"Nautin siitä, että käsilaukkuni maksaa enemmän kuin heidän kuukausipalkkansa. Success is the best revenge." Sori, mutta tuo ei ole menestystä
Kalliin käsilaukun ostaminen ja vielä pröystäilytarkoituksessa on yksinomaan säälittävää. Kukaan älykäs ihminen ei halua olla tuollaisen kanssa tekemisissä.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007868416.html
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Käsilaukku kertoo naisesta paljon. Halpa laukku, halpa nainen. Ei välitä / huolehdi itsestä. Kunnon luksuslaukku, nainen arvostaa itseään ja näyttää sen.
Itse käytän vain luksuslaukkuja.
Jotka haukkuu, kateutta vaan!
Ok, hyvä tietää. Itse en hyvätuloisena naisena tunnista yhtään luksuslaukkua, joten en valitettavasti huomaa tasokkuuttasi. Ja kun koko veska on täysin merkityksetön, niin mitä siinä haukkuisin.
Onpa tosi hyvä kosto, kun käsilaukkuakaan ei voi ostaa ajattelematta että nyt näpäytetään jollain tasolla kiusaajia. Piia voi ostaa vaikka tilinsä tyhjäksi, mutta ei vaikuta siltä, että olisi päässyt kiusaajistaan yli tai ”menestynyt”, jos taustalla on tuollainen ajattelu. Miksi edes pitää kostaa? Itse en muista kiusaajieni nimiä enää enkä juuri muitakaan asiaan liittyviä seikkoja. Kaikki on mennyttä, en halua kantaa niitä asioita mukanani lopun ikääni.
Vierailija kirjoitti:
Käsilaukku kertoo naisesta paljon. Halpa laukku, halpa nainen. Ei välitä / huolehdi itsestä. Kunnon luksuslaukku, nainen arvostaa itseään ja näyttää sen.
Sijoituksissa mojova summa. Varallisuuteni ei näy ulospäin. En ikinä laittaisi rahojani rojuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menestystä mitataan onnellisuudella, ei rahalla.
Ja mitenkäs sitä onnellisuutta mitataan? Menestys ja onnellisuus ovat sinänsä muutenkin eri asioita. Suomessa onni on tapana kätkeä, menestys sentään saa jonkin verran näkyä.
Olen onnellinen kun on hyvä talous.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärsin asian vähän toisin. Hän ei ylpeile laukuilla, vaan tuntee mielihyvää siitä, että tienaa paremmin kuin ne, jotka pilkkasivat häntä koulussa.
Näin minäkin tuon ymmärsin. Mua on itseäni kiusattu koko kouluaika, ja siltä pohjalta ymmärrän sen, että hän nauttii menestyksestään ja sen ulkoisista merkeistä. Ei minulle sellaista mielikuvaa jäänyt, että hän menisi entisille kiusaajilleen lällättelemään laukkunsa arvolla tai muutenkaan leuhkisi tuloillaan. Hän saa sen tarvitsemansa "koston" sillä, että tietää itse pärjäävänsä taloudellisesti paremmin kuin kiusaajansa. Jos tämä ihmistä itseään auttaa, niin kyllä mä sen hänelle suon. Ei kai se ketään kuitenkaan vahingoita, mitä hän itse omassa päässään mietiskelee?
On kuitenkin sellaisiakin rikkaita ihmisiä, jotka oikeasti käyttäytyvät huonosti muita kohtaan. Jotka pitävät itseään parempina ihmisinä varallisuutensa vuoksi ja vaativat muilta sellaista kohtelua itselleen. Tämä nainen omassa mielessään pääsee näpäyttämään niitä, jotka häntä vähävaraisuuden vuoksi haukkuivat, hän ei kuitenkaan vaikuta siltä, että hän itse kiusaisi ketään pienten tulojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusattiin myös yläasteella ja kyllähän se tuntuu kivalta, että minulla menee nykyään paremmin kuin näillä kiusaajilla. Kiusaaminen jätti niin syvät arvet.
Minun kiusaamisen jätti niin syvät arvet, että en uskalla tehdä mitään. Ihmiset pelottaa.
Ja kiusaajat menestyy. N36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotka haukkuu, kateutta vaan!Ok, hyvä tietää. Itse en hyvätuloisena naisena tunnista yhtään luksuslaukkua, joten en valitettavasti huomaa tasokkuuttasi. Ja kun koko veska on täysin merkityksetön, niin mitä siinä haukkuisin.
Ei veska ole merkitön. Minun on Lauren , erittäin upea. Sen otan tuulettumaan kun laitan paremmat kamppeet päälle ja lähdemme kaupunkiin istumaan iltaa. Sievä laukku ja kengät on tärkeää kokonaisuudessa.
Jokainen määrittelee itse oman menestyksensä, jollekin se on auto, toisille laukku, perhe, lapsi, rakkaus. Valinta on vapaa.
Vitsi ku jengi jaksaa, on mullakin timantein koristeltu penisrengas mut en silti piciä oo julkaisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa tuo ”on niin väärin että tienaan 20 000 kuussa, en ansaitse sitä!”, kun mikään ei estä pitämään itsellä sitä mitä kokee ansaitsevansa ja lahjoittamalla loput hyväntekeväisyyteen :D Ja tuo 6000 palkankorotuskin oli varmasti sellainen että pomo oikein potkujen uhalla sen pakotti ottamaan. Vastenmielistä että kokee tarvetta valehdella itselleen noin.
Missä duuniisa tienaa 20 donaa kuussa? jos ei pörssiyhtiön toimateita lasketa? Verkostomarkkinointi?
Vierailija kirjoitti:
Itsestään välittäminen ja huolehtiminen on mielestäsi siis paitsi käsilaukun hinnasta, ennen kaikkea varallisuudesta kiinni? 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa tuo ”on niin väärin että tienaan 20 000 kuussa, en ansaitse sitä!”, kun mikään ei estä pitämään itsellä sitä mitä kokee ansaitsevansa ja lahjoittamalla loput hyväntekeväisyyteen :D Ja tuo 6000 palkankorotuskin oli varmasti sellainen että pomo oikein potkujen uhalla sen pakotti ottamaan. Vastenmielistä että kokee tarvetta valehdella itselleen noin.
Missä duuniisa tienaa 20 donaa kuussa? jos ei pörssiyhtiön toimateita lasketa? Verkostomarkkinointi?
Myy hanuria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotka haukkuu, kateutta vaan!Itse köyhänä, opiskelevana yh-äitinä sain tästä aika pahan mielen, kun kaikki rahat menee lasten kuluihin eikä itseä ole varaa hemmotella. Tuntuu pahalta, että joku ajattelee minusta halpana, vaikka ajattelen ensin lasten parasta. Ajattelin kyllä hankkia itselleni kauniin laukun sitten, kun alan tienata kunnon palkkoja.
Älä osta, vaan sijoita. Sijoita ne rahat johonkin mikä tuottaa sinulle jotain. Kun olet tienannut sijoituksillasi voi sitä kuoria vähän päältä kermaa ja ehkä ostaa niillä rahoilla itsellesi laukun. Pahinta mitä voi tehdä on kun kerrankin alkaa saada rahaa käteen, lähteä tuhlaamaan sitä.
Laukku ei ole itsensä hemmottelemista. Turvattu taloudellinen tulevaisuus on sitä. Saat paljon enemmän nautintoa siitä, ettei sinulla ole rahastressiä, kuin yksikään käsilaukku voi sinulle tarjota. Ei vaikka se olisi maailman kaunein laukku.
Koko juttu vähän outo.. Jotenkin epäilen sen aitoutta. Miksi sillä yhdellä naisella on 2 samaa autoa ja tuntee syyllisyyttä?
Tai nuo merkkilaukut yms. Itse ikinä ymmärtänyt mitään mistään merkeistä. Tosin joskus näin jonkun jutun jossa nainen osteli kalliita laukkuja (ei käyttänyt) ja möi niitä jälkikäteen huomattavilla summilla.
Itse olen aina ollut iloinen, jos joku kehunut jotain vaatetta tms. Että sain "niin ja niin halvalla alennuksesta".
No meitä on moneen junaan. Yhden ihmisen tunsin, joka oli kovasti rahan perään, esitteli korujaan ja "miehensä" kortteja (en muista oliko minkävärinen american express).. Itseäni lähinnä nauratti kun tilasi limusiinin kuljettamaan tyyliin korttelin ympäri, että pääsi esim. Omiin synttärijuhliin limusiinilla.
En tiedä mistä tuli tuo tarve pröystäillä.
Itse en häpeile hyviä tulojani. Näen ne lähinnä asiana jotka parantavat elämisen laatua, erityisesti silloin kun tulee yllättäviä menoja eikä tarvitse miettiä mistä niihin rahat saisi kaavittua kasaan. Toisaalta tykkään myös siitä että tiedän voivani jättää lapsille pesämunaa, ja että voimme huoletta suunnitella kivojakin lomamatkoja koronan jälkeiseen tulevaisuuteen. Olen kuitenkin vähän louhussa tässä hyväpalkkaisessa työssä (kultaiset käsiraudat). Ja usein aidosti ihailen ihmisiä jotka pärjäävät vähemmälläkin ja olen miettinytkin että uskaltaisinpa minäkin hypätä oravanpyörästä ja muuttaa vaikka Lappiin.
Taisi mennä aloittajalla tunteisiin, kun ei ole laukkuun varaa.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä valkoroskaa taas
Tämä siis liittyy ihon väriin? Tummat eivät halua helppoa rahaa ja tavaraa. Jännä juttu.
Mun ensimmäinen vakava parisuhteeni oli painajainen. Mies alisti minua ja käytti sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa. Kun vihdoin sain itseni riuhtaistua siitä irti, hän vielä kertoi mulle, etten koskaan tule saamaan hyvää työtä eikä kukaan mies näin rumaa ja huonoa naista huoli.
Tuosta on kulunut nyt 15 vuotta. Olen äitiyslomalla oleva luokanopettaja. Olen ollut onnellisessa parisuhteessa rakastavan ja kiltin miehen kanssa 9 vuotta, joista melkein 6 vuotta naimisissa. Esikoisemme täyttää sunnuntaina 5v. En tiedä mitä minun elämäni vaiheista tuo exäni tietää, ei juuri kiinnostakaan. Mutta kyllä mä silti välillä sellaisia "siitäs sait" läikähdyksiä tunnen, kun ajattelen kuinka romuna olin silloin, kun me yhdessä olimme.
Olenko paha ihminen tämän takia? En ainakaan omasta mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotka haukkuu, kateutta vaan!Itse köyhänä, opiskelevana yh-äitinä sain tästä aika pahan mielen, kun kaikki rahat menee lasten kuluihin eikä itseä ole varaa hemmotella. Tuntuu pahalta, että joku ajattelee minusta halpana, vaikka ajattelen ensin lasten parasta. Ajattelin kyllä hankkia itselleni kauniin laukun sitten, kun alan tienata kunnon palkkoja.
Älä osta, vaan sijoita. Sijoita ne rahat johonkin mikä tuottaa sinulle jotain. Kun olet tienannut sijoituksillasi voi sitä kuoria vähän päältä kermaa ja ehkä ostaa niillä rahoilla itsellesi laukun. Pahinta mitä voi tehdä on kun kerrankin alkaa saada rahaa käteen, lähteä tuhlaamaan sitä.
Laukku ei ole itsensä hemmottelemista. Turvattu taloudellinen tulevaisuus on sitä. Saat paljon enemmän nautintoa siitä, ettei sinulla ole rahastressiä, kuin yksikään käsilaukku voi sinulle tarjota. Ei vaikka se olisi maailman kaunein laukku.
Jos on oikeasti rahaa, laukun hinta on pientä vaikka olisikin kalliimmasta päästä, eikä se ollenkaan estä muuta järkevää rahankäyttöä.