Mikä ihme shoppailussa viehättää?
Onhan se mukavaa, kun voi hankkia itselleen jotain kivaa. Mutten millään tajua, että ihmiset shoppailevat vain silkasta ostamisen ilosta, eivät tarpeeseen. Kieroutunutta ja pinnallista.
Kommentit (10)
tuollainen tavaroiden hiplaaminen ja ihailu.
astioita, huonekaluja ja lapselle leluja on kiva ostella.
netissä surffailussa, kokkauksessa, musiikin kuuntelussa... äh listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle.
Ihmisiä on erilaisia. Mielenkiinnon kohteita ja harrastuksia erilaisia.
Itse harrastan shoppailua, muttei se aina tarkoita _ostamista_ ja shoppailla voi vaikka kirpparilla.
Hyvinvointini vaatii kaupoissa kiertelyä.
ennen kierreltiin metsässä ja etsittiin lapsille ja itselle ruokaa ja saatiin tyydytystä kun jotain löytyi.
Nyt samaa viettiä tyydytetään shoppailemalla.
Minä tykkään kovasti shoppailusta, mutta varsinaisesti vaatteiden, kenkien ja laukkujen yms. shoppailu nyt ei ole mikään kovinkaan innostava juttu. Joskus mukavaa tietenkin, tuli sitten tarpeeseen taikka ei, mutta useinkaan ei jaksa.
Voisin viettää vaikkapa hyvässä kirjakaupassa hyvinkin tuntikausia. Kuljesken, katselen, ihmettelen, selailen, pohdiskelen... Samoin kirpputoreilla ja " krääsäkaupoissa" on mukavaa kuljeksia katselemassa, josko sattuisikin löytämään jotakin mukavaa. Ja minusta on ihanaa törmätä kaupungilla johonkin pikkuiseen (taikka isoonkin) erikoiseen kauppaan, joka on erikoistunut johonkin vähän kummalliseen aiheeseen taikka tavaraan tms. ja mennä sinne sisään ihmettelemään, katselemaan, että mikäs juttu se tämäkin oikein on... Sillä tavalla keksii aina jotakin uutta ja kivaa, kuten jokin aika sitten eksyin mangakauppaan, päädyin ostamaan jotakin ja sitä kautta ihastuin mangaan.
Mitä vähemmän on rahaa käytettävissä, sen kauemmin tulee punnittua, että mihin sen sitten loppujen lopuksi käyttää.
Ihan eri asia nuo muut harrastukset ovat kuin materian (usein täysin turhan) hankkiminen ja harras ihastelu.
Nuorempana ei ollut varaa pahemmin shoppailla ja nyt on. Mä olen ajatellut että miksi en ostaisi kun ei ole rahasta tiukkaa. Ostan paljon myös lapsilleni ja miehelleni. En vaan itselleni.
Tulee ostettu vaatteiden lisäksi kotiin kaikkea pientä mukavaa.
Välillä tuntuu tietty että on vähän hullu, kun ei kaupasta pääse ulos ilman että jotain ostaisi. Pakko ostaa vaikka joku purnukka, jos ei muuta.
mul ei ole vaan varaa ostaa paljon mitään. sitä suuremmalla syyllä pitää tarkkaan valita, hypistellä ja punnita mitä ostaa. kaikki kaupat pitää käydä läpi, ni titää koko valikoiman mistä ehkä valita...jeee
shoppailulla tarkoitetaan sitä, että kierrellään kauppoja ja hypistellään tavaroita ja ehkä testaillaan vaatteita. Mutta ei niitä tarvitse silti ostaa!