Onko alkoholiongelma jos juo joka viikonloppu kännit?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin on liian vähän sisältöä elämässä. Juominen on ajan tappamista ja pakoa tylsyydestä. Sitä tehdään jotta saisi taukoa umpitylsästä arjesta. Jos olisi mielekkäämpää tekemistä ei tarvitsisi juoda. Joskus juominen on hyvässä seurassa oikeasti kivaa, mutta jokaviikonloppu omassa kodissaan yksin tai puolison kanssa juominen on vaan oheistoimintaa parempaa odotellessa. Tai sitten oikeasti alkoholi ongelma.
Minulla on muutamia sellaisia ystäviä, jotka haluavat puhua kanssani pääasiallisesti vain jos olen humalassa. Tämä koska olen silloin iloinen, positiivinen, luova ja ylipäänsä rakastan maailmaa ja itseäni. Kerron estottomasti asioita, joista en normaalisti puhuisi. Erittäin monella mittarilla olen parempi ihminen kännissä, kun selvinpäin. Aika tuhoisa tilanne.
Kyllä. Kuulostat masentuneelta ja jos otat siihen säännöllisesti lääkkeeksi alkoholia, niin masennus ei sillä ainakaan parane. Pikemminkin lisääntyy. Kaverit haluaa nähdä vaan kännissä? Tulee mieleen tenu-ukkojen porukka. Pilaathan heidän illan jos oot selvänä, jepp
On alkava alkoholi ongelma. Varsinkin jos koitat olla yhden viikonlopun juomatta ja huomaat kokoajan ajattelevasi juomista ja humalaa ja kieltäytyminen tuntuu tuskastuttavalta ja viikonloppu ilman alkoholia tylsältä. Tässä on jo selkeä psyykkinen riippuvuus josta on helppoa luisua yhä pahempaan alkoholismiin. Yleensä kun tälläistä juomista koittaa lopettaa niin lupaukset rikotaan jo kerta toisensa perään.
Kyllä on ongelma, jos tunnistat tämän.
Alkoholinkäyttö kuitenkin alentaa estoja ja vastuuntuntoa enemmän kuin vaikkapa yrtinkäyttö
Jos olet iältäsi 18-25 vuotta niin vastaus on: EI OLE
sen jälkeen.:viinaan menevä
yli 50 :rapajuoppo
Hetkonen. On ihmisiä jolla arki myös niin hektinen ja joutuu ottaan niin paljon vastuuta, että "pikku" nollaus paikallaan. Toisaalta suurimmalla osalla tästä mitään käsitystä.
Minulla on muutamia sellaisia ystäviä, jotka haluavat puhua kanssani pääasiallisesti vain jos olen humalassa. Tämä koska olen silloin iloinen, positiivinen, luova ja ylipäänsä rakastan maailmaa ja itseäni. Kerron estottomasti asioita, joista en normaalisti puhuisi. Erittäin monella mittarilla olen parempi ihminen kännissä, kun selvinpäin. Aika tuhoisa tilanne.