Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voiko olla ärsyttävämpää ihmisryhmää kuin karpit?

Vierailija
11.08.2006 |

Anteeksi vain provosoiva otsikko, mutta ottaa päähän! Olimme tuttavapariskunnan kanssa Lintsillä. Pariskunnan mies on laihduttanut karppaamalla kymmenisen kiloa, mikä on tosi hieno juttu, sillä hän oli ylipainoinen. Päätimme mieheni kanssa ostaa pehmikset, kun on niin lämmin ilma ja kylmä jätski maistuu niin hyvälle. Ja mitä tekee tämä tuttavapariskunnan mies?! Alkaa pitää meille ihme moraalisaarnaa hiilihydraattien vaaroista ja että syömme itsemme hengiltä. Hän on niin hyvävointinen ja elämänsä kunnossa ja se kaikki on vain karppauksen ansiosta. Siis täh?! Mitä hittoa se meille alkoi saarnata? Me syömme kesällä ehkä kerran viikossa jätskin ja muina vuodenaikoina emme yhtään. Huvittavinta tässä on, että olemme mieheni kanssa normaalipainoisia, minä jopa hoikka, jolla olisi varaa lihoakin muutama kilo. Lisäksi olen itse terveydenhuoltoalan ammattilainen, joten tiedän kyllä nopeiden hiilihydraattien vaarat. Sanoinkin tälle miehelle, että älä viitsi puuttua muiden syömisiin eikä se ihan totta ole mikään uusi uutinen, että hiilihydraatit pilkotaan elimistössä sokeriksi. Karppaajat luulevat keksineensä jonkin ihmeellisen salaisuuden, mikä oikeasti on ollut tiedossa aina.

Oletteko te joutuneet karppaajien tai muiden terveysterroristien uhreiksi?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten myös sen, että hyväkarppi syö korkeintaan 100 G hiilareita/vrk, minä paljon enemmän. Lyhyestä ajasta ei ollut kyse.

Vierailija:

että lyhyt aika ei vielä takaa mitään ja karpatessakin voi hh:ien määrää lisäillä. Kyse on vaan niiden laadusta.

Vierailija
22/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyötyä tästäkin joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään, jatka vain samalla ruokavaliollasi. Ilmeisesti se tekee sinulle ihan hyvää.

Vierailija
24/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä juttuja voi verrata tavallaan uskontoon. Ruokahihhuliudessa ruoka " pelastaa" , ja on hyvä että ruokavalio on jollain lailla äärimmäinen, koska se tuntuu tehokkaammalta kuin tylsä kohtuuden ja terveen järjen noudattaminen.

Vierailija
25/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään hiilareiden laatu tee karppia vaan myös hiilareiden määrä.

Voiko hyväkarppi syödä joka viikko jätskiä?

Vierailija
26/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on sanonut että näytän hehkeemmältä kuin ikinä, sellaiset kaukaiset työtuttavatkin tulee juttelemaan asiasta. Ruokalassa mun lautasta tuijotetaan ja sitten aletaan kyseleen, en itse kerro asiasta oma-aloitteisesti, en ole mikään karppauksen todistaja joka yrittää saada muita uskoonsa.

Mulle tää sopii koska välttelen aikuisiän diabetesta ja hallitsen painoa, molemmat tulee hoidettua tässä samalla. Olo on tosi hyvä, eikä turvotakaan.

Karppausta vuodesta 2001

Vierailija
27/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jätskillä voi herkutella, jos se ei vaikuta sun oloos tai painoos tuon taivaallista. Myös jäätelön laatuun voi kiinnittää huomiota.

Vierailija
28/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, samapa se mulle.

Vierailija
29/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän vain nopeita hiilareita ja ravintoköyhiä ruokia muutenkin. Tietysti joskus voin syödä jotain herkkua, esim. juhlissa, mutta en muuten. Tulee helposti huono olo, jos syö jotain liian makeaa.

En siis pidä itseäni karppina!

ap

Vierailija
30/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmille kaiketi se raja on se 100...

Vierailija
31/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, teen niin jatkossa.

Vierailija
32/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei karppienkaan tarvi laskea hiilareita, kun löytää omat rajansa ja oppii ne.

Vierailija
33/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina syöty kotona noin. Ei oltu herra Atkinsista kuultukaan, kun meidän perheessä ruokaa laitettiin... Minusta tämä ei vain ole mikään uusia asia ja ihmettelen, että karpit hehkuttaa tätä asiaa vuosisadan keksintönä. Haloo!!

ap

Vierailija
34/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syöt tarpeeksi kasviksia.

Vierailija
35/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA varmaan säkin olet joskus jollekin kaverillesi jotain ehdottanut.Älä oo niin tiukkis. Laita peruna suuhun.

Vierailija
36/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun se teilattiin epäterveellisenä ja nyt vasta kun palstatilaa saa muutkin lekurit asian tiimoilta niin sitä on uskallettu alkaa kokeilla ja un on huomattu että sehän toimii, niin halutaan jakaa tää asia muillekkin. Eikä nettikään nyt kovin vanha keksintö ole.

Vierailija
37/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yleensä he ovat hiilihydraattiriippuvaisia ja napostelevat päivät pitkät valkoista leipää, karkkia, pullaa, jne. Oikeita pullasorsia :) Heille ehkä sopii karppiruokavalio.

En pidä makeasta, enkä valkoisesta leivästä, ruisleipä kyllä maistui ennen. Hiilihydraattiriippuvuus on varmasti oikea sana kuvaamaan sitä mitä olin ennen karppausta, ja se näkyi niin, että minulla oli nälkä jo parin tunnin jälkeen edellisestä ateriasta. Tai että pari palaa ruisleipää ei täyttänytkään vatsaa, vaan jouduin syömään lisää. Enkä ymmärrä, mitä järkeä on syödä sellaista ruokaa, joka ei saa tuntemaan kylläisyyttä. Nyt karppiruokavaliolla pieni ateria riittää tuomaan kylläisyyden tunteen, ja voin pitää ateriat säännöllisinä ilman nälkää ja ns. itsekuria.

Onnea sinulle, jos voit huoletta vedellä hiilareita. Kuulut 25 % vähemmistöön.

Vierailija
38/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ärsyttää, että tuttavat alkavat tyrkyttää omaa elämäntapaansa meille. Ja sori, en jaksa nyt syödä perunaa. Söin rahkaa ja itsepoimittuja vattuja. Jestas, että oli hyvää.

Vierailija
39/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon parjaamanne virallisterveellisten ravintosuosituksen mukaan terveellisiä ovat mm kasvikset, marjat, täysjyvätuotteet ja epäterveellisiä sokeri valk. vehnäjauhot, valk pasta ja riisi

Jos nyt syön noiden virallisten oppien mukaan, olen hyväkarppi, niinkö?

Vierailija
40/68 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kai tämä on tulkittava, kun karpit hiljenivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi