THL: Kaikki yli 16-vuotiaat rokotettu heinäkuuhun mennessä
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä usko. Olen todella, todella turhautunut, surullinen ja vihainenkin siitä, että täällä juuri ilmoitettiin 2. riskiryhmän rokotusten aloituksen lykkäytyvän kuukaudella aikaisemmasta arviosta. Jos 2. riskiryhmää, johon kuuluu aika paljon (käsittääkseni) porukkaa, aloitetaan rokottamaan toukokuun puolessa välissä, niin miten ihmeessä KAIKKI olisi rokotettu siitä parin kuukauden sisään? Toki, ymmärrän, että on paljolti kyse siitä, kuinka nopeasti saadaan rokotteita, ja jos niitä saadaan yhtäkkiä nopeasti, niin sitten rokotusvauhtikin kiihtyy. Mutta kyllä oikeasti itkettää, kun alkuperäisen ennusteen mukaan minunkin olisi jo pitänyt saada rokote (2.riskiryhmä), mutta nyt näyttää siltä, että saan sen ehkä hyvällä tuurilla kesäkuussa. Siitä sitten odotellaan vielä kolme kuukautta seuraavaa rokotetta.
Ei mitenkään mahdollista. Nämä on näitä ennusteharjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos vaikka J&J, sputnik, moderna...
Ihmettelen kyllä näitä rokotusuutisia. Jossain oli että alle 70 v. riskiryhmäläisiä maassamme olisi 900 000. Siis mitä, montako perustervettä työikäistä tässä maassa on? Ei kyllä ihme jos menee huonosti taloudessa näillä spekseillä.
Lähipiirissä tapaus jossa Pfizerin jälkeen verenkiertohäiriö. Viikko rokotteesta, 75 v. ihminen. Ei edes mietitty syy-yhteyttä sairaalassa. Taitaa mennä villasella nää. ..
Miten riskiryhmäläisyys vähentää taloudellista hyvinvointia? Työelämässä normaalisti useimmat, vaikka näissä koronakeskusteluissa on nostettu jatkuvasti esiin, että koronaan kuolee vain hyödyttömät yksilöt.
Olen 24 työvuoden aikana ollut yhdellä sairauslomalla. Mutta toki olen taakka yhteiskunnalle ja joudunkin kuolla pikkuflussaan kun en muutenkaan olisi kauaa elänyt. Vai miten se nyt menikään?2. riskiryhmäläinen täälläkin. Tosi nastaahan se on ollut lukea olevansa hyödytön yksilö ja taakka yhteiskunnalle. Itsellä työvuosia takana 27.
Sairaslomia olen joutunut pitämään, mutta usein astman pahenemisvaiheissa olen voinut myös hoitaa töitäni etänä kotoa käsin. Luultavasti suurin osa työkavereistani ei edes tiedä, että mulla on melkko hankala astma, saati sitten naapurit.
Mutta jos jonkun mielestä joudan epäkelpona aineksena kuolemaan pois heti kohta, niin sellaista rautalankaa ei ole keksitty, että saisi väännettyä näkökulmaansa edes viideksi sekunniksi toisen suuntaan.[/quote
Hei samixii! Eräissä oltu vuosi, onneksi voin tehdä työtäni ihan mistä vain. Astman takia en ole sairaana ollut mutta esim. Influenssasta toipuminen vie minulta helposti pidempään koska tauti iskee ikävästi keuhkoihin. Työni pystyn siis kyllä hoitamaan mutta ylämäen käveleminen voi ottaa hengen päälle vaikka normaalisti olenkin hyväkuntoinen. Mutta kaipa siis näiden puheiden perusteella joudan kuolla turhana pois, koska riskiryhmäläisellä ei ole näemmä ihmisarvoa.Samoin, 2.ryhmää ja työelämässä ihan normaalisti. Saikkuja on ollut (harvemmin kuin kerran vuoteen), mutta ainoastaan perusflunssaa yms eli tästä sairaudestani johtuvia 0.
Mua ei ainakaan ole rokotettu heinäkuuhun mennessä. Minkään vuoden heinäkuuhun mennessä.