Terveyssyistä ilman maskia kulkevat
Terveyssyistä maskiton Tiina Halttunen sai junassa kanssamatkustajalta palauteryöpyn: "Mies kävi myös näyttämässä keskisormea hytin ulkopuolella"
https://yle.fi/uutiset/3-11842864
Jos joutuisin matkustamaan säännöllisesti junassa, mutta en voisi käyttää maskia, askartelisin kyllä itselleni jonkun löperön kangaslappusen, jota roikottelisin naamalla näön vuoksi. Monet saavat oireita kertakäyttömaskeista materiaalin sisältämien kemikaalien vuoksi, mutta en jaksa uskoa, että ohuesta puuvillakankaasta ommeltu, 90 asteessa pestävä tilkku aiheuttaisi mitään. Eihän se mitään autakaan, mutta pitäisi keskisormet alhaalla.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta maskittomat huom; eikö voi käyttää sellaista visiiriä? Parempi kai sekin olisi kuin ei mitään.
Voisihan sitä laittaa vaikka paperipussin päähän mutta ei siitäkään olisi yhtään sen enempää hyötyä viruksia vastaan kuin tuosta visiiristä.
Miten niin ei olisi? Perusmaskithan nimenomaan suojaa toisia siltä ettet pärski pisaroita heidän päälleen puhuessasi/yskiessäsi/jne. Saman suojan antaa visiiri.
Jos maskien idea on just se ettei toisia tartuta, ja että pienikin hyöty on parempi kuin ei mitään, niin se pätee visiireihinkin. Paitsi että visiirit suojaavat myös kantajaansa pärskeiltä. Maskillisten pitäisi pitää uimalaseja tai jotain, koska silmien kautta tarttuu hengityselinviruksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niistä maskeista on tullut joku kynnyskysymys? Koitin aiemmin jo sanoa että jos KAIKKI noudattaisivat suosituksia, niin päästäisiin niistä eroon.
Mutta ei, kun pitää päästä porukalla juhlimaan, kokoontumaan johonkin kerhoon yms. Ei tämä sillä tavalla lopu, ymmärtäkää.
Päästä mistä eroon? Kyseessä on poliittinen virus eli huijaus. Mitä enemmän ravaatte testeissä niin sitä pidempään tämä jatkuu.
Minkäänlaista ylikuolleisuutta Suomessa tai muuallakaan ei ole. Ei ole olemassa mitään pandemiaa. Onko tämä asia sinulle pettymys?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen miehen jolla on toinen keuhko poistettu. Sillä loppuu happi jos se kulkaa maskin kanssa.
Mulla on astma, enkä voi käyttää kankaista maskia. Ainakaan sitä, jonka ostin. Kertakäyttö kirurgin maskit kyllä sopii. Ei vaikeuksia hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta maskittomat huom; eikö voi käyttää sellaista visiiriä? Parempi kai sekin olisi kuin ei mitään.
Voisihan sitä laittaa vaikka paperipussin päähän mutta ei siitäkään olisi yhtään sen enempää hyötyä viruksia vastaan kuin tuosta visiiristä.
Miten niin ei olisi? Perusmaskithan nimenomaan suojaa toisia siltä ettet pärski pisaroita heidän päälleen puhuessasi/yskiessäsi/jne. Saman suojan antaa visiiri.
Jos maskien idea on just se ettei toisia tartuta, ja että pienikin hyöty on parempi kuin ei mitään, niin se pätee visiireihinkin. Paitsi että visiirit suojaavat myös kantajaansa pärskeiltä. Maskillisten pitäisi pitää uimalaseja tai jotain, koska silmien kautta tarttuu hengityselinviruksia.
Sinun on hyvä käyttää maskia, jos kuljet pitkin pärskimässä ja yskimässä. Oikeastaan sinun pitäisi kyllä pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olen kulkenut koko ajan ilman maskia, eikä kukaan ole vielä huomauttanut siitä. Ehkä minusta näkee päälle päin, että olen kamala ämmä, ja sanoisin maskipoliisille pahasti.
Sama. Olen alle 20v tosi nuori nainen, mutta painan yli 100kg, olen olemukselta vihainen (ja oikeastikin vihainen ihminen) ja lisäksi en ole mikään 160cm pygmi joten peittoan jopa suuren osan miehistä koollani. Hauska kun naisten mielestä isot 190/90 miehet on niin pelottavia, mutta mä kumoaisin sellasen hetkessä jos tulisi mulle aukomaan päätänsä :D nojoo, en käyttäisi fyysistä väkivaltaa kuitenkaan. Mutta eivätpä he mulle uskalla mitään tulla sanomaan. 2-metrisiä yli 130-kiloisia miehiä voisin nöyränä totellakkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka yskii ja aivastelee maskin sisään, häh?
Vierailija kirjoitti:
Onhan sekin terveyssyistä maskin käyttämättä jättämistä, jos ei halua tuhota terveyttään maskin käytöllä.
Joku oli tehnyt tuohon hengitykseen liittyen testin:
https://twitter.com/JasonLSullivan_/status/1368040871237586950
Tuo testi näytti sen, että maskinpito tappaa ihmistä.
Ei kovin fiksua pitää maskia, ainakaan pitkiä aikoja. Koronavirus on pienempi paha, kuin mitä se happivaje tekee.
Kuinkahan moni tuhoaa terveytensä maskin käytön seurauksena?
Tästä näemme karua dataa vuosien päästä. Ehkä koronavirus olisi ollut perusterveelle normaalipainoiselle pienempi paha kuin se happivajeen aiheuttama oman kehon vahingoittaminen.
Jopas olikin varteen otettava testi. Miten luulet ihmisten elävän elämänsä, jotka joutuvat oikeassa elämässään käyttämään maskeja koko työpäivän ajan 40 vuotta? Ihan koko työpäivän ajan ja näitä vähän tehokkaampia, eli niitä, joilla on vielä huonompi hengittää.
Itselläni ei ole mitään ongelmia pitää maskia 12 tuntia putkeen tai vaikka 12 viikkoa, jos tarve niin vaatii.
"Happivajeen aiheuttama oman kehon vahingoittaminen..." Kelloja tapuliin.
Maskinazzzit vauhdissa. Menkää hoitoon.
Mulla on siitepölyallergia, joten pakko valita sellainen paksumpi ja imukykyisempi naamavaippa, joka imee myös rään. Esim. kaupassa ei voi koko ajan ottaa maskia pois pyyhkiäkseen pois vesimäistä räkää.
Vierailija kirjoitti:
Koronadenialistit ovat vähän samalla tavalla kuin natsisaksan aikana heitä, jotka kieltäytyivät palvelemasta Hitleriä.
Ne harvat, jotka sanoivat että tässä on jotain mätää ja sanoivat EI Hitlerille joutuivat kaikkien vihan kohteeksi ja heidät käytännössä "canceloitiin". Tästä on ihan elokuva: A Hidden Life, josta voi vetää vertauskuvia tähän päivään. Franz oli sen ajan "koronadenialisti", kun sanoi Hitlerille ei. Vasta jälkikäteen kaikki ymmärsivät, että Franz oli se yksi harva, joka olikin oikeassa. Koronan kanssa käy samalla tavalla, jälkikäteen ymmärretään että koronan palvelijat olivat niitä pahiksia.
Iso osa ihmisistä kuvitteli, että Hitler ja hänen palveleminen on hyvä asia, niin heidän täytyykin tehdä.
Jotkut harvat vastusti. He ovat niitä nykypäivän maskittomia, jotka kritisoivat tätä hysteriaa.
Tämän päivän äärivasemmistohallitus on lähes sama kuin tuon ajan natsisaksa. Jälkikäteen ymmärrämme.
Tässäpä tulikin tärkeimmät ihan suomeksi.
Hyvä tietää, että joukossa on edes jokunen omilla aivoillaan ajatteleva.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on siitepölyallergia, joten pakko valita sellainen paksumpi ja imukykyisempi naamavaippa, joka imee myös rään. Esim. kaupassa ei voi koko ajan ottaa maskia pois pyyhkiäkseen pois vesimäistä räkää.
Eikö joskus mainostettu jotain Pampers Baby Dry -vaippoja. Sellasen voi teipata päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sekin terveyssyistä maskin käyttämättä jättämistä, jos ei halua tuhota terveyttään maskin käytöllä.
Joku oli tehnyt tuohon hengitykseen liittyen testin:
https://twitter.com/JasonLSullivan_/status/1368040871237586950
Tuo testi näytti sen, että maskinpito tappaa ihmistä.
Ei kovin fiksua pitää maskia, ainakaan pitkiä aikoja. Koronavirus on pienempi paha, kuin mitä se happivaje tekee.
Kuinkahan moni tuhoaa terveytensä maskin käytön seurauksena?
Tästä näemme karua dataa vuosien päästä. Ehkä koronavirus olisi ollut perusterveelle normaalipainoiselle pienempi paha kuin se happivajeen aiheuttama oman kehon vahingoittaminen.
Jopas olikin varteen otettava testi. Miten luulet ihmisten elävän elämänsä, jotka joutuvat oikeassa elämässään käyttämään maskeja koko työpäivän ajan 40 vuotta? Ihan koko työpäivän ajan ja näitä vähän tehokkaampia, eli niitä, joilla on vielä huonompi hengittää.
Itselläni ei ole mitään ongelmia pitää maskia 12 tuntia putkeen tai vaikka 12 viikkoa, jos tarve niin vaatii.
"Happivajeen aiheuttama oman kehon vahingoittaminen..." Kelloja tapuliin.
