Kolumni: Sukkahoususi ovat silkkaa rasismia!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pakottaa minut käyttämään stay-up sukkia enkä saa käyttää sukkahousuja, koska ne vievät seksihalut.
Toivottavasti pidät niistä stay-upeista - ainakin sinulla on niille käyttöä, etkä joudu koskaan olemaan puutteessa!
Nainen ilman stay uppeja ei ole oikea nainen eikä lady.
Olet väärän värinen, loukkaat muunvärisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sekin että olet valkoinen on jo rasismia.
Sekin että olet eri väriä ja eri sukupuolta kuin kirjailija joka itse valitsi sinut kääntämään teostaan on kuulema väärin ja rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin että olet eri väriä ja eri sukupuolta kuin kirjailija joka itse valitsi sinut kääntämään teostaan on kuulema väärin ja rasismia.
Totta, Amerikassa esim. Joudut pyytelemään anteeksi mustilta sitä että ihon värisi on valkoinen... toisinpäin tämä ei kyllä ikinä tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, Amerikassa esim. Joudut pyytelemään anteeksi mustilta sitä että ihon värisi on valkoinen... toisinpäin tämä ei kyllä ikinä tapahtuisi.
Älä nyt naurata.
Ukkolahan ilmestyi joskus tv-ruutuun intiaanipäähineessä, jos oikein muistan. Hänen mielestään se oli ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Ukkolahan ilmestyi joskus tv-ruutuun intiaanipäähineessä, jos oikein muistan. Hänen mielestään se oli ihan ok.
Niin ja mitä sitten? Oletko intiaani ja loukkaannuit?
Vierailija kirjoitti:
Ukkolan uran huippu oli tämä tai se kun hän yritti hommata potkut häntä arvostelleella.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiseen antirasismivouhotukseen kyllästyneenä tein radikaalin uudenvuodenlupauksen. Päätin ryhtyä rasistiksi.
Olit päättänyt ryhtyä tyhmäksi jo 10 vuotta aikaisemmin niin harppaus ei ollut enää suuri. Olet varmaankin sama tyyppi joka kirjoittelee veganismiketjuissa että paistanpa pihvin.
Onkohan mitään mistä Ukkola-Turkkia ei ole pöyristynut? Kai sillä laskut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pakottaa minut käyttämään stay-up sukkia enkä saa käyttää sukkahousuja, koska ne vievät seksihalut.
Toivottavasti pidät niistä stay-upeista - ainakin sinulla on niille käyttöä, etkä joudu koskaan olemaan puutteessa!
Nainen ilman stay uppeja ei ole oikea nainen eikä lady.
Lady käyttää sukkanauhoja.
Mikään "ihonvärinen" ei ole koskaan ollut minun ihoni värinen. En ole ennen Ruskeissa tytöissä ollutta juttua edes tullut ajatelleeksi, että mikään juttu olisi edes tarkoitettu ihon väriseksi, olen aina luullut että se tarkoittaa suunnilleen beigeä. Mummoni käytti ruskeita sukkahousuja, onko hän rasisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt naurata.
Minua tuo lähinnä itkettää. Totta se silti on.
Onko mustat sukkahousut valkoihoisella rasismia?
Vierailija kirjoitti:
Mene hommalle kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on musta valkoisen kehossa :D
Vierailija kirjoitti:
Ukkolalla monta pointtia, vaikka useimmiten en voi sietää hänen tekstejään.
Seurasin vähän tuota Dana Schutzin tapausta, ja moni musta otti kantaa ilmaisun vapauden puolesta. Teosta voi kritisoida, sitä ei tarvitse canceloida.
Käännöskohu myös absurdiuden huippu. Runoilija itse on valinnut kääntäjän, ja loukkaantujille ei kelpaa.
Mutta kun ne ultrarasistit eivät suo Amandalle oikeutta kokea maailmaa muuten kuin ihonvärinsä kautta! Jos Amanda yrittää jotain muuta kuin olla musta uhri, paremmintietäjät puuttuvat peliin. He torppaavat vaikka hänen runojensa kääntämisen, jotta Amanda nyt varmasti pysyisi pelkkänä avuttomana uhrina.
Valkoista runoilijaa ei kohdeltaisi noin ylimielisesti. Hänen sanaansa kuunneltaisiin, kun kääntäjiä valittaisiin.
Tuon kansallispuku asian kyllä ymmärrän, en nyt loukkaantuisi, mutta kyllä vähän pitkään katsoisin, jos australialainen tuttuni tulisi juhliini Munsalan puvussa.
Sukkahousujuttu on kyllä naurettava, kaiketi niitä tehdään sen värisinä kuin käyvät kaupaksi, omani ovat mustat ja paksut, mummo vainaa pukeutui tumman ruskeisiin paksuihin ja veti vielä kirkkaan punaiset villahousut päälle, ne vasta puhelin pylvässäärissä loukkasivat monen silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkolalla monta pointtia, vaikka useimmiten en voi sietää hänen tekstejään.
Seurasin vähän tuota Dana Schutzin tapausta, ja moni musta otti kantaa ilmaisun vapauden puolesta. Teosta voi kritisoida, sitä ei tarvitse canceloida.
Käännöskohu myös absurdiuden huippu. Runoilija itse on valinnut kääntäjän, ja loukkaantujille ei kelpaa.
Mutta kun ne ultrarasistit eivät suo Amandalle oikeutta kokea maailmaa muuten kuin ihonvärinsä kautta! Jos Amanda yrittää jotain muuta kuin olla musta uhri, paremmintietäjät puuttuvat peliin. He torppaavat vaikka hänen runojensa kääntämisen, jotta Amanda nyt varmasti pysyisi pelkkänä avuttomana uhrina.
Valkoista runoilijaa ei kohdeltaisi noin ylimielisesti. Hänen sanaansa kuunneltaisiin, kun kääntäjiä valittaisiin.
Käsittääkseni Amanda ei kääntäjistä loukkaantunut.
En käytä sukkahousuja, mutta Ukkolan teksti oli hyvä.