Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko alkoholiongelma jos juo joka viikonloppu kännit?

Vierailija
20.03.2021 |

.

Onko alkoholiongelma jos juo joka viikonloppu kännit?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla ongelma, ja voi olla ettei ole.

Mun esimerkissä naapurini, kun heillä oli lapsia, ajattelin, että onhan se ongelma ollut, jos ei niille vanhemmille, mutta lapsille, aina vanhemmat juoneet viikonloppuisin. Nyt kun lapset ovat lähteneet kotoa maailmalle, ei se vaikuta enää ongelmalta, sillä nyt heidän viikonloppujuomisistaan ei kärsi kukaan.

Ja kaikilla ei tosiaan määrät lisäänny tai ajatkaan, nämäkin ovat juoneet sen 30v pe ja la...

Aikuiset lapset kärsivät alkoholistivanhempiensa juomisesta.

Vierailija
22/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ongelma, jos

- on vaikea olla juomatta viikonloppuisin

- juominen haittaa ihmissuhteita, työtä tai opiskelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle, että mikä siinä känniin juomisessa on kivaa? Kysyn tätä ihan tosissani. Itseä alkoholi vain väsyttää ja yhden kaljan jälkeen menen nukkumaan.

Pitää juoda vähän usemmin, että se on kivaa. Jos juo tosi harvoin, niin tulos on sellainen outo hiprakka. Jos juo enemmän, niin se usein tuottaa mielihyvää ja lisäksi toimii lihasrelaksanttina. Saa nukuttua kunnolla ja herää ruumis rentona. Usein myös panettaa aamulla.

Sosiaalinen elämä kehittyy, koska tulee tehtyä päissään epätavallisia ratkaisuja, jotka saattavat johtaa erinäisiin seikkailuihin. Tervejärkinen tamppaaminen töihin ja kotiin, ei useinkaan tuo elämään mitään kiinostavaa. Tämä koskee etenkin miehiä, koska meistä useimpia ei kukaan tule jossain facebookissa vikittelemään. Naisille avautuu paljon enemmän mahdollisuuksia sosiaalisiin seikkailuihin, kun miehille. Lisäksi tunteellisuus lisääntyy ja saattaa itkeä kuunellessaan musiikkia yms, mitä ei normaalisti tee.

Eli paljon hyviä puolia löytyy etenkin nuoremmalla miehelle. Tosin sitten kun olet 40-vuotia päihdeongelmainen, niin hohto niistä seikkailuistakin alkaa olemaan poissa, eikä se tulevaisuus näytä kovinkaan valoisalta. Veikkaanpa, että näin se monella alkoholistilla tuo elämän juoni etenee.

Vierailija
24/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ongelma jos ei ole vaihtoehtoa olla juomatta. Siis että kirjaimellisesti joka viikonloppu kännit, oikein hyvä humala päälle ja että juomaa kiskotaan niin kauan ku pysyy hereillä.

Se on jo ongelma että alkoholia käyttää päihtymistarkoitukseen ja kyse ei ole mistään yhdestä tai kahdesta annoksesta. Miettikää nyt sitä energiamäärää mikä menee myös kurkusta alas. Ja jos juo suuria määriä, ei yleensä voi harrastaa mitään, koska yksinkertaisesti mieli on kiinni siinä alkoholissa ja läskit kerääntyy vaan ympärille, ei jaksa. Ehkä nuorena vielä menee mutta vanhemmiten meno kyl hidastuu.

Jatkan vielä tähän kun joku aiempi kommentoi että alkoholin ainoa tarkoitus on humala. No eipä kaikille näin ole. En itse juo mitenkää säännöllisesti mutta joskus keskellä talvipakkasia tekee oikeasti mieli kuumaa minttukaakaota. Sellaista mihin laittaa mausteeksi minttulikööriä. Ei tarkoita sitä, että nyt juon tällä verukkeella kunnon kännit. Voin ihan rehellisesti sanoa että otan tällaisen totin maun vuoksi. En tosin ole testannut saisiko samaa makua aikaiseksi mintun makuisella makeutusaineella, mutta ainakin terävyys mikä alkoholista tulee, jää todennäköisesti puuttumaan.

Toinen on viinit. Olen maistellut useita holittomia viinejä. Osa menettelee, mutta iso osa on liian makeita tai mehumaisia. Joskus tekee mieli ottaa lasillinen oikeaa viiniä ja otankin, eikä tarkoita sitä että nyt juon tällä verukkeella koko pullollisen koska viini on niin hyvää. Se on alkoholia myös ja sen käyttöä kannattaa rajoittaa jotta keho voi keskittyä muiden kuona-aineiden ja myrkkyjen kuin alkoholin poistamiseen elimistöstä.

Kohtuus kaikessa, oli se sitten limpparin juonti tai mikä tahansa muu. Ajatella jos joisit limpparia "putkeen" yhtä paljon kuin juot olutta, siideriä, lonkeroa? Onko alkoholin juominen jotenki enemmän ok? Juon myös epäsäännöllisesti limpparia, mut en joka viikonloppu, sama politiikka kuin alkoholin suhteen eli silloin ku tekee mieli ja ei mene överiksi.

Joskus oli näissä telkkarin laihdutusohjelmissa amerikkalainen nainen, joka ihmetteli, että paino vain nousee, vaikka söi nykyään "terveellisesti" vain yhden kanamunan, pari siivua leipää, salaattia ja hieman appelsiineja (tai jotain sinnepäin). No, lääkäri tiedusteli häneltä enemmän määristä ja päätyi antamaan lausunnon: 1-2 appelsiinia päivässä on terveellistä, mutta ihan sama mitä syöt päivässä 60 kpl, niin se kyllä lihottaa.

Vierailija
25/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle, että mikä siinä känniin juomisessa on kivaa? Kysyn tätä ihan tosissani. Itseä alkoholi vain väsyttää ja yhden kaljan jälkeen menen nukkumaan.

Pitää juoda vähän usemmin, että se on kivaa. Jos juo tosi harvoin, niin tulos on sellainen outo hiprakka. Jos juo enemmän, niin se usein tuottaa mielihyvää ja lisäksi toimii lihasrelaksanttina. Saa nukuttua kunnolla ja herää ruumis rentona. Usein myös panettaa aamulla.

Sosiaalinen elämä kehittyy, koska tulee tehtyä päissään epätavallisia ratkaisuja, jotka saattavat johtaa erinäisiin seikkailuihin. Tervejärkinen tamppaaminen töihin ja kotiin, ei useinkaan tuo elämään mitään kiinostavaa. Tämä koskee etenkin miehiä, koska meistä useimpia ei kukaan tule jossain facebookissa vikittelemään. Naisille avautuu paljon enemmän mahdollisuuksia sosiaalisiin seikkailuihin, kun miehille. Lisäksi tunteellisuus lisääntyy ja saattaa itkeä kuunellessaan musiikkia yms, mitä ei normaalisti tee.

Eli paljon hyviä puolia löytyy etenkin nuoremmalla miehelle. Tosin sitten kun olet 40-vuotia päihdeongelmainen, niin hohto niistä seikkailuistakin alkaa olemaan poissa, eikä se tulevaisuus näytä kovinkaan valoisalta. Veikkaanpa, että näin se monella alkoholistilla tuo elämän juoni etenee.

Tuosta aamuisesta panetuksesta voisi enemmän olla tietoa. Alkoholi laittaa hormonitoiminnan sekaisin ja pitkällä alkoholinkäytöllä taas sen pienenki potenssin tuhoaa. Eli ikävä kierre muodostuu. Se aamuinen potenssi ja panetus jos ilmestyy vain krapulassa, ei muulloin, niin kannattaa miettiä alkoholinkäyttöään vähän tarkemmin.

Vierailija
26/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en juo edes joka viikonloppu ja mulla on silti ongelma sen kanssa. 50 kiloa painavan naisen ei pitäisi juoda litraa raakaa viinaa illassa.

Eihän tuo voi pitää paikkaansa. Tuo on oikeasti tappava annos. Amy Winehousekaan ei juonut läheskään noinpaljon, kuin viimeisen kerran.

Vierailija
27/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta aamuisesta panetuksesta voisi enemmän olla tietoa. Alkoholi laittaa hormonitoiminnan sekaisin ja pitkällä alkoholinkäytöllä taas sen pienenki potenssin tuhoaa. Eli ikävä kierre muodostuu. Se aamuinen potenssi ja panetus jos ilmestyy vain krapulassa, ei muulloin, niin kannattaa miettiä alkoholinkäyttöään vähän tarkemmin.

Osa pointti tässä oli se, että selvinpäin ei koskaan ole naista vieressä kun herää aamulla.

Vierailija
28/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ongelma, jos ajatukset ovat joka viikonloppu viinassa. Pidemmän päälle se automatisoituu normitavaksi, joka häiritsee perhettä. Myös aivot ovat kokoajan ylikierroksilla: saatava viinaa, saatava viinaa... seurauksena dementiaa, sisäelinten vauriot jne. jne.

Vierailija
29/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en juo edes joka viikonloppu ja mulla on silti ongelma sen kanssa. 50 kiloa painavan naisen ei pitäisi juoda litraa raakaa viinaa illassa.

Eihän tuo voi pitää paikkaansa. Tuo on oikeasti tappava annos. Amy Winehousekaan ei juonut läheskään noinpaljon, kuin viimeisen kerran.

Onko? Hui hlvetti..

Kyllä se menee. Moni mieskin on ihmetellyt miten näin pieni nainen kykenee vetämään niin paljon.

Kiitos, alan ehkä miettimään alkoholin käyttöäni, en mä tämmöinen halua olla.

Vierailija
30/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut ällöttää mies tuon juomisen takia. Lauantait menee aina pilalle kun mies on krapulassa, mihinkään ei voi lähteä. Ylipainoakin alkanut kertyä ihan kiitettävästi. Ei liikukaan enää.

Vierailija
31/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa pointti tässä oli se, että selvinpäin ei koskaan ole naista vieressä kun herää aamulla.

Varmasti näin on, mikä on tietysti myös sääli että tarvitsee päihteitä. Kännissä koheltaessa voi unohtua ehkäisyt, haettua viereen ketä tahansa, ja joutuu pahimmillaa ryöstetyks sekä nöyryytetyks. Kehittyisikö se selvinpäin oleva, arkinen persoona paremmin, jos ei käyttäisi alkoholia? Alkoholiin voi jäädä myös tällä tavalla koukkuun, kun uskoo sen olevan syy siihen että saa seuraa. Sama ihminen kuiteki kyseessä.

Vierailija
32/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla ongelma, ja voi olla ettei ole.

Mun esimerkissä naapurini, kun heillä oli lapsia, ajattelin, että onhan se ongelma ollut, jos ei niille vanhemmille, mutta lapsille, aina vanhemmat juoneet viikonloppuisin. Nyt kun lapset ovat lähteneet kotoa maailmalle, ei se vaikuta enää ongelmalta, sillä nyt heidän viikonloppujuomisistaan ei kärsi kukaan.

Ja kaikilla ei tosiaan määrät lisäänny tai ajatkaan, nämäkin ovat juoneet sen 30v pe ja la...

Aikuiset lapset kärsivät alkoholistivanhempiensa juomisesta.

Kyllä, alkoholistien aikuiset lapset voivat myös etsiä tästä sairaudesta tietoa ja hakeutua vertaistuen piiriin, jos eivät halua kärsiä enempää, voivat myös katkaista välit. Ne alaikäiset lapset eivät, ja siksi he kärsivät varmasti. useimmiten. Tässä on myös ongelmallista, että onko viikonloppu juominen alkoholismia vai eikö ole.

Vierailija
33/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja totuus: vuorotyön vuoksi en voi juoda aina viikonloppuna. Juon silti kaikki vapaapäivät. Painoa oli siis 50 kiloa joskus viime vuosituhannella, nyt 90 kiloa ja rehentelen aina 0,7 litran pulloa litran kokoiseksi.

Vierailija
34/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EHkäpä tuo 50 kiloinen liioitteli? Illassa tuo määrä on kyllä melkoinen, mutta hitaammassa tahdissa taas ei niinkään, vaikka vuorokauden sisään tapahtuisivat molemmat, niin siinä juomatahdissa on eroa ja vaikutusta tuon määrän vaarallisuuteen siinä hetkessä.

Litra kolmessa tunnissa vs litra kymmenessä tunnissa

Vierailija
35/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos känniin asti pitää juoda, on ongelma. Ja jos jos siitä juomisesta on haittaa omalle tai muiden elämälle. Esim. Ex-mieheni joi noin joka viikonloppu. Se tarkoitti sitä, että seuraava päivä häneltä meni väsyneenä, ei jaksanut osallistua mihinkään tai lähteä mukaan mihinkään. Eikä tietenkään pystynyt autoilemaan lähes vuorokauteen.

Alkoholin ainoa tarkoitus on humala. Muuten sitä ei hyödytä juoda. Eikä alkoholi ole ongelma vaan krapula. Vaihtoehtojen puuttuessa on ihan ok ryypätä juuri niin paljon kun itsestä tuntuu sopivalta.

Näin justiinsa. Itse juon melkein joka viikonloppu. Saan siitä hyvän olon hetkeksi. Krapulahan se ongelma on. Siksi juon vain semmosen sixpäkin verran. En ole alkoholisti. Se on ihan ihmisestä kiinni, kehittyykö alkoholistiksi. Mielestäni on alkoholist, jos 1. Juo joka päivä, tai 2. Ei pysty lopettamaan juomista, ennenkuin nukahtaa, tai jatkaa monta päivää. Join tossa pari vuotta päivittäin. Usein känniin asti. Kyllästyin krapulaan, ja päätin lopettaa. Ei mitään ongelmaa lopetuksessa. Nyt tosiaan juon kerran viikkoon sen sixpäkin verran, koska se on mukavaa. En odota vesi kielellä koko viikkoa täristen viikonlopun annosta. Joskus jää sekin ottamatta.

Eli. Se onko joku alkoholisti, ei mielestäni ole kiinni siitä kuinka usein juo, ja kuinka paljon. Tottakai nämä korreloi keskenään niin, että alkoholistit juovat enemmän. Muttei aina toisinpäin. Kaikki paljon juovat eivät ole alkoholisteja.Muita ongelmia tietysti juominen saattaa aiheuttaa, vaikkei riippuvainen olisikaan. Itse en ole onnistunut itselleni hommaamaan riippuvuutta. Uskon vahvasti geeniperimään tässä asiassa. Olen nähnyt niitä, jotka kolmen kaljan jälkeen eivät hallitse itseään, vaan juovat pari viikkoa. Eikä ole niinsanottu itse hommattu riippuvuus, vaan ihan synnynnäinen ominaisuus.

Vierailija
36/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EHkäpä tuo 50 kiloinen liioitteli? Illassa tuo määrä on kyllä melkoinen, mutta hitaammassa tahdissa taas ei niinkään, vaikka vuorokauden sisään tapahtuisivat molemmat, niin siinä juomatahdissa on eroa ja vaikutusta tuon määrän vaarallisuuteen siinä hetkessä.

50-kiloinen, vaikka olisi ammattijuoppo, ei pysty vetämään litraa kirkasta edes 10 tuntiin ilman, että kuolo korjaisi.

Vierailija
37/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvennykseksi tähän, että äärimmäisen harvoin se nainen vierestä löytyy. Toisaalta joskushan hän saattaa pysyä siinä 5 vuotta. Silti ikinä en ole selvinpäin aloittanut sellaista ihmis-suhdetta, joka olisi johtanut sukupuoliyhteyteen.

Vierailija
38/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-kiloinen, vaikka olisi ammattijuoppo, ei pysty vetämään litraa kirkasta edes 10 tuntiin ilman, että kuolo korjaisi.

Niinku antabusta vetäväkään ei voi dokata? No, usko sinä niin.

Vierailija
39/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on ongelma tuossa vaiheessa. Terve ihminen ei tarvitse alkoholia. Ja jos tarvitsee, niin silloin hänellä on alkoholismi niminen sairaus. On myös niin, että terve ihminen kestää normaalia elämää selvinpäin. Henkisesti sairas ei kestä, ja siksi tarvitsee "lääkettä".

Vierailija
40/48 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole ongelma, mutta sinulla on psyykkinen alkoholiriippuvuus, jos känni on saatava kerran viikossa joka viikko. Pitkällä aikavälillä seurauksena on myös vaikutuksia terveyteen. Aivojen harmaa aines vähenee, hormonitasapaino muuttuu, vastustuskyky heikkenee, vaikutukset sydämeen ja verisuoniin jne. Tuolla tyylillä pystyy kyllä porskuttamaan pitkään, kun päivittäin juovatkin porskuttavat, mutta kannattaa harkita harventamista joka toiseen viikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi