Onko tasan 180cm mies nykyään lyhyt vai keskipituinen?
Siis jos on aidosti sen mittainen eikä valehtele pituuttaan ylöspäin niinkuin monet tekee.
Kommentit (140)
Keskipituus kasvaa koko ajan: vaari oli 168 cm, faija oli 173 cm, minä olen 182 cm ja oma poika 187 cm.
Itse olin nuorena hieman keskimääräistä pidempi, mutta nykyään suunnilleen keskimittainen. Näin se menee.
Kyllä se keskimittainen on. Ei toki lyhyt. 187 alkaa olla pitkä.
180 senttinen mies on keskimittainen. Ei lyhyt, ei mainittavan pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Sopiva. En katsoisi kovin pitkäksi, mutta johtuu siitä, että olen itse 178cm.
N27
Minä myös saman mittainen. Ex oli 174 cm . Häiritsi ainoastaan kun kunnon korot laitoin. Olin päätä pidempi. Nykyistä vaan vähän pidempi. Tosin niin korkeita korkoja en enää käytä mitä nuorempana. N44v
Ihan hyvä pituus. Minulle ideaali olisi 185, kun olen itse pitkähkö. Tanssiessa varsinkin lattareita helpompi, kun mies on pidempi, kädenalitanssit sujuu helpommin, kun miehen käsi yltää pään yli ilman että kampaus tärveltyy
Anneli
Onneksi keskimittaisuus ei ole koskaan vaikuttanut itsetuntooni mitenkään. T: 183cm
On se ihmeellistä että te keskustelette näin paljon asiasta, joka ei ole mielipidekysymys, vaan fakta.
Varsinkin treffipalstoilla miehet on 5 cm pidempiä kuin todellisuudessa. Joskus treffeillä käynyt ja mies onkin ollut ilmoittamaansa lyhyempi. Typerää valehdella, kun se paljastuu heti ekalla silmäyksellä
Anneli
Urbaani maalainen kirjoitti:
Varsinkin treffipalstoilla miehet on 5 cm pidempiä kuin todellisuudessa. Joskus treffeillä käynyt ja mies onkin ollut ilmoittamaansa lyhyempi. Typerää valehdella, kun se paljastuu heti ekalla silmäyksellä
Naisillahan ei yleensä ole mitään käsitystä pituuksista. Luulevat että 10cm naista pidempi onkin lyhyempi kuin nainen.
Keskimittainen tai nuoremmissa ikäluokissa (18 - 29 v) hiukan keskimittaa lyhyempi vuoden 2019 tilastoissa.
180 cm on aika lähellä miehen keskipituutta. Sitten jos verrataan ei keskipituuteen vaan siihen, mitä mieltä naiset on - olen itse 167cm pitkä ja ideaali miehen pituus on mielestäni n 175-186. Siis jos ajattelisin kumppania itselleni. Toisaalta, kunhan on minua pidempi niin se riittää. 170 cm miehet Tinderissä ovat siinä riskirajalla koska ovat todennäköisesti valehdelleet pituuttaan ylöspäin mutta yhden sellaisen tapasin eikä se pituudesta jäänyt kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Keskimittainen tai nuoremmissa ikäluokissa (18 - 29 v) hiukan keskimittaa lyhyempi vuoden 2019 tilastoissa.
Mitä tilastoja tarkoitat?
https://is.mediadelivery.fi/img/468/7153eeb6defe464eba365a6da4be6c1e.jpg
Tästä muutaman vuoden takaisia tilastoja:
http://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html
Eli kaikkien (tutkittujen) yli 18-vuotiaiden keskipituus oli v. 2017 näemmä 177,5 cm. 18-29-vuotiaissa 180,8 cm.
Eli 180 cm pitkä mies on nuoressa ikäluokassa keskipituinen, kaikkiin ikäluokkiin verraten pari senttiä yli keskipituuden. Eli aikalailla keskimittainen joka tapauksessa (kun miesten pituudet kuitenkin osuvat jonnekin 165 - 215 cm vaihteluvälille)
Nykyään tuntuu, että teinitytötkin ovat melkein tuon pituisia. Pojista puhumattakaan.
Urbaani maalainen kirjoitti:
Miksiköhän miehet valehtelee pituutensa? Varmaan samasta syystä kuin naiset laittaa sen yli meikatun kuvan itsestään, kuvan mikä on otettu kolme vuotta sitten tai yläviistosta otetun naamakuvan (missä ei vartaloa näy).
Ajattelen ton jo kyllä pitkänä. Kuka tahansa 180cm tai yli on musta pitkä, alle 175cm olis aika lyhyt. Yli 185 olis tosi pitkä. Yli 190cm olis liian pitkä. (Siis itselle, tää riippuu omasta pituudesta kanssa. Itse 163.)
Santeri kirjoitti:
Keskipituus kasvaa koko ajan: vaari oli 168 cm, faija oli 173 cm, minä olen 182 cm ja oma poika 187 cm.
Itse olin nuorena hieman keskimääräistä pidempi, mutta nykyään suunnilleen keskimittainen. Näin se menee.
No ei se loputtomiin kuitenkaan kasva, jos jokaisesta tulisi pidempi kuin isästään niin kohtahan kaikki olisivat kaksimetrisiä. Itse jäin isääni 5cm lyhyemmäksi, eikä mitään kasvuhäiriötä ole todettu.
Itse olen 181 cm ja kyllä suurin osa on lyhyempiä yli 40v miehistä. Joo en epäile ettei palstalla ole pitkiä, mutta jos otetaan ihan normi kauppareissu, niin siellä kaupassa on sadasta tyypistä 80 lyhyempää ja 19 pidempää. Parikymppiset jäbät tuntuu olevan huomattavasti pidempiä mitä 20 vuotta sitten.
Vielä nykyäänkin 20 cm minua pidempi. Sitten se on lyhyt kun minä alan taas kasvaa.