapset (joilla ei myöskään vielä ole ongelmien sietokyky kehittynyt tarpeeksi), eli aletaan änkyröimään vastaan.
Vähän kuin uhmaikäinen heittäytyy maahan, kun ei menee yli käsityskyvyn se, että et vaan voi asialle mitään. Fiksumpi ihminen ymmärtää asian ja varsinkin sen, että ei vaan voi osoittaa mieltään typerillä keinoilla, joilla esim. vaarantaa muut ihmiset. Kuten sillä, että käyttää samaa likaista maskia naamallaan (no onneksi tuossa vaarantaa typerys myös itsensä, mutta pahempi se, että voi onnekseen olla se oireeton tarttuja ja sillä aiheuttaa jollekin toiselle ihmiselle pahaa). Ilmeisen selvää, että osa ihmisistä ei vaan pysty käsittelemään tätä tilannetta, joka on kieltämättä sellainen, että en itsekään haluaisi sitä miettiä. Mutta olen luonteeltani sellainen, että tämä on nyt vain kestettävä ja kun kaikki tekisivät parhaansa. Osalle ihmisistä helpompi on huutaa ja änkyröidä vastaan kuin pienet lapset, ymmärtämättä sitä kuinka haitallista se on.
"Missähän vaiheessa ihmisten enemmistö alkaa ihan tosissaan vastustaa koronarajoituksia?"
Totinen vastustus alkaa sitten, kun koronaan liitettäviä kuolemantapauksia ei enää ole, eikä sairaaloissa tarvita tehohoitopaikkoja koronaa sairastaville.
Tällaisessa tilanteessa rajoituksia ei tietysti enää tarvitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikana on tullut erittäin selväksi se, että suomessakin on tietty määrä ihmisiä, joille tämä tilanne on vaan ihan liian vaikea. Aivokapasiteetti ei riitä käsittelemään tällaista ja silloin aletaan uskomaan salaliittoteorioihin ja ollaan vähän kuin pienet lapset (joilla ei myöskään vielä ole ongelmien sietokyky kehittynyt tarpeeksi), eli aletaan änkyröimään vastaan.
Vähän kuin uhmaikäinen heittäytyy maahan, kun ei menee yli käsityskyvyn se, että et vaan voi asialle mitään. Fiksumpi ihminen ymmärtää asian ja varsinkin sen, että ei vaan voi osoittaa mieltään typerillä keinoilla, joilla esim. vaarantaa muut ihmiset. Kuten sillä, että käyttää samaa likaista maskia naamallaan (no onneksi tuossa vaarantaa typerys myös itsensä, mutta pahempi se, että voi onnekseen olla se oireeton tarttuja ja sillä aiheuttaa jollekin toiselle ihmiselle pahaa). Ilmeisen selvää, että osa ihmisistä ei vaan pysty käsittelemään tätä tilannetta, joka on kieltämättä sellainen, että en itsekään haluaisi sitä miettiä. Mutta olen luonteeltani sellainen, että tämä on nyt vain kestettävä ja kun kaikki tekisivät parhaansa. Osalle ihmisistä helpompi on huutaa ja änkyröidä vastaan kuin pienet lapset, ymmärtämättä sitä kuinka haitallista se on.
Juuri näin. Tämä tilanne myös paljastaa sen, kenelle on jäänyt kehitysvajeita varhaisemmissa elämänvaiheissaan. Ei se heidän syytään ole. Surullista kylläkin.
Koronarajoitukset ovat osa vihreätä siirtymää. Vastustus on sama asia kuin aikoinaan olisi vastustanut toista maailmansotaa nolla hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ! *taputtaa virtuaalisesti käsiä*
Monelle se ongelman käsittely on sitä, että käyttäydytään niinkuin ongelmaa ei ole.
Ja kun moni ihmettelee miksi ei ole tehty sitä ja tätä, Suomen laki määrittää vieläkin mitä hallitus voi tehdä. Ja kun jotain suunnitellaan, tulee joku oikeusoppinut sanomaan sormi pystyssä, että "ei voi kun on laki ja itsemääräämisoikeus....
Varmaan sitten kun tuet lopetetaan kun ei tule verorahoja ja kun kunnon kommunismi alkaa. Tätä menoa ollaan kohta nat sivaltiossa. Pian normaali ihminen ei ole enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa lauantaina yli 120k ihmistä kaduilla, miljoona rikki kun säät lämpenee☺️
Lontoossa oli kadulla 10 000. Mikä on vielä pieni miekkari Lontoon mittakaavassa.
Helsingissä surkeat 400.
Ei nyt kannata kuvitella liikoja tästä "heränneiden" liikkeestä :D
Helsingissä oli kaduilla huomattavasti enemmän ihmisiä kuin tuo propagandistinen vähättely. Samoin Lontoossa.
Miksi valehtelet. Olist sen sijaan iloinen, että saitte bussikuljetuksillanne kerättyä melkein koko Suomen Qanonistit paikalle.
Kaikki rajoituksia kritisoivat eivät ole tuossa mukana. Itse en halua tulla assosioiduksi yhdeksi tuota porukkaa jotka on myös mm. rokotevastaisia ja persuhenkisiä. En voi myöskään työn puolesta näyttö kasvojani tuollaisissa miekkareissa koska keskustelu on polarisoitunut, tai oikeastaan kadonnut kokonaan (jos vastustat rajoituksia et voi olla hyvis). Olen arvoiltani enemmän vasemmistoon kallellaan. Silti koronatoimet ovat mielestäni kohtuuttomia ja fokus on kadotettu. Mitä tavoittelemme ja millä hinnalla? Maailmasta ei virusta pois saa ja sulkutoimet, joiden pitäisi olla väliaikaisratkaisu ovat muuttumassa pysyviksi. Otan mieluummin pienen riskin sairaudesta kuin vapauden menetyksen. Riskittömästi elämää ei saa ja kuolla voi milloin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku ystävällisesti kertoa, MIKSI koronarajoituksia pitäisi alkaa vastustamaan? Eihän se auta tässä tilanteessa yhtään mitään. Ei se epidemia sillä lopu.
No vaikka sen takia, että on perustuslaki ja ihmisoikeuksia? Itse asun maassa, jossa laitettiin sääntö, että ei saa poistua maasta (vain hyvä syy kelpaa). Olisko kivaa? Useassa maassa koronarajoituksia käytetään hyväksi, jotta perustuslaillisia oikeuksia kavennetaan ja tehdään ihmisoikeuksien vastaisia päätöksiä. Kanadassa viranomaiset antoivat ohjeita, että lapsien tulee eristäytyä yksinään, edes vanhemmat eivät saa mennä samaan tilaan. Ja joku tätä vielä ohjetta noudatti...onneksi sentään nousi äläkkä.
Mutta nyt on pandemia. Ihan uusi tilanne kaikille. Ylilyöntejä tulee varmasti, ja niistä opitaan. Jotain pitää kuitenkin yrittää tehdä, ettei tauti leviä valtoimenaan.
Joo, on aikamoinen ylilyönti, kun laitetaan joku 6-vuotias eristäytymään itsekseen johonkin huoneeseen ja välillä annetaan ruokaa. Kuka tuollaista voi edes ehdottaa? Täydellinen sadisti. Ei tää pandemia enää ole uusi juttu, tätä ollaan jo eletty yli vuosi. Missä on kapasiteetin lisääminen terveydenhuoltoon? Tai tutkimukset, että missä se korona oikeasti leviää? Täysin mielivaltaisia päätöksiä, joista kärsivät pääasiassa pienyrittäjät, kun taas isot globaalit yritykset tekevät vuosikymmenen voittoa.
Kyllä ne rajoitukset koskee muitakin, senkin itsekkyyden multihuipentuma! Polttopullosta vaan sulle, sun kakaroille ja heidän ainutkertaisille biletyselämänvaihelle!