Luulisin, että jokainen ammatti on sellainen, että se ei jollekin ihmisryhmälle sovi terveyssyistä.
En voi olla optikko, koska olen allerginen silmälasinkehyksille. En voi olla suurtalouskokki, koska käsieni iho ei kestä sitä. Jne. jne. Nyt on sitten tullut ilmi hoitajia, joille ei maskinkäyttö sovi ja tähän mennessä maskia vaativissa tehtävissä on ollut hoitajia, joille maskinkäyttö sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joskus mainostettu jotain Pampers Baby Dry -vaippoja. Sellasen voi teipata päähän.
Eikä pidä unohtaa foliohattua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niistä maskeista on tullut joku kynnyskysymys? Koitin aiemmin jo sanoa että jos KAIKKI noudattaisivat suosituksia, niin päästäisiin niistä eroon.
Mutta ei, kun pitää päästä porukalla juhlimaan, kokoontumaan johonkin kerhoon yms. Ei tämä sillä tavalla lopu, ymmärtäkää.
Ainakin jossain määrin voi olla kyse siitä, että meillä on länsimaissa ennen pandemiaa pidetty vastenmielisenä, että tietyissä kulttuureissa naisten pitää kulkea naama peitettynä. Nyt meillä on sentään vain maskisuositus, mutta osa ihmisistä on muuttunut niin fundamentalisteiksi maskien suhteen, että mielellään ehkä jopa kivittäisivät maskittomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taitaa olla aika työläs prosessi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua ihmisiä, jotka maskipakkoa uhmatakseen käyttävät samaa maskia jatkuvasti eivätkä yhtään huolehdi sen hygieniasta. Mä en pidä maskeista enkä usko niiden juuri auttavan koronaan, mutta todellakin seuraan niitä käyttöohjeita, koska joku sataan kertaan käytetty paskainen rätti, jonka läpi hengitän, ei todellakaan ole hyväksi minun terveydelleni.
Saavat kyllä enemmin tai myöhemmin itselleen koronan tuosta likaisesta maskista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on vain vaikea ymmärtää että toisille pelkkä hengittäminenkin käy työstä. Olisivat onnellisia että ovat terveitä ja voivat käyttää maskeja.
Ei itsekkäitä maskipellejä kiinnosta. Niitä kiinnostaa vain oma napa ja oman sädekehän kiillotus.
On äärettömän itsekästä vaatia muita käyttämään maskia, jotta he suojaisivat sinua. Jos ihminen halua suojaa viruksilta, ostakoon kunnollisen hengityssuojaimen ja käyttäköön sitä.
Juuri näin!
Hengityssuojain naamalle ja turpa kiinni.
Aloin tilaamaan ostokset kotiin ja suosittelen muillekkin niin ei tarvitse kytätä kuka tekee mitäkin ja käyttääkö joku maskia. En jaksa enää yhtään näitä vi..... oman elämänsä poliiseja ja coronahysteerisia.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä asiaa en ymmärrä: miten on niin vaikeaa joillekkin ymmärtää, että vaikka maski ei olisi 100% suoja, niin jo se että OSA tartunnoista jää maskien käytön takia saamatta on hyvä asia.
Veikkaan että nuo maskittomuutta vaativat eivät kuitenkaan itse hyväksyisi sitä että jossakin muussa tilanteessa hygienia laiminlyötäisiin. Esim. lääkäri sorkkisi ensin ilman haskoja Pertin paiseen auki, ja sitten siirtyisi suoraan käsiä pesemättä tarkistamaan maskivastaisen silmiä/kurkkua tmv.
Mutta jotkut ihmiset on muutenkin sikoja, esim. käsiä ei pestä jne. Ennen koronaa näin miten n. 50-vuotias mies puhui puhelimeen ja räpläsi samalla edessä olevan penkin selkänojaa toisella kädellä, ja puhelun loputtua alkoi jyrsiä tuon saman käden kynsiä, -oksennus.
Kyllähän tämä korona ja sen aiheuttamat toimet (käsiä pestään tiuhemmin, ei olla sairaana töissä ym. ja käytetään jopa niitä maskeja jne.) on vähentänyt valtavasti muidenkin tautien (nuhat, influenssat, norot jne.) esiintymistä.
Toivottavasti ne tyhmimmätkin nyt ymmärtävät, että omilla toimilla VOI vaikuttaa siihen miten taudit leviävät tai eivät leviä.
Osa ihmisistä on oikeasti vain niin tyhmiä, että tämä ei mene jakeluun, ja sitten kun siihen vielä yhdistetään sellainen minä-kyllä-tiedän luonteenpiirre, niin aina on olemassa tietty prosentti ihmisiä, jotka eivät vaan usko mitään. Lukevat vain sellaisia uutisia, jotka tukevat sitä kyllä-minä-tiedän paljon paremmin kuin muut tunnetta. Ihminen on loppujen lopuksi aika hemmetin tyhmä otus.