Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko kaikki papit uskovaisia?

Vierailija
21.03.2021 |

Arvaukseni on, että ovat. Tunnetteko papin joka ei olisi?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paljon leipäpappeja jotka eivät ole uskossa Jeesukseen.

Vierailija
2/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskoo johonkin on myös noituutta ja sitten niitä kun ei usko ja niitä kun kieltää oikein ja pilkkaa. Vapaakirkossa nähty oikeita pilkkaajia ja sitten on erikseen Jeesuksen kieltävät ja pilkkaajat. Kyllä kaikki luojaan uskoo jotenkin.Tähtitaivas lumi kasvit aurinko kuu on jo ihan pakko uskoa kun näitä katselee.Mutta sitten on muita tarinoita ja monia jumalia kuten hinduilla ja faaraoilta. Kyllä papit uskoo Jeesuksen sovitukseen ja ylösnousemukseen eli Jumalan tekoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Osa kuuluu tuohiperseitten uskonlahkoon

Vierailija
4/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntihän on ongelma kaikissa uskonnoissa ja lahkoissa mikä aiheuttaa pelkoa ja harmitusta. Kristityt kyllä uskovat yhteen Jeesukseen ristiin naulittiin.

Vierailija
5/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Armeijassa kenttäpappi tunnusti minulle kahden kesken olevansa pelkkä leipäpappi. Uskoisin melkoisen osan papeista olevan vastaavanlaisia oikeasti. Harvemmalle myöntävät sitä.

Vierailija
6/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen leipäpappi?

Vierailija
7/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi, joka harjoittaa ammattiaan vain siitä saatavan varman toimeentulon vuoksi, ei uskon vuoksi.

Vierailija
8/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suoritin teologiset opinnot 20 op vaille valmiiksi mutta en valmistunut. Syynä se että aloin epäillä uskoani. Moraalini ei salli että puhuisin sellaista asiaa jota en tunne omakseni. Nyt olen hoiva-alalla yrittäjänä, onneksi oli ammatillinen koulutus pohjalla. Ns leipäpappeja on enkä hyväksy sitä, he saarnaavat asiaa johon eivät itse usko eli elävä usko puuttuu.

Vierailija
9/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole oikeasti uskovaisia pappeja. Heitä sanotaan leipäpapeiksi.

He tuudittavat ihmiset uneen, heitä ei kiinnosta ihmisen sielun pelastus.

Vierailija
10/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen leipäpappi?

Sellainen joka tekee papin hommia vain leipänsä takia. Ennen vanhaan näitä oli ilmeisesti aika paljon, kun pappi oli hurjan arvostettu henkilö ja elintaso aikansa muuhun tilanteeseen nähden hyvä. Nykyään ongelma taas kasvaa, kun moni menee opiskelemaan teologiaa ajatuksena työllistyä johonkin muuhun hommaan kuin papiksi tai opettajaksi, mutta niitä paikkoja onkin aika vähän tarjolla. Kun teologian maisteri haluaa töihin, voi pappisvihkimys olla helpoin tie, vaikka uskoa olisi niukemmin. Ja sitten on vielä niitä, joilla usko on lopahtanut virkavuosien aikana, mutta ei viitsi alaa vaihtaakaan.

Vierailija
11/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen leipäpappi?

Pappi joka ei ole uskossa Jeesukseen.

Vierailija
12/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suoritin teologiset opinnot 20 op vaille valmiiksi mutta en valmistunut. Syynä se että aloin epäillä uskoani. Moraalini ei salli että puhuisin sellaista asiaa jota en tunne omakseni. Nyt olen hoiva-alalla yrittäjänä, onneksi oli ammatillinen koulutus pohjalla. Ns leipäpappeja on enkä hyväksy sitä, he saarnaavat asiaa johon eivät itse usko eli elävä usko puuttuu.

Kunnioitan sinua. Toivoisin että kaikki kirkon papit ajattelisivat tuota asiaa vakavasti.

Kirkon tehtävä on nimenomaan ihmisen sielun pelastuminen.

Vierailija
13/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti eivät, edes piispat. Tai ovat omalla tavalla ehkä, mutta eivät oikeassa elävässä uskossa. 

Ylioppilaslehdestä luin joku 5v sitten, että yksi nainen oli hakenut teologiseen ja halusi papiksi, jotta voi edistää kirkossa LBTQ- asioita :O 

Vierailija
14/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut satoja pappeja elämäni aikana. Yhtään ei ole tullut vastaan, joka ei laittaisi toivoansa Kristukseen. Sitten on eri asia, että onko kyseinen ihminen uskovainen aina jonkun toisen kriteereillä.

Vierailija
15/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein teit :)

Paha on myös se, jos saarnastuolista alkaa opettamaan muita kun Raamatun asioita, eli ex-piispa Riekkisen tyyliin kaikki pääsevät taivaaseen eikä Raamattu ole suureksikaan osaksi totta...

Vierailija
16/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut satoja pappeja elämäni aikana. Yhtään ei ole tullut vastaan, joka ei laittaisi toivoansa Kristukseen. Sitten on eri asia, että onko kyseinen ihminen uskovainen aina jonkun toisen kriteereillä.

Wau, hyvissä piireissä olet pyörinyt! Kuten minäkin, monia satoja aidosti Jeesusta rakastavia ja tarvitsevia pappeja tunnen. Valitettavasti tunnen myös muutaman ei-uskovaisen,joille asiat eivät ole vielä oikein auenneet.

Vierailija
17/66 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme pysty kenenkään sydämen tilaa näkemään. Toisaalta, sanoistakin voi jotain päätellä. Tuomitsemaan ei aleta, mutta tarkkana on seurakuntalaisen oltava, ja koko ajan verrattava opetusta Raamattuun. Jos rupeaa kuulostamaan että pappi puhuu omiaan, pitää asiaan reagoida. Oman sielunsa turvaamisen tähden, eli ei kannata vuositolkulla kuunnella luopion opetusta, luopuu kohta vielä itsekin uskosta.

Pappien harteilla on paljon vastuuta, siunatkoon ja varjelkoon Herran jokaisen papin uskossa!

Vierailija
18/66 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä uskottoman papin pitää jumalanpalveluksia. Jos ei itse usko Jumalaan, niin miten voi sitten puhua uskosta muille? Tai antaa siunauksia.

Vierailija
19/66 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kirkosta eronneita pappeja, jotka ovat siirtyneet muulle alalle.

Vierailija
20/66 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kiinnostuksen vuoksi kerran aloituksen että, pitääkö olla uskossa jos haluaa lukemaan teologiaa nii se aloitus poistettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän