Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkää päivää lapsenne ovat päiväkodissa?

Vierailija
17.03.2021 |

Ja minkä ikäiset lapset

Kommentit (283)

Vierailija
201/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu kirjoitti:

Ei onnistu meidän kunnassa. Yli 10 tuntia katsotaan 2 hoitopäiväksi. Onneksi meillä rajoitettu hoitoa. Joku järki...

Helsingissä on ihan tavallista tunnin työmatka. Vaikka matka ei olisi pitkä, julkisilla siihen menee monesti kauan. Ja kaupunki saattaa osoittaa päivähoitopaikan aivan eri puolelta kaupunkia kuin koti tai työpaikka.

Onneksi täällä ei rajoiteta hoitoaikaa, jäisi monen yksinhuoltajan työt tekemättä.

Vierailija
202/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei suostu olemaan lapsen kanssa. kotona. voitteko perustella hänelle, miksi lapsen on parempi olla vanhempiensa kanssa kuin päiväkoissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.15-16,20-14,13.30-22. Eikä ole omaa aikaa vaan työtä nuo tunnit. Tai jos omaksi ajaksi lasketaan 4t nukkuminen yövuoron jälkeen.

Vierailija
204/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-pe noin klo 8-16.30, kohta 4v.

Vierailija
205/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-18. Päiväkodissa 7-16 ja sen jälkeen päiväkodin puuhailtaan 18 asti. Itse en pääse aikaisemmin kun duuni loppuu 15.30 ja siitä salille vielä ja salil menee se 2 tuntii. 

Vierailija
206/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Järkyttävä päivä 😶 Olen mykistynut.

Mykisty rauhassa. Monella alalla päivätyössä työaika 8h 30min. Päälle työmatkat.

Mainitsetko alan, jossa työsopimuksessa (tai työehtosopimuksessa) on sovittu säännöllisestä 42,5 tunnin viikotyöajasta? Ilman yhtäkään vapaata kahden lakisääteisen viikkovapaan lisäksi? On meinaan laiton.

Kai sinäkin nyt ymmärsit että 8h on itse työaika ja 30min lounastauko, jolloin työpäivän pituus on 8h 30min. 

Työaikalain mukaan 8h työaika SISÄLTÄÄ lounastauon (palkallisen tai palkattoman). Siksi juuri tuota kysynkin.

Vierailija
207/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 5 vuotta, päiväkodissa joka pv 8-14.30. Itse vien aamulla ja isä hakee päästessään töistä klo 14.

Vierailija
208/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7-18. Päiväkodissa 7-16 ja sen jälkeen päiväkodin puuhailtaan 18 asti. Itse en pääse aikaisemmin kun duuni loppuu 15.30 ja siitä salille vielä ja salil menee se 2 tuntii. 

Trolli! 😘

Vierailija
209/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Työnteko on aina kamala asia.

Jos haluan elättää perheeni, pitää käydä töissä. Työpaikka ei ole kodin vieressä ja julkisilla matkaan koti-hoitopaikka-työ menee suuntaansa vähän yli tunti, vaikka töihin ei ole kuin 16 km. Hoitopaikka on harmillisesti 8 km päässä kodista aivan eri suuntaan kuin työpaikka.

Minulla on päivätyö klo 8-16, päiväkoti oli kodin vierellä, mutta työmatka puoli tuntia. Lapsen hoitopäivä oli siis klo 7.30-16.30, lapsi oli usein ensimmäinen aamulla ja viimeinen lapsi iltapäivällä. Ihmettelin, tekevätkö kaikki muut vanhemmat jotenkin lyhennettyä työaikaa vai onko kaikilla joku mummo, joka hakee lapset aikaisemmin pois hoidosta.

Nämä järkyttyneet ja mykistyneet taitavat olla niitä, joiden lapset ovat hoidossa subjektiivisen oikeuden perusteella eivätkä vanhempien työssäkäynnin vuoksi.

Hienoa mutkien suoriksi vetoa ja oletuksia. Kyllä se aika monelle on kuitenkin mahdollista sopia osittaisesta hoitovapaasta. Siksi se ihmetyttää, että miksi vanhemmat eivät voi tällaista joustoa palkkaansa ja ajankäyttöönsä tehdä.

No ihmetellä voi vaikka kuuta taivaalla eikä se sillä muuksi tietysti muutu. Meitä on moneksi ja niin myös tilanteita.

Vierailija
210/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Työnteko on aina kamala asia.

Jos haluan elättää perheeni, pitää käydä töissä. Työpaikka ei ole kodin vieressä ja julkisilla matkaan koti-hoitopaikka-työ menee suuntaansa vähän yli tunti, vaikka töihin ei ole kuin 16 km. Hoitopaikka on harmillisesti 8 km päässä kodista aivan eri suuntaan kuin työpaikka.

Minulla on päivätyö klo 8-16, päiväkoti oli kodin vierellä, mutta työmatka puoli tuntia. Lapsen hoitopäivä oli siis klo 7.30-16.30, lapsi oli usein ensimmäinen aamulla ja viimeinen lapsi iltapäivällä. Ihmettelin, tekevätkö kaikki muut vanhemmat jotenkin lyhennettyä työaikaa vai onko kaikilla joku mummo, joka hakee lapset aikaisemmin pois hoidosta.

Nämä järkyttyneet ja mykistyneet taitavat olla niitä, joiden lapset ovat hoidossa subjektiivisen oikeuden perusteella eivätkä vanhempien työssäkäynnin vuoksi.

Hienoa mutkien suoriksi vetoa ja oletuksia. Kyllä se aika monelle on kuitenkin mahdollista sopia osittaisesta hoitovapaasta. Siksi se ihmetyttää, että miksi vanhemmat eivät voi tällaista joustoa palkkaansa ja ajankäyttöönsä tehdä.

No ihmetellä voi vaikka kuuta taivaalla eikä se sillä muuksi tietysti muutu. Meitä on moneksi ja niin myös tilanteita.

Ne ihmettelijät on hyväosaisia. Niitä, joilla on hyvä palkka, joustava työ, lyhyt työmatka, osallistuva puoliso ja lähellä asuvat isovanhemmat, eikä tule mieleen ettei kaikilla ehkä olekaan yhtä onnekas tilanne. Samoja tyyppejä kuin tämä ministeri, joka ihmetteli miten kukaan voi tienata alle 2600e/kk.

Vierailija
211/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuo alle 2 vuotiasta päiväkotiin t. Lastenhoitaja

Vierailija
212/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla amerikassa day care aukee klo 6:30 aamuisin ja on auki iltaan 18:30 asti.

Lapselle pitää pakata omat evaat ja aamupala.

Ei tama halpaa ole. Monella menee puolet palkasta tarha maksuihin.

Mia hairitsee se etta tyonantaja ei aina kerro etukateen jos dining kuuluu olla toissa jotain syysta pitempaan

Vierailija
213/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mielummin työttömänä kuin laitan lapseni aamuvarhaisesta pitkälle iltapäivään päivähoitoon. Pienet lapset ansaitsevat hyvän lapsuuden ja läsnäolevia vanhempia. Isompien lasten kohdalla tilanne on jo vähän erilainen.

Mikäs siinä työttömänä.

Miksi ei kaikki tee niin?

Onneksi me käymme töissä että jotkut voi maksattaa lastenkasvatuksensa noin.

Ja maksamme omamme myös.

Vierailija
214/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Jos ei pääse töistä aiemmin niin ei pääse töistä aiemmin. Olin aikoinaan itsekin suunnilleen yhtä pitkiä päiviä pk:ssa kun vanhemmat ei päässeet yksinkertaisesti hakemaan aiemmin.

Tai sitten järjestää työnsä niin, ettei tuollaisia päiviä tule? -eri

Pitäiskö heräillä tähän päivään?

Ymmärtäisit varmaan jos pitäisikin jäädä tien poskeen vielä pariksi tunniksi kun hinuriukon lapset pitää hakea.

Voit keksiä vapaasti esimerkkejä.

Vierailija
215/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei suostu olemaan lapsen kanssa. kotona. voitteko perustella hänelle, miksi lapsen on parempi olla vanhempiensa kanssa kuin päiväkoissa?

Emme, mutta sinä voit hakea urposta eroa. Ja katsoa vähän tarkemmin seuraavaksi, kenen kanssa lisäännyt.

Vierailija
216/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7 - 17.30

Mykisty rauhassa. Monella alalla päivätyössä työaika 8h 30min. Päälle työmatkat.

Mainitsetko alan, jossa työsopimuksessa (tai työehtosopimuksessa) on sovittu säännöllisestä 42,5 tunnin viikotyöajasta? Ilman yhtäkään vapaata kahden lakisääteisen viikkovapaan lisäksi? On meinaan laiton.

Kai sinäkin nyt ymmärsit että 8h on itse työaika ja 30min lounastauko, jolloin työpäivän pituus on 8h 30min. 

Työaikalain mukaan 8h työaika SISÄLTÄÄ lounastauon (palkallisen tai palkattoman). Siksi juuri tuota kysynkin.

Oletko kuullut pekkasista?

Vierailija
217/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja isä oli baarissa vai?

Olisko kuitenkin ihan töissä ollut 😆

No, yleensä kai vanhemmat kuitenkin lomailee samaan aikaan...

No eikö SE nyt av-logiikalla ole pahin mahdollinen ratkaisu, että vanhemmat polttaa kaikki lomansa yhtä aikaa sen sijaan että olisivat lomalla vähän vuorotellen jotta lapsirievut olisi mahdollisimman pienen osan vuodesta kärsimässä päiväkodeissa?

Kyllä normaalit perheet lomailee samaan aikaan ja reissaa ja mökkeilee yhdessä. Yleensä on vielä isovanhemmatkin, joiden luona lapset jonkun aikaa lomailee sitten vielä erikseen.

Kyllä normaalit perheet ajattelee lapsensa etua ja limittää lomiaan, niin että lapset saavat pidemmän loman. Vaikkapa kolme viikkoa yhtä aikaa ja viikko eri aikaan. Tai no, ainakin näin toimivat minun tuttavapiirissäni normaalit perheet. Eikä kaikki edes saa lomiaan yhtä aikaa, kas kun kaikissa työpaikoissa ei koko henkilökunta voi olla heinäkuussa lomalla.[/quote

Meidän lapset lomailee joka kesä ainakin 2 kk, joten turha inistä, ettemme ajattele lasten etua. Nytkin ovat olleet kotona hiihtolomista lähtien, koska korona. Ja kyllä, molemmat olemme kokopäivätöissä, mutta sellaisissa johtohommissa, että aika vapaasti saa oman työnsä järjestää, eli milloin, missä ja miten. Eli vähän vuorotellen ja sumplien kyllä hoituu tarvittaessa sekä työ että lapset. Ja lomatkin saamme järjestää juuri siten ja silloin kuin tarpeen. Järjestelykysymyksiä.

Vierailija
218/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukat lapset.

Mun melkein 4v kay 3 paivana 9-16. Yleensa vien vahan myohemmin ja haen aikaisemmin. Ainakin mun lapsi touhuaa sen koko ajan eika lepaa ollenkaan. On ihan rattivasynyt tarhapaivan jalkeen. En voisi kuvitella pidempaa paivaa. Ja miettiessani aaneen 4 tarhapaivaa, tarhatati sanoi ei kannata ellei pakko. Onneksi ei ole pakko. Ehditaan retkeilla, uida mita vain yhdessa.

Olen onnekas kun saan olla lapseni kanssa :)

En ela tuilla.

Vierailija
219/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ja 5v yleensä klo 7:45-16:00 ja pääsääntöisesti täyttä viikkoa. Viime vuoden olivat samaa aikaa, mutta nelipäiväistä viikkoa kun olin osittaisella hoitovapaalla.

Vierailija
220/283 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.30-16, poika saa seuraa ja ulkoilua, olen kotona vauvan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän