Terveyssyistä ilman maskia kulkevat
Terveyssyistä maskiton Tiina Halttunen sai junassa kanssamatkustajalta palauteryöpyn: "Mies kävi myös näyttämässä keskisormea hytin ulkopuolella"
https://yle.fi/uutiset/3-11842864
Jos joutuisin matkustamaan säännöllisesti junassa, mutta en voisi käyttää maskia, askartelisin kyllä itselleni jonkun löperön kangaslappusen, jota roikottelisin naamalla näön vuoksi. Monet saavat oireita kertakäyttömaskeista materiaalin sisältämien kemikaalien vuoksi, mutta en jaksa uskoa, että ohuesta puuvillakankaasta ommeltu, 90 asteessa pestävä tilkku aiheuttaisi mitään. Eihän se mitään autakaan, mutta pitäisi keskisormet alhaalla.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle saa näyttää keskaria ja vaikka pe**että, en mitään rättejä tule naamalleni laittamaan.
Mun firma on jo toistamiseen suljettu tämän älyvapaan koronasössötyksen takia ja onpa sitä kiusattu muillakin rajoituksilla pitkin vuotta. Kyllä tässä on jo ihan riittävästi yks ihminen panostanut muiden "suojelemiseen" tältä hirvittävältä tappajavirukselta.
Jännä, kun kaupassa tulee joukoittain vastaan näitä "suojeltavia", jotka juoksee tarjousten perässä. Mulle on ihan sama, en osallistu enää yhtään enempää tähän mielivaltaiseen sössötykseen.
Hassu juttu, että et ole vieläkään ymmärtänyt maskien tai suojautumisen tarvetta, vaikka olet kovasti kärsinyt pandemiasta.
Sehän se asian ydin. Kukaan muu ei kärsi "pandemiasta", paitsi ne yritykset ja työntekijät, jotka on pakkosuljettu. Kun nyt on väkisin koitettu keksiä joku, joka laittaa kärsimään. Muut viheltelevät menemään ihan normaalisti saastaiset maskit vinossa ja pitkin pusikoita. Porukkaa ei ole saatu edes kuolemaan millään tähän tautiin, vaikka samaa kuolintilastoa on pidetty väkisin yllä jo pitkälti toista vuotta. Ei vaan kuolla tai sairastella silti edes saman verran, kuin muina vuosina. Vaikka jopa saattohoito-osastolla muutenkin viimeistä elinviikkoaan viettävät on laskettu mukaan koronaan liittyviin kuolemiin.
Jaa, mulle ei ole kukaan sanonut mitään. Joku on joskus katsonut pitkään, tuijotan tiukasti takaisin silmiin, kyllä ne on kaikki möllöttäjät tähän mennessä kääntäneet katseensa ennen minua. Pienet lapset jäävät usein katsomaan ja hymyilemme toisillemme. Taaperoille varmaan ihmeellistä nähdä normaali ihminen ilman rättiä naamalla.
Kun vihdoin käyttää maskia niin sekin on väärin
Lakatkaa nyt hyvät ihmiset kyttäämästä niitä muiden rättejä ja huolehtikaa omista koronatoimistanne.
Ihan töissä maskia käyttävänä sanoisin, että maskin pidempiaikaiseen käyttöön vie oma aikansa totutella. Toisista maskeista saa pahempia oireita kuin toisista. Alkuun työpaikallekin oli hommattu aikamoista kuraa "maskin" nimellä. Oma työ sisältää myös fyysistä työskentelyä, joten nestehukka on yksi tavallinen oire ja siitä seuraava päänsärky, silmäoireet ym. Pitäisi siis muistaa juoda vettä vieläkin enemmän kuin normaalisti. Maski tulee vaihtaa välittömästi, jos se kostuu tai ihminen hikoilee maskin kanssa voimakkaasti. Työpaikalla inhottava ilmiö on käytettyjen maskien jättäminen lojumaan pöydälle. Kyllä, hoitoalalla ihan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Noi vaikuttaa aika kauheilta ihmisiltä, mutta silti nauroin. :D
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on vain vaikea ymmärtää että toisille pelkkä hengittäminenkin käy työstä. Olisivat onnellisia että ovat terveitä ja voivat käyttää maskeja.
Niinpä. Suosittelen koittamaan elämää missä ikinä et saa kunnolla happea. Olet aina väsynyt ja uuvut paljon nopeammin kuin muut. Oikeastaan minulta ei tule sympatiaa lainkaan näille perusterveille jotka pelkää koronaa. Saakaa niitä tauteja jotka kestää lopun ikää ja opetelkaa elämään niiden kanssa valittamatta ja kuuntelemaan ympäristön vittuilua ja syyllistämistä kun et jaksa samaa kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on vain vaikea ymmärtää että toisille pelkkä hengittäminenkin käy työstä. Olisivat onnellisia että ovat terveitä ja voivat käyttää maskeja.
Ei itsekkäitä maskipellejä kiinnosta. Niitä kiinnostaa vain oma napa ja oman sädekehän kiillotus.
On äärettömän itsekästä vaatia muita käyttämään maskia, jotta he suojaisivat sinua. Jos ihminen halua suojaa viruksilta, ostakoon kunnollisen hengityssuojaimen ja käyttäköön sitä.
Juuri tämä!
Minun tehtävä ei ole sairaana ja hengitystie oireisena suojella sinua, vaan maskin käyttäjät suojelee minua. Joten hankkikaa kunnon maski tai olkaa käyttämättä. Minä elän karanteenin omaisessa tilassa enkä käy missään, kaupassa hakemassa korkeintaan ruokatilaukseen täydennystä. Joten sinun tehtävä on suojata minua.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla varmaan johtuu ylipainosta ja huonosta kunnosta ettei pysty maskia pitämään. Tutkitusti hyvin harvalla on sellainen sairaus ettei voi maskia pitää. Itselläni ylipaino ja huono kunto eikä todellakaan mikään mukava se maski ja ennemmin kärsin sen maskin kanssa kuin ilman kunhan sitä ei tarvitse yhteen menoon kamalan kauaa pitää. Onko se sitten parempi vaihtoehto korona tartunta tai levittää omaa tartuntaa. Enemmän maskikielteisyys on asenteesta ja itsekkyydestä kiinni niin ettei halua yhtään kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eihän se mitään autakaan, mutta pitäisi keskisormet alhaalla."
Väärin.
Kangasmaskitkin ovat OK: Uusi tutkimus vahvistaa, että mikä tahansa kangas kasvoilla vähentää koronaviruksen vakavuutta
Jopa kangasmaskeista onkin loppujen lopuksi iso hyöty:
Friday, February 12, 2021
Researchers propose that humidity from masks may lessen severity of COVID-19
NIH study compares how different face masks affect humidity inside the mask.
"“We found that face masks strongly increase the humidity in inhaled air and propose that the resulting hydration of the respiratory tract could be responsible for the documented finding that links lower COVID-19 disease severity to wearing a mask,” said the study’s lead author, Adriaan Bax, Ph.D., NIH Distinguished Investigator. “High levels of humidity have been shown to mitigate severity of the flu, and it may be applicable to severity of COVID-19 through a similar mechanism.”"
"any cloth mask can help block the thousands of saliva droplets that people release through simple speech"
https://www.nih.gov/news-events/news-releases/researchers-propose-humid…
Tiedän tämän, mutta tuo ehdottamani "maski" olisi siis todella ohut, ihan vain yksinkertaisesta puuvillanenäliinakankaasta ommeltu. Ei varmasti aiheuttaisi flunssantuntua tai mitä lie terveyssyistä maskittomat kertovat kokevansa.
Ap
Kuule ap. Olen sinuun niin kyllästynyt ettei tosikaan. Joka päivä tulet tänne keksimään mitä milloinkin maskiin liittyviä asioita. Joka ikinen päivä. Laita pääs muovipussiin ja vedä tiukalle. Sinua ei yksikään ihminen maailmankaikkeudessa kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin.
