Kannattaako hankkia koira?
Jos on yksinäinen, ahdistunut, masentunut ja köyhä.
Kommentit (45)
Ei kannata. Kaksi koiraa olen saattanut viimeiselle matkalle( piikille) ja en suosittele koiraa kenellekään.
En varsinkaan kerrostaloon. Koirat olivat rotua, joista ei irronnut karvaakaan kuin leikkaamalla ja hoidimme kuin pikkulapsia. Vieraat kiittelivät, ettei koirat haisseet koiralta. Ja se päivä kun kun tulee eteen, jolloin ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin viedä piikille on pahin muisto ikuisesti. Sitä en halua ikinä enää kokea. Koira ei ole halpa lemmikki jo alkuun pitäö varata pari tonnia tarvikkeisiin ja ostohintaan. Lääkärikulut vuosien varrella, hoidot lomilla jne..
kyllä koirat tosiaan jossain vaiheessa myös menehtyvät, tavalla tai toisella. jos sen kanssa ei voi elää, ei kannata ottaa. itse olen haudannut yhden, surin tuota ystävää 2 vuotta kunnes uusi pentu vei ajatukset muualle. vieläkin kipeä menetys. rinnalla kulkenut samalla jo 10 vuotias koira jonka tulen myös menettämään. suurin tunne on kuitenkin kiitollisuus yhteisistä vuosista. yksikään koiristani ei koskaan katoa sydämestäni. pidän kahta koiraa jotta on joku lohduttamassa kun se päivä tulee eteen.
En suosittele, koiraparan vuoksi. Kysy itseltäsi kannattaako sinun hankkia vauvaa. Ahaa, ja miksi ei? No samasta syystä älä hanki lemmikkiä. Eläinten pariin pääset muutoinkin, ilman että otat täysiaikaista vastuuta elävän olennon elämästä ja hyvinvoinnista vuosikausiksi.
Hienoja ihmisiä täällä valtaosa kommentoineista...millainen maailmankuva ja sivistystaso teillä oikein on? Raharaharaha..ja millainen käsitys masennuksesta ja ahdistuksesta? Helkkarin kylmää menoa, ihan hytisyttää!
Ap, koira(ja eläimet yleensä) tunnetusti hoitavat ihmisen terveyttä kokonaisvaltaisesti. Koira on monen masentuneen ja pienituloisen elämän pelastanut, vaikka se tuleekin ns.sivutuotteena. Itse itsesi tiedät ja oman jaksamisesi juurikin tuon ulkoilun suhteen.
Rahan takia älä jätä koiran hankintaa väliin, siihen ei todellakaan tarvitse upottaa kaikkia rahojaan. Joo kyllä voi sairastua ja vaikka ja mitä, mutta ei elämää voi suunnitella aina pahimman kautta, silloinhan kenenkään ei koskaan kannattaisi nousta edes sängystä, kun joku voi mennä pieleen! Toisaalta sängystäkin voi katketa jalat! Tai katto pudota päälle! Tai seinät kaatua! Taitaitai...
Säännölliset kävelylenkit auttavat tutkitusti lievään ja keskivaikeaan masennukseen yhtä hyvin tai jopa paremmin kuin lääkkeet, joten...
Ota vaan se vuffe jos siltä tuntuu!
Jos kerran olet toimintakykyinen masentunut, niin suurimpana ongelmana näkisin sen rahan. Esim. mun koiralla meni ensimmäisien kuukausien aikana n. 600e ell-kuluihin, koska samana päivänä kun koira sai tehosterokotuksen, se sairastui parvoon (jota vastaan siis rokotetaan, en tiedä aktivoiko se rokotus sen jo sen kropassa olleen parvoviruksen vai mitä), jouduttiin viemään yöpäivystykseen juhannuksena ja seuraavana päivänä leikattiin, koska parvon oireet ei olleet selvät ja kuvauksetkin oli epäselvät, joten ell ajatteli että koiralla oli ehkä suolitukos. Tällaisiin kuluihin pitäisi olla varautunut, koska koskaan ei voi tietää mitä koiralle tapahtuu elämänsä aikana.
Ja pitää myös olla varautunut siihen, että koira ei ehkä olekaan se kiltti pikkupallero, vaan se voi vaatia paljon töitä koulutuksen ja aktivoinnin suhteen.