Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyssyistä ilman maskia kulkevat

Vierailija
19.03.2021 |

Terveyssyistä maskiton Tiina Halttunen sai junassa kanssamatkustajalta palauteryöpyn: "Mies kävi myös näyttämässä keskisormea hytin ulkopuolella"

https://yle.fi/uutiset/3-11842864

Jos joutuisin matkustamaan säännöllisesti junassa, mutta en voisi käyttää maskia, askartelisin kyllä itselleni jonkun löperön kangaslappusen, jota roikottelisin naamalla näön vuoksi. Monet saavat oireita kertakäyttömaskeista materiaalin sisältämien kemikaalien vuoksi, mutta en jaksa uskoa, että ohuesta puuvillakankaasta ommeltu, 90 asteessa pestävä tilkku aiheuttaisi mitään. Eihän se mitään autakaan, mutta pitäisi keskisormet alhaalla.

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle saa näyttää keskaria ja vaikka pe**että, en mitään rättejä tule naamalleni laittamaan.

Mun firma on jo toistamiseen suljettu tämän älyvapaan koronasössötyksen takia ja onpa sitä kiusattu muillakin rajoituksilla pitkin vuotta. Kyllä tässä on jo ihan riittävästi yks ihminen panostanut muiden "suojelemiseen" tältä hirvittävältä tappajavirukselta.

Jännä, kun kaupassa tulee joukoittain vastaan näitä "suojeltavia", jotka juoksee tarjousten perässä. Mulle on ihan sama, en osallistu enää yhtään enempää tähän mielivaltaiseen sössötykseen.

Vierailija
2/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua ihmisiä, jotka maskipakkoa uhmatakseen käyttävät samaa maskia jatkuvasti eivätkä yhtään huolehdi sen hygieniasta. Mä en pidä maskeista enkä usko niiden juuri auttavan koronaan, mutta todellakin seuraan niitä käyttöohjeita, koska joku sataan kertaan käytetty paskainen rätti, jonka läpi hengitän, ei todellakaan ole hyväksi minun terveydelleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kitisijät on vielä niin nynnyjä että uskaltaa valittaa lähinnä kiltin näköisille naisihmisille. Esim. mun veli ei käytä maskia periaatteesta, vaikkei ole terveyssyytä, mutta yksikään ei ole kuulemma valittanut mitään. Se että on 188 cm pitkä, lihaksikas ja synkän näköinen tumma mies ilmeisesti hillitsee valitushaluja :D 

Vierailija
4/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän se mitään autakaan, mutta pitäisi keskisormet alhaalla."

Väärin.

Kangasmaskitkin ovat OK: Uusi tutkimus vahvistaa, että mikä tahansa kangas kasvoilla vähentää koronaviruksen vakavuutta

Jopa kangasmaskeista onkin loppujen lopuksi iso hyöty:

Friday, February 12, 2021

Researchers propose that humidity from masks may lessen severity of COVID-19

NIH study compares how different face masks affect humidity inside the mask.

"“We found that face masks strongly increase the humidity in inhaled air and propose that the resulting hydration of the respiratory tract could be responsible for the documented finding that links lower COVID-19 disease severity to wearing a mask,” said the study’s lead author, Adriaan Bax, Ph.D., NIH Distinguished Investigator. “High levels of humidity have been shown to mitigate severity of the flu, and it may be applicable to severity of COVID-19 through a similar mechanism.”"

"any cloth mask can help block the thousands of saliva droplets that people release through simple speech"

https://www.nih.gov/news-events/news-releases/researchers-propose-humid…

Vierailija
5/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle saa näyttää keskaria ja vaikka pe**että, en mitään rättejä tule naamalleni laittamaan.

Mun firma on jo toistamiseen suljettu tämän älyvapaan koronasössötyksen takia ja onpa sitä kiusattu muillakin rajoituksilla pitkin vuotta. Kyllä tässä on jo ihan riittävästi yks ihminen panostanut muiden "suojelemiseen" tältä hirvittävältä tappajavirukselta.

Jännä, kun kaupassa tulee joukoittain vastaan näitä "suojeltavia", jotka juoksee tarjousten perässä. Mulle on ihan sama, en osallistu enää yhtään enempää tähän mielivaltaiseen sössötykseen.

Hassu juttu, että et ole vieläkään ymmärtänyt maskien tai suojautumisen tarvetta, vaikka olet kovasti kärsinyt pandemiasta.

Vierailija
6/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronadenialistit ovat vähän samalla tavalla kuin natsisaksan aikana heitä, jotka kieltäytyivät palvelemasta Hitleriä.

Ne harvat, jotka sanoivat että tässä on jotain mätää ja sanoivat EI Hitlerille joutuivat kaikkien vihan kohteeksi ja heidät käytännössä "canceloitiin". Tästä on ihan elokuva: A Hidden Life, josta voi vetää vertauskuvia tähän päivään. Franz oli sen ajan "koronadenialisti", kun sanoi Hitlerille ei. Vasta jälkikäteen kaikki ymmärsivät, että Franz oli se yksi harva, joka olikin oikeassa. Koronan kanssa käy samalla tavalla, jälkikäteen ymmärretään että koronan palvelijat olivat niitä pahiksia.

Iso osa ihmisistä kuvitteli, että Hitler ja hänen palveleminen on hyvä asia, niin heidän täytyykin tehdä.

Jotkut harvat vastusti. He ovat niitä nykypäivän maskittomia, jotka kritisoivat tätä hysteriaa.

Tämän päivän äärivasemmistohallitus on lähes sama kuin tuon ajan natsisaksa. Jälkikäteen ymmärrämme.

Vierailija
7/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua ihmisiä, jotka maskipakkoa uhmatakseen käyttävät samaa maskia jatkuvasti eivätkä yhtään huolehdi sen hygieniasta. Mä en pidä maskeista enkä usko niiden juuri auttavan koronaan, mutta todellakin seuraan niitä käyttöohjeita, koska joku sataan kertaan käytetty paskainen rätti, jonka läpi hengitän, ei todellakaan ole hyväksi minun terveydelleni.

Paskainen rätti altistaa vaarallisille homeitiöille ja bakteereille

Vierailija
8/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli parikymmentä minuutta kertis kun kävin lääkärissä. Yskää aiheutti, sitten alkoi tajunta hävitä lyhyinä pätkinä, kävin pihalla pari kertaa hengittämässä ja sain rytmihäiriökohtauksen, keuhkot oli kipeät ja vihloi yli vuorokauden sen jälkeen. Tuli aurallinen migreeni. Että haistakoon paska jokainen lääkäri, ja terveydenhuollo työntekijä joka täälläkin lässyttää että on heillä migreeni ja voi pitää. Kuule olisikin niin helppoa, mutta silloin kun on monisairas ja jo koronan sairastanut, että se hengitys nyt ei ole niin helppoa, niin turpaan tulee jos joku alkaa sönköttää jotain. Olen sen verran kuitenkin tullut vastaan että olen fiksannut tällaisen esiintymismaskin joka vuotaa kuin seula, jotta saan happea ettei mene henki tässä esityksessä.

Vierailija
9/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehen jolla on toinen keuhko poistettu. Sillä loppuu happi jos se kulkaa maskin kanssa.

Vierailija
10/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sekin terveyssyistä maskin käyttämättä jättämistä, jos ei halua tuhota terveyttään maskin käytöllä.

Joku oli tehnyt tuohon hengitykseen liittyen testin:

https://twitter.com/JasonLSullivan_/status/1368040871237586950

Tuo testi näytti sen, että maskinpito tappaa ihmistä.

Ei kovin fiksua pitää maskia, ainakaan pitkiä aikoja. Koronavirus on pienempi paha, kuin mitä se happivaje tekee.

Kuinkahan moni tuhoaa terveytensä maskin käytön seurauksena?

Tästä näemme karua dataa vuosien päästä. Ehkä koronavirus olisi ollut perusterveelle normaalipainoiselle pienempi paha kuin se happivajeen aiheuttama oman kehon vahingoittaminen.

Vierailija
11/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut koko ajan ilman maskia, eikä kukaan ole vielä huomauttanut siitä. Ehkä minusta näkee päälle päin, että olen kamala ämmä, ja sanoisin maskipoliisille pahasti.

Vierailija
12/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin terveyssyistä maskin käyttämättä jättämistä, jos ei halua tuhota terveyttään maskin käytöllä.

Ei kovin fiksua pitää maskia, ainakaan pitkiä aikoja. Koronavirus on pienempi paha, kuin mitä se happivaje tekee.

Tästä näemme karua dataa vuosien päästä. Ehkä koronavirus olisi ollut perusterveelle normaalipainoiselle pienempi paha kuin se happivajeen aiheuttama oman kehon vahingoittaminen.

This is not available to you

Twitter nopea sensuroimaan?

Vierailija
13/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin.

Kangasmaskitkin ovat OK: Uusi tutkimus vahvistaa, että mikä tahansa kangas kasvoilla vähentää koronaviruksen vakavuutta

"“We found that face masks strongly increase the humidity in inhaled air and propose that the resulting hydration of the respiratory tract could be responsible for the documented finding that links lower COVID-19 disease severity to wearing a mask,” said the study’s lead author, Adriaan Bax, Ph.D., NIH Distinguished Investigator. “High levels of humidity have been shown to mitigate severity of the flu, and it may be applicable to severity of COVID-19 through a similar mechanism.”"

"any cloth mask can help block the thousands of saliva droplets that people release through simple speech"

Tiedän tämän, mutta tuo ehdottamani "maski" olisi siis todella ohut, ihan vain yksinkertaisesta puuvillanenäliinakankaasta ommeltu. Ei varmasti aiheuttaisi flunssantuntua tai mitä lie terveyssyistä maskittomat kertovat kokevansa.

Ap

Vierailija
14/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

This is not available to you

Twitter nopea sensuroimaan?

Avaa uudestaan. Toimii.

Vierailija
15/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronadenialistit ovat vähän samalla tavalla kuin natsisaksan aikana heitä, jotka kieltäytyivät palvelemasta Hitleriä.

Ne harvat, jotka sanoivat että tässä on jotain mätää ja sanoivat EI Hitlerille joutuivat kaikkien vihan kohteeksi ja heidät käytännössä "canceloitiin". Tästä on ihan elokuva: A Hidden Life, josta voi vetää vertauskuvia tähän päivään. Franz oli sen ajan "koronadenialisti", kun sanoi Hitlerille ei. Vasta jälkikäteen kaikki ymmärsivät, että Franz oli se yksi harva, joka olikin oikeassa. Koronan kanssa käy samalla tavalla, jälkikäteen ymmärretään että koronan palvelijat olivat niitä pahiksia.

Iso osa ihmisistä kuvitteli, että Hitler ja hänen palveleminen on hyvä asia, niin heidän täytyykin tehdä.

Jotkut harvat vastusti. He ovat niitä nykypäivän maskittomia, jotka kritisoivat tätä hysteriaa.

Tämän päivän äärivasemmistohallitus on lähes sama kuin tuon ajan natsisaksa. Jälkikäteen ymmärrämme.

TÄMÄ!

Vierailija
16/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen miehen jolla on toinen keuhko poistettu. Sillä loppuu happi jos se kulkaa maskin kanssa.

Onneksi häneltä ei kuitenkaan lopu happi, jos saa koronatartunnan. 

Vierailija
17/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta maskittomat huom; eikö voi käyttää sellaista visiiriä? Parempi kai sekin olisi kuin ei mitään.

Vierailija
18/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin on vain vaikea ymmärtää että toisille pelkkä hengittäminenkin käy työstä. Olisivat onnellisia että ovat terveitä ja voivat käyttää maskeja.

Ei itsekkäitä maskipellejä kiinnosta. Niitä kiinnostaa vain oma napa ja oman sädekehän kiillotus.

On äärettömän itsekästä vaatia muita käyttämään maskia, jotta he suojaisivat sinua. Jos ihminen halua suojaa viruksilta, ostakoon kunnollisen hengityssuojaimen ja käyttäköön sitä.

Vierailija
19/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin.

Tiedän tämän, mutta tuo ehdottamani "maski" olisi siis todella ohut, ihan vain yksinkertaisesta puuvillanenäliinakankaasta ommeltu. Ei varmasti aiheuttaisi flunssantuntua tai mitä lie terveyssyistä maskittomat kertovat kokevansa.

Ap

Mutta kuka haluaa pitää falskaavaa bakteeri- ja virushaavia kasvoillaan? Kun se kostuu, siihen tarttuvat muiden erittämät bakteerit.

Itse ainakin olen maskittomana kaupassa suu kiinni. Sanon kaksi sanaa ja voin lopettaa niidenkin sanomisen, jos se helpottaa. Eli hengitän vain normaalia hengitystä nenän kautta. 

Vierailija
20/137 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta maskittomat huom; eikö voi käyttää sellaista visiiriä? Parempi kai sekin olisi kuin ei mitään.

Visiiri on maailman suurin vitsi.

Siitä visiirin alta tai sivustako se virus ei tule?

Voi helvetti vieköön että nauran kun näen lampaan visiirin kanssa.

Miten alhainen ÄO on, että epäironisesti pitää visiiriä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän