Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään käytössä kapselivaatekaappi, kapselipukeutuminen?

Vierailija
18.03.2021 |

Miten aloitit ja miksi? Millaisia värejä on käytössäsi?

Minulla on tällä hetkellä sekalainen seurakunta vaatteita ja haluaisin luoda selkeämmän ja toimivamman vaate & kenkämeiningin.

Hyviä vinkkejä, kiitos. :)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo jaksanu tähän, mutta ois erittäin kätevä kun tässä nykyisessä asunnossa on vähän säilytystilaa. Idea siis on että kaikki vaatteet on väreiltään yhdistettävissä keskenään, tyylin muutomat farkut, suorat housut, pari hametta, eri mallisia yläosia arkeen ja juhlaan..

Vierailija
2/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt ihan törkeesti rahaa kirppareille hutivaateostoksiin, ja noita "hutivaatteita" on vaikea yhdistää mihinkään olemassaoleviini. Kun olen ostanut jonkun kauniin vaatteen, niin näköjään tulisi löytää ja ostaakin sitten jo kengätkin ja joskus melkein takkikin sille.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä vielä vuodenaikojenkin mukaan?

Kiinnostaisi.

Vierailija
4/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo jaksanu tähän, mutta ois erittäin kätevä kun tässä nykyisessä asunnossa on vähän säilytystilaa. Idea siis on että kaikki vaatteet on väreiltään yhdistettävissä keskenään, tyylin muutomat farkut, suorat housut, pari hametta, eri mallisia yläosia arkeen ja juhlaan..

Lähde mukaan tähän. Aloitetaan yhdessä, tosin mä en oikein ehdi päivittää tänne projektistani.

Toi on jo tosi hyvä vinkki, kiitti paljon, sillä mä ainakin pääsen jo alkuun. :)

Pitää vielä googlettaa tosta.

ap

Vierailija
5/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt törkeesti myös kauppoihinkin rahaa, kun kattelin tota vaatekaappiani.

ap

Vierailija
6/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja miksi alapeukutat? Perustele.

Vierailija
7/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette konmarita pois niitä turhia? Sitten on kapselivaatekaappi

Vierailija
8/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kapseli tässä tarkoittaa? Jos siis on kyse siitä, että yhdistellään vaatteita niin, että ne sopii toisiinsa. 

Vierailija
9/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanniksi löytyy tietoa hakusanalla Declutter clothes

Vierailija
10/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kapseli tässä tarkoittaa? Jos siis on kyse siitä, että yhdistellään vaatteita niin, että ne sopii toisiinsa. 

Pinterestiin ja haku "capsule wardrobe" kertoo kaiken. Melkein.

Vierailija
12/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteilla ollu pitkään ja esimerkkikuvia pinterst täynnä. Pitää vielä ryhtyä toimeen.

Vierailija
13/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi.

Vuodenaikojen mukaan on ”project 333”, missä valitaan kolmeksi kuukaudeksi 33 vaatetta.

Vierailija
14/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa on, koska pidän tietyistä sävyistä, jotka sopivat yhteen. Minulla on paljon oranssia, vihreää ja luonnonvalkoista ja ruskeaa. Lämpimämmällä säällä käytän kukkamekkoa ja neuletta. Talvella on käytössä kynähame, kauluspaita ja neule. Nyt tosin etätöissä, joten toi kynähame-look on vähän jäännyt. Neuleet ovat yleensä kirkkaampia värejä, jotta kokonaisilme on kirkas. En kestä synkkää tai liian vaaleaa pukeutumista. Toisaalta en myöskään pukeudu liian värikkäästi enkä pidä Marimekko-tyylisistä vaatteista.

Vierailija
15/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo missä on tietty lukumäärä vaatteita on turhaa kikkailua. Ei se ole niin tarkkaa onko just 33

Vierailija
16/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy myös capsule wardrobe ja minimalist wardrobe ideoita ja ohjeita

Vierailija
17/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa Kotilieden artikkelissa on hyvin jo jotain.

"Osta uutta viisaasti." Toi olisi mahtava tavoite, samoin kui vaatehomman toimivuus myös.

ap

Vierailija
18/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan tän!

ap

Vierailija
19/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi.

Vuodenaikojen mukaan on ”project 333”, missä valitaan kolmeksi kuukaudeksi 33 vaatetta.

En nyt muista ajattelenko nimenomaan tätä projektia, mutta nää on usein vähän outoja. Sitä saisi kuvan, että kolmen kuukauden aikana saisi käyttää vain 33 vaatetta, mutta kun sääntöjä katsoo, niin sitten ne 33 vaatetta ei pidä sisällään jotain puolia vaatekaapin sisällöstä. Ei alusvaatteita, toppeja, kenkiä, ulkovaatteita, juhlapukeutumista jne.

Eli varmaan oikeastaan aika moni seuraa tuota projektia ihan luonnostaan vain käyttämällä niitä lempivaatteitaan ja huomioimatta kaikki alusvaatteet, päälivaatteet, liikuntavaatteet jne.

Vierailija
20/39 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kukaan kuvannut omia vaatteita ja kenkiä, koruja yms tolleen kollaasiksi kuten pinterestissä? Sellainen voisi auttaa kans.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä