Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette nähdessänne siivojan työssään?

Vierailija
19.03.2021 |

Herättääkö mitään ajatuksia tai kiinnitättekö ylipäätään mitään huomiota siivoojiin? Mietittekö esim. miksi joku on siivoojana, säälittekö, ajatteletteko ivallisesti jne. Saa kertoa ihan vapaasti, ei tarvitse vastata sitä ”arvostan” liibalaabaa..

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että väistän vähän että mahtuvat tekemään työtään. Hyvä että tekevät.

Tai sitten en ajattele erityisesti mitään.

Vierailija
42/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, miten pääsen ohi häiritsemättä työtä ja sotkematta jälkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Olen kiitollinen että joku pitää siistinä paikat. Koska en itse haluaisi tehdä tuota. Yritän etten ole tiellä.

N-43

Vähän haastan sua nyt. Jos oikeasti arvostat. Anna rahana se. Tehdään tällainen yhteistempaus ja aletaan säälistä antamaan rahaa vastalauseeksi Suomen heikolle ostovoimalle.

Rahaa siivoojille käteen.

Vierailija
44/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla yleensä ekaksi panikoin onko lattialla (roskiksen vieressä) roskia ja nypin ne äkkiä pois ennenkuin siivooja ehtii.

Mutta noin muuten ajattelen usein työn terveydellisiä näkökulmia: siivoojalla ei totisesti ole se helpoin rooli fyysisesti.

Sinä taidatkin välittää imagostasi, etkä halua että siivooja pitää sinua sikamaisena. Monesti ihmettelen, että miten toiset kehtaa olla ihan sikamaisia työpaikalla. Itse olen siivooja ja eivätpä taida siivouskohteideni työntekijät tietääkään miten sikamaisina ja ällöttävinä heitä pidän (juurikin mm. tuon syyn takia että papereita heitellään lattialle roskakorin viereen. Muita syitä mm. vessanpöntön jättäminen siivottomaan kuntoon, ruoan tähteet lattialla, niinku onko siellä oikeasti kakaroita ruokailemassa vai miten voi aikuisilta ihmisiltä onnistua ruoan sotkeminen ympäriinsä).

Vierailija
45/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikallla kävi vakituista siivoojaa tuuraamassa ihan helvetin hyvännäköinen mies..kummasti nousi arvostus naistyöntekijöiden silmissä. Kahvillekkin pyytelivät kahvihuoneeseen. 

Vierailija
46/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siivoojalta vaipat joku vaihtanut ja pyykit pessyt sekä siivonnut sen sotkut myös päiväkodissa ja koulussa. Sehän saa siitä palkan 1400-1600€ kk . Ei se ilmaiseksi siinä noppia heiluta. Siivotaan me itsekin työssä ja omassa kodissa. Ja nuorena oltu siivoomassa. Enempi noi pimeitä töitä tekevät raksakundit ihmetyttää virosta tullut vetää työkkäriä ja pimeetä palkkaa. Vie työpaikat suomalaisilta .

Vierailija
47/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele juuri mitään. Tervehdin kyllä aina. Yritän pysyä poissa tieltä ja antaa työskentelyrauhan. Näin muuten pidän siivoojia oman alansa ammattilaisina ja kunnioitan heitä siinä. Olen opettaja ja itsekin siivoilen luokkaani niin saatan kysästä jotain vinkkiä jos en saa tussia jynssättyä pulpetista pois tms.

Vierailija
48/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan  tuo säälittää mutta olen jo aika hyvin päässyt yli ja kovettanut itseäni. Myös monilapsisessa perheessä alan säälimään isää.

Vierailija
49/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelmaduuni olisi siivoojana jossain valtavassa toimistorakennuksessa yksin öisin. Kiillottelisin lattioita sillä koneella ja kuuntelisin musaa.

Ehkä näin on vain leffoissa.

Vierailija
50/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikassa ja Bulgariassa on moniparvi alaikäisiä prostituoituja ja Gambiassa kun valkoinen turisti ilmestyy paikalle niin niitä siivoojia käy hotellihuoneessa miesten rahat siivoomassa. Hotellisiivoojissa on sellaista siivoustyyliä illalla ne siirtyy yökerhoon. Päiväkotisiivoojia koulusiivoojia nähty keittiöllä varkaissa ja pesuaineet katoaa.Ei kannata ajatella mitään kuolevista ihmisistä

Vierailija
51/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessään siivoojan ammatti tai työ ei herätä sen suurempia tuntemuksia mihinkään suuntaan. On hyvä että on siivoojia jotka sen työn tekee. Nykyään aliarvostettu työ.

Ihminen sen siivoojan työn takana saattaa herättää ajatuksia. Ja jos kiinnitän huomiota niin yleensä positiivisessa mielessä. No okei, voi tulla negatiivistakin mieleen jos siivooja käyttäytyy negatiivisesti.

Vierailija
52/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää ja tulee syyllinen olo kun itse tienaa helpolla työllä sen 6000e kk nettona ja siivoojat saa niskalimassa raataa vähän päälle tonnilla kuussa.

Ei ole reilua. Kyllä verotusta pitäisi lisätä.

Tulee jumalattoman syyllinen olo ja epäreilu fiilis tätä systeemiä kohtaan. Omat vanhemmat oli duunareita ja kyllä nyt hyvinvointivaltiossa siivoojankin pitäisi saada kuukaudessa kasaan se 3000e. Meillä on vuokrat sellaisia että miten heillä on varaa oikeasti elää?

Vierailija
53/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneella nykyään vedetään lattiat täytetään kone pesuvedellä ja kone vetää likaveden säiliöön ,käsipyyhepaperit ja vessat pestään pesualtaat kaikilla ei ole koulutusta siihen toisilla on. Siis pesuaine ja väline koulutusta joten sen näkee.

Vierailija
54/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaisena tein kesätöissä siivojan töitä. Päätin silloin, että ikinä en kohtele siivoajia niin kuin minua huonoimmillaan kohdeltiin. Päätös on pitänyt. Arvostan ammattitaitoista ja ahkeraa työntekijää ja ihan sama mikä työ kyseessä.

Vierailija
55/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää ja tulee syyllinen olo kun itse tienaa helpolla työllä sen 6000e kk nettona ja siivoojat saa niskalimassa raataa vähän päälle tonnilla kuussa.

Ei ole reilua. Kyllä verotusta pitäisi lisätä.

Tulee jumalattoman syyllinen olo ja epäreilu fiilis tätä systeemiä kohtaan. Omat vanhemmat oli duunareita ja kyllä nyt hyvinvointivaltiossa siivoojankin pitäisi saada kuukaudessa kasaan se 3000e. Meillä on vuokrat sellaisia että miten heillä on varaa oikeasti elää?

Saattaa tulla yllätyksenä, mutta me ei kaikki asuta vuokralla. Ja kyllä, siivoojan palkalla on maksettu asuntolaina poiskin. Kivaa hommaa, julkisella.

Vierailija
56/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Miksi pitäisi ajatella jotain erityistä?

Siivoojan työ on sellainen, että jonkun se pitää tehdä.

Siispä suhtaudun siivoojaan neutraalisti.

itellä tulee just se olo että haenko tolle tippiä satasen verran, kun on niin paskat palkat että ei helvetti.

Täytyy olla vasemmistolainen että käy töissä ja ylläpitää tätä nykyistä järjestelmää pilkkahinnalla.

Kun tiedän että jonkun oman lapsen vanhempi on siivooja niin kestitsen tätä lapseni kaveria heittämällä viisikymppiä ja toteamalla että menkää ostelemaan sipsejä tai jotain mitä keksitte.

Ihan säälistä kun eihän siivoojan palkalla elä ja lapsetkin kärsii.

Jotain aina tekee mieli antaa ihan sivuteitse.

Juuri näille oman lapsen kavereille sitten sitä kautta rahallisesti.

Olen lahjoittanut vanhan omenapuhelimen arviolta 300e kun ostin uuden. Tytön kaverille jonka äiti on siivooja. Niin surkeita palkkoja on tässä maassa ja meikäläisiä joilla on 6x suuremmat tulot vaikka siihen nähden työpäivän työt on tehty jo ennen lounasta.

Vääryyttä on paljon.

Tää on tosiaan hauskaa, kun monet sanoo että arvostaa, mutta missä se arvostus näkyy?

Ei ainakaan tilillä.

Meillä poliisitkin raataa ihan pilkkahinnalla ja kestää älyttömyyksiä viikonloppuisin. Uhraa henkensä pilkkahintaan. Kaikki on sitä mieltä että arvostaa, mutta missä se näkyy?

Ei ainakaan tilillä.

Itse katson että niin kauan kun se ei näy tilillä, niin voidaan puhua katinkultaisesta puheesta ja itsensä kiillottamisesta, jopa anonyymisti netissä.

Se on alimmaista itsensä kiillotusta. Joutavaa lässytystä, muka arvostusta.

Joku myy venäläisille kesämökin hyvään hintaan. Miten olis jos tarjoaisi edullisesti siivoojalle mökkiään?

Edulliseen hintaan ja saisi hitaasti maksella sitä pois omaan tahtiin.

Mut ei, venäläisille myydään voittoa tehden.

Se on itsekyyttä ja samaan aikaan saatetaan kiillotella omaa pääkoppaa toteamalla anonyymisti netissä että arvostetaan siivoojia ja heidän työtään... Nääh, en osta.

Vierailija
57/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisilla aloilla on todella alhaiset palkat. Jotain tarttis tehdä.

Mitä tehtäis?

Vierailija
58/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen joskus että onkohan kaiteet pyyhitty.

Olisin ollut hyvä siivooja,siistjä.

Perusteellinen ,nopea,energinen ,taipusa.

Vierailija
59/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usemmiten olen kiitollinen, että joku tekee sitä tärkeää työtä. Koitan olla häiritsemättä. Itsekin olen siivonnut opiskelujen lomassa, on siinä oma tyydytyksensä vaikka rankkaa hommaa on sekin.

Vierailija
60/69 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että tekee tärkeää työtä liian pienellä palkalla. Töissä aina tervehdin kaikkia siivoojia, pysähdyn joskus puhumaan ja kehumaan työn jälkeä.