Kangasmaskitkin ovat OK: Uusi tutkimus vahvistaa, että mikä tahansa kangas kasvoilla vähentää koronaviruksen vakavuutta
"“We found that face masks strongly increase the humidity in inhaled air and propose that the resulting hydration of the respiratory tract could be responsible for the documented finding that links lower COVID-19 disease severity to wearing a mask,” said the study’s lead author, Adriaan Bax, Ph.D., NIH Distinguished Investigator. “High levels of humidity have been shown to mitigate severity of the flu, and it may be applicable to severity of COVID-19 through a similar mechanism.”"
"any cloth mask can help block the thousands of saliva droplets that people release through simple speech"
Tiedän tämän, mutta tuo ehdottamani "maski" olisi siis todella ohut, ihan vain yksinkertaisesta puuvillanenäliinakankaasta ommeltu. Ei varmasti aiheuttaisi flunssantuntua tai mitä lie terveyssyistä maskittomat kertovat kokevansa.
Ap
Mutta kuka haluaa pitää falskaavaa bakteeri- ja virushaavia kasvoillaan? Kun se kostuu, siihen tarttuvat muiden erittämät bakteerit.
Itse ainakin olen maskittomana kaupassa suu kiinni. Sanon kaksi sanaa ja voin lopettaa niidenkin sanomisen, jos se helpottaa. Eli hengitän vain normaalia hengitystä nenän kautta.
Meinaatko ettei virukset pääsee nenästä sisään vai?
Vierailija kirjoitti:
Mulle saa näyttää keskaria ja vaikka pe**että, en mitään rättejä tule naamalleni laittamaan.
Mun firma on jo toistamiseen suljettu tämän älyvapaan koronasössötyksen takia ja onpa sitä kiusattu muillakin rajoituksilla pitkin vuotta. Kyllä tässä on jo ihan riittävästi yks ihminen panostanut muiden "suojelemiseen" tältä hirvittävältä tappajavirukselta.
Jännä, kun kaupassa tulee joukoittain vastaan näitä "suojeltavia", jotka juoksee tarjousten perässä. Mulle on ihan sama, en osallistu enää yhtään enempää tähän mielivaltaiseen sössötykseen.
Mulle, mun. En. Suoraan tekstistä poimittu.
Vai on sinua kiusattu. Just.
Nuo USA:n erikoiset maskityypit ovat oikean elämän trollaajia. He nauttivat tuosta huomiosta. Trollausta parhaimmillaan, tai pahimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle, mun. En. Suoraan tekstistä poimittu.
Vai on sinua kiusattu. Just.
Kiinnostaisi tietää mistä firmasta kysymys. Osais sitten vältellä koronan jälkeenkin kyseistä puljua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin.
Ap
Mutta kuka haluaa pitää falskaavaa bakteeri- ja virushaavia kasvoillaan? Kun se kostuu, siihen tarttuvat muiden erittämät bakteerit.
Itse ainakin olen maskittomana kaupassa suu kiinni. Sanon kaksi sanaa ja voin lopettaa niidenkin sanomisen, jos se helpottaa. Eli hengitän vain normaalia hengitystä nenän kautta.
Meinaatko ettei virukset pääsee nenästä sisään vai?
En vaan meinaan, että nenästäni ei tule mitään pärskeitä eikä puheen mukana leviäviä partikkeleita. En myöskään yski tai laula nenäni kautta.
Vierailija kirjoitti:
No omapahan on ongelmasi.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/c12545c6-1974-46f1-8e67-df442…
Oon näköjään käyttänyt täyttä kuraa. Lakkaan nyt käyttämästä. Atooppinen ihottuma kasvoilla vain pahenee.
Leikkausosastoilla jatkuva pula työntekijöistä. Kaikki ovat kuolleet tai vammautuneet. Siellä kun maskia on käytetty joka työpäivä vuosikymmeniä. Pellet.
Mitä se auttaa?