Siis voiko olla ärsyttävämpää ihmisryhmää kuin karpit?
Anteeksi vain provosoiva otsikko, mutta ottaa päähän! Olimme tuttavapariskunnan kanssa Lintsillä. Pariskunnan mies on laihduttanut karppaamalla kymmenisen kiloa, mikä on tosi hieno juttu, sillä hän oli ylipainoinen. Päätimme mieheni kanssa ostaa pehmikset, kun on niin lämmin ilma ja kylmä jätski maistuu niin hyvälle. Ja mitä tekee tämä tuttavapariskunnan mies?! Alkaa pitää meille ihme moraalisaarnaa hiilihydraattien vaaroista ja että syömme itsemme hengiltä. Hän on niin hyvävointinen ja elämänsä kunnossa ja se kaikki on vain karppauksen ansiosta. Siis täh?! Mitä hittoa se meille alkoi saarnata? Me syömme kesällä ehkä kerran viikossa jätskin ja muina vuodenaikoina emme yhtään. Huvittavinta tässä on, että olemme mieheni kanssa normaalipainoisia, minä jopa hoikka, jolla olisi varaa lihoakin muutama kilo. Lisäksi olen itse terveydenhuoltoalan ammattilainen, joten tiedän kyllä nopeiden hiilihydraattien vaarat. Sanoinkin tälle miehelle, että älä viitsi puuttua muiden syömisiin eikä se ihan totta ole mikään uusi uutinen, että hiilihydraatit pilkotaan elimistössä sokeriksi. Karppaajat luulevat keksineensä jonkin ihmeellisen salaisuuden, mikä oikeasti on ollut tiedossa aina.
Oletteko te joutuneet karppaajien tai muiden terveysterroristien uhreiksi?
Kommentit (68)
Vai oliko se sittenkin se virallisterveellinen...(vitsivitsi) kun ei oikein tullut selväksi se hyväkarppauksen ja virallisterveellisen ero (taitaa olla hienosäätöä).
t. 75
luulevat että valkoisten vehnäjauhojen epäterveellisyys on joku uusi keksintö.
75/79/6 jne
määrässä ja laadussa. Virallisterveellinen " sipaisee kevytlevitettä tai margariinia" leivälle ja karppi vetäisee voita tai öljyä.
Muista eroja on mm. perunan ja valkoisten vehnäjauhojen karttaminen.
mukaan on ok jos 10% energiasta tulee sokerista. Karppaajat ei sokeria syö.
Karppi karttaa kauhuissaan tämän.
Vierailija:
Lisäsin täysjyväleipää ja puuroa ja -pastaa ja-riisiä ja pottua ja vähensin proteiineja niin tuli taas hyvä olo.
Eli olet korvannut hiilarit protskulla. Ei niin, vaan ne hiilarit korvataan rasvalla!
Muuten tähän keskusteluun osallistuakseni, niin omalta osaltani olen kyllä enemmänkin joutunut altavastaajaksi. Multa tullaan kyselemään ja mut tuomitaan ruokavalioni perusteella.
Karppauksen ja virallisterveellisen ero on juurikin suhtautumisessa rasvoihin sekä hiilihydraatteihin. Virallisterveellisessä hiilareista Suomi painottaa edelleen vähintään sitä 55E%. Kun taas karppina esim. minulla hiilareista tulee max 10E%. VIrallisterveellinen pitää viljakuituja välttämättömänä, karpit ei. Virallisterveellinen sanoo, että sokeria saa syödä, karppi kieltäytyy. Virallisterveellinen suosittelee syömään täysjyväviljaa ja pastaa, karppi ei suosittele, mutta hyväkarppi voi joskus _kohtuudella_ käyttää. Virallisterveellinen kehottaa käyttämään vähärasvaista lihaa, karpit päinvastoin. Oliko tässä tarpeeksi näkemyseroja?
T. Kaksivuotinen karpinpoikanen
Hyvästi selluliitti, pukamat, astma ja akne!